Skocz do zawartości

BMW X5 3.0d nie odpala


mag.max

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moja X5 3.0d 2005r. Autko kupiłem uszkodzone. Poprzedni właściciel wpadł nim do rowu i uszkodził lewy przód oraz lekko lewy tylny błotnik. Nie wiem czy to ma znaczenie ale auto leciało w powietrzu kilka metrów. Sprawdziłem błędy na kompie, pokazało tylko świece żarowe ale strzelił moduł, wymieniłem go na nowy i już jest ok. Błędów w aucie nie ma żadnych. Rozrusznik kręci i nie odpala.

Sprawdziłem pompy elektryczne-pracują. Przy wtryskach paliwo jest. Myślałem, że któryś wtrysk się zawiesił i leje do któregoś cylindra ale wyjąłem wszystkie i jest ok. Rozrząd nie przeskoczył. Zawór w pompie wysokiego ciśnienia nie dostaje napięcia z komputera. Klema plusowa sprawdzona. Wystrzeliła tylna lewa kurtyna i moduł trzeba wymienić bo po wymianie kurtyny nie można skasować błędów. Dodam też, że auto jak do mnie przyjechało to nie miało akumulatora i nie wiem ile czasu był on odpięty. A, jeszcze jedno: nie działa centralny zamek sterowany z pilota oraz przycisk przy stojaku na napoje od zamykania i otwierania autka, oraz gdy podłączam akumulator i włącze zapłon to radio na FM piszczy tak mocno że nie można usiedzieć w środku, natomiast cichnie jak przełącze na AM lub wyłącze go przyciskiem w gałce. Proszę o pomoc bo już miesiąc nie mogę dojść do ładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak centralny nie odpowiada na pilota to moze EWS nie rozpoznaje wcale kluczyka i masz blokade zaplonu (immo fabryczny). Masz tam tez alarm?

Auto rozumiem otwierasz mechanicznie, kluczykiem.

 

Sprawdzałeś procedure kodowania kluczyków? I czy w Navi nie masz opcji CODE aktywnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W navi funkcja CODE jest nieaktywna. Włącznika zderzeniowego nie udało mi się zlokalizować. W Autodacie jest procedura kodowania kluczyków. Jak zakoduje jeden to zamyka i otwiera z pilota, natomiast jak chce wkodowac drugi to ten pierwszy wyrzuca i nie działa. w EWS-ie brak błędów. Jeżeli chodzi o klemę plusową to jest cała. A gdzie znajduje się ten wyłącznik awaryjny? A co myślicie o pompie wysokiego ciśnienia? Bo nie pokazuje błędów ale na parametrach jest niskie ciśnienie rzędu 75 bar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyki kodujesz jeden po drugim bo innaczej reszta wypada.

 

Napisales o braku zasilania na pompie to napisalem EWS. Wstepna jest elektryczna.

Pompa wysokiego cisnienia jest mechaniczna nie elektryczna jej elektronika nie blokuje.

 

Jak wszystko inne bylo by ok DDE by wyrzucil blad niskie cisnienie na common rail

 

Moze to byc jeszcze czujnik polozenia walu, ja mam na nim immo i DDE nie wywala bledu jak sie czasem zapomne...

Oczywiscie mozna krecic a odpalic sie nie da.

DDE milczy na temat bledow? Live data cos pokazuje? Cisnienie? Temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy moja BMW w dalszym ciągu milczy...

Sprawdzałem life datę:

temp silnika +5 stopni

silnik-immo odblokowany

obroty silnika przy kręceniu 165

ciśnienie paliwa na listwie 95 bar

przy pompie wysokiego ciśnienia tej przy silniku jest zawór na dwa przewody. Może ktoś wie za co on jest odpowiedzialny? Jakie napięcia mają być na poszczególnych czujnikach 5V czy 12V? Gdzie znajduje się czujnik zderzeniowy i czy w tym modelu on występuje? Martwi mnie też to radio ze nieustannie piszczy po jego włączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witaj.czy probowales wgrac ustawienia kompa inpa?ja tak kiedys mialem.po zabawie z inpa nie moglem za diabla odpalic mimo ze wszystko dzialalo jak powinno.pare dni z tym walczylem.nie pamietam jak to bylo ale jest w inpie napewno opcja wgrania ustawien ecu.jakos f6 chyba gdzies, musialbym sprawdzic.u mnie po resecie, wgraniu odpalil odrazu.sprobuj to.jesli potrzebujesz wiecej info jak, daj znac, podlcze sie swoim i obadam.moze akurat... Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientujesz sie czy poprzedni wlasciciel mial blokade odciecia zaworu i jakis kod do wpisania??Ja mam taki bajer i jesli nie wcisne odpowiedniej sekwencji to nie odpale auta za Chiny.Nie wiem jak u Ciebie ale ja mam kleme pirotechniczna wiec moze w skutek uderzenia odlaczyla wszystko.Nie jestem tez pewien ale mozliwe ze jednak aku jak byl za dlugo odlaczony to tez komp mogl zeswirowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie były dwa odcięcia ale je usunąłem. Jedno było na rozrusznik, drugie na pompę elektryczną pod fotelem kierowcy. Niestety nie mam inpy :cry:

Posługuję się CDIF II. W nim nie ma takich opcji jak w inpie bo inpa jest dedykowana do marki BMW a CDIF obsługuje też inne marki i poki co na buniach kuleje. Byłem u kumpla i pożyczyłem od niego CARMAN SCAN VG+ ale tez n ie ma zbyt dużo w nim opcji do BMW :(

Na dzień dzisiejszy bunia dalej stawia opory... Dzisiaj zamówię na allegro inpe. Może rzeczywiście komputery dostały jakiegoś świra i trzeba ją poddać resetowi.

Może ktoś wie jak się to robi? Bo z inpą będę miał pierwszy raz do czynienia.

Sprawdziłem ceny i sa od 49-330zł...No i teraz nie wiem co kupić... Ten tańszy czy droższy? tańsze są do 2006 a droższe do 2010... Mógłby mi doradzić ktoś kto może ma taką zabawkę albo zna się na tym systemie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem takie cudo: http://allegro.pl/interfejs-bmw-usb-adapter-20-e36-e46-e39-inpa-pl-i2063526787.html

Wziąłem od razu przejściówkę na okrągłe złącze bo wujek ciągle musi jeździć do warsztatów żeby mu inspekcje kasowali i płaci po 20 zł za kasowanie, a teraz będzie kilka piwasi na meczyk :) Jak przyjdzie inpa podłączę ją do iXa i dam znać jak ta przygoda się zakończy. Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak widzę takie wpisy, to zastanawiam się skąd się biorą? Jest cały dział na tym forum poświęcony diagnozie komputerowej. Piszesz do nerwusa i masz fejs który cię nie zawiedzie. Po co szukać innych? Dla paru złotych, a potem tylko problemy a to nie działa, a to lampki się palą bez podłączenia samochodu etc. Zastanówcie się zanim coś kupicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich aut jak BMW i Merc CDiF nie zdiagnozuje nigdy dobrze. No może kiedyś. Jak już chcesz czymś innym niż INPA,DIS to tylko np Gutmann, KTS. CDiF potrafi często nie pokazywać występujących usterk, lub wprowadzać w błąd. Ciśnienie podczas kręcenia na CR masz za niskie. Powinno być minimum 200-250barów. Pompa progowa buczy? Podaje paliwo? Nie jest układ zapowietrzony? Zawór na pompie CR to zawór regulacji ciśnienia Rail. Sterowany napięciem 5V. W X5 nie masz czegoś takiego jak uderzeniowy. Jest tam klema pirotechniczna, ale gdyby ta wywalona była to po pierwsze w air bag byłby błąd po drugie auto nie miało by zapłonu, ani nie kręciło. Ratuje Cię diagnostyka dobrym sprzętem typu DIS INPA. Sumienny podgląd parametrów podczas próby odpalenia. Ale jak już pisałem ciśnienie Rail masz za niskie podczas kręcenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Danek24 pompa progowa buczy i paliwo też podaje, bo jak przekręcę zapłon i zaczyna pracować pompa to na przelewie od wtrysków paliwo sika jak głupie. W poniedziałek powinienem mieć inpę to dam znać co udało mi się ustalić. Na moje oko to pompa wysokiego ciśnienia mogła uszkodzić się. Ale czy od uderzenia, czy sama z siebie ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów po długiej nieobecności:)

no więc moja Bunia pokazało, co ją boli dopiero po podłączeniu INPA:) a jej dolegliwość to....EWS Manipulation.......4A63...

Moja INPA jest jakaś dziwna...spolszczenie nie działa jak podano wg instrukcji, wszystko po niemiecku. Jutro dam odpowiedź co i jak wyszło mi po zabawie w INPA-doktorka:)

PS. Grunt to się nie poddawać:) Serwis to ostateczność:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec trafnie postawilem na EWS, parowanie EWS z DDE nie powinno byc problematyczne.

 

viewtopic.php?f=48&t=154129

 

Ciekawi mnie tylko skad sie to wzielo... stan nieokreslony przy zaniku zasilania czy zlepek sterownikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.