Skocz do zawartości

e39 ze Szwecji-rdza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, i mam kilka spraw, to jest drugi moj temat, pierwszy juz ogarniam, teraz chcialbym sie cos was poradzic, zakupilem auto ze szwecji e39 touring 523i M52TU 1999 rok. zaczyna wychodzic rdza na: klapa tylna, drzwi przednie lewe i drzwi prawe przod i tyl. chcialbym to zrobic, bo jestem zdania ze powinno sie dbac o to co sie ma bez wzgledu czy jest to nowe czy stare auto. a po drugie bardzo zaczyna mnie to kluc w oczy :) i chcialbym sie dowiedziec co bedzie lepsze. mianowice rozmawialem z lakiernikiem ile za to by mnie skasowal powiedzial ze okolo 1 tys. z tym ze wydaje mi sie ze takie zaprawki jak jest juz rdza predzej czy pozniej wyjdzie a planuje jeszcze do poltora roku pojezdzic tym autem i nie wiem czy to jest oplacalne a drugi moj pomysl jest taki: nie wiem czy to nie bedzie zdecydowanie lepsze kupic gole drzwi te 3 sztuki i klape tyl, golasy i ze swoich poprzedkladac caly osprzet. drzwi bym szukal w kolorze i juz nie lakierowal bo widomo roznica jakas tam bedzie widoczna ale tym juz bym sie nie przejmowal bo jak auto delikatnie sie zabrudi wydaje mi sie ze juz roznica bedzie malo zauwazalna. i chcialbym zebyscie mi poradzili co uwazacie za lepsze do lakiernika i wydac tysiaka i czekac az po zimie znowu zacznie sie cos pojawiac czy kupowac golasy zadbane w kolorze i przekladac wszystko. z gory dzieki za pomoc :) pozdrawiam!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym i zdaje sobie z tego sprawe, ale na to juz tak nie bede zwracal iwagi. Chce sie pozbyc rdzy. I tylko chce wiedziec czy lepiej kupic golasy i przelozyc wszystko czy niech lakiernik to zrobi i czekac az wyjdzie rdza znowu. A wydaje mi sie ze i tak to nastopni a tysiaka nikt mi nie zwroci wiec nie wiem czy rozsadniej i taniej nie bedzie jak kupie golasy. Wiec, co radzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakier zostal zle dobrany bo dobierajacy kolor nie potrafil okreslic prawidlowo miesiaca/roku z marka pojazdu a danymi z naklejki.

prawidlowe okreslenie koloru to lata doswiadczen w tym konkretnym wypadku to conajmniej 20 lat by rozrozniac palete e39. (w 1995 weszlo 5er e39,nowe receptury 1996,2000/2001 kolejne zmiany)

pomylka nastapila w doborze pozniejszej receptury do wczesniejszego odcienia.

bardzo czesty blad u nawet doswiadczonych lakiernikow ktorzy nie rozumieja fabrycznego procesu lakierowania aut.

po natrysku pierwszego elementu powinien przerwac malowanie no chyba ze jest daltonista.

paparuchy jednak nie przerywaja liczac ze jakos to bedzie…

zdjecie wklejone przez soltysa to skrajny przypadek.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto ze zdjęcia nie było ponownie lakierowane. Na aucie był ori lakier. Nie pamiętam już z jakiego powodu rdza czy drobna kolizja, drzwi uległy uszkodzeniu. Właściciel chciał mieć w dalszym ciągu na całym aucie ori lakier więc szukał drzwi w po kodzie w oryginalnym lakierze.

Chciałem pokazać, jak ori lakier o tym samym kodzie, który jednak wyszedł w różnym czasie i był eksploatowany w różnych warunkach może się różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasciciel kupil drzwi z lat 2001/2002 dlatego taki odcien koloru.

Kupowanie elementow na odleglosc ze zdjec bez znajomosci palety jest ryzykowne.

Sama nazwa lakieru to za malo by dobrac prawidlowo element.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wtedy rozkodowal VIN tego pojazdu i uzyl farby ktora malowal aparat malarski w fabryce.

Auto oczywiscie powinno byc wczesniej tylko oryginalnie lakierowane.

Gdy auto bylo juz przemalowane w szopie nie ma mozliwosci dobrac idealnie koloru choc mozna zalozyc ze powrot do fabrycznego odcienia nie bedzie zla decyzja.

 

PS.Masz dolny pakiet ospojlerowania, pomalowany w kontrastującym do nadwozia kolorze dlatego masz dwie nalepki na kielichu cos jak individual.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Twoj kolor lakieru to 490 z kolekcji individual (po VIN)

Jesli jednak masz dwie nalepki na kielichu z nazwami kolorow to BMW rowniez je traktuje jako 490 individal choc uzywa sie standardowych kolorow z palety podanych na kielichu.

Tak jak pisalem wczesniej innym odcieniem sie malowalo progi/zderzaki??? a innym pozostala czesc nadwozia co potwierdza bardzo bliska ich kolorystyka.

Wystarczy dobrac kolor ktorym pomalowano dach, drzwi,maske i blotniki by ustalic ktory z tych dwoch masz jako glowny.

Jako ze twoje auto jest juz wiekowe elementy pomalowane ciemnejszym odcieniem mogly byc juz przemalowane przez wczesnejszego wlasciciela i przestalo byc "individual".

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym wcisnieciu 490 sonderlackierung ukaze sie nam kolor egzemplarza z vin.

W jego wypadku byl frozen black met z palety m3 e36 ktory sie nie pokrywa ze stanem faktycznym-titansilber met.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.