Skocz do zawartości

Bije przy chamowaniu. Nie Felgi i nie krzywe tarcze!! POMOCY


Elimor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Mam taki problem!!! Przy chamowaniu wibruje cały samochód! A jak mocniej nacisne to to aż bije! Jak zacisne bardzo mocno to wszystko ok! ale to tak niby awaryjne chamowanie!!!

W serwisie najwpier powiedzieli mi że to torcze!! Wymieniłem! ale problem został!!!

Następnie powiedzieli że felgi krzywe!!! Pojechałem na wulkanizacje!! sprawdzili, wszystko. ale dla pewności zmieniłem koła,

zamieniłem z 17 na 15. Są proste na 1000% ale problem jest dalej!!! z zawieszeniem wszystko ok!!! (też wymieniłem) chociaż wyglądało na ok!!

Teraz mi mówią że mam rozwalone zaciski chamulcowe!!! I przy chamowaniu leci za tarcza chamulcową dlatego bije!!!

Już w ten problem zainwestowałem mnóstwo pieniędzy!!

I teraz już jestem naprawde zdenerwowany!!! A wymieniać bezskutecznie zaciski też mi się nie chce bo to kolejna inwestycja!!! a tera boje się że to nie pomoże i pieniądze poprostu wyżucone!!!!

Prosze o rade!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja miałem podobny problem też jak hamowałem to biła mi kierownica więc pojechałem wyważyć koła co się okazało że koło od kierowcy jest ok a od pasażera tłoczek z nie chował się do zacisku i i klocki trzymały tarcze i strasznie biła kierownica.Odkręciłem zacisk wyciągłem tłoczek przejechałem papierem sciernym założyłem nowe gumki i śmiga narazie bez zarzutu.Sprawdz może któryś tłoczek się poprostu nie chowa i trzyma którąś tarcze i bije ci kierownica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie te tarcze chińskie ceramiczne? (czyt. z gliny) czy firmowe (OEM, Zimmermann...inne się krzywią podobno). Piszę podobno bo w E34 może nie ma problemów z zamiennikami, a większość problemów to E39 po lifcie z tarczami 324mm. Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie kierownica bije!!! A caly samochód!!

Na siedzeniach czuje, tylny pasażer też to czuje!!!

Ale całkiem możliwe że coś trzyma tarcze!!! bo mam jakis swist w jednym kole!!! i potobno tam i bije!!

 

A co to jest ten Tłoczek??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu ktoś pisał, że u niego takie bicie było spowodowane luzem na ośkach napędowych z tyłu auta - o ile dobrze pamiętam - w miejscu gdzie ośki wchodzą w dyfer. Możesz też sprawdzić tuleje tylnej belki - może masz luz na całej belce i dlatego tak się dzieje.

Pzdr.

P.S. Tłoczek ten, który chodzi w zacisku hamulca, wypychając klocek do tarczy aby hamowało. Po odpuszczeniu pedału hamulca powinien się cofnąć ale jak jest zasyfiony lub podrdzewiały to lubi się klinować i wtedy tarcza hamuje bo jest blokowana okładziną. Trzeba rozebrać zacisk, wyjąć tłoczek i go podszlifować lekko papierem ściernym aby wszelki syf i rdzę z niego zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bicie mam tylko przy chamowaniu!!!!

Do czego tu luzy na ośkach napędowych??? Jak to może wpływać????

 

Dodam jeszcze że tak po odczuciach problem jest z przodu!!!

 

Czy może być problem być prze pokrzywioną piastę??? i od czego może się pokrzywić???

 

I co do tego Tłoczka!!! Może lepiej poprostu wymienić cały zacisk??? I po problemie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piasty to może by krzywa albo na łożysku w piaście masz luzy. Tyle tylko, że luz na łożysku dawałby huczenie koła słyszalne w aucie - zwłaszcza przy wchodzeniu w zakręt.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także mam podobny problem ale jeszcze nic z tym nie robiłem, jednakże wydedukowałem dwie możliwości bo prześledziłem już trochę temat na forum :

1. kolega w Lagunie maił coś takiego, wymieniał tarcze na nowe, na początku było ok, po ok tyś km, zaczęło bić. Pojechał do specjalistycznego zakładu gdzie przetaczają tarcze na samochodzie i od tego czasu ma święty spokój - do następnej wymiany tarcz.

2. taki też objaw dają tuleje górnych przednich wahaczy jeśli są zużyte ( na zewn tego nie widać, trzeba by wymontować wahacze i wyjąć te tuleje, wtedy można zauważyć czy są popękane itp. )

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam!!! Mam taki problem!!! Przy chamowaniu wibruje cały samochód! A jak mocniej nacisne to to aż bije! Jak zacisne bardzo mocno to wszystko ok! ale to tak niby awaryjne chamowanie!!!

W serwisie najwpier powiedzieli mi że to torcze!! Wymieniłem! ale problem został!!!

Następnie powiedzieli że felgi krzywe!!! Pojechałem na wulkanizacje!! sprawdzili, wszystko. ale dla pewności zmieniłem koła,

zamieniłem z 17 na 15. Są proste na 1000% ale problem jest dalej!!! z zawieszeniem wszystko ok!!! (też wymieniłem) chociaż wyglądało na ok!!

Teraz mi mówią że mam rozwalone zaciski chamulcowe!!! I przy chamowaniu leci za tarcza chamulcową dlatego bije!!!

Już w ten problem zainwestowałem mnóstwo pieniędzy!!

I teraz już jestem naprawde zdenerwowany!!! A wymieniać bezskutecznie zaciski też mi się nie chce bo to kolejna inwestycja!!! a tera boje się że to nie pomoże i pieniądze poprostu wyżucone!!!!

Prosze o rade!!!

 

Tuleje górne wahaczy. Masz typowe objawy. Na ten temat było już kilkanaście wątków jak nie lepiej.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

 

Nr 5 o ile dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wg mnie masz opony kierunkowe i źle ci je założyli - też tak miałem... - proponuje pojechać do wulkanizatora niech sprawdzi. Może też być i tak że masz ch... opony i tak bedzie dopuki ich nie zmienisz.

 

Pozdrawiam

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem przy hamowaniu. Autem trzęsło niemiłosiernie. Powodem był dolny [przedni wahacz. Ktoś wsadził jakąś chińską podróbę i tuleje i sworzeń wywaliło. Nie był to straszny luz, ale przy nawet delikatnym hamowaniu dawał o sobie znać. Teraz spokój i cisza. Sądzę że u Ciebie to będzie kwestia zawiechy. Dobrze sprawdź wszystkie elementy czy nie mają luzów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje dolnych i górnych wachaczy,łożyska,luzy na drążkach kierowniczych,luzy na zwrotnicy-wszystko to ma wpływ na bicie przy hamowaniu,a jak nawet wszystko wymienisz i zostawisz wykrzywione już tarcze, to dalej może bić.Proponuję sprawdić na szarpaku gdzie przyczyna i wymienić lub przetoczyć tarcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawisz wykrzywione już tarcze, to dalej może bić.Proponuję sprawdić na szarpaku gdzie przyczyna i wymienić lub przetoczyć tarcze.

 

No dobrze ale czy ktos ma dostep do danych /wiedzy jakie jest maxymalne dopuszczalne bicie tarcz?

Bo chyba dopiero konkretna wartosc w mm bedzie kryterium stwierdzajacym czy tarcze sa przekrzywione i powinny byc wymienione / przetoczone, czy tez byc moze bicie jest w granicach toleracji i wystarczy sie skupic tylko na wymianie elementow zawieszenia? ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przypadkiem w "Sam naprawiam" nie było jakiejś wzmianki na temat dopuszczalnego bicia tarcz...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przypadkiem w "Sam naprawiam" nie było jakiejś wzmianki na temat dopuszczalnego bicia tarcz...

Pzdr.

 

Mam te ksiazke i sprawdzilem. Faktycznie Etzld podaje, ze bicie tarczy nie moze przekroczyc 0,2 mm.

W mojej 520i bicie jest max 0,05 mm a dragnia przy hamowaniu sa.

Czyli wynika z tego, ze nie ma co inwestowac w przetaczanie tarcz czy wymiane dopiero co wymienonych tarcz, tylko skupic sie na usunieciu ew. luzow w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie bicie to zawias.

Tuleje górnych wahaczy u mnie były.

Wymieniłem same tuleje i jest idealnie.

Krzywe tarcze powodują dodatkowo kopanie pedału hamulca. Jeśli tego brak to jest to wina zawieszenia < nawet luz na przekładni kierowniczej może tak robić.

Na tulejach wahaczy nie może być absolutnie żadnych pęknięć gumy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz automat?

A jeśli nawet by miał, to co w związku z tym? :D

 

U mnie też się pojawił ten problem niedawno =] Z tym, że zazwyczaj normalnie hamuje. Ale nieraz jak mu coś odbije to wali że aż we łbie dudni i auto trzęsie jak głupie, po wyhamowaniu i ponownym ruszeniu problemu nie ma :] Przyjrzę się temu w środę, jak naprawię to dam tu znać, może to pomoże koledze ;]

 

Btw. Bardzo mocno mi się koło grzeje po takiej akcji, czyli wskazuje to raczej na problem z zaciskami a nie z zawieszeniem. Sprawdź kolego, czy u Ciebie też się grzeje :]

 

Zaglądaj TU:

viewtopic.php?f=71&t=150335

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.