Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
No i to jest prawidłowe myślenie :).

Szczególnie kupując samochód pod instalacje, to bezsensem jest kupowanie mniejszego silnika. Nawet jak spali ci powiedzmy koło 2 litrów więcej niż R4, to jakie to są koszta ??

Znajomy, który po roku użytkowania przesiadł się z 318 na 325 i dokładnie monitoruje spalanie poprzez jakąś aplikacje na smartfona żałuje, że w ogóle kupił 318.

Średnie spalanie z kilkunastu tysięcy kilometrów w 318 było mniejsze o 1,8 litra niż w 325 (trasa miasto ~60/40).

Dokładnie to samo napisałem, ale kolega RAFFI999 wielki znawca wie lepiej , sam pewnie ma 1,8 i chce wsadzić założyciela tematu na taką samą mine :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

316-105km(m43b19)

316-116km-(n42/n46b18)

318-118km-(m43b19)

318-143km-(n42b20)stosunkowo malo pali i w miare jedzie jak na 4 gary

318-150km(n46b20)-najmocniejszy z 4 cylindrowek ale raczej malo spotykany

320-150km-(m52b20)duzo pali, slabo jedzie, raczej odporniejszy od 4 garow

320-170km(m54b22)-wypelnie luke miedzy sasiadami z gory i dolu.

323-170km-(m52b25 )strasz konstrukcja od m54 ale jezdzi calkiem dobrze :) wiem bo mialem!

325-192km-(m54b25) pali mniej od 323 a jezdzi lepiej :D wiem bo mam!

328-193km-(m52b28) jezdzi porownywalnie do 325 a pali sporo wiecej

330-231km-(m54b30) pali podobnie do 328 a jezdzi sporo lepiej :)

 

nie wiem jak 4 cylindrowki ale 6 z silnikami m54 maja juz skrzynie 6 biegowe a to swietna sprawa szczegolenie jak jezdzi sie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to w e46 nigdy nie było M52 - od początku był montowany od razu M52TU.

 

320-170km(m54b22)-wypelnie luke miedzy sasiadami z gory i dolu.

Nie wypełnia luki, tylko zastępuje M52TUB20 w 2000 roku.

 

328-193km-(m52b28) jezdzi porownywalnie do 325 a pali sporo wiecej

Nie pali sporo więcej. Poza tym jednak MA niewielką przewagę osiągów.

 

Poza tym porównywanie spalania szóstek ma sens tylko przy agresywnym stylu jazdy. Przy spokojnym stylu palą bardzo podobnie.

 

Skrzynie 6-biegowe były dopiero w e46 po drugim liftingu. Ja mam 5-biegową, ale jakoś nie czuję potrzeby 6 biegu - już i tak na 5 biegu nie wciska w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to jednak m52 na podwojnym vanosie-no chyba, ze sie myle.

 

wypelna luke w osiagach bo miedzy m52b20 a m52b25 jest przepasc :)

 

moim zdaniem spalanie jednak jest wieksze bo pojemnosc 328 jest wiekasz o 12% od 323 ktore pali wiecej przynajmniej o litr od 325.

z tego co pamietam to 328 ma 7,1 do setki a 325 7,2 wiec porazajacej roznicy nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik M52TU jest podobny do silnika M54, a między M52 i M52TU jest przepaść.

 

Akurat w przypadku silników R6 pojemność ma mniejszy wpływ na spalanie - przy spokojnym stylu w jeździe miejskiej 3.0 spali 0,5 litra więcej od 2.0. A jak zaczniemy butować to silnik 2.0 nie pozwoli na osiąganie tak dużych prędkości od świateł do świateł jak 3.0, więc siłą rzeczy różnica w spalaniu będzie większa.

 

Jeśli chodzi o osiągi to dane katalogowe bywają mylące, przekonałem się o tym wielokrotnie.

Zobacz:

http://www.zeperfs.com/duel2370-90.htm

328 najbardziej deklasuje rywala przy przyspieszaniu z wysokich biegów, a na 1/4 mili jest aż 0,3 sekundy różnicy.

 

Z tą nowoczesnością tak nie przesadzaj - nowoczesność oznacza projektowanie samochodów przez księgowych, czyli gorsze materiały, niższe współczynniki bezpieczeństwa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 2.0 r6 jak dla mnie to porazka bo tak jak napisalem pali prawie tyle co wieksze szustki a jezdzi slabo :)

 

ten link potwierdza zmierzona roznice w osiagach miedzy 328 a 325 o 0,1sek do setki(czyli tyle co nic).

przy skrzyniach 5 na kozysc 328 jest elastycznosc ale majac skrzynie 6 w 325 spalanie bedzie mniejsze szczegolenie przy wiekszych predkosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik byłby najlepszy do E46 Coupe:

318ci 118km R4

318ci 143km R4

320ci 150km R6

Interesuje mnie głównie:

Awaryjność

Po jakim przebiegu tych jednostek ulegaja największym awarią

Żywotność Silnika

Spalanie

Moc

Stosunek mocy do spalania

 

Autem przez rok nie robię wiecej niz 15tys km, jezdze glownie po miescie(krotkie odcinki) oraz krotkie trasy ok 20 km.

Być może bede myślał nad jakąś dobrą sekwencja LPG. I tu kolejne pytanie, ktory silnik najepiej zniósł by gaz.

 

 

Sądzę że najlepszy dla Ciebie byłby silnik: 318ci 143km R4

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest prawidłowe myślenie :).

Szczególnie kupując samochód pod instalacje, to bezsensem jest kupowanie mniejszego silnika. Nawet jak spali ci powiedzmy koło 2 litrów więcej niż R4, to jakie to są koszta ??

Znajomy, który po roku użytkowania przesiadł się z 318 na 325 i dokładnie monitoruje spalanie poprzez jakąś aplikacje na smartfona żałuje, że w ogóle kupił 318.

Średnie spalanie z kilkunastu tysięcy kilometrów w 318 było mniejsze o 1,8 litra niż w 325 (trasa miasto ~60/40).

Dokładnie to samo napisałem, ale kolega RAFFI999 wielki znawca wie lepiej , sam pewnie ma 1,8 i chce wsadzić założyciela tematu na taką samą mine :mad2:

 

nie uważam mojego auta za minę kolego :D jeszcze by cię zdziwiła. To najlepszy stosunek ceny do jakosci na rynku hehe

napisałem ze osobiście wolę R6 więc o co cho ?

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Jestem nowicjuszem, jeśli chodzi o BMW.

 

Wczoraj w nocy skradziono mi mojego golfa IV, wobec czego muszę szybko rozglądnąć się za nowym samochodem.

 

Zauważyłem, że na allegro BMW e46 można znaleźć w bardzo atrakcyjnej cenie.

 

Powiedzcie, proszę, czy do 13 tys. można kupić ciekawy egzemplarz?

Na co należy zwrócić uwagę?

Jakie są częste problemy występujące w tych samochodach?

 

Zainteresowałem się tematem, bo sądziłem, że takie BMW można kupić od najmniej 18 tys., okazuje się, że są nawet za 11 tys.

Stąd moje zainteresowanie? Dlaczego? Ciężko znaleźć w takiej kwocie golfa IV, jakiego miałem, a okazuje się, że są BMki dostępne w tej kwocie.

 

 

A przy okazji:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=65&t=473077

 

Pozdrawiam, Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW podobnie jak inna marka w atrakcyjnej cenie to raczej ciężki temat :| .

 

Jak dokładnie wersja silnikowa Ciebie interesuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Golfa IV też znajdziesz za np 6 tysi a w tdi za 9, tylko jaki jest stan i rzeczywisty przebieg..tu masz tak samo, kupisz nawet za 10 tyś 320d :duh: tylko jak to będzie wyglądać i jak będzie jeździć, nie wspominając o rzeczywistym przebiegu :roll: za 13 znajdziesz już golasa 316i z początku produkcji, ale czy tego szukasz po 1.9tdi :?:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Szukam czegoś, co będzie mnie zadowalało tak, jak mój Golfik 1.9 TDI 110KM :cry2:

Nie wiem, co myślą fani BMW o VW, ale ten golfik był złote autko, pięknie zadbany, tani w utrzymaniu, dynamiczny, funkcjonalny. Często jeżdżę autostradą, spalał mi tam 6,5 litra przy 140 km/h non stop, a jak trzeba było, to zamykał licznik 220 km/h, fajnie się zbierał.

No żal samochodu :/

 

Czyli szukam jakiegoś niedużego diesela - najlepiej 2,0, żeby był też oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do golfików nic złego nie mam (moja Mamuśka ma Polóweczkę :wink: ).

 

Ogarnij w temat/tematy w dziale ocena autek to zobrazujemy Tobie czego można się spodziewać po Bumce E46 za 10 tyś+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałem się tematem, bo sądziłem, że takie BMW można kupić od najmniej 18 tys., okazuje się, że są nawet za 11 tys.

Stąd moje zainteresowanie? Dlaczego? Ciężko znaleźć w takiej kwocie golfa IV, jakiego miałem, a okazuje się, że są BMki dostępne w tej kwocie.

 

 

 

jako nowe auto e46 było okolo 2 razy drozsze od Golfa IV.

Wiec jesli cieżko w tej kwocie znalezc dobrego Golfa IV to jakie bedzie BMW za taką kwotę.

 

Jestem niemal pewien ze jesli kupisz 320d za kwotę ponizej 15 tys zł, to szybko kilka tysiecy zlotych wpompujesz w pierwsze naprawy, stracisz mase czasu i nerwów, znienawidzisz markę BMW.

 

Jak chceszk kupic dobre e46 w cenie do15 tys zł to najlepiej szukaj 318i.... choc tez nie bedzie łatwo.

 

ostatnio ktos z forum (chyba kolega paralotniarz) sprzedawał ciekawe 318i touring za cene ponizej 15 tys zł. Jesli szukałbym e46 w tej cenie, to na początek rozejrzałbym sie za jakims forumowym autem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci kolego odradzam kupno BMW.

Jesteś przyzwyczajony do VW, one mniej palą i są tańsze w eksploatacji. Poza tym to klasa niżej niż E46 więc za komfort się płaci.

Jeśli chcesz jeździć BMW to pamiętaj że musisz za to zapłacić bo i części i paliwo taniej nie wyjdzie.

 

Dodatkowo jesteś przyzwyczajony do diesla i do moment którego strzał w VW od dołu jest duży ale później słabnie, w BMW jest inaczej niema takiego strzału jaki daje (pompowtryskiwacz) natomiast BMW od samego dołu do końca obrotów trzyma jednostajne przyspieszenie. Chodzi mi o to że wciskając gaz nie masz w pewnym zakresie obrotów dodatkowego wgniatania w fotel, BMW wgniata w fotel równomiernie i cały czas do końca obrotów.

 

Tak więc całkowicie odradzam ci benzynę bo nie będziesz zadowolony z osiągów i na przykład wyprzedzania tirów.

 

Na koniec podsumowując jeśli mimo wszystko chcesz jeździć autem klasy średniej i chcesz kupić BMW to najpierw zainwestuj w diagnostykę auta a dopiero potem w kupno. Fundusze które posiadasz według mnie są niewystarczające na kupienie dobrego auta z stajni BMW.

 

Edit: Z tych aut co podałeś to automat odpada bo komfort kosztuje, moje E46 z nowszym i oszczędniejszym silnikiem w mieście paliło mi 8,5 a na trasie około 6,7. Dwa pierwsze auta to też przed lifty które miały dość duże problemu z pompą paliwa, do tego przebiegi średnio realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc całkowicie odradzam ci benzynę bo nie będziesz zadowolony z osiągów i na przykład wyprzedzania tirów.

 

 

To jest zdanie "betonowego" użytkownika diesla. Kolega jak napisał wyżej miał 110 KM TDI. Na pewno 318i nie odstaje od tego Golfa :nienie: Choć spalanie wieksze :roll: . Ale napewno łatwiej znaleźć benzynę w stanie przyzwoitym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedliftowy 318i ma 10,7 sekundy do setki. Wg mnie wystarczajaco. Ile ma 110 konny golf to nie wiem. Na pewno w turbodieslu inaczej czuc przyspieszenie, ale 318i ładniutko przyspiesza od samego dolu aż po 6000 obrotów.

 

Ja na pewno bym wolał 318i od jakiegokolwiek golfa IV, nawet gdyby to był TDI 130 koni albo GTI 1.8 Turbo.

 

To są 2 inne swiaty, jadac golfem to tak jakbys jechał taczką... BMW daje komfort spory i zarazem doskonałe prowadzenie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem odmiennego zdania. BMW przede wszystkim to silnik i zawieszenie jak ktoś wcześniej wspomniał na forum. 318i to namiastka BMW. Zdecydowanie lepiej kupić coś z innej stajni, które będzie tańsze w eksploatacji, mniej paliło i lepiej przyśpieszało.

Ja wolałbym kupić golfa 4 tdi na pompkach i zrobić program. Taki samochód będzie jeździł sto razy lepiej niż takie 318...Nie ma co porównywać przyśpieszenia do 100 między takimi samochodami, bo one nie są do ścigana się spod świateł. A klekot jak wiadomo ma krótką skrzynie i do 100 zawsze nie powala. Co innego przyśpieszenie podczas normalnej jazdy z tzw rolowanego startu. To bardziej przekłada się na codzinność, gdzie potrzebujemy np. wyprzedzić tira.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc całkowicie odradzam ci benzynę bo nie będziesz zadowolony z osiągów i na przykład wyprzedzania tirów.

 

 

To jest zdanie "betonowego" użytkownika diesla. Kolega jak napisał wyżej miał 110 KM TDI. Na pewno 318i nie odstaje od tego Golfa :nienie: Choć spalanie wieksze :roll: . Ale napewno łatwiej znaleźć benzynę w stanie przyzwoitym.

 

Kolego nie jestem betonowym dieslowcem. Co masz na myśli pisząc że 318i nie odstaje ???

To ze ma mniej momentu i to że przyspieszenie od 80 do 120 jest o wiele gorsze niż w dieslu.

O ile od 0 do 100 km/h czas jest ten sam o tyle przyspieszenie od 80 do 120 jest nie do porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 80 do 120 jest nie do porównania.

No nie przesadzajmy 118 KM w benzynie, a 110KM TDI, bo o takich tu mowa. Chyba na piątym biegu

 

VW Diesel 110 KM 235 Nm - 7,3 sek

BMW 318i 118KM 180 Nm - 10,2 sek

Masa podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.