Skocz do zawartości

Wymiana turbiny


hco3

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt faktem, że przejechałem 33tys po ostatniej wymianie oleju

Dżizas... nic dziwnego że turbine masz do wymiany... Wymiany oleju wedlug cyklu long life i wskazan komputerka albo zwykla ludzka niedbalosc zabijaja turbosprezarki.

 

 

może wystarczy tylko wymiana oleju i filtru ??

Niestety, szkoda juz sie stała.

 

 

sorry ale kompletnie nie znam się na samochodach - ma jeździć

Sam widzisz ze jak nie posmarujesz to nie pojedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ylko do cholery nie teraz, co mam najwięcej w roku wydatków...

witamy w swiecie "oszczednych" diesli... ja juz na szczescie pozbylem sie tego dziadostwa i jezdze 1,8TB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nareszcie wiem co to zwawa, dynamiczna i TANIA jazda po miesice :cool2: Najdrozsza naprawa to termostat za 78zl :lol: Morda mi sie cieszy na sama mysle, ze diesla juz nie ma w moim garazu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz na szczescie pozbylem sie tego dziadostwa i jezdze 1,8TB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak by Ci tutaj... 1.8T też ma turbosprężarkę... :lol: :lol: :wink:

 

 

bo turbiny w benzynach to nie padają :norty:

 

Benzyna nie wydziela tyle sadzy więc przynajmniej ze sterowaniem geometrią nie ma takich problemów jak w dieslu.

Oby tylko pamiętał, że olej trzeba wymieniać to trochę pojeździ :wink:

Edytowane przez _Hubert_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)... a to turbiny dla benzyn cisnienie maja sterowane za pomoca VTG???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :clap: :clap: :clap:

 

Nieliczne jak najbardziej - http://www.porsche.com/microsite/technology/default.aspx?pool=uk&ShowSingleTechterm=PTVTG&Category=&Model=&SearchedString=&SelectedVariant=PMT911TurboAll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

Turbina troche wyla, mechanik sprawdzil luz osiowy (byl dosc spory) dalem do regeneracji turbine i teraz pytanie :

-czy musze zmieniac olej na nowy (na tym mam 6tys km ) -tak sugeruje mechanik.

 

Troche mnie to zdziwilo bo przeciez turbo sie niewyspalo, czyli niepowinno byc tam opilkow itp.

Jak trzeba to zmienie, ale jakos niewidze potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie ze trafilem na ostatnia chwile :)

Dzieki wymianie termostatow przy okazji byl dostep do wirnika i wyszlo, ze luz juz byl spory (osiowy i wzdluzny-obcieralo o obudowe). Turbina mogla pasc w kazdej chwili i narobic syfu (szczegolnie, ze mam nowy kolektor) W tej sytuacji wymiana oleju to byla koniecznosc bo z wirnika jakies opilki zostawaly.

 

Dzwiek mialem identyczny jak na tym filmiku: (filim zapozyczony z youtuba, ale tez byl na forum w jakims watku)

Od zakupu auta zrobilem z tak "wyjaca" turbina 6tys km, co dzwine oleju niebrala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy jak bym chciał profilaktycznie, wymienić samo turbo ,bo mam oryginalne nie wymieniane i 222k przebiegu to wystarczy wyjąć stare założyć nowe i nie trzeba żadnej adaptacji czy czegoś w tym stylu ?

Czytam temat i trochę obaw mnie naszło , może warto zainwestować za w czasu i mieć problem z głowy ,zanim się coś stanie .

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz nowe oryginalne, to wystarczy przelozyc i nic nietrzeba robic.

Regenerowane to tez bedzie "powinno byc" dobrze ustawione.

 

Profilaktyczna wymiana ma chyba tylko sens, jesli bedzie zmiana na nowa turbine.

(ja bym jednak pojechal do fachowcow, zeby sprawdzili luzy na wirniku, bo koszt oryginalu nawet poza serwisem lacznie z olejem i robozizna to ok 4500tys)

 

 

Odebralem auto od mechanika po 18 i potestowalem troche po nagrzaniu. Na ta chwile turbo jest bezszelestne :shock: az mnie to zadziwia. Odnosnie pracy samej turbiny pojezdzilem troche po miescie i poza miastem i jest dobrze. Ciezko ocenic tak na 100% bez hamowni, ale mam wrazenie, ze pompuje normalnie od ok 1900obr i jest moc w miare plynnie do 4 tys (wyzej nieprobowalem). moze troszke bardziej wyrywne pozyzej 2 tys (wczesniej jakby troszke bardziej jednostajnie rozwijalo moc jakbym je bardziej czul pod noga momentem obr tak do 2100obr ) NIestety to tylko wrazenia subiektywne a ze po nagrzaniu zaczalem dawac w palnik to teraz trudno powiedziec (wiadomo, ze zaczyna brakowac mocy im sie wiecej cisnie : ) Turbo zostalo zregenerowane i ustawione przed mozntaze do auta (jak ustawiali niewiem) Jakbym sie nienaczytal odnosnie tego ustawiania sztangi (problemach) to pewnie bym niezwroci uwagi cieszac sie cicha turbina a tak nieufnie podszedlem do sprawy i testuje moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testow ciag dalszy

 

Slychac, ze turbo zaczyna delikatnie wstawac od ok 1800 obr, ale mam wrazenie, ze troche slabiej jedzie momentem do 2 tys (niz przed regeneracja),

 

POtem juz przy 2 tys obr nabiera mocnego ciagu i w gore ladnie ciagnie do 4 tys (dosc gladko przyrasta moc)

 

Wydaje mi sie, ze wczesniej lzej naciskacaj gaz na niskich obr (1600-2000tys auto bardziej jechalo momentem obr)

 

Musze kiedys wybrac sie do kolegi to sprawdzi mi inpa jak pompuje turbia (niechce sam krecic sztanga bo niejeste zle z tego co czytalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina po regeneracji została ustawiona dobrze . Auto przyspiesza prawidłowo .

U mnie przed chipem na oryginalnej turbinie (250 Kkm ) też tak pompowało .

Po chipie jest poprawa jeśli chodzi o elastyczność i ciągnie bardziej płynnie już od 1500 obr. .

Przyspieszenie nieporównywalne do standardowych 163 KM . Zupełnie jakbyś się przesiadł do innego auta :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina po regeneracji została ustawiona dobrze . Auto przyspiesza prawidłowo .

U mnie przed chipem na oryginalnej turbinie (250 Kkm ) też tak pompowało .

Po chipie jest poprawa jeśli chodzi o elastyczność i ciągnie bardziej płynnie już od 1500 obr. .

Przyspieszenie nieporównywalne do standardowych 163 KM . Zupełnie jakbyś się przesiadł do innego auta :cool2:

Moze sie juz do mocy przyzwyczailem, ale mam wrazenie ze jednak do 2tys jest lagodniejsza :) (ale faktycznie samemu niema co ruszac sztangi i kombinowac bo mozna pogorszyc sprawe)

 

Zauwazylem tez po mocniejszym nagrzaniu dziwny zapach w srodku w kabinie (chyba zapach oleju). Tak bylo juz po regeneracji, ale bralem pod uwage, ze moze cos gdzies kapnelo i smierdzi. Teraz juz z 50km po miescie i chyba slabiej, ale dalej czuc (teraz zaczyna mnie to irytowac)

 

Niestety nieszykuje sie zadna dluzsza trasa, bo moze musi sie wypalic (przy wymianie moglo cos zabrudzic olejem)

 

Turbina moze cieknac ?! (lac olejem po wydechu) (pewnie by dymilo po otwarciu maski a nic niezauwazylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazuje sie, ze jest nieszczelnosc na laczeniu turbo z kolektorem i czuc spaliny (zostala zalozona stara uszczelka) lub cos kolektorem (okaze sie jutro)

 

Czy taka nieszczelnosc moze powodowac slabsze cisnienie turbiny ? (np slabsze wstawanie turbo rowniez ?) niby ciezko zauwazyc zeby cos dmuchalo, ale smierdzi wiec musi byc nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. w moim 320D e46 padla turbina wciagnela duzo oleju z wydechu wylecialo pełno dymu. Mieszkam w holandii jacys polscy mechanicy mymienili mi tutaj turbine ale samochod na niej ma duzo mniej mocy niz mial przed. I przy odpalaniu slychac jakies dziwne stukanie i troche trzesie silnik przez chwile potem przechodzi. turbina nie byla nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Pany, a jak to jest z tą wymianą turbiny? Moja ma na wirniku luz tylko przód-tył, góra-dół jest sztywna i co mechanik to inna diagnoza. Jeden mówi, że już czas, drugi że dopóki nie ma luzu góra-dół nie ma sensu pchać się w koszta. Z tego co się orientuję taki luz ok 5mm mam już parę lat. Auto ma ok 330 tyś przebiegu i odkąd jest w moich rękach tj od 200tyś oliwa z filtrami zmieniana jest pi razy oko co 10tyś przebiegu. Auto nie kopci, nie dymi, przyśpiesza jak powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.