Skocz do zawartości

Czy warto kupić BMW i e34 czy e39 525i


Arbiter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa

Od kilku miesięcy zastanawiam sie nad zmiana auta na BMW. Przegladalem juz sporo allegro i teraz nadeszła pora na pytania do specjalistów od tej branży.

 

Nie wiem mianowicie, jaki model wybrać. Jestem zdecydowany na piątkę, ale czy E34 czy E39 - to stanowi zagadkę. Za E34 przemawia niższa cena zakupu, a za E39 wygląd.

Mierząc w E34 myślę nad rocznikiem około 1994, i to chyba byłby już w miarę dobry model. Z kolei e39 bym musiał celować w coś z 1996 czyli niewiele nowsze.

NAuczony doświadczeniami nie boję się wieku samochodu lecz uważam ze bardziej istotny jest stan techniczny konkretnego egzemplarza.

 

Do tej pory nie miałem zadnego styku z BMW, Znaczy poza tym, ze sie przejechałem kilka razy - ale to były nowki e39 535i oraz ostatnio e60 530. I tak naprawde nie wiem czy mi sie spodoba taki wóz ze wzgledu na to że to sedan oraz ten tylny napęd. Troche boje się wracać do tylnego, bardzo dobrze mi się śmiga przednim. No i własnie tak sobie myślę, ze jak kupie tanie e34, nie spodoba się, to spycham i wracam do japonii - wtedy kupię sobię np mazdę, czy accorda.

 

Z kolei inwestycja w e39 - ładniejsze auto ale sporo droższe. A chyba jeśli chodzi o jakość jazdy, wnetrze oforuje podobne osiągi i radość.

 

I jeszcze jedno pytanie - o cenę. Interesują mnie modele z silnikim 525i vanos. Duzo obserwowalem modeli na allegro. Wywnioskowalem ze na dobre e34 muszę wydać około 14kpln. Czy tak jest?

A jak z tym e39? Bo widzę modele w cenie 23kPLN ale nie chce mi się wierzyc ze taka fura moze tak mało kosztować. Ile polecilibyscie wydać na e39 zeby nie kupić trupa?

Interesuje mnie tylko sedan, bez skóry. Raczej silnik vanos 525 bo 520 za słaby jak słyszałem. Pojdzie do gazu.

Edytowane przez Arbiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I jeszcze jedno pytanie - o cenę. Interesują mnie modele z silnikim 525i vanos. Duzo obserwowalem modeli na allegro. Wywnioskowalem ze na dobre e34 muszę wydać około 14kpln. Czy tak jest?

A jak z tym e39? Bo widzę modele w cenie 23kPLN ale nie chce mi się wierzyc ze taka fura moze tak mało kosztować. Ile polecilibyscie wydać na e39 zeby nie kupić trupa?

 

Za dobrze utrzymane E34 94r. to 14 tys ci nie starczy :mrgreen:

Zreszta sam napisales ze wazniejszy jest stan techniczny a to kosztuje.

 

Do tej pory nie miałem zadnego styku z BMW, Znaczy poza tym, ze sie przejechałem kilka razy - ale to były nowki e39 535i oraz ostatnio e60 530. I tak naprawde nie wiem czy mi sie spodoba taki wóz ze wzgledu na to że to sedan oraz ten tylny napęd. Troche boje się wracać do tylnego, bardzo dobrze mi się śmiga przednim. No i własnie tak sobie myślę, ze jak kupie tanie e34, nie spodoba się, to spycham i wracam do japonii - wtedy kupię sobię np mazdę, czy accorda.

 

Z tego co wiem to mozna tez kupic kombi :mrgreen:

Ale moze lepiej pozostan przy japonczykach :mad2: Przeciez zima idzie :twisted2:

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dobrze utrzymane E34 94r. to 14 tys ci nie starczy :mrgreen:

Zreszta sam napisales ze wazniejszy jest stan techniczny a to kosztuje.

 

Oki - czyli ile szykować na dobre e34? rok moze byc nawet 92, o ile korozja nie trafia tych samochodow. Bo jeszcze trzeba dołożyc na gazor - wiec te 4kpln w rezerwie,

 

Z tego co wiem to mozna tez kupic kombi :mrgreen:

Ale moze lepiej pozostan przy japonczykach :mad2: Przeciez zima idzie :twisted2:

Pozdro

 

Kombi odpada bo mi sie nie podoba.

 

co do zimy to na pewno bym potrzebowal troche czasu na przerzucenie sie na tylny naped. Choc jezdzic sie nauczylem wlasnie tylnymi pedami i po przesiadce na przedni troche cierpiałem. Teraz bym pocierpiał z tyłem troche hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumialem, to fundusz masz racej skromny. Moja opinia jest taka, ze lepiej kupic taniej starszy o rok, czy dwa samochod, ale za to zadbany i wyposazony, niz padake, za to mlodsza rocznikiem i modelem. Najwazniejszy jest stan techniczny. A co do silnika, zareczam Ci, ze dwulitrowka bez problemu poradzi sobie z Twiom japonczykiem, wiec do zawalidrog raczej nie nalezy. :D

Nie rozumiem tez, dlaczego wszyscy co nie mieli stycznisci, tak demonizuja tylny naped :shock: Od kilku lat jezdze tylko samochodami z tylnym napedem, a jezdze duzo.

Edytowane przez Brutus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj Arbiter

 

ja od pół roku jeżdżę e39 '98 touring, automat 2,5 poj. 170 KM i jestem baaaardzo :D :D :D zadowolony. w kwietniu dałem za nią 40 koła (posiadała już gaz sekwencyjny). teraz taki model z tego co widziałem kosztuje ok 33-35 koła a nawet i 40. wydaje mi się że niestety za zadbane modele trzeba wyłożyć więcej a i warto.

e34 w tej poj. 2,5 mają 193 KM. co do wnętrza beemki to rzecz gustu, e39 wygląda lepiej (moim zdaniem oczywiście) szczególnie z "boazerią" wygląda super.

co do jazdy zimą nie mam doświadczenia z tylnim napędem ale z tego co wiem ASC znakomicie wywiązuje sie ze swojego zadania (oczywiście w granicach rosądku)

ewentualnie napęd 4x4 koła ix

co do aut. skrz. bieg. super, jedna wada nie można rwać kapcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecalbym Ci E34 - najlepiej niedawno sprowadzone, z potwierdzonym przebiegiem i bezwypadkowe. Cos takiego jak moj AC Schnitzer z avatarka.

Naprawde w tej chwili mozna takie znalezc, albo samemu sprowadzic z Niemiec wcale niedrogo.

Ostatnio moj znajomy kupil E34 TDS-a z 1994 roku, samochod jest naprawde w dobrym stanie. Kosztowal 14,5 tys PLN.

 

E39 jest fajniejszym i nowoczesniejszym samochodem, ale koszty utrzymania moga byc sporo wyzsze - wszystko oczywiscie zalezy od konkretnego egzemplarza.

W Niemczech E39 w rozsadnym stanie widzialem za ok 7 tys EUR.

 

A co do tylnego napedu w zimie: ja zdecydowanie wole, jak na sliskiej nawierzchni czuje, ze najpierw zarzuca mi tyl i mam czas na delikatne ujecie gazu i kontre (i spora szanse na 'wyprostowanie' samochodu), niz jak samochod wyjezdza mi przodem z zakretu i 'zaloga do modlitwy' ;).

W BMW dla mnie najfajniejszy jest rozklad mas bliski idealnemu, a dopiero potem to, ze napedzana jest 'wlasciwa' os.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumialem, to fundusz masz racej skromny. Moja opinia jest taka, ze lepiej kupic taniej starszy o rok, czy dwa samochod, ale za to zadbany i wyposazony, niz padake, za to mlodsza rocznikiem i modelem. Najwazniejszy jest stan techniczny. A co do silnika, zareczam Ci, ze dwulitrowka bez problemu poradzi sobie z Twiom japonczykiem, wiec do zawalidrog raczej nie nalezy. :D

Nie rozumiem tez, dlaczego wszyscy co nie mieli stycznisci, tak demonizuja tylny naped :shock: Od kilku lat jezdze tylko samochodami z tylnym napedem, a jezdze duzo.

 

Fundusz mam taki - jesli e34 to gdzies 11 do 15 kPLN. Jesli e39 to bym wtedy przeznaczył nie więcej niż 30kPLN

 

Dwulitrówka zapewne poradzi sobie z moja mazdą która ma 90KM. Co więcej, wydaje mi sie ze skoro ma te 150KM to przy odpowiednim operowaniu lewarkiem też jest w stanie coś pocisnąć. Ale tak sobie wymysliłem zeby raz mieć samochód który ma troche mocy.

 

Bo jaka jest przewaga 520 nad 525? Słyszałem że spala podobne ilości paliwa a powera ma mniej. I jakoś wszyscy mówią ze to za mały silnik do dużej fury. Czy 520 bedzie znacząco tańsze w zakupie od 525? (vanosy)

 

 

Jest jeszcze jedna alternatywa - kupić w naprawdę dobrym stanie e34 z np 1989 i z silnikiem 12v. Sasiad takie sprowadził z niemczurów - koszt 5kPLN, wprawdzie 2.0 - ale za to jaka cena! To już w ogóle wtedy można spróbowac przygody z beemką za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e34 w tej poj. 2,5 mają 193 KM. co do wnętrza beemki to rzecz gustu, e39 wygląda lepiej (moim zdaniem oczywiście) szczególnie z "boazerią" wygląda super.

 

Wygląda naprawdę spoko. I to jest fajne w modelu e39, że był tak długo produkowany i wcale się nie opatrzył

 

e34 ma za to troche negatywny wizerunek (dresiarstwo)

 

co do jazdy zimą nie mam doświadczenia z tylnim napędem ale z tego co wiem ASC znakomicie wywiązuje sie ze swojego zadania (oczywiście w granicach rosądku)

ewentualnie napęd 4x4 koła ix

 

Gdybym miał taki systemik to bym musiał go wyłączac, bo nie lubię jak samochód ingeruje w prowadzenie.

 

 

co do aut. skrz. bieg. super, jedna wada nie można rwać kapcia

 

Trzeba to lubić. POdobnie jak w przypadku abs ESP ASC itp :) Jezdziłem automatami - ale na chwilę obecną jeszcze do tego nie dorosłem. Czasem bym sobie lubił strzelić ze sprzęgła z dwójki na jakimś fajnym łuku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecalbym Ci E34 - najlepiej niedawno sprowadzone, z potwierdzonym przebiegiem i bezwypadkowe. Cos takiego jak moj AC Schnitzer z avatarka.

 

 

Też się bardziej temu skłaniam. Bo przynajmniej będzie tanio. I może wybrać łatwiej dobry egzemplarz. JEdno jest pewne - korbki w szybach odpadają...

 

A co do tylnego napedu w zimie: ja zdecydowanie wole, jak na sliskiej nawierzchni czuje, ze najpierw zarzuca mi tyl i mam czas na delikatne ujecie gazu i kontre (i spora szanse na 'wyprostowanie' samochodu), niz jak samochod wyjezdza mi przodem z zakretu i 'zaloga do modlitwy' ;).

W BMW dla mnie najfajniejszy jest rozklad mas bliski idealnemu, a dopiero potem to, ze napedzana jest 'wlasciwa' os.

 

Z przednim napędem nie jest tak źle jak by się wydawało. Można go tez zmuszać do nadsterowności i jeżdzić jak tylnym napędem. A przy okazji jak coś nie wyjdzie to większe szanse na ratunek. W przednim napędzie prześlizgałem sie 100kkm i były różne kryzysy ale nigdy nie urwałem tylnego koła. A obawiam się, że w przypadku bmw i 525 moze czasem coś nie wyjść i krawężnik zaatakuje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dresiarstwo :duh:

Jak chcesz auto dla dresa, to kup sobie Calibre, to dopiero dres, albo Golfa "Riger Tuning" koniecznie z niebieskimi zarowkami, koncowka wydechu i srednicy 20 cm, czarnymi szybami i duzym napisem SONY :duh:

 

A tak na powaznie, to Ty chcialbys miec BMW, czy chcialbys miec tanio? Bo te dwa jakos nie ida w parze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na powaznie, to Ty chcialbys miec BMW, czy chcialbys miec tanio? Bo te dwa jakos nie ida w parze :D

 

Dlaczego nie idą. Skoro za 10k można kupić e34?

 

ja kupiłem w 2002 roku mazdę za 11k i wyszło dobrze i tanio. Myślę, że tym razem też może sie udać tymbardziej że podaż jest dużo większa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak: jak kupowalem swojego, to tez sie rozgladalem wlasnie za 2,5 ze wzgledu na wieksza moc, ale ze trzafila mi sie naprawde sliczna 2,0? Coz, wzialem i nie zaluje. Jak czesto jezdzisz ze wskazowka obrotomierza na czerwonym polu?

 

100% mocy raczej wykorzystuje na bieżąco. Jazda bokami też będzie i takie atrakcje http://arbiter.pl/filmy/a360sparksd.avi także również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ze w FWD tez da sie uzyskac nadsterownosc. Ale co RWD, to RWD :D .

W samochodach z przednim napedem najwiekszym problemem jest dla mnie to, ze w wiekszosci przypadkow rozklad mas jest niekorzystny - kupa gratow z przodu, lekki tyl.

 

Niezaleznie od tego, czy kupisz E34, czy E39, nie warto oszczedzac na serwisie. Nie mowie tu o tym, ze trzeba koniecznie jezdzic do ASO, tylko o tym, ze prawidlowo serwisowane BMW powinno sie odwdzieczyc bezproblemowa eksploatacja. Przynajmniej tak jest w moim przypadku, a jezdze juz czwartym BMW.

 

BTW: Fajny Ci wyszedl Aaltonen :D . Mysle, ze BMW sprawi Ci wiele przyjemnosci.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 3 grosze:

1. Tylni naped to sama radosc /nie taki diabel straszny/

2. Silnik tylko 2.5, jak nie wiekszy

3. Ja bym bral e39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BTW: Fajny Ci wyszedl Aaltonen :D . Mysle, ze BMW sprawi Ci wiele przyjemnosci.

 

To wrzucam jeszcze jeden filmik. No i wlasnie nie wiem czy bmw bedzie sie nadawało do takiego katowania.

 

http://arbiter.pl/filmy/hispeedslide.avi

 

Bo na pewno ma przewagę BMW, taką że przez rondo bedzie można pojechać jednym poslizgiem całe kółko- czego z przednim napedem sie nie da.

 

Ale jeżdzić na prostej bokami to da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare słów odnoście wspomnianego ASC:

 

jeżeli obawiasz sie tylmego napędu to na pewno powinieneś to mieć (e34 - opcja, e39 - std)

 

ręczę Ci , że nie będziesz jezdził z wyłączonym :)

 

e39 jest droższe w w ekspoloatacji - słabsze zawieszenie - ale jezdzi za to lepiej od e34

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzucam jeszcze jeden filmik. No i wlasnie nie wiem czy bmw bedzie sie nadawało do takiego katowania.

 

http://arbiter.pl/filmy/hispeedslide.avi

 

Bo na pewno ma przewagę BMW, taką że przez rondo bedzie można pojechać jednym poslizgiem całe kółko- czego z przednim napedem sie nie da.

 

Ale jeżdzić na prostej bokami to da radę?

 

Well, pewnie ze da, wszystko zalezy od mocy i przyczepnosci, jakie bedziesz mial na kolach.

A co do przejazdu poslizgiem FWD - jednym poslizgiem sie nie da, ale widzialem kiedys CC na KJS-ie, ktore przejechalo dookola 'beczki' tak, ze zaden RWD by sie nie powstydzil ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na powaznie, to Ty chcialbys miec BMW, czy chcialbys miec tanio? Bo te dwa jakos nie ida w parze :D

 

Dlaczego nie idą. Skoro za 10k można kupić e34?

 

ja kupiłem w 2002 roku mazdę za 11k i wyszło dobrze i tanio. Myślę, że tym razem też może sie udać tymbardziej że podaż jest dużo większa

 

Napisalem tak dlatego, bo w swoim pierwszym poscie stwierdziles ze chcesz kupic dobre auto. A dobre i zadbane E34 z Vanosem - bo takie zrozumialem ze chciales, czyli od 93 roku, kosztuje troche wiecej niz 10 tyz zl. O E39 nie wspomne. Za to jesli dobrze trafisz, satysfakcja gwarantowana :cool2: Jeszcze jedno, E34 z konca produkcji jest lepiej dopracowane technicznie niz E39 z pierwszych egzemplarzy, wiem cos o tym, bo ujezdzalem oba i w E39 byly ciagle problemy z elektronika, ale to moze tylko ten egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

KOlega własnie sciagnał sobie e39

- rok 1999, 520i touring. Lekko przetarte z boku - za 20kPLN - koszt zakupu. Do tego przywiezienie i rejestracja. Przytargał sam, wiec z akcyza i rejestracja to mowi ze 23kPLN. Pewnie ze 4k na naprawę. Co o tym sądzicie?

 

Bo znów nabrałem ochoty na e39 a nie na e34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przejedz sie E39 i E34 - bedziesz wiedzial, czy dla Ciebie roznica jest az tak duza, zeby warto bylo dosc sporo doplacac.

Mnie sie E39 bardzo podoba, ale dopiero w wersji 540i ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przejedz sie E39 i E34 - bedziesz wiedzial, czy dla Ciebie roznica jest az tak duza, zeby warto bylo dosc sporo doplacac.

Mnie sie E39 bardzo podoba, ale dopiero w wersji 540i ;).

 

Tak, tyle ze nikt ze znajomych nie ma takich paści.

 

Rozmawiałem z moim mechanikiem u którego serwisuje japońce od 10 lat i jak powiedziałęm ze chce betę to mnie spytał, czy ja chcę jeździć czy chcę w warsztacie stać i dokładać do interesu;)

 

No nic, na razie sie nie poddaje. Jeszcze nie widziałem tej e39 sasiada, moze za pare dni zobaczę co to jest. W każdym razie ów obywatel przesiadł się z CIVICA SOHC 90KM (2000r) i mowi ze nawet parchawe 520 lepiej ciągnie - bardziej z dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z moim mechanikiem u którego serwisuje japońce od 10 lat i jak powiedziałęm ze chce betę to mnie spytał, czy ja chcę jeździć czy chcę w warsztacie stać i dokładać do interesu;)

 

Nie przejmuj się to jest tak obiegowa opinia jak ta, że BMW jeżdżą dresy... Owszem - jak kupisz BMW E34 za 5tys PLN to możesz spodziewać się inwestycji na poziomie drugich 5-7tys zł ale za 14 - 16tys powinieneś trafić naprawdę świetny egzemplarz. Ja kupiłem moja od przyjaciela z Germanii i od roku pomykam bez problemów, jedyne co to wymiana oleju i tarcz z przodu. Jeżeli chodzi o E39 to kumpel kupił za 23tys EUR kombi 525 z 2002 roku na M-pakiecie i...... jak przyjeżdża do Polski to prosi mnie o "przegazówę" mojej E34 bo jego motor nie ma nawet 50% tego klangu co E34 :D Poza tym klnie jak szewc na elektronikę - 4 grubsze naprawy, na szczęście dla niego rękojmia BMW.

Ja Ci polecam silnik 2,5 24v vanos. Jeżeli chodzi o 2.0 to oczywiście też daje radę ale 40 kucy mniej daje o sobie znać. Mi się marzy 535 lub 540 na manualu :D

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z moim mechanikiem u którego serwisuje japońce od 10 lat i jak powiedziałęm ze chce betę to mnie spytał, czy ja chcę jeździć czy chcę w warsztacie stać i dokładać do interesu;)

 

Powiedz swojemu mechanikowi, ze jest uprzedzony ;).

Ja znam pare przykladow japonskich samochodow, ktore sie sypaly na potege. Przyczyna byla ta sama, co w przypadku rzekomo czestych awarii BMW - oszczedzanie na serwisowaniu, niefachowe naprawy i powypadkowa przeszlosc samochodu.

Moj obecny 'Sznycel' ;) to juz moje czwarte BMW i nie moge powiedziec, zeby to byly awaryjne samochody. Zaden z nich nigdy mnie nie zawiodl,

zawsze dojezdzalem bezproblemowo do celu.

BMW z mniejszymi silnikami czterocylindrowymi mozna by porownac do Hondy, gdyby nie to, ze Honda (poza S2000) ma naped na niewlasciwa os :twisted: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.