Skocz do zawartości

nierowna praca silnika m20b20


e30 1986

Rekomendowane odpowiedzi

witam.. jak w temacie.. mam problem ze swoim e30 320i .. wtrysk l jetronic waska lampa.. na zimnym silniku ma wysokie obroty jalowe ale nie przerywa,.. dopiero gdy lapie temperature obroty powoli spadaja i zaczyna nierowno pracowac.. kable nowe swiece nowe luz na swiecach ustawiony na 0.7/ zawory wyregulowane na ciasne 0.25 .. mimo to nierowno pracuje. im dluzej sie pojezdzi tym mniej.. ogolnie telepie troche samochodem przy przerywaniu na wolnych.. im wyzej wkrecam tym mniej i po 3 tys praktycznie nie czuc ze nie rowno pracuje.. objawy to telepanie motorem malo ale rzuca i nie rowny dzwiek z wydechu.. pryka.. na benzynie i gazie tak samo bez roznicy.. co to moze byc? zaplon? cisnienie na cylindrach? luz zaworowy? ustawione raczej git im wyzsze obroty tym bardziej pocykuja., przed regulacja i wymiana to samo bylo .. bo juz nie wiem.. tak ciekawostka moze pomocna bedzie.. jak dodalem dawki gazu znaczy zwiekszylem duzo na rurce pokretlem bardzo to rowno chodzila ale spalila 30 l na 100 km przy spokojnej.. ale chodzila rowno :?

pozdr..

Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, tyle że w szerokiej z motronic 1.1. Jak silnik jest zimny, dostaje bogatą mieszankę i chodzi w miarę równo. Później, jak zaczyna się nagrzewać (wskazówka się rusza), zaczyna popierdywać i nierówno pracować. Jak już się porządnie nagrzeje, znowu się trochę uspokaja, ale nie do końca. Podejrzewam, że jest to problem z lewym powietrzem i mieszanka jest za uboga, tyle że dolot mam szczelny. Podmieniałem przepływkę, kupiłem nowy reg. ciśnienia paliwa, nową sondę lambda i nic. Podmieniłem też ECU - nic. Może sprawdzę jeszcze podciśnienia dochodzące do serwa hamulcowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego e30 1886 nie wiem to znaczy ze nie pisze. Po 1. za obroty odpowiada silnik krokowy kolego z m20b20 jezeli na zimnym silniku wszystko ok masz tzn ze zimny olej uszczelnia ci silnik a jak sie nagrzeje to spływa wiec byc moze uszczelka pod głowicą. A co do tego pana Co załowyl temat to tez radze srawdzic uszczelke a jak nie to kto w 20 letnim aucie przejmuje sie skokiem obrotow o 100. Ja mam bmw e30 od nowości i od chyba 7 czy 8 lat tak jest zez na wolnych troche skacze i nic mi to nie przeszkadza wazne ze na biegu jak chamuje to jest dobrze obroty nie rosną.
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.. za wolne obroty owszem.. odpowiada silniczek krokowy.. z tym ze ja go nie mam bo w tym wtrysku go nie przewidziano.. a obroty po odpaleniu trzyma ok 2 tys i spadaja proporcjonalnie do wzrostu temperatury.. i stoja ok 1100 po dluzszym czasie 1000 950..pytanie to co w l jetronicu powoduje to ze silnik nierowno pracuje,,
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... Jak masz Gaz zwykły tzn na normalnym reduktorze bez wtryskiwaczy to moze trzeba sie udać na ustawianie. A jak nie to sprawdz sobie swiece. Bo ja to jednak wole wtrysk mechaniczny u kazdego kto ma wtrysk elektroniczny taksie dzieje. A napisz mi czy jak masz juz obroty spokojne na ciepłym silniku i na wolnych obrotach wcisniesz gaz szybko i puscisz czy obroty opadaja czy opadaja ida do góry i opadaja tak pulsuja powoli sie uspokajają?
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze lepiej w swojej tez m20b20 BEZ GAZU, do wczoraj było wszystko ok, dziś rano uruchamiam ja i wyskoczyła mi na 2000 obrotów, akurat miałem jechać na stacje zatankować, zanim do jechałem do stacji zdarzyła się zagrzać, obroty nie spadły, wahają się miedzy 1900 a 2100, zgasiłem ja na stacji i nie mogłem odpalić przez prawie 40 min, zadzwoniłem po znajomego żeby mnie pociągnął, po ciężkim odpaleniu dalej obroty się wahały, dojechałem jakoś do domu, zgasiłem ja kilku krotnie i zapaliłem z powrotem, i trzymała 900 obrotów za każdym razem.

 

 

 

nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem akumulator, wyciagłem wtyczkę od krokowego (będąc na stacji) i dalej nic, natomiast nowość zaczęły mi się zapalać diody kolo inspekcji

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w tym momencie mam zdemontowana viscoze i zauwazylem ze gdy stoi odpalona i sie mocno ngrzeje tzn wskazowka lekko wyjdzie poza srodek pola to pracuje rowniutko.. ale tylko na wolnych po dodaniu gazu znowu troszke kuleje do ok 2.5 tys i zaczyna byc slychac wyraznie cykanie zaworow i przestaje trzasc.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pnowie sprawdzcie sobie linke od Gazu w BMW e30 jest takie platikowe zabezpieczenie na silniku i jak sie urwie to sie blokuje linka jak jest naciagnieta ja to juz ze 3 razy wymienialem
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.. za wolne obroty owszem.. odpowiada silniczek krokowy.. z tym ze ja go nie mam bo w tym wtrysku go nie przewidziano.. a obroty po odpaleniu trzyma ok 2 tys i spadaja proporcjonalnie do wzrostu temperatury.. i stoja ok 1100 po dluzszym czasie 1000 950..pytanie to co w l jetronicu powoduje to ze silnik nierowno pracuje,,

mam podobny problem e30 87r m20 b20 niema krokowego z tego co wiem regulacija obrotów regulowana jest przez podciśnienie silnika sterują tym 2 żeczy pierwsza znajduje się pod przepustnicą koło rozrusznika jest to taka aluminiowa rurka która ma 4 kruce przez dwa przechodzi płyn z bloku do dopodgrzewania przepustnicy podgrzewa on zarazem tę rurke i 2 następne krucce( podcisnienie do wolnych obrotów ) w których jest bimetal ( pod wpływem temp. przymyka on średnice rurki i gdy się silnik nagrzeje to spadają obroty zatarcie się w srodku tego bimetalu może zpowodowac zawysokie obroty na ciepłym,gdy się zatrze w pozycij otwartej Lecz gdy się zatrze w pozycji przymkniętej problem z uruchomieniem na zimnym to już zrobiłem i pali na dotyk 2 rzecz jest przy przepustnicy taka gruszka na podciśnienie ktura tesz koryguje obroty gdy silnik przygasa to traci podcisnienie zawór popuszcza idodaje gazua dy wejdzie na obroty to podcisnienie wzrasta i popuszcza wiadomo do tego czeba zsynchronizowac przepływke i skład mieszanki co2 kture znajduje się nad deklem zaworów oprzy kolektorze możesz kolego to sobie sprawdzic ja to porobiłem i powiem ci silnik na zimnym czy ciepłym pali na tyk lecz problem mam taki drży na wolnych tak jagby nie pracował na wszystkie gary a pracuje na wszystkie może ktoś mi coś doradzi może ktos miał podobny obiaw ?????????????????????????

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nierówną prace spróbuj wywalić całkiem wkład filtra powietrza(na chwile tylko) i wtedy przejedz sie bez niego.Powiedz czy będzie jakiś efekt czy dalej to samo,bo mam jeszcze jedno podejrzenie

sprubuje zrobic to jutro i dam znac aczkolwiek sprawdzałem ten filtr i nie bł taki brudny

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz drugie podejrzenie podpowiedz to odrazu sprawdze dodam że dzis sprawdzałem kompreche pierwsze 2 cylindry po 12 a cztery następne po 11 troche mnie to zdziwiło po książka podaje po10 swiece wymienione kpułka palec podciśnienia szczelne a on faluje chyba że ciągnie jakieś lewe powietrze ale skąd nawet uszczelnienia na odmie wymieniłemkolektor sciagałem wszystkie uszczelki co jest grane ????????
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano.. no wlasnie.. czemu drzy na wolnych obrotach???? nie przeszkadzaja mi te za wysokie obroty.. tylko to drzenie i lekkie przerywanie. wiem ze gdyby to bylo tylko na benzynie to moglbym podejrzewac nieszczelnosci w dolocie ale na gazie nie ma najmniejszego znaczenia ..drzy powiedmy do 2500 obr i pozniej juz nie wiem bo obroty dosc wysokie moga niwelowac te drgania.. na zimnym do czasu rozgrzania idealnie chodzi tylko dosc wysokie obroty ma ale pozniej spadaja te obroty i jeszcze troche czasu chodzi rowno.. wychodzi mi na to ze zimny silnik tak jakby byl szczelniejszy a pozniej juz nie.. odpala pieknie od strzala na zimnym.. na cieplym tez ale czasem na cieplym dluzej trzeba pokrecic i dopiero pali.. niewiem
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano.. no wlasnie.. czemu drzy na wolnych obrotach???? nie przeszkadzaja mi te za wysokie obroty.. tylko to drzenie i lekkie przerywanie. wiem ze gdyby to bylo tylko na benzynie to moglbym podejrzewac nieszczelnosci w dolocie ale na gazie nie ma najmniejszego znaczenia ..drzy powiedmy do 2500 obr i pozniej juz nie wiem bo obroty dosc wysokie moga niwelowac te drgania.. na zimnym do czasu rozgrzania idealnie chodzi tylko dosc wysokie obroty ma ale pozniej spadaja te obroty i jeszcze troche czasu chodzi rowno.. wychodzi mi na to ze zimny silnik tak jakby byl szczelniejszy a pozniej juz nie.. odpala pieknie od strzala na zimnym.. na cieplym tez ale czasem na cieplym dluzej trzeba pokrecic i dopiero pali.. niewiem

wydaje mi sie że u ciebie jest cos innego sprawdz dobrze wszystkie poduszki silnika i skrzyni a jesli masz za wysokie obroty to dostosuj sie do mojego pierwszego posta w tym temacie i twoją sprawe to [powinno załatwić

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wywaliłem filtr całkiem i nic to nie zmieniło będe walczył nie poddam sie będzie chodził jak szwajcar
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że to niemiec :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki nowki sztuki wlasnie :D do tego podpora nowa lacznik waliu ze skrzynia nowy ale to nie ma wplywu wiadomo....2 tygodnie temu robilem wszystko naraz.. pytanie?--moze miec wplyw stan uszczelniaczy zaworow? bo pali mi dosc duzo oleju.. zalana jest 10w40 motul 6100 i taki leje mimo ze ma na niego duzy apetyt poniewaz lekko nie ma i wole miec pewnosc co do oleju.. to sie zaczyna dziac gdy sie rozgrzeje czyli tak jakby sie cos rozszczelnialo moze pod wplywem temp i pryka/ kuleje. na zimnym i srednim zakresie temp jest Git..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc na 90 procent lapie lewe powietrze zrób tak gdy będzie ciepły i zacznie ci falować wez jakiegoś spraja łatwopalnego najlepiej kup sobie odtłuszczacza do tarcz chamulcowych i pryskaj po przewodach podciśniena i po odmie co wychodzi z bloku do kolektora jesli zacznie równo pracować lub wskoczy na wyrzsze obroty to na 100% lewe powietrze i trzeba go uszczelnić tylko uważaj abyś go z dymem nie puścił .Jest to najlepszy sposób na sprawdzenie lepszego nie znam,ja tak zrobiłem i wyczaiłem wszystkie nieszczelności.Ma to bardzo duży wpływ na wolne obroty
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok. ale na gazie nie powinno byc przeciez takich cyrkow.. na benzynie sie zgodze.. gdy trzymam rowno gaz to wtedy przerywanie ma miejsce a gdy przyspieszam lub obroty daje wyzsze problemu przerywania ne ma.. rowno sie wkreca.. a co sie dzieje gdy luz zaworowy jest za ciasny lub za duzy.. wie ktos mial z tym doswiadczenia? lub z wypalonym/i zaworem/ami ktoryms/is.. bo to mi sie wydaje najprawdopodobniejsze..gdzies na tym forum czytalem -ktos napisal ze zawory w m20 sie nie wypalaja ale nie wiem ile w tym prawdy..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby to sprawdzic zrób tak na początek wykręć swieczki i zmierz kompreche w książce podają około 10 10,5 nie wiem ile w tym prawdy bo ja mam na pierszych dwóch po 12 a na następnych 4 po11 tak na marginesie ale przejdzmy do tematu jeżeli na któryms garku wyjdzie ci za niskie ciśnienie to trzeba sprawdzić czy to pierścionki czy zawory po pomiarze ciśnienia nalej mu szczykawką oleju do cylindra ponownie zmierz cisnienie jesli ciśnienie wzrośnie to wiadomo że pierścionki nawaliły a jesli będzie takie same to zawory :8)
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wymieniłem wtryski i nic sie nie zmieniło wymieniłem juz wszystko( kopułka swiece palec wszystkie przewody podcisnienia zapłon ustawiony i uszczelniłem motor i nic to nie dało. awięc myśle sobie jade na analizator spalin c.o2. miał w normie ale jakiś węglowodorów miał duzo pytam gościa co to a on mówi jagby nie spalone paliwo siedze wgarażu i mysle rozebrałem pokrywke od przepływki jak ma za dużo paliwa to przęstawiłem przepływke na sprężynie dodałem mu więcej powietrza wszedł na wyższe obroty a następnie śrybą na kolektorze nad pokrywą zaworów zmniejszyłem obroty noi powiem wam efekt 100% [modedit]jest szybki[modedit] pali na tyk ciepły czy zimny a co najwarzniejsze nie pływa na obrotach i nie drży :D

 

to drganie w moim przypadku do było przylewanie paliwem

 

________

Jeśli pisałeś ostatni post, to dopisz w nim następną uwagę, a nie pisz pod swoim kolejny! /mattiss

Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po przerwie.. otoz zauwazylem pewna rzecz.. zaczalem sie zastanawiac czy nie ustawilem za ciasno luzow zaworowych wiec z 0.25 ustawilem 0.30.. poprawy brak.. jednak po montazu pokrywy zaworow (polerowalem) umylem pokrywe ludwikiem i gdy splukiwalem wode troche splynelo na przewody wys. napiecia.. praca silnkia natychmiast ulegla zmianie.. poprawilo sie..zaczalem odlaczac wtryskiwacze i mozna powiedziec ze po odlaczeniu 1 przerywal identycznie jak wczesniej tylko ze do konca obrotow a nie do 3tys.. skoro na gazie jest tak samo tzn.. ze swieca przewod lub kopulka moga byc lipa.. z tym ze te elementy sa nowe.. propozycje. cisnienie moze .. tylko nie mam kiedy i czym sprawdzic.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto sobie kupic bo za sprawdzenie będziesz musiał zapłacic szybko się zwruci http://moto.allegro.pl/tester-swiec-plus-miernik-kompresji-na-cyl-n-sacz-i1441947537.html
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.