Skocz do zawartości

330i czujnik impulsów wałka rozrządu


facet_

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem właśnie ten z prawej pod elektrozaworem, auto nieporównywalnie lepiej zbiera się z niskich obrotów, wciska w fotel, bez problemu pali, nie gaśnie i nie ma dziury w gazie przy ruszaniu. Kupiłem podróbę w intercarsie za 140zł. Wcześniej auto przy ruszaniu potrafiło gasnąc i raz ruszało żwawo a raz jak dwulitrówka, poza tym była dziura w gazie która czasem kończyła się zgaszeniem silnika. Auto raz paliło od strzału (zwykle na zimny) a na ciepłym zwykle trzeba było trochę pokręcić, ot takie info dla potomnych :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

:shock:

no to niezle

ja wlasnie walcze z duzym spalaniem w miescie. okolo 20 l /100

miales tez wzrost w spalaniu.

mialem dwa razy sporadyczne bledy NWS E blad 65 w inpa.

i raz nie chciala mi reagowac na gaz. :!:

zastanawiam sie na wym tego lub innego czujnika ,bo czasem pokazuje inny ale to czasem przyczyna czegos innego uszkodzenia. :cool2:

czasem przeplywka lub lewe powitrze.mialem przed krokowym na gumie dziury w tej harmonijce-od dolu.

pytanie ,jakie masz podcisnienie w ?

kolektorze.

i jak u ciebie korekty byly jak miales komedie z tym czujnikiem, i wiecej dymil z rury ,a rano po odpaleniu bylo czuc benzyne z tlumika i lekke drgania

odp

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

tak

teraz coraz czesciej

okolo 2 razy w miesiacu

ostatnio ogl ten czujnik.

nie bylo takiej gumki na wtyczce. wiec uszczelnilem to taka mazia do uszczelniania statköw

.2 czytalem ze mozna go jakos zmierzyc na omomierzu .1 pin miedzy drugim chyba ma byc 10ohm ,a miedzy 2 i 3 pinem powyzej 10kohm.

u mnie to jakos nie wychodzi.

jak mi dziwnie odpala -czyli skunde dwie dluzej -to wtedy dziwnie nie reguje na gaz i potrafi zgasnäc se jak dojezdzam wolno do ustap pierszenstwa.

radze se narazie tak ze w chodze menu na liczniku i pozycja 19 odblokowuje menu.a potem jade do pozycji 21 i tam zatwierdzam reset.

odpalam i jest wtedy ok.

ustwaic trza tylko zegarek w radiu.

.ale juz mnie to denerwuje.

ma slabsze odepchniecie ja na 3 litry i nie zrywa przyczepnosci ,

niewiem czy to ma cos wspölnego z LASTSIGNAL -bo jak w skrzyni aut patzre na live data to to mi przekracza nawet o 400%.

hlm i krokowy tez w inpa jest przekraczany jak dodaje gwltownie gazu.

korekty mam ok dlugie i krotkie.-bo mialem nie szczelnosc na DISA ta duza guma .a i DISA spr dziala -bo przy 2700obrotöw klapka sie otwiera (reaguje.)

pozdraw :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesteś pewien ze DISA działa? mnie sie klapka rozwaliła w drobny mak a lewe powietrze brał z dziury po osi klapki. Co do czujników, pamietaj o jednym tylko oryginał. Mam kilka podrób u siebie każda działała jak chciała, raz tak raz nie.

viewtopic.php?f=69&t=147432 prześledź mój wątek (krotki) jest tam gość co na podstawie odczytu parametrów może coś doradzić, są tam też moje odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

u mnie tak bylo.wpierw mialem korekty krötkie po starcie na +25 .

lewe powietzre .psikalem zmywaczem do hamulcöw .i wykrylem ze z tylu 3 zaslepki mialem sparchciale (z tylu kolektora 1 gruba i dwie cienkie)

potem guma miala dziury przy krokowcu w tej malej harmonijce .patrz od dolu ciezki dostep .najlepiej ja zwalic i rozszezac ta gume -wtedy mozna przyuwazyc dziry w wglebieniach.

potem psikalem dalej -wyszlo disa.

wyjolem sprawdzalem dziala.klapka nie lata ,nie halasi.ale ta guma na okolo jej byla nie szczelna- zwulkanizowana jest.ale z kumplem wycielismy ja lekko skalpelem .i dopasowalismy oring.zalozylim korekty po starcie motoru na wzorowe.

teraz co do czujnika -waskakuje 65 prz inpa blad .NWS_E czyli polozenia walka dolotowy rozrzadu.

ale blad jest sporadyczny .gdzies znalazlem rozpiskie ze mozna zmierzyc opornosc wzgledem 3 pinöw .ale nie moge tego znalezc. :mad2:

jak zapali o sekunde za dlugo -przewaznie na cieplym .to dziwnie z opuzneiniem reaguje na gaz .czasem zgasnie jak dojezdzam wolno (ale tylko raz.muli i chyba wiecej pali.nie jest taka dynamiczna.czasem kompletny brak reakcji na gaz -prawie trza kickdown zrobic zeby zobaczyla ze trza przyspieszac. :oops:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

u mnie tak bylo.wpierw mialem korekty krötkie po starcie na +25 .

lewe powietzre .psikalem zmywaczem do hamulcöw .i wykrylem ze z tylu 3 zaslepki mialem sparchciale (z tylu kolektora 1 gruba i dwie cienkie)

potem guma miala dziury przy krokowcu w tej malej harmonijce .patrz od dolu ciezki dostep .najlepiej ja zwalic i rozszezac ta gume -wtedy mozna przyuwazyc dziry w wglebieniach.

potem psikalem dalej -wyszlo disa.

wyjolem sprawdzalem dziala.klapka nie lata ,nie halasi.ale ta guma na okolo jej byla nie szczelna- zwulkanizowana jest.ale z kumplem wycielismy ja lekko skalpelem .i dopasowalismy oring.zalozylim korekty po starcie motoru na wzorowe.

teraz co do czujnika -waskakuje 65 prz inpa blad .NWS_E czyli polozenia walka dolotowy rozrzadu.

ale blad jest sporadyczny .gdzies znalazlem rozpiskie ze mozna zmierzyc opornosc wzgledem 3 pinöw .ale nie moge tego znalezc. :mad2:

jak zapali o sekunde za dlugo -przewaznie na cieplym .to dziwnie z opuzneiniem reaguje na gaz .czasem zgasnie jak dojezdzam wolno (ale tylko raz.muli i chyba wiecej pali.nie jest taka dynamiczna.czasem kompletny brak reakcji na gaz -prawie trza kickdown zrobic zeby zobaczyla ze trza przyspieszac. :oops:

Mialem ten sam problem silnik m54b30 tylko mi wywalalo ze uwalony camshaft sensor intake sporadic, zminielem czujnik walka na dolocie i jak reka odjol, zamienniki nie daja rady ale mozesz sprobowac, ja kupilem uzywke i smiagam juz rok.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

tak racja

wymienilem na nowy czujnik w dolocie (92€)

jest ok.

wröcilo zycie i spadlo spalanie.reaguje ok.

teraz mam takie pytanie o WUK w automacie i odczyt w INPA w sterowniku skrzyni biegöw .jest taki odczyt LAST SIGNAL.leci mi to przy dodaniu gazu na 400%.

wyczytalem ze to chodzi o jakis WUK-ale niewiem jak to ugryzc.

jest taki efekt ze jakbym startowal z gumy(procy) :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.