Skocz do zawartości

520i M52 czy działa vanos?


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Mam kłopot z vanosem.

Podłaczyłem auto pod carsofta i zastanawiają mnie wskazania dotyczące vanosa i położenia wałka ssącego.

W funkcji LIVE DATA połozenie wałka zawiera się pomiędzy -2 do -3 I nie zmenia się nic ponad te wartości w zależności od obrotów

A vanos jest cały czas na "LATE" < cokolwiek to znaczy>

Czy takie wskazania są właściwe?

A jeśli nie są to czy to wina vanosa czy czujnika położenia wałka ssącego? < nie ma żadnego błędu>

Dodam , że silnik działa raczej poprawnie. Jest słabawy na wolnych obrotach ale to przecież tylko 520 więc nie spodziewam się cudów.

Ale nie mam porównania z innymi autami i sam nie wiem czy działa tak jak powinien?

 

Może ktoś poda jak wyglądaja u niego te parametry?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien się zmieniać od wartości - do + łącznie chyba jakieś 15 stopni w zależności od obrotów i to płynnie bez wahań. Nie pamiętam jakie dokładnie wartości, ale na pewno na postoju da się to sprawdzić. Jak poczekasz do poniedziałku i nie znajdziesz nic na forum /na pewno to było/ to podłącze kompa i sprawdzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Będę wdzięczny.

Oczywiście poczekam bo i tak już do poniedziałku nic nie poradzę ale jakoś jeździ.

 

Zastanawiam się czy to vanos czy czujnik?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem dziś auto pod kompa /inpa/ i pojeździłem po okolicy.... na postoju vanos reaguje tylko na przegazówki, podczas jazdy na wałku dolotowym zmienia położenie z jakiś 112-115 stopni bez obciążenia do jakieś 85-87 stopni pod butem; na wylotowym od -105 do -90 stopni.

Musisz porównać wartości zadane z odczytem z czujników. Ale jeśli u ciebie tak słabo reaguje to chyba jest lipa...

edit:

napisałem o M52tu, w M52 vanos działa zdaje się na zasadzie włącz/wyłącz i może się okazać że u ciebie działa jak należy; jeśli masz m52 to sprawdź czy załącza się pod obciążeniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za pomoc.

Muszę go potestować pod obciążeniem.

Ale nie mam laptopa z portem com. Powinienem mieć dostęp do takiego w niedzielę.

jeszce raz dzięki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

martwi mnie ten vanos....

 

cały czas na LATE.

Czy ktoś ma pewność jak to powinno byc w M52 na jednym vansie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Hej.mam cały czas ten sam problem.Wymieniałem Elektrozawór i czujnik wałka i bez zmian. A sprawdź czy nie masz błędu 214 czyli błąd czujnika prędkości????
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie ten vanos....

 

cały czas na LATE.

Czy ktoś ma pewność jak to powinno byc w M52 na jednym vansie?

 

z tego co pamiętam jak kiedyś uruchamiałem Carsofta u siebie to również wskazywał LATE i położenie wałka w wartościach ujemnych,ale ja sprawdzałem tylko na postoju a problemów z silnikiem nie mam bo ostatnio kumpel sprawdzał mi błędy Launchem

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się na postoju ma być LATE ale podczas jazdy ma powyżej 2000obr zmienić się na EARLY . Ja mam problem że kąt się nie zmienia cały czas oscyluje od -3 do 2st co najwyżej w czasie jazdy i mnie to dobija ...
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

dziś to ostatecznie sprawdziłem.

Podczas jazdy vanos zmienia sie z LATE na EARLY powyżej około 2200 obrotów.

Do tego czujnik wałka wtedy dolatuje do wartości 23

a na wolnych obrotach jest około -3

 

Na postoju vanos jest tylko na LATE i żadne obroty tego nie zmieniają

 

Co w zasadzie jest odpowiedzią na pytanie które postawiłem w tym temacie i termat wyczerpuje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.