Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma bezpośrednio inpy do e84 X1 , ale przez TD-53x możesz robić diagnostykę całego samochodu i tam e84 jest i duzo funkcji do sprawdzenia typu błędy ecu we wszystkich modułach identyfikacje modułów itp w wersji angielskiej i niemieckiej, a tak to możesz wchodzić przez inne modele np e90

INPA to ma tylko modele bmw w menu, a tak naprwdę to zbiór sterowników (modułów) i można wchodzić przez inne modele jeśli miały wspólne sterowniki

ja zrobiłem model bmw w INPA fxx E84 http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/E84,4888300326.ENG zapisać w C:\EC-APPS\ INPA/CFGDAT/ jak chcesz to jest tutaj możesz sobie pobrać do inpy fxx ,ale musisz wpisać go do INPY fxx do menu w

EC-APPS\INPA\CFGDAT\ INPA.ini otwierasz i wpisujesz pod jedną z pozycji typu będzie pod F4 (

plik INPA.ini cały

 

 

//**********************************************************************

//*

//* Nacharbeitsauswahl INPA

//*

//* Datei INPA.INI

//*

//**********************************************************************

//* Weber EA-803

//**********************************************************************

 

[iNFO]

VERSION = 5.0.6

DATUM = 22.11.2011

VARIANTE = ENGLISH

 

[ENVIRON]

DRUCKER = WIN

PEM = JA

LANGUAGE = ENGLISCH

 

[sCRIPT]

EDITOR = WIN

SCRIPTSELECT = LIST

DEFINI =

 

[CONFIG]

TITEL = Inpa Fxx Din76

 

F2 = F01

F2_Text = F01 (F02)

F2_ARCHIV = SGBD_F01

 

F3 = F07

F3_Text = F07 (F010/F011)

F3_ARCHIV = SGBD_F07

 

F4 = E84

F4_Text = E84

F4_ARCHIV = SGBD_E84

 

F5 = F30

F5_Text = F30

F5_ARCHIV = SGBD_F30

 

F13 = E89

F13_Text = E89

F13_ARCHIV = SGBD_E89

 

F15 = E85

F15_Text = E85 (E86)

F15_ARCHIV = SGBD_E85

 

F6 = E90

F6_Text = E90 (E91/E92/E93)

F6_ARCHIV = SGBD_E90

 

F9 = E60

F9_Text = E60 (E61/E63/E64)

F9_ARCHIV = SGBD_E60

 

F12 = E65

F12_Text = E65 (E66)

F12_ARCHIV = SGBD_E65

 

F8 = E70

F8_TEXT = E70 (E71/E72)

F8_ARCHIV = SGBD_E70

 

F14 = E83

F14_Text = E83

F14_ARCHIV = SGBD_E83

 

F7 = E87

F7_Text = E87 (E81/E82/E88)

F7_ARCHIV = SGBD_87

 

F16 = R56

F16_TEXT = R56 (R55,R56,R57,R58)

F16_ARCHIV = SGBD_R56

 

F18 = BMW_ALT

F18_TEXT = OLD BMW MODELS

F18_ARCHIV = SGBD_BMW

 

F19 = SONDER

F19_Text = NEW SKRYPT Fxx - Exx

F19_ARCHIV = SGBD_SONDER

 

F17 = RR1

F17_Text = Rolls Royce RR1 (RR2, RR3)

F17_ARCHIV = SGBD_RR1

 

 

[EXTRA]

SCRIPTS = *

 

PfadzuIPO=C:\EC-APPS\INPA\SGDAT

SCRIPTWECHSEL=FRM_70,D_KBM

XS_LESEN_KURZ_ANZEIGEN=0

XS_LESEN_SETUP_ANZEIGEN=1

XS_LESEN_HAUPTEBENE=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jest ktos na forum kto ma dojscie / sprzedaje dobre interfejsy ? Moje auto to e60 z 2005 roku. Kilka dni temu czytalem jakis watek ze ktos kupil na forum i jest zadowolony ale nie moge tego watku znalesc. Pytam bo wczesniej mialem Golfa to tez najpierw kupilem na aliexpress vaga ktory nie ze wszystkimi modulami sie laczyc a dopiero pozniej na forum od chlopakow kupilem poprawiona wersje ktora smiga do dzisiaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pewien problem z podłaczeniem się do swojej e60 LCI.

 

Zakupiłem kabelek d+can, instalowałem inpę zgodnie z instrukcją (wielokrotnie różne wersje). Sprawdzałem ustawienia portu, zapisy w plikach ini itp.

 

Co mnie dziwi bardzo w momencie kiedy próbuje się podłączyć do modułu inpa zwraca bład (ifh-0009) a kabelek zupełnie gaśnie. Jak się go podłączy do usb (bez auta) świeci na pomarańczowo, jak próbuje gadać z autem zamruga kilka razy na czerwono i "zdycha"

 

Czy może oznaczać to, że kabelek jest jakiś wadliwy?

 

Żeby poźniej przywrócić go do życia muszę odłączyć go od portu USB i podłączyć na nowo, no ale komunikacja i tak nie działa.

 

Proszę o sugestie, czy cisnąć sprzedawcę o wymianę czy szukać innej przyczyny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie zakładam nowego tematu.

 

Próbuję zsynchronizować EWS z DME ponieważ autko nie odpala, nie kręci rozrusznikiem, a INPA pokazuje w module EWS błąd "key number 1 not valid because of wrong password".

 

Najpierw kasuje wszystkie błędy z EWS i DME. Potem postępuje wg. instrukcji:

 

Postprzez saverider » 16 Lut 2011 00:20

witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1 )

1 .wybieramy silnik

2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46 bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok)

3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej )

4. wybieramy ``ews``

5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok

6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie )

po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :))

 

Po wybraniu najpierw F1 reset dostaje:

 

Status DME-SG: Interface fail. DWA: frame of parity.. has not been done i przygoda się kończy :)

 

Następnie dostaje błąd EDIABAS-Error IFH-0003: DATA TRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED (czytałem że ten błąd może wynikać z tego że wymagany jest fejs ADS a nie OBD2, bądź nie ustawione kolejkowanie w ustawieniach w Menedżerze sprzętu).

 

Co teraz mogę zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz błąd klucza nr 1 czyli albo kluczyk uszkodzony (spróbuj zapasowy Nr 2 ) albo masz EWS od innego samochodu i błąd kodu ISN wtedy synchronizacji nie można dokonać z powodu niesparowanego DME /EWS / pestka w kluczu od stacyjki, lub bawiłeś się INPA i w EWS usunąłeś klucz nr 1

Ale napisz wcześniej czy interfejs z innymi modułami się łączy, ale skoro udało Ci się wejść do DME i widziałeś reset to inpa pewnie OK

Do E46 , nie ważne czy wtyka okrągła czy zwykła OBD 2 to za pomocą zwykłego interfejsu się połączysz z bmw e46 ADS do starszych poniżej 97 roku

konfiguracja interfejsu jak na filmie

port musi być taki sam w menadżerze urządzeń/ Porty COM i LPT/ USB Serial port (COMx) (x- to numer portu w EDIABAS/bin/obd, ja mam na COM9 w obydwu miejscach.

w INPA 5 w starszych wersja inpa 3 jest tylko COM1 (rozpoznasz nowszą inpe 5 po standard tools instalatorze w inpa 3 nie było standard tools)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu,

 

BMW e46 318i, mam tylko jeden kluczyk.

 

W INPIe poprawnie zczytuje z EWSa dane kluczyka:

-key number

-key identification

Problem jest natomiast z changing code, które jest zawsze ciągiem par zer 00 00 00 00 00 00

Gdy raz changing code było nie zerami ,np. C9 43 44 .... to bunie udało się odpalić .

 

Myślę, że problem jest w kluczyku lub EWS (antenka sprawna skoro key id jest poprawne). To EWS wysyła do transpondera kluczyka password.

Gdy transponder stwierdzi, że jest to poprawne hasło (zakładam że przechowuje je na swoim EEPROPIE) odsyła changing code(z tego samego EEPROPa) do EWSa.

Myślę, że tych rzeczy brakuje w EEPROPIe w kluczyku. Pozostaje jedynie

a)krojenie kluczyka i sprawdzanie czy wszystko OK z scalakiem.

b)programowanie kluczyka(synchro EWS-kluczyk)

 

 

1.Czy ktoś widzi lepsze rozwiązanie?

2.Jaki zestaw polecacie do programowania kluczy do BMW, AK90 ( to nie są tanie rzeczy :) )

2.Jaki polecacie najdokładniejszy/najlepszy program do diagnostyki buń (interfesjy pewnie już z COM wchodzą w grę)?

Jakim programem mogę odczytać wszystkie dane z EWS (INPa nie widzi w EWS ,np. password, tablicy changing codów)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, moglibyscie pomoc mi z rozszyfrowaniem bledow, bo sadze,ze musze wymienic sterownik swiec zarowych, ale nie jestem pewien. Mam takie bledy w e83 z 2005, diesel 3.0:

 

4262 Glow plug Cyl 6 - Aktywacja Przerwana

4252 Glow plug Cyl 5 - Aktywacja Przerwana

4242 Glow plug Cyl 4 - Aktywacja Przerwana

4232 Glow plug Cyl 3 - Aktywacja Przerwana

4222 Glow plug Cyl 2 - Aktywacja Przerwana

4212 Glow plug Cyl 1 - Aktywacja Przerwana

3FF0-Przepływomierz powietrza 3FF0

4073- Wyłącznik sprzęgła (clutch switch)

4513 Czujnik termiczny Poziom oleju

4302 Rozporządzenie Zawór Ilość -Aktywacja przerwana

 

Drugie pytanie, bo w zakladce selective rotation conformity mam wartosci cylindrow kolo 700 rpm na biegu jalowym. Jak lekko dodam gazu to juz mam kolo 1950rpm czy to tak powinno byc?

 

Ponizej wiecej szczegolow odnosnie powyzszych bledow, bylbym wdzieczny za wskazowki.

 

-----------------------------------------

RESULT: 9 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4302 4302 (0001) Mengenregelventil, Ansteuerung

P0001 Kraftstoffvolumenregler - Fehlfunktion oder Leitungsunterbrechung

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 226790 km

mittlere Motordrehzahl 661.98 rpm

Kühlmitteltemperatur 74.22 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 393.86 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 6.70 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 365.49 mg/Hub

Ladedruckwert 1004.30 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13848.74 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Ausgangstastverhältnis - Mengenregelventil 0.00 %

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 43 02 64 02 00 01 01 28 58 97 18 7C 32 11 3A 66

00 55 00 00

-------------------------------------------------------------

4513 4513 Thermischer Oelniveausensor, Signal

Error counter: 8

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226790 km

mittlere Motordrehzahl 661.98 rpm

Kühlmitteltemperatur 74.22 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 393.86 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 6.30 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 365.49 mg/Hub

Ladedruckwert 1004.30 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13848.74 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 994.46 hPa

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 799.89 rpm

Kühlmitteltemperatur 32.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 393.86 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 11.82 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 340.29 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13848.74 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 994.46 hPa

Signal fehlerhaft

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 13 68 06 00 00 08 28 58 97 18 7C 32 10 3A 66

00 55 00 65 58 99 1D 52 32 1E 36 65 00 55 00 65

-------------------------------------------------------------

4073 4073 Kupplungsschalter, Signal

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 226800 km

mittlere Motordrehzahl 1654.94 rpm

Kühlmitteltemperatur 75.22 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 433.24 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 6.30 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 333.98 mg/Hub

Ladedruckwert 1142.15 hPa

Linearisierter APP1 16.54 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 39.48 km/h

Atmosphärendruck 994.46 hPa

nicht plausibel mit Gangwechsel

Testbedingungen noch nicht erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 40 73 78 02 00 00 01 28 58 98 3C 7D 37 10 35 74

15 56 28 65

-------------------------------------------------------------

4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 799.89 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 1.97 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 12 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1D 60 31 05 49 6F 00 56 00 00

-------------------------------------------------------------

4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 799.89 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 1.97 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 22 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1D 60 31 05 49 6F 00 56 00 00

-------------------------------------------------------------

4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 799.89 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 1.97 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 32 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1D 60 31 05 49 6F 00 56 00 00

-------------------------------------------------------------

4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 799.89 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 1.97 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 42 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1D 60 31 05 49 6F 00 56 00 00

-------------------------------------------------------------

4252 4252 Gluehkerze Zylinder 5, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 772.31 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 2.76 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 52 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1C 60 31 07 49 6F 00 56 00 00

-------------------------------------------------------------

4262 4262 Gluehkerze Zylinder 6, Ansteuerung

Error counter: 4

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 30.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 27.96 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 12056.55 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

2. Umweltsatz

Mileage 226810 km

mittlere Motordrehzahl 772.31 rpm

Kühlmitteltemperatur 46.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 385.98 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 2.76 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 460.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1092.92 hPa

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 62 44 06 00 00 04 28 58 99 00 50 00 47 00 65

00 4A 00 00 58 99 1C 60 31 07 49 6F 00 56 00 00

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW E46 i radio Buisness

 

DSP_CDC_DIGITALLTG Digital sound processor. wert_00 / wert_01

 

Ktos wie dokladnie jaka jest roznica, bo brzmi interesujaco, nie mam dostepu do lapka, a moze w zaleznosci od tej pozycji bedzie gorszy/lepszy dzwiek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko:

 

Inpe itp wszystko mam juz bawię sie w diagnozę Bmki mam coupe 323 z 06.99 r. złącze OBD mam pod kierownica. Natomiast tam łącze się inpa tylko do silnika.

 

czytałem ze ten rocznik 99 to przejściówka i ze mam drugie gniazdo okragle 20 pin pod maska teraz pytanie:

 

Używam Kabla zakupionego kiedyś do audi Vag kkl nic w nim nie zmieniałem( nie mostkowalem itp itd) i działa bez problemu szczytuje błędy silnika itp ale czytalem ze aby diagnozować kodować reszte itp musze Kupic kabel typowo do bmki albo przerabiać swoj(czego nie chce robić bo do audi go używam).

 

Czy skoro jesli mi dziala w bmce diagnoza silnika w obd pod kiera to czy wystarczy ze kupie przejsciowke na okragla 20 pin i bede mogl sie laczyc z licznikiem airbagiem itp z gniazda pod maska?

 

czy musze kupowac nowy kabelek do bmw D-Can za 70 zł i przejsciowke za 20zł.

 

Czy jak kupie kabel do bmw to pod kiera bede mogl sie logowac do wszystkiego ?

 

nie chce robic sobie nie potrzebnych wydatkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kup przejściówkę i będzie działać, tylko pytanie czy ten twój KKL ma piny od zapłonu pin 1 jak ma to taka musisz kupić przejściówkę z aktywnym zapłonem, ja mam interfejs do BMW KKL i grupą VAG też się łączy, możesz tez sobie sam zrobić z dłuższym kablem aby podczas jazdy przez szybę dostawał do środka (do aut z jednym obd2 musisz połączyć w interfejsie pin 7 z 8 i też będzie działać ale do z OBD 1 20pin nie musisz

 

obd II 16 pin >----------------------> obd 1 okrągła 20pin

pin 1 zapłon +12V >---------------------- pin 16 napięcie +12 zapłon

pin 4 i 5 masa >---------------------------> pin 19 masa

pin 7 linia diagnostyczna K >------------->pin 17 i 20 razem połączone to linia diagnostyczna

pin 15 linia diagnostyczna L >--------------> pin 15 linia L

pin 16 napięcie +12V akumlatora >-----------> pin 14 -+12V napięcie akumulatora

 

 

możesz sam zrobić przejściówkę ponieważ nie zawsze sa wszystkie piny w obd 1 na obd2 jak takiej nie kupisz to możesz przerobić

złącze obd 1 20pin przejściówka jak dla mnie 20cm przewód za krótki aby z OBD 1 do środka dostał minimum 2mb potrzeba

http://allegro.pl/obd2-na-bmw-20p-adapter-przejsciowka-30cm-fv-i5186960165.html

dokupujesz obd 2 żeńskie http://allegro.pl/wtyk-wtyczka-obd2-obdii-z-plytka-montazowa-zenska-i5211180208.html

w sklepie elektrycznym przewód 6 żyłowy i sam możesz zlutować możesz nawet 3m i masz juz wszystkie piny gotowe

lub możesz przedłużacz przerobić ale trudno piny ustalić http://allegro.pl/przedluzka-obd2-mesko-zenska-3m-1-do-1-najtaniej-i5019175343.html

ponieważ sa wszystkie 16 w tym przedłużaczu

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy czasem w tej przejsciowce zle nie rozpisales pin 19 w obd1 bo 2 razy jest wykorzystany z linku z allegro widac ze tam linia k idzie na pin 7 na 17 i 20

 

Reszta na PW poszla

przepraszam moja pomyłka, przy pisaniu wkradł sie błąd pin 17 i 20 to linia K a 19 to masa , zaraz poprawię

KL15 zapłon to pin 1 w obd 2 a obd1 to pin 16 (zobacz rozpiskę w EDIABAS/Hardware/ADS/ads_doku schemat interfejsu (ediabas 6.4.7)

porównaj z pin 1 Ediabas/hardware/OBD/obd_doku schemat interfejsu (pin 16 w obd II to zawsze napięcie akumulatora, a nie zapłon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Potrzebuje pomocy oczywiście nie darmowej, korzystam teraz z inpy 3.0 i disa v44 przy serwisowaniu śmigiełek. Potrzebuje nowszych programów bo przyjeżdżają coraz nowsze auta:) kabel jaki posiadam http://i570.photobucket.com/albums/ss146/mariuszmarona/kdcan2008_zpsyfb4863d.jpg

a chyba taki by mi styknął? http://i570.photobucket.com/albums/ss146/mariuszmarona/icoma2s_zpsvgyyo2ok.jpg

 

Acha laptop na xp którego używam tylko do diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam to

http://allegro.pl/interfejs-usb-bmw-k-d-can-gt1-inpa-dis-obd2-i5215124404.html

 

wczoraj kupiłem

 

z DVD MK4 mi sie połączył

silnika nie moge ogarnąć

 

ściagam to co podałeś

 

aha a co z tym pinem ? mam to i tak zewrzeć ?

 

dobra udało sie,wielkie dzieki za te pliki działa N47

 

teraz jak to ogarnąć po niemiecku i w którym miejscu sczytuje sie błędy żeby je wykasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja mam problem z inpa instaluje sama inpa sie instaluje oki tylko potem w tym ediabas biore angielski potem dalej i jest wybierz konfiguracje powinno być UK wyskakuje błąd a lzh archive not found C:dokument coś tam i [BAD] dalej sie zamyka.oki ale jak już działa inpa biorę f8 czyli e53 i co kolwiek i znow [BAD] jest ktos mi pomorze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam problem z podłączeniem się z airbag, silnik i np. dsc działa a po wejściu w airbag pojawia się błąd IFH-0009 i lipa..po sprawdzeniu miernikiem wchodzi, że pin 7 i 8 są połączone, więc w czym tkwi problem? Jak widać na zrzucie coś jest nie tak :?

http://zapodaj.net/images/79876c2fc29bf.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.