Skocz do zawartości

Car detailing - co i jak, porady


Rekomendowane odpowiedzi

WItam

 

Przeglądając forum nie zauważyłem nic tutaj na ten temat..

 

..mam doświadczenie w tym temacie, więc jak ktoś potrzebuje pomocy,rady to zapraszam tutaj, chętnie doradzę i pomogę :)

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Może banalne pytanie, ale z racji tego że idzie wiosna, chciałbym dokładnie wyczyścić "zakamarki" przy zawiasach tylnej klapy. Szmatą nie ruszysz, pędzelek też średnio zabiera zaschnięte błoto, jak to miejsce dokładnie wymyć i zakonserwować i przy tym nie zalać bagażnika :mrgreen: ? :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zimie zauważyłem, że lakier nie jest taki gładki w dotyku,

są jakieś tam ślady, czarne zabrudzenia, które pozostały po umyciu

czy np wystarczy jak zrobię to porządnie i dokładnie np pasta tempo? ręcznie

 

Co prawda to wątek maksss`a, ale mam nadzieję, że się nie obrazi.

Wszystko zależy od tego jak dużym entuzjastą car detailingu jesteś. :D

Wersja budżetowa - po paście tempo kładziesz jeszcze wosk (jak ma być szybko to w płynie).

Wersja bardziej pro - glinka, jakaś lepsza pasta np. ultimate compound z megs`a, twardy wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zimie zauważyłem, że lakier nie jest taki gładki w dotyku,

są jakieś tam ślady, czarne zabrudzenia, które pozostały po umyciu

czy np wystarczy jak zrobię to porządnie i dokładnie np pasta tempo? ręcznie

 

Co prawda to wątek maksss`a, ale mam nadzieję, że się nie obrazi.

Wszystko zależy od tego jak dużym entuzjastą car detailingu jesteś. :D

Wersja budżetowa - po paście tempo kładziesz jeszcze wosk (jak ma być szybko to w płynie).

Wersja bardziej pro - glinka, jakaś lepsza pasta np. ultimate compound z megs`a, twardy wosk.

 

 

glinka jak najbardziej :) kupię sobie i jak się poprawi pogoda to do dzieła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i daj sobie spokój z pastą Tempo :roll: użyj glinki a potem np. Auto Glym Super Resin Polish lub Meguiars Ultimate Compound (lub delikatniejsze SwirlX) a na koniec wosk.

Myślę, że warto zaznaczyć różnicę pomiędzy powyższymi - AG SRP fizycznie nie usunie rys tylko je zamaskuje (opinia znajomego), UC od Megs`a usunie (moje doświadczenia).

Krzywdy lakierowi w bmw tą drugą przy pracy ręcznej nie zrobimy, nie ma się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytanie, ale z racji tego że idzie wiosna, chciałbym dokładnie wyczyścić "zakamarki" przy zawiasach tylnej klapy. Szmatą nie ruszysz, pędzelek też średnio zabiera zaschnięte błoto, jak to miejsce dokładnie wymyć i zakonserwować i przy tym nie zalać bagażnika :mrgreen: ? :norty:

 

Do takich zakamarków najlepsze jest APC oraz specjalne pędzelki przeznaczone do takich prac :)

 

po zimie zauważyłem, że lakier nie jest taki gładki w dotyku,

są jakieś tam ślady, czarne zabrudzenia, które pozostały po umyciu

czy np wystarczy jak zrobię to porządnie i dokładnie np pasta tempo? ręcznie

 

podstawa to glinka - która oczyści lakier i sprawi, ze stanie się idealnie gładki. Pasty Tempo w żadnym wypadku nie polecam :!: To relikt przeszłości.

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem sobie taki zestawik na wiosnę:

 

Meguiars Gold Class

Meguiars Ultimate Compund + Meguiars soft foam + Monster Shine

AG SRP + aplikator z mikrofibry + Monster Shine

 

Jakieś wskazówki, uwagi przed rozpoczęciem pracy ?

Ile czasu sobie zarezerwować na e46 touring titansilver ?

Ile warstw SRP położyć ?

 

Moim celem jest odświeżenie lakieru, który według mnie przez nikogo nie był jeszcze ruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw OK. Zamieniłbym pad do pracy z UC z żółtego gąbkowego MEgsa na aplikator z mikrofibry. Jeżeli masz możliwość dokupić-to do pracy z UC najlepszy jest tzw. German Pad (tri color). Jest dużo większy od pada z mikrofibry i gąbkowego-dzięki czemu można go lepiej docisnąć do lakieru co przy nakładaniu UC. Dzięki temu mniej się napracujesz i będziesz miał lepsze czucie pada.

 

W zestawie brakuje w zasadzie najważniejszego czyli glinki. Porządnie umyj auto, później wypadałoby spsikać karoserię czymś co usunie kropki smoły (np. Decabit, ValetPro Tar&Glue Remover) a dopiero po tym glinka, która, jężeli auto nigdy nie było glinkowane po oczyszczeniu samochodu będzie nadawała się na śmietnik. Po tym jeszcze raz umyj auto, wysusz i zacznij zabawę z UC. Po usunięciu rys UC, musisz jakoś oczyścić karoserię jakimś cleanerem albo IPĄ i dopiero po tym nakładać SRP. Ciężko określić ile warst będziesz musiał nałożyć. Wszystko zależy od stanu zapuszczenia lakieru. Jeżeli jest w katastrofalnym stanie nawet 3-4 warstwy. Jeżeli chcesz się do tego przyłożyć powinno to zająć przy ręcznej aplikacji, użyciu glinki kilkanaście godzin. :D Nie żartuję. Pierwszy doczyszczanie auta które nie widziało od nowości żadnych kosmetyków zajmuje tyle czasu-późiej zabezpieczasz je na bieżąco. Życzę ładnej pogody i krzepy w pracy z UC :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Ja mam takie pytanko do znawców w temacie.Wypolerowałem lakier pastą tempo i kicha kompletna,wszystkie drobne odpryski i zarysowania wyszły białe,Betka wygląda masakrycznie,najgorsze że nie mogę tego doczyscić tak ta pasta się wżarła w te dziurki,szczególnie na masce,lakier jest ciemny i wszystko widać jak cholera.Auto ma 10lat i nigdy nie lakierowane wiec wiadomo że są ryski i odpryski od kamyczków,tylko przed tą pastą nic nie było widać,teraz to załamka, co mnie podkusiło :mad2: :mad2: :mad2: proszę może mi ktoś doradzi co z tym fantem zrobić bo lakierować na razie nie ma sęnsu,żadnych oznak rdzy nie widać.Słyszałem że można dobrać pastę pod kolor tylko nie wiem gdzie szukać.dzięki z góry za podpowiedzi.

POZDRAWIAM :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam takie pytanko do znawców w temacie.Wypolerowałem lakier pastą tempo i kicha kompletna,wszystkie drobne odpryski i zarysowania wyszły białe,Betka wygląda masakrycznie,najgorsze że nie mogę tego doczyscić tak ta pasta się wżarła w te dziurki,szczególnie na masce,lakier jest ciemny i wszystko widać jak cholera.Auto ma 10lat i nigdy nie lakierowane wiec wiadomo że są ryski i odpryski od kamyczków,tylko przed tą pastą nic nie było widać,teraz to załamka, co mnie podkusiło :mad2: :mad2: :mad2: proszę może mi ktoś doradzi co z tym fantem zrobić bo lakierować na razie nie ma sęnsu,żadnych oznak rdzy nie widać.Słyszałem że można dobrać pastę pod kolor tylko nie wiem gdzie szukać.dzięki z góry za podpowiedzi.

POZDRAWIAM :cool2:

 

Myślę, że nierozcienczony APC (All purpose cleaner) powinien sobie z tym poradzić ;) W czasach nieświadomości też używałem pasty tempo (na szczęście na cinquecento :lol: ) , więc wiem w czym problem.

Z uznanych masz do wyboru: APC Meguiars, APC Nielsen, czy też Surfex HD bilthamber'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ok miesiac jade do Polski gdzie bede malowal 3 elementy w moim turasia ... Pytanie moje do was gdy pomaluje te elementy to zeby reszta tez wygladala na swieza dac lakiernikowi do spolerowania (czyt. gosc nie zajmuje sie car deatlingiem i znajac zycie jak to buwa u lakiernikow tego typu przeleci polerka aby sie swiecilo i po robocie a chce zeby cale auto bylo zrobienie tak jak nalezy i zabezpioczone na jakis okres) czy kupic cos w podobie takiego zestawu jak kolega soda i zrobic wszystko samemu ?? Jaki zabieg bedzie lepszy ??

Do wydania bede mial do 400-500zl

Prosze o porade ...

" Ucz sie pracuj ciezko dnia kazdego

trening czyni mistrzem duzo w tym dobrego

pierwszy krok to poczatek by osiagnac szczyty

dzialaj swiadomie przestan na farta liczyc ... " HG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy glinka do lakieru usunie smołe (czarne kropki za kołami) z lakier?? czy po glince można smiało woskować??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy glinka do lakieru usunie smołe (czarne kropki za kołami) z lakier?? czy po glince można smiało woskować??

 

Szkoda glinki na smolę, coś usuniesz ale niewiele. Przed użyciem glinki spróbuj produktów: Tar Remover marki Nielsen albo Citrus tar&Glue Remover marki valetPro, na stacjach często widuję Decabit, też bardzo łądnie usuwa smołę. Psikasz, czekasz kilka minut, smoła rozpuszcza się spływając po czyszczonym elemencie i docierasz szmatą do sucha. Czynność powtarzasz aż będziesz zadowlony z wyniku. Dopiero po tym stosujesz glinkę. Przed woskowaniem a po glinkowaniu lakier musisz pod nałożenie wosku przygotować cleanerem, który spowoduje, że wosk dużo dłużej będzie utrzymywał się na lakierze. Rodzaj cleanera jest uzależniony od wosku, ktory stosujesz (czy naturalny, syntetyczny czy hybryda naturalnego i syntetycznego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.