Skocz do zawartości

BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych


aron20000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie (ponieważ jutro będę się mierzył z usterką ogrzewania świec u znajomego), która niby występowała już od tamtej zimy i teraz chciałby przed zimą 2011/2012 ogarnąć temat, żeby nie było problemów z odpalaniem.

 

Przechodząc do sedna, niby świeczki wszystkie wymieniane były w tamtym roku i nie dało to efektu. Więc świece żarowe nowe. Samochód rok produkcji 2001 (chyba już po lifcie), silnik 2.0. Jeśli po lifcie sterownik nagrzewania świec przy rozruszniku, a nie przy sterowniku silnika, przy prawym kielichu patrząc od przodu samochodu.

 

1. Mam pytanie odnośnie tego, czy sterowniki występujący przy rozruszniku jest taki sam jak w wersji przed liftem, który mieści się przy sterowniku silnika, czy może jest już w tym nowszym (przy rozruszniku) więcej elektroniki?

 

2. Czy główny bezpiecznik 100A (F104) od sterownika świec jest tak jak do 2000r. za schowkiem od strony pasażera?

 

3. W którym miejscu w silniku jest czujnik temperatury, który odpowiada za sterowanie tym właśnie sterownikiem, ile czujników temp. jest w tym silniku (oddzielny sterujący świecami, regulacją mieszanki i oddzielny na wskaźnik, czy może jeden odpowiadający za wszystko)?

 

4. Może jeszcze ktoś podsunąłby pomysł jak sprawdzić działanie świec w temperaturze jaka występuje teraz. Mam pomysł taki, żeby podłączyć na czas sprawdzania rezystor zamiast czujnika temperatury (jeśli oczywiście tylko jeden odpowiada za sterowanie nagrzewaniem świec?). Tylko jaka ma być rezystancja która odpowiadałaby np. -10st. C, 5kΩ, 10kΩ, 20kΩ? Jeśli ktoś miałby jakiś inny pomysł i by się nim podzielił proszę o rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM. Problem chyba rozwiązany bezpiecznik nagrzewania świec żarowych był upalony, więc chyba nie warto więcej szukać, chyba że po wstawieniu nowego znów się spali. Tylko powiedzcie mi gdzie można kupić taki bezpiecznik dzwoniłem i jeździłem do takich hurtowni jak Intercars, autoland, hart, polamel abc auto. Są ale tylko do 80A max. Tutaj potrzebny jest 100A. W intercarsie mieli 100A ale w innej obudowie (dużo większy). W serwisie BRECZKO BIAŁYSTOK nie wiem czy facet był jakiś znudzony i był poważny, bo powiedział, że są na za dwa dni po ok. 10zł, pakowane po 100szt. więc cena byłaby 1000zł. Powiedziałem, że chyba se jaja robi. Na co on odparł, że trrzeba przyjechać z bezpiecznikiem, to może coś da się dobrać bo on nie ma opisanych bezpieczników w serwisie. K...a serwis nie ma opisanych bezpieczników??? Powiedziałem, że może niech poszuka w internecie, tam na pewno znajdzie opis, a w serwisie nie mają :duh: Wytłumaczyłem, że główny od świec żarowych jest tylko jeden 100A. Podałem dokładny numer VIN BMK'i, on na to, że niestety musi go zobaczyć bo nie ma opisu :mad2: . Mam zamiar pojechać jutro do serwisu, w związku z tym mam takie pytanie do was czy jest możliwe, że nie ma tego bezpiecznika na sztuki w Serwisie i na zamówienie? Bo facet od części jest tam tylko jeden i jak jutro zajadę na miejsce założę się, że nawet jak są dostępne to żeby wyjść z twarzą, powie, że nie ma. Czy ktoś kupował w jakimś "autoryzowanym" serwisie BMW (chociaż breczko BMW to jakaś kpina nie serwis, jeśli on nie ma nawet opisu bezpieczników) ten bezpiecznik świec żarowych. Wiem że są na allegro, ale facet trochę mnie zainspirował i wydaje mi się, że nie chciało mu się po prostu ruszyć d..y do roboty i nie wiem czy mam jakieś podstawy, żeby próbować go do tego nakłonić rozmawiając twarzą w twarz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM.

 

to gdzie wkoncu jest przekaznik/sterownik swiec w modelu po lifcie??

i przy okazji powiedzcie gdzie szukac owego bezpiecznika??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM.

 

to gdzie wkoncu jest przekaznik/sterownik swiec w modelu po lifcie??

i przy okazji powiedzcie gdzie szukac owego bezpiecznika??

Po lifcie jest tak jak kolega wyzej pisał w okolicach rozrusznika a bezpiecznik jest w schowku. otwierasz schowek otwierasz bezpieczniki i ukazuje Ci sie tam taka mała prostokątna skrzyneczka , otwierasz ja i tam jest ten słynny bezpiecznik

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyżej pisze:

- sterownik albo raczej przekaźnik, przed liftem jest przy kielichu od strony kierowcy. Odkręcamy obudowę komputera. Tam zobaczymy mn. wtyczkę (o ile dobrze pamiętam z 9, czy 8 przewodami) i na dole taki grubszy przewód czerwony średnica ok. 4mm przykręcony nakrętką do przekaźnika, raczej nie można się pomylić.

- po lifcie sterownik jest przy rozruszniku

- bezpiecznik świec jest za schowkiem za tą podstawową skrzynką bezpieczników. Na górze jest taka skrzyneczka w kształcie prostopadłościanu z jakimiś przewodami (chyba dodatkowe przewody do podłaczeń). Zdejmujemy tą skrzyneczkę z osłony i mamy płaską osłonę 7 bezpieczników. Pod tą płaską plastikową osłona jest mn. bezpiecznik nagrzewania świec żarowych, który jest na samym środku 4 od lewej lub 4 od prawej jak kto woli :) . Tutaj nawet sa zdjęcia:

viewtopic.php?t=99355&highlight=

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tam zobaczymy mn. wtyczkę (o ile dobrze pamiętam z 9, czy 8 przewodami) i na dole taki grubszy przewód czerwony średnica ok. 4mm przykręcony nakrętką do przekaźnika, raczej nie można się pomylić.

- po lifcie sterownik jest przy rozruszniku

To ile kabelków wychodzi zalezy od ilości swiec

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

wymieniałem u siebie go ostatnio 2004r nic trudnego..zdejmujesz plastikową osłonę silnika+odkręcasz tą aluminiową z tyłu i jeszcze dobrze jest boczną tą koło aluminiowej po lewej stronie jak filtr paliwa... lampka i widzisz sterownik... ręką spokojnie do niego dojdziesz.. mi się udało odkręcić bez nasadek przegubowych itp...mala grzechotka..nasadka 8 lub 10 juz nie pamietam i poszło..tylko nakrętkę tą co jest tam w głąb silnika dobrze trzymaj żeby nie poleciała gdzieś tam

 

jedynie maly problem może byc wypieciem wtyczek ponieważ u mnie nie dało nic szarpanie się z tym a po drugie dostęp nie zaciekawy nie ma jak dobrze chwycic..delikatnie śrubokrętem podwadzic a drugą ręką ciągnąc wtyczkę i wylazała i tyle

 

jak coś to renegeneruj... nie kupuj nowego bo nawet roku nie wytrzyma.Nowe beru ponoć mają wadę fabryczna.. u mnie nowy wytrzymał 6mc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.