Skocz do zawartości

E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi


krecik5

Rekomendowane odpowiedzi

No i mam... wyjechałem na wakacje i ostatnie 50 kilometrów trasy praktycznie się trzeba było czołgać...

 

prawa strona tylnego zawieszenia oklapła - mniej więcej o 3/4 normalnej wysokości, w pierwszym momencie pomyslałem że może pękła poduszka tak jak już kiedyś miałem po lewej stronie - ale wtedy auto całkiem opadło na ziemię z obu stron i nie dało się jechać - no i wyskoczył bład na komputerze pokładowym - a teraz - niespodzianka - lewa strona stoi normalnie wysoko, a prawa strona bardzo bardzo nisko - błedu w komputerze na wyświetlaczu żadnego nie pokazuje (nie mam pod ręką DISa żeby sprawdzić czy zdiagnozować głebiej co w systemie siedzi)

 

Zdjąlem koło - poduszka sprawia wrażenie całej - nie widać uszkodzenia mechanicznego, nie słychać żeby uciekało powietrze, wahacz nie wygląda na pogięty, felga również prosta a to przecież ona by się wygieła gdyby to było uszkodzenie mechaniczne...

 

No własnie - tu mnie zaczeło zastanawiać - że mimo podniesienia i opuszczenia auta na lewarku nie załączył się w żadnym przypadku kompresor tylnego zawieszenia, teoretycznie zawsze po wymianie koła i postawieniu auta na ziemi kompresor się uruchamiał i coś tam sobie poziomował, a tu - zero null...

 

Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją ?

 

Ewentualnie wie gdzie w okolicy Jeleniej Góry podjechać do kogoś mądrego z DISem kto pomoże zdiagnozować temat.

 

Zaczynam podejrzewać że - po wjechaniu w dziurę w drodze strzeliła gdzieś jakas membranka... ale do cholerci, powinien wtedy wywalić jakiś komunikat, a ten nic udaje ze wszystko dobrze, tylko zupełnie absolutnie nie moge wymusić uruchomienia kompresorka... Hmmm... druga rzecz ktora mnie zastawnawia - dlaczego klapnęła tylko jedna strona a nie obie ? ciśnienie powinno się wyrównać przecież - jak była kiedyś pęknięta poduszka lewa to prawa strona nie wstawała tylko obie leżały na ziemi...

 

Drogie Bravo, pomóż, bo zamiast się cieszyć śniegiem za oknem to sie zastanawiam dlaczego zostawiłem komputer diagnostyczny w domu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu jak znowu... wtedy było 50 tyś km temu :-) i po lewej stronie mechaniczne uszkodzenie...

ale proste do namierzenia bo klapnęło tak że nie dało się jechać nigdzie no i słychac było powietrze uciekające przez dziurę...

 

Teraz większy problem - bo nie słychać nic, najgorzej ze nie mam inpy ani disa, kabelek w bagażniku ale cholera laptop zamknięty w domu :/

wrrr

 

no i zastanawia mnie moment kiedy to się zrobiło - krótko przed lub tuż po wjechaniu w dziurę na drodze tym jednym kołem... Hmm... choc moze klapnęło chwile wczesniej bo jak w dziurę wjechałem to już był strzał w odbój :/

 

 

 

Nie znasz kogoś z Jeleniej Góry/Szklarskiej poręby - kto moze miec komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka wygląda jakby oderwał się czujnik wychylenia wahacza, od samego wahacza, i jest w stanie jakby koło było bardzo nisko, dlatego koryguje wysokośc do poziomu.

Jeśli masz xenony to zobacz czy nie swiecą za wysoko, bo prawy czyjnik reguluje też wysokosć lamp.

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E60_63_0011.png

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E61_37_0001.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie znam nikogo, ale jesli sie nie myle to kolega dziqsek jest z Jeleniej Góry. Sprobuj sie do niego odezwac, byl dzisiaj na forum.

Powodzenia.

 

Dzieki za polecenie, umowilismy sie na jutro zobaczymy co tam sie stalo.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka wygląda jakby oderwał się czujnik wychylenia wahacza, od samego wahacza, i jest w stanie jakby koło było bardzo nisko, dlatego koryguje wysokośc do poziomu.

Jeśli masz xenony to zobacz czy nie swiecą za wysoko, bo prawy czyjnik reguluje też wysokosć lamp.

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E60_63_0011.png

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E61_37_0001.png

odlamany nie jest na krzywy tez nie wyglada. ale moze cos z elektronika lub polaczeniem. sprobuje odkrecic id wahacxa i ruszyc reka zobacymy. ale najpierw inpa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dołączę się do tematu choć nie jest do końca taki sam!!

Mianowicie :

 

Zrobiło się cieplej i zmieniłem koła na letnie (19`) i dodatkowo dołożyłem dystanse tak że koło zrównało się z nadkolem i właśnie w tym momencie uwidoczniła się różnica w odległości

koła od nadkola!! Niby nie dużo bo zaledwie centymetr może dwa ale zawsze. Idąc dalej tym tematem sprawdziłem przód i okazuje się że różnica tez jest na przodzie!

I tu rodzi się moje pytanie! O CO CHODZI że takie różnice!

Kompresor nie dopompowuje non stop zawieszenia wiec dziury nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uda sie rozebrać bez kanału tym razem :-/

Jakaś nieszczelnność jest bo słychać syczenie jak kompresor się uruchomi, ale nie na tyle duża żeby z poduszki zeszło całe ciśnienie do zera, wygląda tak że nie trzyma ciśnienia powyżej jakiejś tam wartości... Po zdjęciu koła jednak jest go tam na tyle dużo że poduszka nie ma luzu i nie daje się wyciągnąć.

 

Zeby to spuścić do zera trzeba się dostać z kanału do rozdzielacza i odkręcić przewód od poduszki z drugiej strony. Nie jest to mega skomplikowane ale w kałuży się tego nie zrobi :/

 

Jutro przyjedzie nowa poduszka to spróbuję zawalczyć z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby to spuścić do zera trzeba się dostać z kanału do rozdzielacza i odkręcić przewód od poduszki z drugiej strony. Nie jest to mega skomplikowane ale w kałuży się tego nie zrobi :/

 

A nie wystarczy stanąc na wysokim krawężniku, i sciągnąc osłonę tam gdzie jest kompresor, bedziesz miał rozdzielacz i wszystko na wierzchu? Ja wymieniałem kompresor bez podnośnika, na podłodze w garażu, samochód stał na kołach.

Niezły masz urlop :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił bym to... Tylko mnie leżenie w kałuży jakoś nie przekonuje ;-) A tam trzeba te podłoge odkręcić i dopiero jest dostęp :/

 

Śnieg pada

Widok na pracujący wyciąg...

Na Zjeżdżających z góry narciarzy...

 

I ja, studiujący manuale i schematy elektryczne w E61, fajny urlop ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka wymieniona, wygląda że się uspokoiło - stoi prosto i nie opada już samo, na starej poduszce nie widać jakiejś mega dziury ale dopiero w domu ją sprawdze pod ciśnieniem. Najważniejsze że pomogło... przynajmniej tak się wydaje po kilku godzinach od wymiany :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są objawy nieszczelnej poduszki? Auto zaraz opada? Ja mam pompowanie prawie zawsze rano, a powinno być chyba przy zmianie obciążenia. Kompresor muszę wymienić tylko nie wiem czy coś jeszcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wydac niepotrzebne pieniadze to wymieniaj wszystko jak najszybciej.

Czytales od poczatku? To wszystko wiesz. Nie rowno stoi, opada. Nie zawsze przyczyna jest szkodzenie tego pneumatycznego ukladu. Wystarczy ze samochod wejdzie w stan transportowy. Pompuje wtedy kiedy musi wypoziomowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jak to zmierzyłeś ?

 

jak jest nieszczelność to raczej ucieka powietrze tak ze róznica jest 5-10 centymetrów - strona z dziurawą poduszką lezy na ziemi praktycznie tak ze cięzko lewarek włozyć.

 

Choc - poprzednio jak zdechła mi lewa poduszka - to leżały obie strony, teraz przy prawej poduszcze - leżała tylko prawa strona, być moze jakiś zaworek tam jest kierunkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...

a czy zdzazylo sie kiedys komus zeby jedna z tylnich podusze dziwnie podskakiwala przez chwile w czasie jazdy

mam taka dziwna przyczyne niewiem do konca co to jest ,ale gdy auto postoi dluzsza chwile i zaczynam jechac tym autem to dziwnie podskakuje przez chwile w czasie jazdy

puzniej to ustaje

czy moze robic taki efek jedna z tych poduszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam u mnie przód jest ok a tył troche niżej (kola lekko w negatywie) robic cos z tym? Bo jak sie przygladam to widac roznice.

 

Jeżeli da sie to skorygowac poduszkami to można sobie skalibrowac tak jak chcesz, przy pomocy inpy. Co do instrukcji to poszukaj lub poeksperymentuj, jest tam opcja kalibracji wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Wymieniałem kompresor bo tył usiadł.Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka zawieszenia. Na diagnostyce powiedzieli że to czujniki. trochę pojeżdziłem i kontrolka zgasła . KOMPRESOR POMPUJE .diagnoza czujników wskazuje że wszystkie odczyty ok.ale tył ma 2.5 cm różnicy pomiędzy prawą a lewą stroną. prawa niżej.Czy wymieniać czujniki czy może to inna przyczyna .Pomocy bo to duże koszty na testy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.