Skocz do zawartości

Wywalajacy olej z silnika....


jimmisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

A u mnie za to korek leży swobodnie nie skacze ale za to jak go zdejme to pojawia sie dymek ale tylko na gorącym silniku.

Ten dymek ma woń gotowanego oleju. Ojciec powiedział mi ze tak ma byc na gorącym silniku.

A wy co na to?

Czy to dobrze???

 

filmik z mojego auta-3.0d

http://img862.imageshack.us/i/tgh.mp4/

 

silnik goracy; dymkow, wibracji, podskakiwania, tanczenia i wypychania korka ani podobnych historii brak...

 

pozdrawiam

 

Sprawdziłem jeszcze raz i ten dymek jest przez jakies 20 sekund i później ginie, zapytam tylko na jakim oleju pomykasz?

I czy zalezy to od wilgotnosci powietrza.

Ja mam olej MOBIL 1 0w40 zielony ( do dpf-a)

 

witam.

to co nalewa ASO- castrol 0w...LongLife-ale dokladnie nie wiem co- oddalem na przeglad do ASO i zajeli sie autem :mrgreen:

 

pozdrawiam

K

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ,

Dzis zmieniałem opony na letnie i przy okazji pokazałem mechanikowi ten dymek z silnika a on na to ze tak ma byc bo mimo wszystko zbieraja sie tam gazy i tak długo jak nie ma cisnienia jest ok.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba było się zapytać jak jest już ciśnienie to co wtedy?bo ja dalej nie wiem co mam robić jadę w środę do mechanika i zobaczę co powie!

 

Witam,

Pytałem, powiedział że zaczynamy od wymiany odmy na nową.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie wiem co mam robić czy wymieniać ten filtr odmy?czy przez zapchany ten filtr tak się dzieje z moim silnikiem?nie wiem gdzie dalej szukać?!

 

Kolego zacznij od wymiany tego filtra odmy, tylko całego tak jak ci napiseł powyżej. Kup w ASO pod tym nr katalogowym co ci napisałem, jak to nie pomoże to dopiero będziesz się martwić :roll: . Czy ty czytasz posty? Czy tałeś to co napisał kolega http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html. Jak cię stać na E60 to chyba i na wymianę odmy też :mad2: .

Ja bym doradzał zrobic to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zacznij od wymiany tego filtra odmy, tylko całego tak jak ci napiseł powyżej. Kup w ASO pod tym nr katalogowym co ci napisałem, jak to nie pomoże to dopiero będziesz się martwić :roll: . Czy ty czytasz posty? Czy tałeś to co napisał kolega http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html. Jak cię stać na E60 to chyba i na wymianę odmy też :mad2: .

 

 

Pewnie ze czytam posty i oczywiście wymienię ten filtr.jak na razie dzięki za pomoc odezwę się jak już wymienię odmę

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi ze w silnikach diesla tak jest ze wypycha korek i ze kopci a chlapie olejem bo pod korkiem pracuje łańcuch.Ale tak dla świętego spokoju wymienię filtr odmy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi ze w silnikach diesla tak jest ze wypycha korek i ze kopci a chlapie olejem bo pod korkiem pracuje łańcuch.Ale tak dla świętego spokoju wymienię filtr odmy.

pozdrawiam

Witam,

Wymień odme i to bardzo szybko a potem wymien tez mechanika.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi ze w silnikach diesla tak jest ze wypycha korek i ze kopci a chlapie olejem bo pod korkiem pracuje łańcuch.Ale tak dla świętego spokoju wymienię filtr odmy.

pozdrawiam

zmien mechanika-dobrze Ci radze :shock: :duh:

zapytaj go po co jest odma i pokaz mu moj film...

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy dam rade sam wymienić odmę czy to jakieś skomplikowane?

 

Ja wymieniałem sam i jest to banalnie proste jak się wie jak. Pamiętaj że trzeba wyjąć całe te plastiki z pod maski na których są zamocowane filtry przciwpyłkowe od klimy, zacznij od nich, będziesz miał łatwiej zdjąć obudowy z silnika i łatwiejszy dostęp do jednej śrubki od filtra powietrza ( ale nie same obudowy filtrów tylko cały ten plastik z podszybia pod maską) jak już dojdziesz jak to się robi to reszta pujdzie ci bez problemu. Przy składaniu filtra powietrza od silnika zwróć uwagę aby wszystko trafiło na swoje miejsce.

PS. Dziwie się że jeszcze nie wymieniłeś tego filtra :shock: . Tylko wymień cały tak jak ci napisałem kilka postów z nr katalogowym wyżej a nie jakieś fragmenty :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam u siebie w Sobotę, jak Ci ten angielski tutek nie pomoże to zrobię foty ;)

 

Wczoraj kupiłem za 188zł w ASO, mieli od ręki. Cały poprawiony komplecik z separatorem oleju. Wcześniej były jakieś filterki z gąbki. Nie wiem jaką odme mam u siebie ale zmieniam przy okazji wymiany filtra powietrza. Nie wiem kiedy Ty wymieniales, ale przy okazji rozbierania połowy plastików z silnika warto wymienić i ten filtr, koszt niewielki ok. 120zł (kupiłem mann'a).

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B9Afp6M6hq5rNzYxMjczNDQtYmZlMi00ZWZkLWJmMDUtN2Y2ZjNkYmQ3MTU5&hl=en

Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam u siebie w Sobotę, jak Ci ten angielski tutek nie pomoże to zrobię foty ;)

 

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B9Afp6M6hq5rNzYxMjczNDQtYmZlMi00ZWZkLWJmMDUtN2Y2ZjNkYmQ3MTU5&hl=en

 

Super marv :cool2: . U ciebie jest troszkę inaczej niż u mnie i kolegi bo ty masz 530D a my 520D, ale prawie tak samo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam u siebie w Sobotę, jak Ci ten angielski tutek nie pomoże to zrobię foty ;)

 

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B9Afp6M6hq5rNzYxMjczNDQtYmZlMi00ZWZkLWJmMDUtN2Y2ZjNkYmQ3MTU5&hl=en

 

Jakaś różnica po wymianie?

 

Nie wiem jak, bo jeszcze nie wymieniłem, wymienię w sobotę to powiem ;) Wymieniam przy okazji wymiany filtra powietrza, bo go nie wymieniłem w styczniu przy wymianie oleju. Ale wymieniłem olej nieco wcześniej bo 5tyś km przed wymianą. Dlatego odpuściłem sobie rzyganie dodatkowymi 500zł za wymianę tego filtra w ASO, a że odma jest obok i trzyma się na 4 śrubach to i ją wymienię ;). A wydaje mi się, że u mnie nie była wymieniana od nowości... Bo na żadnej fakturze od pierwszej właścicielki odmy nie znalazłem. A ASO też mogło o tym serwisie zapomnieć i jej nie wymienili (miała 5letni pakiet serwisowy)... Więc wolę zmienić sam.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez myślałem żeby wymienić przy okazji filtr powietrza!czy to ten filtr odmy?

http://allegro.pl/separator-oleju-filtr-odmy-bmw-e90-e46-e60-e61-x3-i1533262880.html

Tak to ten filtr odmy, z separatorem oleju i uszczelkami, nawet pudełko takie same. Cały komplet w aso do 3.0d w Szczecinie kosztuje 188zł, wszedzie indziej podobnie wiec nie wiem czy jest sens zamawiać na allegro ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wymianie odmy powinno przestać dmuchać z bagnetu,miarki od oleju,ale niestety myślę że z korka wlewu oleju na górze dalej będzie dmuchało dymem,no ale wymień najpierw tą odmę.Co do chlapania olejem z korka wlewu to nie ma się co przejmować, niektóre silniki nie chlapią bo mają zamontowaną przysłonę w pokrywie zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie, odma taka straszna nie była, mimo, że jeszcze starego typu z filterkiem. Nie zauważyłem jakiś zmian w tym temacie. Natomiast przy wymianie filtra powietrza trochę się zdziwiłem, że było tam tyle syfu, 2 garści liści wyjąłem wyczyściłem całą pokrywę tak że jest tam niemal sterylnie, i nie wiem czy to tylko siła sugestii, ale wydaje mi się, że auto lepiej ciągnie z dołu. Natomiast jeśli chodzi o dostanie się tam to trochę droga przez mękę. Aby dostać się do filtra powietrza i odmy to trzeba zdemontować masę plastików, rozpórkę itd, wszystko co w tym pdfie którego podesłałem wyżej. Gdyby jednak nie ten dokument to pewnie połamałbym te plastikowe zatrzaski które trzymają podstawę fltrów pyłkowych (trzeba je obracać o 1/4 obrotu, one nie są skręcone po prostu odblokowuje się takie "zapadki"). Najgorsza była rozpórka, bo chyba syn poprzedniej właścicielki chciał się pobawić w mechanika i krzyżakiem chciał zastąpić torx'a przez co rozwalił 1 śrubę. Co poskutkowało tym że rozpórkę musiałem odgiąć na nieodkręconej 1 śrubie, nie uszkodziłem jej, śrubę też udało się później odkręcić po poluzowaniu jej rozpórką. Wchodzi tam śruba 8-ka i na ten moment taką tam przykręciłem dobraną z domowych zasobów, aby nie mieć już problemów przy odkręcaniu. Tyle tylko, że chciałbym oryginał mieć znów, orientujecie się może czy w ASO dostanę taką śrubę ? Został mi jeszcze tylko filtr paliwa do wymiany, tyle że to muszę zrobić z kanału, orientujecie się może jaki filtr paliwa wchodzi na 1 montaż ? Bo domyślam się że i tego bmw nie robi samo... Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.