Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Można sobie samemu przetłumaczyć na polski plik ipo dla danego modułu

znajduje się w EC-APPS/INPA/SGDAT/ plik ipo

a tu instrukcja film jak się tłumaczy http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/Inpapl

zobaczysz ile to pracy z tłumaczeniem i docenisz tych co przetłumaczyli część sterowników na polski i za darmo dali innym

z moim skromnym udziałem , znajdziesz też tam aplikacje do tłumaczenia plików ipo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, prośba o pomoc w konfiguracji INPY.

 

Kupiłem kabel z przełącznikiem od Viakena, ściągnąłem i zainstalowałem INPĘ zgodnie z instrukcją kolegi Mlodzik18 z tego tematu : viewtopic.php?f=97&t=223979.

 

INPA łączy się z samochodem - wykrywa zmiany w pozycji kluczyka, udało mi się wykonać "quick test" wszystkich sterowników.

 

Schody zaczynają się przy wejściu w poszczególne moduły. Otrzymuję wówczas błąd IFH-0010. Po odpowiedzi "tak" na pytanie o kontynuację skryptu, błąd natychmiast pojawia się ponownie. Towarzyszy temu pojawianie się pojedynczych wierszy tekstu w INPIE. Tak więc klikając kilkadziesiąt razy "tak" dostaję np. stronę z wykrytym w sterowniku błędem :mrgreen:

 

Wygląda mi to na problem z ustawieniami, jednak na moje laickie oko wyglądają one jak te z tutoriali.

 

Jakiekolwiek pomysły ? W innym temacie pomogło zainstalowanie innej wersji INPY, ale sądzę, że ta od Mlodzik18 jest dość popularna i działa

Pacjent to poliftowe E61, motor N53.

 

 

9ea902cb61fbe4edmed.jpg

 

74733a92ff29a6f1med.jpg

 

ea46317353b3ef2fmed.jpg

Edytowane przez _Zdanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem kabel od Znajomego i zainstalowałem dla niego sterowniki,które podlinkował Młodzik w poradniku. Kabel Znajomego zadziałał,a w ustawieniach portu było trochę więcej opcji niż przy moim kablu. Podłączyłem swój kabel i w ustawieniach portu w menadżerze pojawiły się dodatkowe ustawienia (których nie ruszałem)

Obecnie brak błędów o komunikacji,chyba będzie grało :cool2:

Ciekawe, Viaken nie dołącza odpowiednich sterów do sprzedawanego sprzętu :roll: Może Chińczycy zmienili układ,a Viaken nawet o tym nie wie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do instalacji d can a z chin warto miec zawsze kilka rodziajów sterowników ftdi. Czasem po wgraniu sterów kablek zainstaluje sie automatycznie i bez problemów. Czasem jednak nie widzi sterów i trzeba to zrobic recznie jak w windows xp. W przypadku kabli od viakena czasem trzeba spróbowac ustawic interfejs na com 2 jak to juz bylo kilka razy wspominane na forum.
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

może ktoś z was mi pomoże bo po dzisiaj tracę wiarę.

 

No wiec mam u siebie zainstalowaną INPĘ i działa. Nie wiem skąd ta INPA, była na płycie, którą dostałem z kablem, zainstalowałem zgodnie z instrukcją i jest.

 

Jednakże w związku z chęcią przepalenia DPF-a w Wujowym BMW postanowiłem zainstalować DIS'a. Jako, że mam windę 10 to poszukałem trochę po sieci i znalazłem u trandolfa fajny poradnik co i jak, żeby to odpalić przez ten wirtualny Windows XP itd. Tutaj sie pojawia problem, odpaliłem INPĘ od Trandolfa przez VMWare i problem jest taki, że nie widać kabla. W ogóle. Odblokowałem wcześniej opcje, żeby pokazywał wszystkie urządzenia usb (tak jak w poradniku Trandolfa do instalacji INPY) ale nic to nie dało.

Pamiętam, że jak instalowałem INPĘ normalnie na 10tce to instalowałem również sterowniki do tegoż kabla poprzez menadżer urządzeń. Tylko, że mój system widział kabel, natomiast pod jakąś dziwną nazwą. Jak odpalam menadżer w tej INPIE na XP to w ogóle nie widać kabla, wyświetla tylko że jest port 1, 2 i 3. Jak podłączyłem kabel do trójki, a potem chciałem ręcznie wymusić aktualizację sterowników (wciąż nie widział kabla, a tylko to port com 3) to moje próby spełzły na niczym. Ściągnąłem z sieci inne sterowniki - dalej nic. No i nie wiem co dalej...

 

Reasumując. Nie mogę zainstalować sterowników bo system nie widzi kabla. Gdy próbuję to zrobić na siłę - nie działa. Nie za bardzo sobie też wybrażam jak bo w folderze z sterownikami jest kilkanaście plików, a kiedy daję aktualizuj sterownik >>> wybierz z dysku >>> to żąda ode mnie jednego pliku, nie ważne czy folder w .rar czy nie.

 

EDIT: Problem chyba sprowadza się do tego, że nie da się zainstalować sterowników bo w każdej paczce, którą ściągnę z http://www.ftdichip.com są co najmniej dwa pliki, instalator pozwala mi wybrać jeden...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf a wypalisz istą. Program szybszy i latwiejszy w uzytkowaniu.Instalacja zajmuje godzinke i nie trzeba maszyn wirtualnych itp.Potrzebny tylko ediabas 7.3.0 ktory zazwyczaj jest dołączony do plików z instalatorem.

Jesli upierasz sie co do dis a to zainstaluj na windows 10 inpe opartą o ediabas 6.4.7 (ze zgodnoscią) - działac i tak nie bedzie ale jest wymagana do dzialania disa. Samego disa uruchom na maszynie, diaghead i ifh tez uruchamiasz na samym windows 10.Dziala to wszystko troche szybciej niz windows xp i dis na 1 maszynie VMware.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EC-APPS/INPA/CFGDAT/ szukaj folderu INPA.ini (nazwa INPA, opis ustawienia konfiguracyjne )

otwórz i zmień dane pod F3

[CONFIG]

TITEL = Inpa Fxx Din76

 

F2 = F01

F2_Text = F01 (F02)

F2_ARCHIV = SGBD_F01

 

F3 = E53

F3_Text = E53 (X5)

F3_ARCHIV = SGBD_E53

 

zapisz plik i gotowe masz X5/e53 w menu pod F3

sprawdz też folder w CFGDAT /E53.eng czy jest to też konieczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to INPA jest chyba jednym z najpopularniejszych systemów do diagnostyki BMW (dużo tematów dotyczy tego softu).

Co za tym idzie będzie więcej informacji i tutoriali w necie.

 

Potrzebuje czegoś niedrogiego do e60 końcówka 2007. Czy INPA do jego modelu będzie dobrym wyborem ? Będę mógł przeprowadzić diagnostykę i adaptacje na własny użytek ?

Czy te wersje z aliexpress będą się nadawały ?

 

TAPATALK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam działającą INPE z live data; instalka od młodzika INPA_with_Fxx. Auto E63 2009 fabrycznie z CIC. W mojej inpie w Comunication System mam tylko CCC z ktorym naturalnie sie nie laczy bo wyskakuje ze znaleziono CIC a wybieram CCC. Probówalem wejsc w CIC przez F01/ F10 / F30 ale wtedy wywala mi bład jak ponizej mimo iz te pliki znajduja się w folderze. Jak dodac w E60/E61/E63 modul CIC?? Potrzebuje do takich banałów jak kasowanie inspekcji, wymiany oleju czy plynu hamulcowego...

 

e921c9d3beb4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Auto to BMW E39 525iAT z 2001r. Silnik M54B25 + LPG.

 

INPA: 5.0.2

BMW Standard Tools: 2.4.0

System Operacyjny: Windows 10 64 Bit

 

Mam dziwny problem z INPA.

 

Otóż mogę łączyć się z silnikiem tylko gdy nie pracuje. Jego uruchomienie automatycznie zrywa połączenie z nim...

 

Z innymi modułami na odpalonym silniku mogę pracować. Choć bywało tak, że też odpalenie silnika kończyło moją pracę przy nich.

 

Battery zapala się razem z Ignition po przekręceniu zapłonu.

 

Niżej błędy jakie udało mi się uwiecznić:

 

21886993_1538494149541733_1536539308_o.jpg 21845635_1538494102875071_1420476409_o.jpg 21886578_1538494072875074_157341245_o.jpg 21868051_1538494082875073_738656823_o.jpg

 

Proszę o pomoc,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Walczę dalej.

 

W OBD Setup jest "All ok". EDIABAS w wersji 7.3.0.

 

Problemem jest przerwanie połączenia z autem po jego odpaleniu. Ale dotyczy to tylko sterownika silnika. Reszta działa jak należy.

 

Poniżej film jak to wygląda:

 

https://youtu.be/PbhSKAYOKd4

 

Kurcze, brakuje mi już pomysłów i tematów do czytania na polskich i anglojęzycznych forach.

 

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

 

Problemem jest przerwanie połączenia z autem po jego odpaleniu. Ale dotyczy to tylko sterownika silnika. Reszta działa jak należy.

 

P :wink:

Zapal wcześniej silnik i dopiero uruchom INPA

lub inaczej zapal silnik dopiero podłącz interfejs do OBD i włącz inpa

ten błąd to

20=IFH-0010: Datenuebertragung Interface/Steuergeraet gestoert

IFH-0010: interfejs transmisji danych / Sterownik

pewnie zakłócenia , masz gas ?, jesli tak to sterownik gazowy zakłóca diagnostykę często

widać pewnie masz K-DCAN lepszym interfejsem do E46 jest prosty interfejs bez DCAN zwykły K-line

ale tak samo myslę że do vin 10 to ediabas 6.4.7 to lipa lepszy ediabas 7.3.0 z instalatora Standard tools 2.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.