Skocz do zawartości

Światła dzienne BMW E39


gregorbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę założyć do lamp po liftingu światła dzienne. Chodzi mi o to żeby ringi mocnej świeciły. Ma ktoś jakiś pomysł na to? Chcę żeby po przełączeniu na światła drogowe (xenon) ringi świeciły normalnie. Nie wiem co dokładnie założyć , nie chcę zakładać mocniejszych żarówek bo będą świeciły cały czas mocno. Pewnie jest potrzebna jakaś dodatkowa przetwornica , która będzie regulowała moc. Nie jestem w temacie więc czekam na jakieś podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj tylko zrób jak kolega djdolar radzi. A jak chcesz rozwiązać, aby Ci wtedy światła z tyłu nie świeciły i deska się "nie ściemniała"? Jeżeli pracują dzienne to zgodnie z przepisami, nie mogą się świecić żadne inne światła, a poza tym dzienne muszą się samoczynnie włączać i wyłączać z zapłonem. Nawet jak jakoś sprawisz, że ringi będą Ci mocniej świecić (a co z żywotnością ringów?seryjne ringi świecą tak jakby nie świeciły, o ile musiałbyś sprawić, by świeciły wystarczająco mocno?) to jak pozostałe rzeczy, o których napisałem zrobisz? Jak zrobisz tak jak djdolar napisał to będziesz miał wszystko (prawie :lol: ) na legalu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(a co z żywotnością ringów?seryjne ringi świecą tak jakby nie świeciły, o ile musiałbyś sprawić, by świeciły wystarczająco mocno?)

o żywotność to akurat nie trzeba się martwić bo tych oryginalnych nie da się tak przerobić jak kolega by chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla tych osób które posiadaj BMW a nie mogą aktywować świateł dziennych , wymyśliłem coś takiego W środku

 

http://img845.imageshack.us/img845/3319/mod1.jpg

 

W obudowie

 

http://img862.imageshack.us/img862/1974/mod2.jpg

 

Elementy do montażu

 

http://img64.imageshack.us/img64/9393/mod3g.jpg

 

Wiązka przewodów

 

http://img864.imageshack.us/img864/1687/mod4.jpg

 

jest tańsze od oryginlnego moduły DRL i aktywacji kompem , ma 3 funkcje i działa 300 % lepiej niż oryginał :) ja używam od roku w E36, super sprawa, do tego niemal litr mniej na 100 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz 8 żarówek świecących przy mijania i całe podświetlenie w środku..... to ile dostaniesz kieliszek?

a prawie robi dużą różnice 0,7 litra masz w kieszeni, klima nie bierze mniej .....

A skad te wyliczenia? Na dlugich pewnie pali ze 2 litry wiecej co? Porownujesz opor sprezarki z oporem jaki stawia alternator produkujac okolo 150 wat wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych osób które posiadaj BMW a nie mogą aktywować świateł dziennych , wymyśliłem coś takiego W środku

 

http://img845.imageshack.us/img845/3319/mod1.jpg

 

W obudowie

 

http://img862.imageshack.us/img862/1974/mod2.jpg

 

Elementy do montażu

 

http://img64.imageshack.us/img64/9393/mod3g.jpg

 

Wiązka przewodów

 

http://img864.imageshack.us/img864/1687/mod4.jpg

 

jest tańsze od oryginlnego moduły DRL i aktywacji kompem , ma 3 funkcje i działa 300 % lepiej niż oryginał :) ja używam od roku w E36, super sprawa, do tego niemal litr mniej na 100 km :)

 

Michał, gdzie taki moduł można dostać i jak to podpiąć i gdzie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za zwłoke ale znalazłem dziś chwile żeby podłączyć go w swojej 5 , godzina czasu i efekt wygląda tak

http://img714.imageshack.us/img714/9687/drl1.jpg

 

Co do tego gdzie go wpiąć.... Zasilanie pod akumulator, masa do masy, 2 przewody do przewodów od drogowych i jeden pod przewód od pozycyjnych żeby moduł się wyłączał automatycznie po przełączeniu na inne światła. Zostają jeszcze przewody od Coming Home jesli bedziesz chciał.

Aukcję wyśle Ci na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 W ? :) mówisz o samych drogowych? zerknij na moc żarówek w swoim aucie :) chyba że na diodowych jeździsz to masz mniej troche.,

Swiatla mijania: H7 55W x 2

Swiatla tylne do VIII 2000: 5W x 2

Daje nam to dokladnie 120 WAT, wiec moze Ty zerknij na moc zarowek w swoim aucie. Sam modul to fajna sprawa dla tych co maja LCM I lub nie maja mozliwosci przeprogramowania swojego LCM. A te oszczednosci rzedu 0,7l/100km to zwykla bujda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ktoś tu na forum to opisywał reflektory do świateł drogowych są tak homologowane. i nie mogą pełnić funkcji jednocześnie świateł dziennych.

 

jeżeli policjant jest kumaty bedzie mial wątpliwości to zabierze dowód i skieruje na stacje do ponownej kontroli.

 

to ze jest taka opcja mozliwa do uruchomienia w bmw to nie znaczy ze jest to dozwolone w polskim prawie drogowym.

 

fakt ze coraz czesciej mijam beemki z tak ustawionymi swiatlami i raczej nikt sie do tego nie czepia.

ale pomyslcie ze czesc kierowcow takie swiatlo moze uzac za sygnalizowanie niebezpieczenstwa, zapomnienie wylaczenia czy cos innego .. a nawet policja moze sie zainteresowac dlaczego kierowca jedzie "na prawie" długich.

 

daje to wam pod rozwage.

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ktoś tu na forum to opisywał reflektory do świateł drogowych są tak homologowane. i nie mogą pełnić funkcji jednocześnie świateł dziennych.

Może zamiast dziwnych dywagacji o homologacjach ktoś by w końcu podparł swoje słowa wiarygodnym wyciągiem z homologacji. Niby czemu nie mogą pełnić funkcji świateł drogowych i dziennych (jakoś kierunkowskazy mogą być światłami awaryjnymi, pozycyjne światłami stopu, a nawet mijania drogowymi)?? Właśnie w tym celu są żarówki 2 włóknowe i inne systemy elektroniczne.

jeżeli policjant jest kumaty bedzie mial wątpliwości to zabierze dowód i skieruje na stacje do ponownej kontroli.

Jeżeli policjant jest kumaty to zanim zabierze dowód to się upewni czy są ku temu podstawy bo czyjeś tam wątpliwości podstawą nie są to nie PRL.

Na policjanta można napisać skargę po takiej interwencji i będzie miał on nieprzyjemności bo nie znał przepisów.

to ze jest taka opcja mozliwa do uruchomienia w bmw to nie znaczy ze jest to dozwolone w polskim prawie drogowym.

to może należałoby sprawdzić przepisy definiujące światła do jazdy dziennej. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej

ale pomyslcie ze czesc kierowcow takie swiatlo moze uzac za sygnalizowanie niebezpieczenstwa, zapomnienie wylaczenia czy cos innego .. a nawet policja moze sie zainteresowac dlaczego kierowca jedzie "na prawie" długich.

To pomyślcie, że używanie świateł drogowych do sygnalizowania, ostrzegania, ustępowania pierwszeństwa lub czegoś innego poza tym do czego zostały skonstruowane jest niezgodne z przepisami i można dostać za to jak najbardziej zasłużony mandat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arczi84 , niektórzy koledzy naczytają się wkipedii a później piszą różne rzeczy nie wiedząc nawet gdzie jest ku tym dywagacjom podstawa prawna. Po co strzepić język w ogóle jak sie nie ma pojecia. Wszyscy piszą o magicznym RL z Wiki albo o homologacji bo sie naczytaja na allegro a pozniej madruja sie. Oznacznie RL stosuje sie wylacznie na reflektorach posiadajacych niezalezne źródło światła dla świateł dziennych czyli tak jak jest to rozwiązane w najnowszych autach. W Polsce oznaczenie RL obowiązuje dla aut produkowanych od 2011 roku, ale nie obowiązuje ono dla świateł dziennych załączanych modułem. Wystarczy tu fabryczna homologacja reflektora. Policjant nie ma prawa prosic o jakies homologacje, nie ma takiego rozporzadzenia w sprawie swiatel dziennych. A to o którym pisze o zarzadzenie Narodów zjednoczonych i ma jedynie zastosowanie w prawie w formacie oryginalnym po ang., niedouczonych zachecam do lektury. Dodatkowo każdy moze przeczytac zalacznik nr 6 w sprawie szczegolowych wymagan co do swiatel dziennych w ustawie prawo o ruchu drogowym. Ci ktorzy twierdza ze policjant cos tam.... nie maja pojecia o czym pisza, podczas kontroli musialby Policjant wpisac Art nr... punkt... itd bo kazdy mandat itd musi miec podstawe prawna, dlatego zamiast sie kompromitowac po prostu zaden policjant sie nie odezwie bo i nie ma powodu.

 

Pozdrawiam Kolege Arcziego84 ktory widze ogarnal temat oraz pozostalych kolegow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce oznaczenie RL obowiązuje dla aut produkowanych od 2011 roku, ale nie obowiązuje ono dla świateł dziennych załączanych modułem. Wystarczy tu fabryczna homologacja reflektora. Policjant nie ma prawa prosic o jakies homologacje,

Święte słowa !!!

też już o tym pisałem i też była dyskusja

a po prostu fabryczne reflektory w autach przed 2011 nie muszą mić oznaczenia RL czy DRL

w ubiegłym tygodniu robiłem przegląd rejestracyjny i diagnosta nawet o to nie zapytał a przy zapalaniu silnika włanczają mi się dzienne

oczywiście nadal będą koledzy co sądzą że legalne są tylko chińskie ledowe które po paru tygodniach mają większość ledów spalonych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam - także byłem w listopadzie na przeglądzie i wjeżdżając na stanowisko świeciły mi się tylko światła do jazdy dziennej ustawione na 18%mocy świateł długich. Było już po zmroku i diagnosta powiedział, że coś słabe mam te światła mijania więc mu powiedziałem, że to są światła do jazdy dziennej i pokazałem, że jak zapaliłem światła mijania to te dzienne automatycznie zgasły. Pan powiedział, że w takim razie jest wszystko w porządku.

Dyskusje o konieczości dodatkowej homologacji fabrycznych świateł drogowych będą trwały pewnie jeszcze dłuuuugo więc nie ma sensu się włączac w te komentarze :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli policjant jest kumaty bedzie mial wątpliwości to zabierze dowód i skieruje na stacje do ponownej kontroli.

 

Z tym zabraniem dowodu, to się troszkę rozpędziłeś.

Mogą conajwyżej dać mandat za brak włączonych świateł dziennych, tudzież za jazdę na światłach długich (a że celowo słabo świecą, to ich nie obchodzi)

 

 

150 W ? :) mówisz o samych drogowych? zerknij na moc żarówek w swoim aucie :) chyba że na diodowych jeździsz to masz mniej troche.,

Swiatla mijania: H7 55W x 2

Swiatla tylne do VIII 2000: 5W x 2

Daje nam to dokladnie 120 WAT, wiec moze Ty zerknij na moc zarowek w swoim aucie. Sam modul to fajna sprawa dla tych co maja LCM I lub nie maja mozliwosci przeprogramowania swojego LCM. A te oszczednosci rzedu 0,7l/100km to zwykla bujda.

 

 

Zadna bujda. Zwykły "chłit" marketingowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam

Mam auto 523i z 1996 roku. Czy można od razu stwierdzić czy mam programowalny moduł lcm? Jesli nie to czy ktoś mógłby podać linka do aukcji ze sprawdzonym modułem do uruchomienia tych swiateł?

mam ten sam model z tego samego rocznika

musisz sprawdzić czy masz LCMa pierwszej generacji czyli pisze na nim tylko LCM - jeśli tak to nie ma on opcji dziennych

można to zrobić od LCM II ale po wymianie by opcje wszystkie były musi go ktoś pierw zakodować a dopiero później odblokować światła DLR

kupiony z allegro bez zakodowanie będzie robił cuda ze wszystkimi światłami a i kontrolkami w liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam auto 523i z 1996 roku. Czy można od razu stwierdzić czy mam programowalny moduł lcm? Jesli nie to czy ktoś mógłby podać linka do aukcji ze sprawdzonym modułem do uruchomienia tych swiateł?

mam ten sam model z tego samego rocznika

musisz sprawdzić czy masz LCMa pierwszej generacji czyli pisze na nim tylko LCM - jeśli tak to nie ma on opcji dziennych

można to zrobić od LCM II ale po wymianie by opcje wszystkie były musi go ktoś pierw zakodować a dopiero później odblokować światła DLR

kupiony z allegro bez zakodowanie będzie robił cuda ze wszystkimi światłami a i kontrolkami w liczniku

 

Ok, a gdzie ten lcm jest? I jak wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiesz gdzie masz bezpieczniki po stronie pasazera(schowek rekawiczkowy) to własnie tam jest skrzyneczka na której jest oznaczenie LCM LCM II .Łatwo jest go znależc-szporo wiazek.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a gdzie ten lcm jest? I jak wygląda?

 

Modul jest zamontowany po prawej stronie POD schowkiem,

 

Zdjecia zawarte w tym linku wszystko wyjasnia.

 

http://www.inorp.com/blog/2007/06/18/repair-e39-light-module-bts426l1-alternative-component-for-the-bmw-e39-lcm-light-module/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.