Skocz do zawartości

Luźny lewarek zmiany biegów?


gelu1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie od jakiegoś czasu wydaje mi sie że tak jakby dźwignia zmiany biegów uciekała w prawą stronę, gdy z dwujki chce wbijać trujkę czasami wchodzi piątka. Czasem też ciężko jest wbić jedynke, dopiero po wbiciu dwujki odrazu lekko wchodzi jedynka.Dodatkowo jak cofam do tyłu np pod górke przy powolnym puszczaniu sprzegla samochód tak jakby delikatnie poszarpywał, dzieje sie to też jak sie rusza do przodu z większym obciążeniem auta. Podczas jazdy jest ok, nic sie nie dzieje nie szarpie ni nic. Niewiem czy jest tam jakaś regulacja biegów czy coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam sie do tematu, też to u siebie zaobserwowałem, przy wyjsciu z drugiego biegu ,drązek na luzie jakby nakierowywuje sie na 5 bieg zamiast na trojkę, przy rozgrzaniu sie skrzyni czuć na drążku jakieś delikatne pyknięcie i wszystko wraca do normy, czyli idealnie ustawia sie na przeciw 3 biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem, moze choć ktoś doradzi gdzie szukać. Zastanawiam sie czy nie może to być wina poduszek pod skrzynią. Gdzie one sie znajdują i jak je moge sprawdzić domowym sposobem w warsztacie na kanale?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to za ustawianie się lewarka w odpowiedniej pozycji odpowiedzialna jest sprężyna znajdująca się w skrzyni i aby ją wymienić trzeba rozbierać skrzynię. Z tego co pamiętam :? ale jeżeli coś pomerdałem to niech mnie ktoś poprawi.
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to za ustawianie się lewarka w odpowiedniej pozycji odpowiedzialna jest sprężyna znajdująca się w skrzyni i aby ją wymienić trzeba rozbierać skrzynię. Z tego co pamiętam :? ale jeżeli coś pomerdałem to niech mnie ktoś poprawi.

 

To prawda, jest o tym obszerny temat co i gdzie wymienic. Niestety trzeba zdemontować skrzynie. W skrócie powodem jest zacieranie sie pewnej tulejki. Wiecej tutaj: viewtopic.php?f=15&t=114951

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sioe pod temat,poniewaz u mnie rowniez pojawial sie problem lecz nie co inny.Drazek od skrzyni biegow poluzowal sie i mozna ruszac nim gora-dol,nie wiecie czy aby to naprawic rowniez trzeba rozbierac skrzynie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna bart jest tam zamotnowany podobny bajer jak w swozniach czy koncówkach drązków z tym ze plastikowy

zaraz ci zrobie zdjecie . i mam

albo plastik w srodku sie wyrobil albo guma do której wchodzi szpic na koncu

http://img715.imageshack.us/i/skrzyniap.jpg/

http://img715.imageshack.us/i/skrzyniap.jpg/

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze da sie zdemontowac ten element bez wyciagania skrzyni

ale trzabedzie ją napewno odlaczyc od wału i opuscic tylnią czesc

 

 

ale najpierw wejdz pod samochod i zobacz czy uda ci sie ruszyc ten mechanizm do zmiany biegów moze to tylko gumka przy mocowaniu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam z tym uciekaniem lewarka to jest chyba jakas wada fabryczna bo u mnie tez tak bylo ze zamiast 3 wskakiwala 5, defekt usunalem rozbierajac i smarujac wszystkie tulejki na dzwigniach pod lewarkiem, nie trzeba wyjmowac skrzyni wystarczy troche ja opuscic do dolu, pozdejmowac zawleczki ze sworzni, oczyscic je papierem sciernym i nasmarowac (zalecam uzyc dobrego srodka smarujacego, najlepiej smar o podwyzszonej przyczepnosci), u mnie zadzialalo.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

odświeżę temat:

 

Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu lewarek lata ba boki dość znacznie. Czasem wydaje mi się że 1 i 2 bieg wchodzą ciężkawo, Winą jest luźny lewarek ( latający na boki ) - rozumiem że wyrobiło się coś w wybieraku, ktoś się orientuje jak to naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Dodatkowo jak cofam do tyłu np pod górke przy powolnym puszczaniu sprzegla samochód tak jakby delikatnie poszarpywał, dzieje sie to też jak sie rusza do przodu z większym obciążeniem auta. Podczas jazdy jest ok, nic sie nie dzieje nie szarpie ni nic. Niewiem czy jest tam jakaś regulacja biegów czy coś?

I jak wykminiłeś co z tym szarpaniem i od czego może być ????

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak jest kiedy jadę z przyczepą kempingową i ruszam pod górkę, chyba bez wymiany sprzęgła się nie obejdzie, oby tylko dwums był dobry.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
odświeżę temat:

 

Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu lewarek lata ba boki dość znacznie. Czasem wydaje mi się że 1 i 2 bieg wchodzą ciężkawo, Winą jest luźny lewarek ( latający na boki ) - rozumiem że wyrobiło się coś w wybieraku, ktoś się orientuje jak to naprawic?

 

To jest lekarstwo na twoją bolączke http://twojlakiernik.pl/4320-2/ :cool2:

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

mam podobny problem otóż w moim samochodzie skrzynia działa jak powinna, lecz problem jest z biegiem jałowym "na luzie" drążek zmiany biegów ucieka bardziej w lewo, ruszając nim w lewą stronę idzie bardzo gładko a w prawą ma lekki opór. w pozycji neutralnej stoi lekko w lewo. Więc moje pytanie co trzeba z tym zrobić, aby drążek stał pionowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z wbijaniem żadnego biegu (no chyba że już się z tym oswoiłem, nie wiem jak kupiłem to już tak było) tylko w położeniu neutralnym dźwignia jest pochylona w lewo tak jak by wpadała w lewą str, nie stoi pionowo. Po wypięciu skrzyni biegów, bo chwilowo mam zdjętą jest dokładnie tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.