Skocz do zawartości

Dyferencjał - Szpera


Chomik007 E30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 2 dyferencjał i postanowiłem zrobić w jednym szpere ale nie chce 100 % bo na co dzień nie za ciekawie by się śmigało słyszałem o podkładkach tam gdzie znajdują się satelity nie jestem pewny czy dobrze mówię jeśli nie to proszę o poprawkę, tylko problem taki jest że nie wiem jaka grubość podkładek ;/ i czy to się sprawdza i jak długo wytrzymuje dyferencjał i czy czasem dłużej nie pożyje jak będzie 100 % ? Bo tak to szukałem i nie mogę wgl tego nigdzie obczaić :|

Pozdrawiam

http://e30-talk.com/bilder/signaturepics/sigpic1020_1.gif


http://www.facebook.com/E30Shaggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znalazłem...

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na innym forum jest projekt "home made" szpery do e30 jednak ani procent spięcia ani wytrzymałość jest nieznana

tak na marginesie to napiszę że jakby mi się kawałek takiej blachy wpadł gdzieś w koło talerzowe to mogłoby być nieciekawie...

http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=727&postdays=0&postorder=asc&start=20&sid=1b727eeb48e7b43c12a1c8bf9c3194f9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ten projekt takich wynalazków to ja nie chce robić xD tam raz na forum znalazłem ze jak był luz to dawali podkładki mm żeby nie było luzu i tak też przedłużali żywotność ale jak się da przecież trochę grubsza podkładkę to będzie ciaśniej i będzie szpera iluś % tylko nigdzie nie mogę znaleśc jaka grubość i do jakich przełożeń :mad2: :| :( Wygląda na to że będę musiał się sam przy tym pobawić i posprawdzać

http://e30-talk.com/bilder/signaturepics/sigpic1020_1.gif


http://www.facebook.com/E30Shaggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego to jest gra niewarta świeczki. Osobiście maiłem przerobiony taki owy dyfer "zacieśniony" z początku zachowywał się jak szpera ale do czasu, dość krótko był cichy , po ok 1000 km dyfer tak wył jak w polonezie, nie szło wytrzymać... do dziś mi się droga do Katowic odbija wielkim uuuuuuuuuuuuuuu w gowie:) ( ok 350 km i ciągle z tyłu uuuuuuuuuuuuuuuuuuu) :D. także stanowczo odradzam . No chyba ze masz dobre car audio to może zagłuszy :D pozdrawiam

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

100 procent to problemy z zawracaniem, ciagłe przeskakiwania koła, szybsze zuzycie opon i i tak w dość szybko coś pęknie...zimą na sliskim autem bedzie cieżka skręcać wogóle, a jak wpadnie w poślizg nadsterowny to już cieżko go bedzie na wprost wyprowadzić.

Takie spawanie jest może dobre jak robisz autem 100km miesięcznie...osobiście nie polecam jesli użytkujesz co dziennie...

Po za tym, jak dobrze pamiętam masz silnik m40 o porażającej mocy, koła 18 cali wiec na co Tobie ta szpera...średnio to się sprawdza.

Najpierw zrób tę podłogę, bo niebawem bedziesz miał szperę, ala flinston :)

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe spokojnie jak podloge zrobie jak bedzie gdzie a ze teraz mam czas wolny to co innego robie bo tak to mam wszystko gotowe :) a silnik Będzie inny ;) myślę już na przyszłośc jak mam rozebrany dyfer

http://e30-talk.com/bilder/signaturepics/sigpic1020_1.gif


http://www.facebook.com/E30Shaggy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tutaj jest temat o ładnym tytule to spytam czy ktoś wie jak można sprawdzić dyferencjał ze szperą przed kupnem który jest wymontowany z samochodu? Wiem że trzeba pokręcić wałkiem atakującym i nie może być luzu i czytałem też że trzeba przytrzymać jedno wyjście na koło i wtedy drugie też nie może się kręcić. Jest jeszcze coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co inneego kręcenie ręka a co innego 100/200/300km. Nie sprawdzisz inaczej jak montując na samochodzie i sprawdzająć poprzed podniesienie jednego koła, wrzucenia jedynki i liczenie na to że auto pojedzie...Ale nawet i ta metoda nie pogaże czy szpera bedzie sprawna na 100 procent...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzisz czy nie wyje ale olej dużo może ci powiedzieć o stanie szpery jak i całego dyferencjału

a co do 100 procent szpery to do latania bokiem najlepsza jaka może być.

Kiedyś się śmiałem z kumpla jak mówił, że fabryczna 25 procent chwilę się zastanawia teraz wiem o co chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25% jest Idealna do cywilnej jazdy. Swoją sprzedałem, ale kupię jak tylko nadaży sie okazja.

Przy większej mocy i mneijszej przyczepności czuć, że szpera pomaga sie lepiej odpychać.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

4,1 i 4,4. Najlepiej na dużej głowie jak byś znalazł bo jest pancerny "prawie". Krótkie przełożenia, szybko się będzie zbierać ale V-maks niskie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymałością, rozmiarem, występowaniem zależnie od wersji silnikowej. Najłatwiej poznać po deklu, mała głowa ma 6 śrub montujących dekiel, przy czym śruba montująca i upustowa od oleju są w linii pod kątem 45 stopni względem płaszczyzny podstawy dyfra, a w dużej głowie jest 8 śrub i śruba środkowa za śrubą upustową od oleju jest w jednej linii pionowej w ten sposób jak znak dwukropka :

 

Co do tematu to kompletnie nie rozumiem tej próby drutowania szpery, przecież do E30 mamy mnogość wyboru fabrycznych szper, na dużej, jak i małej głowie, a jak komuś mało to ja mam u siebie szperę z Z3M, to nie E46, czy E39, żeby kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1. 4.45 raczej nie było na dużych głowach (tylko w małych), więc pewnie ktoś to montował ręcznie (zmieniał przełożenia, bo nie jest to fabryczny setup - tak mi się wydaje)

2. Do m20b25, może to być przesada - będą mega krótkie biegi - no, chyba że jakaś skrzynia nie od m20b25 i na skrzyni będą jakieś inne przełożenia. Ja słyszałem, że optymalnym przełożeniem dla m20b25 jest 3.91 (i tutaj występowała duża głowa - choć dorwać coś takiego ze szperą graniczy z cudem). No ale wiadomo, dla każdego optimum jest inne. Obawiam się tylko, że owszem będzie mieliło, ale jedynka i dwójka będą bezużyteczne ;) Jak sprawdzisz i biegi wyjdą za krótkie to najwyżej zmienisz na coś innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.