Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

możesz usunąć poprzez Panel sterowania albo fizycznie EDIABAS i EC-APPS (INPAS i NFS) NCSEXPER

Tam jest wszystko w jednym folderze podzielone w 3 etapach NCS jest cały uzupełniony z SP-DATEN 49.3 ale do kodowania trzeba zmienić pliki w folderze EDIABAS\ECU jest szybka paczka do zamiany wewnątrz pliku wystarczy że klikniesz na te pliki i juz sie zamieni później możesz powrócić do starszych plików aby błędy ecu byly po angielsku ale do kodowania musisz zmienić tu masz film jak instalować zresztą wewnątrz jest też ten sam film z instalacji http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5+ENG-GER++WINDOWS+64+bit/INPA+5.02+INSTALL+Standard+tools+2.12,4256349938.avi(video)

NCS jest górne przyciski po niemiecku a dolne po angielsku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

NCS jest górne przyciski po niemiecku a dolne po angielsku,

 

Din76, u mnie na chomiku masz plik do zmiany gornych przyciskow na angielski, probowales ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam win 7 64 bit ..Niestety nie moge odpalic nowego NCSexperta 4.0.1 pod win7 64 wyskakuje taki blad : "Nie znaleziono punktu wejscia procedury___ApiTrace@8 W bibliotece api3.2dll. Co robie nie tak ? (INpa 5.0.6 z f series dziale perfekcyjnie) B. prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Mam win 7 64 bit ..Niestety nie moge odpalic nowego NCSexperta 4.0.1 pod win7 64 wyskakuje taki blad : "Nie znaleziono punktu wejscia procedury___ApiTrace@8 W bibliotece api3.2dll. Co robie nie tak ? (INpa 5.0.6 z f series dziale perfekcyjnie) B. prosze o pomoc

 

INPE 5.0.6 to może masz ale nie EDIABASA 7.3.0 jest on z inpą 506 i NCS 4.0.1 w STANDARD TOOLS 2.12 (instalator) bez niego nie odpalisz NCS 4.0.1 masz starszego ediabasa INPA na nim chodzi ale nie NCS znajdź STANDARD TOOLS 2.12 zainstaluj ściągnij SP-DATEN do jakiego chcesz BMW i uzupełnij Ediabasa \ECU i NCS do kodowania tylko podczas instalacji nie instaluj INPY ponieważ skasuje ją, a będziesz miał puste biblioteki po instalacji standard tools 2.12

Biblioteki Ediabasa i NCS uzupełniamy za pomocą aplikacji BMW CODING TOOL 240 obejrzyj filmu na youtube jak się to robi.

jak chcesz sprawdzić jakiego masz EDIABASA to zajrzyj do C:\EDIABAS\BIN\ ediabas otwórz ten plik konfiguracyjny tylko niczego nie zmieniaj i zobacz jaki masz EDIABAS

pewnie będzie 6.4.7 może być nowszy nawet już 7.2.0 ze Standard TOOLS 2.11 ale ten też ma NCS 16bit nie chodzi w WINDOWS 64bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

koledzy ściągnąłem inpe i po podłączeniu mogę przeglądać life data ale nie mam funkcji czytania i kasowania błędów

 

po wybraniu e46 i silnika M47 wystukuje mi komunikat taki

 

Nich zusammenpassende versionen

fehlfunktion ist moglich

SGBD Version: 1.040

SGBD Version 5.000

INPA Version 1.020

 

i później mam

F1 - INFORMATION

F2 - IDENTIFIKATION

F4 - FEHLERSPEICHER

F5 - STATUS LESEN

F6 - ANSTEUERN

F8 - ANSTEUERN

F9 - BILDSCHIMDRUCK

F10 - END

 

NIGDZIE NIE MAM CZYTANIA BŁĘDÓW I KASOWANIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Din76, ściągnąłem twoją wersje INPy, wchodzę do E60, silnik M54 i dalej mam już po niemiecku? Więc gdzie ten język angielski?

 

Niestety tak jest, MS450.ipo dla M54 jest po niemiecku tak samo jak DDE3 dla M47 niektóre pliki nie maja tłumaczeń jak chcesz to mogę Ci dać program do tlumaczenia

skryptów IPO w INPA\SGDAT można sobie przetłumaczyć na jaki język chcesz http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5+ENG-GER++WINDOWS+64+bit/Dodatki+INPA/DecodeIpo13022011,3752690830.exe(executable)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o pomoc w odkodowaniu i zrozumieniu błędów:

B £ E D Y P A M I Ê C I O D C Z Y T

---------------------------------------

Uwaga: Urz¹dzenie nie jest uwa¿ane, dlatego SG´nazwa jest zawsze pomijana!

Inpa-Script : E46.IPO

Version : 1.00

Data : 30.10.2014, 18:13:26

Baureihe : E46

Fg-Nummer : WBAAY71020FZ48530 EWS odczyt

Szybki przegl¹d pamiêci b³êdów

-------------------------------------------------------------------------------

SGBD/Gruppe liczby oznaczenie

-------------------------------------------------------------------------------

MRS4 1 Airbag Sterownik lub modu³ bezpieczeñstwa

DSC_MK60 0 DSC Dynamiczna kontrola stabilnooeci

ME9K_NG4 1 Motor silnik

KOMBI46R 1 Zegary Licznik (Instrumentenkombi)

IHKA46_2 2 Klimatyzacja (Klimaautomatik)

LWS5_1B 1 Czujnik k¹ta skretu kierownicy (Lenkwinkelsensor)

LSZ_2 0 Lichtschaltzentrum (Modu³ oewiate³)

XENON_L 5 Ksenon lewy (Licht Xenon links)

XENON_R 3 Ksenon prawy (Licht Xenon rechts)

ME9K_NG4 1 Motor silnik

PDCACT 0 Czujnik parkowania PDC (Park Distance Control)

RADIO 0 Radio wszystkie rodzaje z wyj¹tkiem- MOST-FZGe

RLS_DS2 0 Czujnik oewiat³a i deszczu (Regen- Lichtsensor)

SZM46 0 w³¹cznik konsoli srodkowej (Schaltzentrum Mittelkonsole)

EWS3 1 Imobilajzer / Elektroniczny imobilajzer EWS

ZKE5 1 Zamek centralny ZKE (Zentrale Karosserie Elektronik)

D_009C * Cabrio Verdeck Modul

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0076 * CD-Zmieniarka I-Bus

### SYS-0008: JOB NOT FOUND

D_0056 * ASC DSC Dynamiczna kontrola stabilnooeci

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_00F0 * Monitor

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_MOTOR * Motor silnik

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_0065 * Elektroniczna pompa paliwa

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0032 * Getriebesteuergerät (skrzynia biegów automatyczna)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0048 * Japan Bit

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_009A * Kontrola zasiêgu reflektorów (Leuchtweitenregulierung)

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_0066 * Licht / Active Light Control (aktywna kontrola oewiate³)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0050 * Multifunkcyjna kierownica (Multifunktionslenkrad)

### SYS-0008: JOB NOT FOUND

D_MOTOR * Motor silnik

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_00BB * System nawigacyjnu Japonia (Navigationssystem Japan0

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_007F * System nawigacyjny japonia (Navigationssystem Japan)

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_0070 * Kontrola cioenienia w oponach (Reifen Druck Control)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0008 * Szyberdach (Schiebehebedach)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_0072 * Modu³ siedzenia lub sterownik Easy Entry Fahrer

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_00DA * Modu³ siedzenia pasa¿era lub sterownik Easy Entry

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_SPMFT * Lusterko sterownik pamieci (Spiegelmemory Fahrer)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_SPMBT * Lusterko pasa¿era sterownik pamiêci (Spiegelmemory Beifahrer)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_00B0 * Spracheingabesteuerung (kontrola mowy, wejoeciowy)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_00C8 * Telefon uniwersalny lub system g³osno mówi¹cy i ³adowarka

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_009E * Czujnik najazdu (Überrollsensor)

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_00ED * Videomodul

### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

D_003B * Videomodul Graphik-Teil

### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR

D_ZUHEIZ * Ogrzewanie (Zuheizer)

### IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED

===============================================================================

Variante : MRS4.PRG - Airbag Sterownik lub modu³ bezpieczeñstwa

Wersia : 1.08 MRS4 for Airbag ECU E39 (Temic), E46 E53 R50 R53 (Bosch)

ERGEBNIS : 1 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x0070: Seat occupancy sensor

Czêstotliwooeæ b³êdów 18

B³¹d 1. raz wyst¹pi³ w :

Error timer start 8256414.00 Sek.

Error timer stop 8278466.00 Sek.

--

Error not currently present

--

--

--

(Wiring) break Seat mat

--

Sporadic error

Kod b³êdu: 70 A0 12 7D FB 9E 7E 51 C2

====================================================================================

Variant : ME9K_NG4.PRG - Motor silnik

Wersia : 1.05 ME9.2 for NG-Motor

ERGEBNIS : 1 Opis b³êdów pamiêci b³êdów

-------------------------------------------------------------------------------

0x27EE CDKCINS - CAN-Timeout Instrumentenkombination

Czêstotliwooeæ b³êdów: 0

Logistikzähler ( ilooeæ logistyka) : 0

1. Umweltsatz (warunki oerodowiskowe)

Przebieg 2700 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

rel. air filling (rl) 0.00 %

Supply voltage (ub) 0.00 V

Time after start (tnse_u) 3404.80 s

2. Umweltsatz (warunki oerodowiskowe)

Przebieg 281600 km

Engine speed (nmot) 10200.00 /min

rel. air filling (rl) 191.25 %

Supply voltage (ub) 24.02 V

Time after start (tnse_u) 6528.00 s

kein Signal oder Wert

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Kod b³êdu: 01 27 EE 24 25 00 00 01 0E 00 00 00 85 6E 00 FF

FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

Variante : KOMBI46R.PRG - Zegary Licznik (Instrumentenkombi)

Wersia : 2.10 instrument cluster basis E46 Redesign

ERGEBNIS : 1 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x00F4: no CAN ID

Czêstotliwooeæ b³êdów 0

--

--

--

Invalid working area

--

Sporadic error

--

Kod b³êdu: F4 88 00

====================================================================================

Variante : IHKA46_2.PRG - Klimatyzacja (Klimaautomatik)

Wersia : 2.00 Air conditioning IHKA E46 PU 98 / PU 99

ERGEBNIS : 2 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x0017: Auxiliary water pump

Czêstotliwooeæ b³êdów 40

--

Short circuit to ground

--

--

Error present

--

Kod b³êdu: 17 42 28 33 13 A2 88 11 03 86

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d : 0x001C: AUC sensor

Czêstotliwooeæ b³êdów 7

--

--

Open circuit

--

--

--

Kod b³êdu: 1C 04 07 36 42 9F 12 10 03 87

====================================================================================

Variante : LWS5_1B.PRG - Czujnik k¹ta skretu kierownicy (Lenkwinkelsensor)

Wersia : 1.00 Steering wheel angle with CAN-interface

ERGEBNIS : 1 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x0009: not an ASC2-message

Czêstotliwooeæ b³êdów 0

Sporadic error

Kod b³êdu: 09 00 7D

====================================================================================

Variante : XENON_L.PRG - Ksenon lewy (Licht Xenon links)

Wersia : 1.00 Xenon left L30

ERGEBNIS : 5 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d wejoecia : 1

B³¹d : 0x002A: clamp 15 < 7,5 Volt

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 2A 01

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 2

B³¹d : 0x0020: short-circuit at ECU-output (ZG-Pins)

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 20 01

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 3

B³¹d : 0x000C: D2S/R-Lamp is off

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 0C 01

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 4

B³¹d : 0x000D: D2S/R-Lamp gone off several times

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 0D 01

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 5

B³¹d : 0x0014: starting not successful

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 14 01

====================================================================================

Variante : XENON_R.PRG - Ksenon prawy (Licht Xenon rechts)

Wersia : 1.00 Xenon rigth L30

ERGEBNIS : 3 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d wejoecia : 1

B³¹d : 0x002A: clamp 15 < 7,5 Volt

Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Error present

Kod b³êdu: 2A 01

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 2

B³¹d : 0x000C: D2S/R-Lamp is off

Czêstotliwooeæ b³êdów 17

Error present

Kod b³êdu: 0C 11

------------------------------------------------------------------------------------

B³¹d wejoecia : 3

B³¹d : 0x000D: D2S/R-Lamp gone off several times

Czêstotliwooeæ b³êdów 17

Error present

Kod b³êdu: 0D 11

====================================================================================

Variant : ME9K_NG4.PRG - Motor silnik

Wersia : 1.05 ME9.2 for NG-Motor

ERGEBNIS : 1 Opis b³êdów pamiêci b³êdów

-------------------------------------------------------------------------------

0x27EE CDKCINS - CAN-Timeout Instrumentenkombination

Czêstotliwooeæ b³êdów: 0

Logistikzähler ( ilooeæ logistyka) : 0

1. Umweltsatz (warunki oerodowiskowe)

Przebieg 2700 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

rel. air filling (rl) 0.00 %

Supply voltage (ub) 0.00 V

Time after start (tnse_u) 3404.80 s

2. Umweltsatz (warunki oerodowiskowe)

Przebieg 281600 km

Engine speed (nmot) 10200.00 /min

rel. air filling (rl) 191.25 %

Supply voltage (ub) 24.02 V

Time after start (tnse_u) 6528.00 s

kein Signal oder Wert

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Kod b³êdu: 01 27 EE 24 25 00 00 01 0E 00 00 00 85 6E 00 FF

FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

Variante : EWS3.PRG - Imobilajzer / Elektroniczny imobilajzer EWS

Wersia : 1.30 electronic vehicle immobilization 3 - all types

ERGEBNIS : 1 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x000F: power on reset

Czêstotliwooeæ b³êdów 31

Static error

Kod b³êdu: 0F 3F

====================================================================================

Variante : ZKE5.PRG - Zamek centralny ZKE (Zentrale Karosserie Elektronik)

Wersia : 1.28 Central Body Electronics V for E46

ERGEBNIS : 1 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x0007: Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground Czêstotliwooeæ b³êdów 1

Static error

Kod b³êdu: 07 21

====================================================================================

#############################################################

Ta zawartooeæ tymczasowo jest przechowywana w ..\inpa\bin\na_fs.tmp

######################################################

 

Pierwsze użycie INPY więc proszę o wyrozumiałość i rady jak postępować z usuwaniem i czytaniem błędów.

Dzięki i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Używaj innej drukarki wirtualnej np PDF Creator jest w niej polski, a błędy możesz sobie przetłumaczyć sam w google tłumacz są po angielsku zaznaczę ci nazwę błędów grubszą czcionką albo kopiuj błędy z bezpośrednio z INPY są w EC-APPS\INPA\BIN pliki otwórz w notatniku na_fs.tmp błędy pamięci i na_id.tmp identyfikacja modułów są przechowywane do następnego skanowania inpą, a resztę to opis w jakich warunkach powstał błąd:

 

Variant : ME9K_NG4.PRG - Motor silnik

Wersia : 1.05 ME9.2 for NG-Motor

ERGEBNIS : 1 Opis b³êdów pamiêci b³êdów

-------------------------------------------------------------------------------

0x27EE CDKCINS - CAN-Timeout Instrumentenkombination

Czêstotliwooeæ b³êdów: 0

Logistikzähler ( ilooeæ logistyka) : 0

1. Umweltsatz (warunki oerodowiskowe)

Przebieg 2700 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

rel. air filling (rl) 0.00 %

Supply voltage (ub) 0.00 V

 

 

Variante : IHKA46_2.PRG - Klimatyzacja (Klimaautomatik)

Wersia : 2.00 Air conditioning IHKA E46 PU 98 / PU 99

ERGEBNIS : 2 B³êdy w pamiêci b³êdów

B³¹d : 0x0017: Auxiliary water pump

Czêstotliwooeæ b³êdów 40

--

Short circuit to ground

 

Usunąć tak samo można jak się czyta błędy przecież masz ten plik po Polsku sam go tłumaczyłem, tam pisze gdzie jest kasowanie błędów pamięci ,

jak jest tymczasowy to usuniesz, jak stały to nie usuniesz i to wszystko F4 >F2 raport na końcu kasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bałem się zabawy INPA, ale jednak nie ma czego się bać:) Dziękuje forumowiczom za liczne tematy oraz wsparcie. Program wywala jedynie błąd:

Variante : ZKE5.PRG - Zamek centralny ZKE (Zentrale Karosserie Elektronik)

Wersia : 1.28 Central Body Electronics V for E46

ERGEBNIS : 1 Błędy w pamięci błędów

Błąd : 0x0007: Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor Częstotliwość błędów 1

Static error

Kod błędu: 07 21

 

Autko nie posiada seryjnie alarmu, w dodatku kierunkowskazy migają jedynie przy zamykaniu więc podejrzewam błędnie zakodowane mody.

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wypisuj bzdur, pewnie ma ustawione przy zamykaniu centralnego zamka błyśnięcie kierunkami, aby to zrobić trzeba ustawić w GM5 DWA aktiv (czyli alarm się aktywuje) ale go fizycznie nie ma i centralny zamek zgłasza problem że ma zakodowany alarm a nie ma z nim komunikacji, zmień NCS w GM5 dla e46 DWA na nicht_aktiv i wtedy błąd zniknie z centralnego zamka ale nie będzie też mrugnięcia przy zamykaniu drzwi z pilota. Nie jest to żaden błąd kodowania tylko wybór dla tych co chcą mieć mruganie kierunkami przy zamknięciu, a nie maja alarmu ori.

aby było wszystko ok trzeba mieć te wpisy w GM5

Mruganie podczas zamykania

GM5

 

DWA

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

 

Masz NCS to możesz zczytać GM5 i zobaczyć czy te wpisy są poprawne, tylko nie rób nic na chybił trafił, aby coś robić NCS trzeba mieć dokładną instrukcje, inaczej można nieźle namieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie , zainstalowałem inpe na win xp oraz win7,kabel viakena, INPA_with_Fxx oraz Standard tools 2.12. auto to 318d e90 2008r, motor n47 ( na liście go nie było, więc został dopisany).

Na win xp nie można się połączyć z silnikiem - IFH-0010 : Datatransmission to controlunit disturbed

z resztą można się połączyć tylko przy każdym ruchu okno z error# 20 , ifh- 0010.

 

- win 7 ,łączy się ze wszystkim tylko drażni mnie te okno jak w xp

ApiCheckJobStatus: Error#20

IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED

APIjob error or no such result!

Continue script procesing ?

 

ustawienia wszystkie zgodne jak w INPA_FAQ (pdf)

gdzie szukać rozwiązania problemu , a zależy mi żeby poszło na xp, ponieważ to jest komp. do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie to obie instalacje są nie tak, mogą być błędy przy podłączeniu do samochodu typu niezgodność językowa lub różne wersje SGBD ale to tylko informacje klikasz OK i można diagnozować, nie wiem jak wygląda twoja instalacja, albo twój interfejs jest D-can uszkodzony (IFH - 0010 : Jednostka Datacom Interfejs / Sterowanie zakłócone)

Spróbuj to zainstalować http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1/INPA_with_Fxx_NCS401_Update+SP-Daten+53_5_000_new+Win+64bit,4291862238.rar(archive)

jest to cały pakiet ale do rozpakowania potrzebny nowy Winrar 5.x (x -liczba oznaczająca wersje może być 5.2 lub 5.11)

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1/WinRAR+5*2c+x,4316696334.rar(archive)

 

W zasadzie nie ma różnicy czy instalujesz na 7 czy na XP inpa i ncs i tak są wersjami 32bit -wymi plusem tej instalacji jest to że nie ingeruje w Ediabas i inpe i ncs ze Standard tools 2.12 tylko uzupełnia biblioteki w nich (wszystko jest w jednym pliku Standard tools 2.12 i uzupełnienie bibliotek (aplikacja ) NCS uzupełniony z Sp-daten v53

dla wszystkich modeli )

N47 nie musisz uzupełniać jest w menu i to w różnej wersji

jest nawet chyba spolszczenie menu dla wersji Exx

instrukcja i film w środku, przed instalacją odinstaluj swoja wersje INPY i usuń wszystko z katalogu C, instaluj programy Standard tools na domyślnej ścieżce C:\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem wskazane przez ciebie programy, tylko jeszcze postawie świeżego XP na kompie i będę próbować , dam znać jak poszło :) :)

 

 

edit. 8.11.2014

 

Din76 dzięki bardzo , pakiecik śmiga ,inpa łączy się aż miło :D :D :D :D :D

Edytowane przez TomiBMW3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Zainstalowałem INpe zgodnie z instrukcja. Po odpaleniu programu wyskakuja takie błedy na poczatku.

PEM-init:

error reading DMF files:

File..\prt\english\E3PROTOK.DMF not found

 

PEM-init:

error reading DMF files:

File..\prt\english\E3ETIKET.DMF not found

 

PEM-init:

error reading DMF files:

File %s not found.

Mysle,ze to jest zwiazane coś z spolszczeniem INPY. Dzieki z gory za pomoc.

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

not found - czyli nie mozna znalesc...

 

Mysle ze powinienes sprawdzic swoje biblioteki, bo chyba brakuje Ci plikow... Napewno zrobiles wszystko wedlug instrukcji ? Chyba nie jesli masz takie braki w bibliotekach...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanko do szanownych kolegów, pobrałem program który polecił kolega Rzecik. Tylko nie wiem jaki kabel zamówić, przeglądam ofertę firmy viaken i nie wiem co jest lepsze, rozważam między

http://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-gt1-inpa-we-wtyku-obd2-16pin.html lub

http://viaken.pl/pl/polski-interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-najlepszy.html

w tym momencie posiadam e90 2007rok, ale wolał bym kabel który zadziała z obecnym autem i posłuży kiedyś w przyszłości do następnych aut.

 

z góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w e90 od 2007/03 jest tylko D-can linia diagnostyczna, a wcześniej K linia diagnostyczna jak chcesz na przyszłość to wybierz K-D-can (ale do Fxx to musi być bez K albo enet kabel)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w obd 2

BMW 2000/xx OBD 2 – BMW 2007/03

Pin 1 – ignition +14V ( napięcie zapłon)

Pin 4-5 masa

Pin 7 -8 K-line diagnostyka, 7- silnik i skrzynia aut. , 8 –reszta modułów

Pin 16 – Battery +12V (napięcie z akumulatora 12+

 

Pin 15- L-linia diagnostyczna (ale e46 nie ma lini L nawet w OBD 1 okrągła wtyczka ale e39 e38 ma itp)

 

Bmw 2007/03 D-can (e90)

Pin 1- ignition 14V (napięcie po kluczyku zapłon 14+)

Pin 4-5 masa

Pin 6 – 14 D-can diagnostyka, Pin 6-high, 14-low

Pin16- Battery 12V (napięcie z akumulatora 12+)

 

09-10 Pin 8 ethenet (dla f-serii) jak wykryje linie diagnostyczną K na pinie 8 to odetnie diagnostykę w serii Fxx

 

 

Interfejs K-d-can

Pin 1 ignition +14V (napięcie po kluczyku zapłon 14+)

Pin 4-5 -GDN masa

Pin 6 D-can 6-high (linia diagnostyczna D-can)

Pin 7- K-line (Połączenie pin 7 i 8 dla diagnostyki bmw do 2007/03 zaburza D-can w seri Fxx 09-10 pin 8 ethernet)

Pin 14 D-can 14-low (linia diadnostyczna D-can)

Pin 16 Battery +12V (napięcie z akumulatora 12+

 

Jak będziesz miał F-serie to spokojnie interfejs ENET do nich kosztuje grosze, a nawet możesz sobie go sam zrobić z kabla LAN od drukarki wystarczy że kupisz złącze obd2 za 15 zł i jeden opornik reszta to lutowanie pinów, to zwykły kabel LAN jak coś to mogę dać instrukcje montażu takiego kabla, na allegro za 150zł szukaj ENET

Ale interfejsy robione na zamówienie maja przełącznik odcinający pin 8 lub są czystymi D-can bez lini-K (pinu 7 i 8 ) są osoby na forum którzy robią takie interfejsy takie diagnozują Exx i Fxx .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy takie małe zagadnienie :norty: program INPA dedykowany pod Win XP zainstalowałem na Windows 7, program startuje niby normalnie. Po podłączeniu kabla z interfejsem i odpaleniu programu wykrywa od razu baterie i zapłon. Czy tak powinno być?? Czy dopiero po podłączeniu do złącza w samochodzie? Bo chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia na swojej E39 :wink: INPA wersja 5.0, fejs na USB jeśli to ważne
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy takie małe zagadnienie :norty: program INPA dedykowany pod Win XP zainstalowałem na Windows 7, program startuje niby normalnie. Po podłączeniu kabla z interfejsem i odpaleniu programu wykrywa od razu baterie i zapłon. Czy tak powinno być?? Czy dopiero po podłączeniu do złącza w samochodzie? Bo chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia na swojej E39 :wink: INPA wersja 5.0, fejs na USB jeśli to ważne

Na pewno nie powinno tak być:) bateria zapala się jak podłacze Interfejs do USB a potem jak przekręce kluczyk to zapala się zapłon> Ja tak mam.

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.