Skocz do zawartości

jak sprawdzic rzeczywisty przebieg 2 - cd.


Zbir

Rekomendowane odpowiedzi

W zwiazku z tym że pierwotny temat został zamkniety bo zaczeły sie dyskusje o "d. marynie" to ponawiam sprawy poruszone a niewyjasnione w tamtym poscie:

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=101342&start=15&sid=dd69005592f691aa177a7477631828f8

 

a więc jak sprawdzic rzeczywisty przebieg ?

 

1. Na pewno z modułu świateł (LCM) można odczytać programami GT1 i CARSOFT (wiem bo sam to robiłem), chyba także INPĄ. Dotyczy to modeli e46 i nowszych (chyba równiez e39, ale tu jesli sie myle to mnie poprawcie).

 

2. Ale jak odczytać z modułu EWS albo z kluczyka? niestety nie znalazłem tego w w/w programach a byłaby to bardzo przydatna informacja

 

Pozdrawiam

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbir wszystko ładnie pięknie ale to wszystko można zrobić żeby było tyle ile Ty chcesz. Nie znasz powiedzenia polak potrafi ...??? Niestety nie istnieją sposoby sprawdzenia żeby być w 100% pewnym przebiegu. Wytarta kierownica itp żaden problem wystarczy kupić inna i ją włożyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

młody nie bądź takim pesymistą :) chyba jak kupujesz auto to sprawdzasz je dokładnie a nie bierzesz w ciemno, "bo polak potrafi".

 

Porozmawiajmy o realnych sposobach weryfikowania przebiegu.

 

 

Ja moge jeszcze dodać że:

 

- jesli przebieg w LCM nie będzie sie zgadzał z resztą modułów to przy badaniu na kompie wyskoczy bład "INSTRUMENT - BE (data filling difference...)", czyli że moduł świateł jest "be" :lol: :lol:

 

- w zegarach jest coś takiego jak 'manipulation dot' czyli czerwona dioda przy liczniku przebiegu. Zapala sie gdy było coś grzebane, na ponizszym obrazku jest zgaszona, widać ją pod literą 's':

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i52.photobucket.com/albums/g1/jrginstl/P2280005.jpg

 

no ale u mnie ona sie nie pali, a mam niezgodność w LCMie. Może dotyczy to tylko wersji USA albo sprawdza tylko moduł EWS lub kluczyk?

Edytowane przez Zbir
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

a z kluczykiem nie jest tak, że "dostosowuje się" do wskazań licznika?

tzn. jak ktoś cofnął licznik, to po wsadzeniu kluczyka nie przypisze mu się ten nowy przebieg?

 

w sumie byłoby to prawdopodobne, bo przecież tak się dzieje z zapasowym - tyle, że na nim ma się zwiększyć ilość km, a nie zmniejszyć...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio u kolesia który przekręca liczniki, i powiedział, że nie ma takiego licznika którego nie da się przekręcić a potem można było by to sprawdzić. Wszystko jest w kwestji osoby która to robi, jeśli się dobrze zna to nie ma szans tego wykryć. Tak więc lepiej spujrzcie na stan samochodu, pracę silnika itp itd.

PS. oczywiście sprawdzić zawsze warto ale nie łudźdmy się, że po sprawdzeniu (wszystkiego co możliwe) mamy pewność co do przebiegu, bo jej nie mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie mówi o '100% pewności' chodzi o dodatkowy element kontrolny który buduje całościową opinie o oglądanym aucie.

 

Z tego co sie orientuje to 'porządne' przekręcenie licznika kosztuje dobrych pare stówek (ok. 500-700 zł). Byle jakie (tylko zegary) zrobią za 150 zł. Wiec na pewno niektórzy sprzedający wybiorą tańszą opcje i bedą liczyc że nabywca tego nie sprawdzi...

 

Ponawiam pytanie kto wie jak sprawdzić przebieg zapisany w EWS?

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie mówi o '100% pewności' chodzi o dodatkowy element kontrolny który buduje całościową opinie o oglądanym aucie.

 

Z tego co sie orientuje to 'porządne' przekręcenie licznika kosztuje dobrych pare stówek (ok. 500-700 zł). Byle jakie (tylko zegary) zrobią za 150 zł. Wiec na pewno niektórzy sprzedający wybiorą tańszą opcje i bedą liczyc że nabywca tego nie sprawdzi...

 

Ponawiam pytanie kto wie jak sprawdzić przebieg zapisany w EWS?

Np. w skodzie fabi przekręcenie licznika kosztowało kumpla 40zł, tak więc to wcale nie jest drogie,a przekręcają najczęsciej handlarze, a 200 za przekręcenie licznika to nic dla nich, coś o tym wiem.

Sory za zaśmiecanie postu moimi uwagami, ale prawda jest właśnie taka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przebieg zapisywany jest EWS czyli w immo. Łatwo to sprawdzić jadąc do serwisu - za darmo powinni to zrobić. Wkładają kluczyk do magicznego otworu i wyskakuje przebieg.

Co do magicznej kropeczki koło przebiegu. Wcale nie musi świadczyć o kręceniu licznika. Wystarczy że ktoś podpinał się do komputera i przez przypadek mógł coś zamieszać np. przy kodowaniu pomylił numery VIN samochodu - i już kropka się zaświeci. Wystarczy na nowo wpisać poprawny VIN i powinno być po sprawie.

Przebieg można sobie mniej więcej oszacować po motogodzinach pracy silnika. Jak masz np. 5000mh to licząc, że średnia prędkość wynosi 50km/h - czyli przebieg około 250tys. km. Gdy ktoś jeździ więcej po mieście to prędkośc ma nie większą niż 40km/h. Ale biorąc pod uwagę niemieckie warunki to myśle że i 70 km/h można liczyć:)

 

Motogodziny można sprawdzić podpinając się kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakim wzorem przeliczyłeś te motogodziny ?

Myślisz, że jeśli ktoś cofał licznik to nie zmienił też czasu pracy silnika ?

 

Ja uważam że nikt tych motogodzin do tej pory nie ruszał, jeśli auto ma najechane 6000h to moim zdaniem ma duży przebieg

Moje jak brałem miało tylko 3000 więc chyba tragedii nie ma.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
a ja mam taka sytuacje,ze carsoft w live data pokazuje mi 655 tys km ze ma przejechane,a pod tym ze silnik przepracowal 3866 godzin..heh..wiec cos nie kaman..czyli srednia predkosc musiala by byc ok 170km na godzine pracy silnika..no chyba ze jezdzil poprzedni wlasciciel Le mans 24h..heh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawdzałem dziś w swoim BMW E46 z 2003 roku jakie są zapisy przebiegu w systemie auta. Robiłem to poprzez program INPA.

W diagnostyce „Licznik – zegary” pokazało 167489km

http://images40.fotosik.pl/1104/09e5f6fbcf6d4f06m.jpg

a w diagnostyce „Moduł świateł” 1674 pomnożyć przez 100 daje w zaokrągleniu tle samo co w poprzedniej diagnostyce

oraz tyle samo co wskazania zegarów na konsoli czyli 167489km.

http://images37.fotosik.pl/1075/10f87b90211ba0b1m.jpg

http://images41.fotosik.pl/1079/60daebc8de4a118em.jpg

Wchodząc w INPie w diagnostyke „Immobilaizer EWS” nie odnalazłem tam żadnych danych o przebiegu.. chyba że coś przeoczyłem.

 

Proszę powiedzcie jak sprawdzić przebieg z modułu EWS :?: :?:

(moduł EWS to kluczyk??)

 

Można jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić przebieg zapisany w elektronice auta :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.