Skocz do zawartości

e30 swap m50b25 - pytania.


EvilM4n

Rekomendowane odpowiedzi

siema

a wiec mam male problemy, temat zostawiam na tydzien bo wyjezdzam jutro na ok tydzien.

Bryma 318i m40b18 88r

1. jakie rozwiazanie z serwem? bo silnik podobno sie nie miesci, gdzies ktos pisal ze od omegi 2.4d pasuje? kumpel mi mowil ze przesunac trzeba ale widze ze to roboty sporo by bylo.

2. czy silnik wejdzie ze skrzynia? myslalem na tym zeby samochod postawic na kobylkach, wywalic caly przod tzn ta belke i maglownice jak pamietam zeby byl "wiekszy" kat wsadzania :mrgreen: czy nie bawic sie tak i oddzielnie wsadzac?

3. wiskoza od m40b18 bedzie dobra do 2.5? bo kumpel mi mowil ze bez problemu ale wole sie dopytac

4. z elektryka to tylko na tej okraglej kostce piny do przestawienia i nic wiecej?

5. na co zwrocic jeszcze uwage? przy osadzaniu silnika >>potem>> montowania osprzetu

6. i takie odbiegajace pytanie, przykladowo jak jezdze na syntetyku to moge wlac minerala i polsyntetyk, ale jak jezdze na mineralnym to nie moge wlac syntetyka i polsyntetyka, a jak jezdze na polsyntetyku to nie moge syntetyka a moge minerala. to prawda? :mrgreen:

 

kto pyta, nie błądzi, wiem ze duzo bylo ale czytalem i troche nie do konca uzyskalem info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 nie kombinuj nie 3ba wyciągać ani magla ani belki silnik wejdzie ze skrzynią, oddzielnie to się namęczysz skręcając.

3 wiskoza m40 pasuje bez problemu tylko wiatrak dać od m50, m52

4 jak ma ews to jeszcze ews do wywalenia/podłączenia

5 zwracać uwagę żeby tak na poduszkach ustawic silnik żeby było po 1,5 cm między grodzią a chłodnicą i wiskiem

6 najlepiej syntetyk a jak zamierzeasz pałować to 10w60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

10w60 nie jest złym olejem. Dział M fabrycznie zalewał go w latach 90 (cas.10w60 TWS) to do najmocniejszych samochodów BMW. Jest on bardzo odporny na wysokie temperauty, ma bardzo wysoką temperaturę wrzenia...dlugo zachowuje filtr olejowy i plynność, o wiele dłużej niż zwykły syntetyk...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris, widzisz, człowiek uczy sie całe życie.

Nie doczytałem że chodzi o 10w60, ot myslalem ze chodzi o 10w40.

10w60 jest olejem w pełni syntetycznym.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

6 najlepiej syntetyk a jak zamierzeasz pałować to 10w60

Panie Jarosz, wytłumacz dlaczego do pałowania gorszy olej .

A dlaczego 10W60 jest gorszy? Taki olej jest lepiej dostosowany do ciężkich warunków pracy silnika. Będzie on gorszy przy dojazdach po bułki, ale na tor - na ogół lepszy, niż 5W30(40). Aczkolwiek są oleje własnie 5W40, które na torze spisują się świetnie.

10w60 nie jest złym olejem. Dział M fabrycznie zalewał go w latach 90 (cas.10w60 TWS) to do najmocniejszych samochodów BMW. Jest on bardzo odporny na wysokie temperauty, ma bardzo wysoką temperaturę wrzenia...dlugo zachowuje filtr olejowy i plynność, o wiele dłużej niż zwykły syntetyk...

 

PZDR>

TWS jest akurat rekomendowany do S54 wzwyż (czyli M3 e46). Do M3 e36 - 5W40, aczkolwiek z tego co w TIS wyczytałem, w niektórych warunkach rekomendowany jest również 10W60.

 

PS. Paru ludzi na mforum.com.pl ujeżdża auta na torze na olejach 5W40 i jest git. Warunek - olej musi być bdb jakości (nie castrol z beczki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie panowie ja wiem o tym.. tylko pytalem czy mozna zalac olej ze tak powiem "lepszy/wydajniejszy" niz byl uzywany? bo wiem ze w motocyklach dwusuwowych nie mozna bylo :) wiec co do 4suwowych silnikow pewien nie jestem. i jakie tego obiawy moga byc? czy stanie sie cos z silnikiem?

bo z tego co sie dowiedzialem to byl albo polsyntetyk albo mineral, jak mineral to tylko przez pol roku lany.

 

co do serwa.

to Kaczmara temat juz poczytalem,

a czy podejdzie podwojne serwo z e32 bez przerobek? http://allegro.pl/serwo-podwojne-bmw-e32-e34-swap-e30-m50-m52-m54-i2525974950.html o to to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jarosz, wytłumacz dlaczego do pałowania gorszy olej .

Nie pisz na Pan bo czuję się staro mam na Imię Tomek :D

a serwo podejdzie od e34 535 tylko otwory trzeba wiercić w grodzi, zresztą w m50 serwo można zostawić zwykłe a lekko podpiłować żeberka kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jesli Ci to cos pomoże to wstawialem mb50b20 i tak:

1 serwo z wersji e30 325 iX

2 albo rozkrec skrzynie i silnik albo probuj wlozyc całosc

3 wiskoza moze byc z poprzedniego silnika tylko wiatrak przeloz z 2 czy 2.5 m20b20 m20b25 m50b20 m50b20

4 elektryke podłączał mi mechanik wiec nie wiem

5 łapy u mnie były od e36 poduszki pod silnik e 34 (są nieco wyższe niz np e36) miska olejowa napewno od e34 :D

6 nie wiem polegam na wiedzy innych, a silnik mialem juz zalany przes sprzedającego sam silnik (kolega) wiec wierzyłem ;)

Jeśli chcesz choć raz polecieć bokiem w przyszłosci po przekładce to pomysl nad wiatrakiem elektrycznym przed chłodnicą zamiast visko bo ja najpierw rozwalilem chłodnice visko a pozniej dopiero wstawilem elektryka przed chlodnice ;)

Edytowane przez kapsel22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko od e30 ze wspomaganiem, od e36 za mały czy za duży frez jest tylko nie pamietam wlasnie kolejnosci, no chyba ze ktos gdzies kiedys robiil jakas dłubanine i ma w tym doświadczenie to prosze bardzo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dołącze sie do tego postu z pytaniem co z wałem napędowym i pompą paliwa podoła przy 2.0 ?

Przy poprzednim m20b20 i wkladanym m50b20 nie robiłem nic z wałem ani pompa, dawal rade na tym co poprzedni silnik, a podpora bedzie Ci lekko prezyła ale to nic starsznego, przynajmniej dla mnie i umnie tak było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwo podejdzie od e34 535 tylko otwory trzeba wiercić w grodzi, zresztą w m50 serwo można zostawić zwykłe a lekko podpiłować żeberka kolektora

 

Lekko nie lekko ale silnik pracuje na boki wiec sie buja czyli nie tak dosłownie MOŻNA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sobie radzi (jak i u mnie był zamontowany) wiatrak z e34 chyba od chłodnicy klimatyzacji jesli dobrze pamiętam, ale wiem że zastosowanie mają równiez elektryki z innych BMW, a jesli bedziesz mial mozliwosc dodatkowo zalącz sobie gdzies na desce czy przy kierownicy (gdzie wygodniej) przełącznik bezposrednio z kabiny samochodu, unikniesz w razie co braku samoczynnego wlaczenia sie wiatraka. napewno w chłodnicy montujesz przy czyms takim czujnik od e36 klimatyzacji (jakis skraplacz czy cos) ale u mnie był jakis dwupinowy czyjnik wentylatora z volvo (przy zakupie jesli podasz ze 2 piny i rodzaj gwintu napewno cos dobiorą) u mnie była taka konstrukcja i dzialala rewelacyjnie pzdr i życze cierpliwości przy zabawie z montazem całości :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, kupilem nowy wysprzeglik do skrzyni.

silnik m50b25 z e34. po tym co zobaczylem pod miska wnioskuje ze silnik poczatkowo siedzial w e36 -.- (ciete uchwyty po srodku, pewnie od smoka)

do rzeczy: gdy go zakladam, wszystko pasuje na srubach, lecz nie przylega on idealnie do skrzyni.. wokolo tego wejscia (nie wiem jak to opisac) ma takie jakby przeswity, luzy .. czy podkladka jakas powinna byc? czy tak to powinno siedziec w skrzyni?

 

no i czy wysprzeglik do e34 i do e36 (m50b25) jest taki sam w skrzyniach?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.