• Reklama

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE

Moderator: nerwus

Postprzez rOBSOnX » 10 Wrz 2008 00:41

daro_mayday napisał(a):generalnie postawienie dis'a nie jest skomplikowane tylko potrzeba checi i cierpliwosci.


:clap: Święte słowa !!!
BMW KLUB PRZEMYŚL
1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.
2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.
4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.
5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.
6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.
7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.
Awatar użytkownika
rOBSOnX
 
 
 
Posty: 567
Dołączenie: 24 Lis 2006 16:29
Miejscowość: PRZEMYŚL
Moje BMW: E39 3.0 dA

Postprzez greg38 » 10 Wrz 2008 09:54

Witam,

a ja utknalem na tym ze apitest jest nieudany, natomiast jak robie ping na adres 192.168.68.1 jest ok a ping na 192.168.68.30 lub 192.168.68.32 to nie mam nic. :( :(
Firewalla nie mam a windows firewall nieaktywny.
Moze ma ktos jakis pomysl. W ustawieniach mam jak pisano, ediabas.ini poprawilem i w /etc juz sprawdzalem i nie moge podejsc dalej. :mad2:

Pozdr.
greg38
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 15 Sie 2007 11:55
Miejscowość: Niemcy
Moje BMW: E38, E65

Postprzez nerwus » 10 Wrz 2008 10:05

daro_mayday napisał(a): aha dla sprostowania: do 98 ads po 98 inpa czy tak?


ADS to interfejs, inpa to soft. Krotko jak masz okragle zlacze to ADS jest niezbedny. Jezeli masz OBD to ADS lub BMW OBD.

99% aut z okraglym 20 pinowym zlaczem wymaga intefejsu ADS (sprawdzic czy pin nr. 15 jest obecny).

Licza sie obslugiwane protokoly:

ADS obsluguje: K1, K2, K3, DS1, DS2, KWP2000, K-Bus 2,
OBD II / CARB3, KWP20004

BMW OBD: DS2, KWP2000, K-Bus, BMW Fast2, KWP2000

ADS i BMW OBD pracuje z programami INPA, NCS, DIS, SSS, itp. Jedynie odpowiednia konfiguracja w ediabas jest nie zbedna.

Wszelkie interfejsy na Motorola MC33199, itp to podrobki BMW OBD. Wliczajac interfejs carsoft (bez klucza sprzetowego wewnatrz). Nadaja sie do diagnozy bledow (INPA), ale nie do kodowania ze wzgledu na brak wykrywania zmian sygnalu Ignition.
Ostatnio edytowany przez nerwus 11 Wrz 2008 09:51, edytowano w sumie 2 razy
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez daro_mayday » 10 Wrz 2008 11:37

witam jeszcze raz.
jak sie sprawa ma z dostepnoscia do ftp?
raf328 nie odpisuje na pw.

hmm....

moglby ktos pomoc?

pozdrawiam.
daro_mayday
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 09 Wrz 2008 05:37
Miejscowość: piecki

Postprzez greg38 » 10 Wrz 2008 11:56

nie wiem jak sie dalo, ale udalo mi sie odpalic V53 a V44easy nie. Na aucie dziala super. Tylko we V53 nie ma progmana, da sie doinstalowac z V44 wtedy?

I nie ma ktos na rapida SSS?

Pozdr.
greg38
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 15 Sie 2007 11:55
Miejscowość: Niemcy
Moje BMW: E38, E65

Postprzez rOBSOnX » 10 Wrz 2008 12:03

daro_mayday napisał(a):witam jeszcze raz.
jak sie sprawa ma z dostepnoscia do ftp?
raf328 nie odpisuje na pw.

hmm....

moglby ktos pomoc?

pozdrawiam.


Zobacz na PW - powinno coś tam być :mrgreen:
BMW KLUB PRZEMYŚL
1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.
2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.
4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.
5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.
6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.
7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.
Awatar użytkownika
rOBSOnX
 
 
 
Posty: 567
Dołączenie: 24 Lis 2006 16:29
Miejscowość: PRZEMYŚL
Moje BMW: E39 3.0 dA

Postprzez rOBSOnX » 10 Wrz 2008 12:14

greg38 napisał(a):nie wiem jak sie dalo, ale udalo mi sie odpalic V53 a V44easy nie. Na aucie dziala super. Tylko we V53 nie ma progmana, da sie doinstalowac z V44 wtedy?

I nie ma ktos na rapida SSS?

Pozdr.


Jak odpaliłeś v53 to v44 musi chodzić
Da się doinstalować programowanie do v53 - ale nie jest zalecane (było to opisane) - wtedy będziesz miał BASE v53 i PROGMAN v44 a powinno być wszystko takie same tzn. BASE v44 i PROGMAN v44

Odinstaluj kartę(ty) sieciową w v44 (ukryte menu) i zainstaluj jeszcze raz - powinno pomóc
BMW KLUB PRZEMYŚL
1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.
2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.
4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.
5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.
6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.
7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.
Awatar użytkownika
rOBSOnX
 
 
 
Posty: 567
Dołączenie: 24 Lis 2006 16:29
Miejscowość: PRZEMYŚL
Moje BMW: E39 3.0 dA

Postprzez daro_mayday » 10 Wrz 2008 12:27

dzieki robsonx

oczywiscie dziala ;)
daro_mayday
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 09 Wrz 2008 05:37
Miejscowość: piecki

Postprzez sylwekk » 10 Wrz 2008 16:06

nerwus napisał(a):....

Wszelkie interfejsy na Motorola MC33199, itp to podrobki BMW OBD. Wliczajac interfejs carsoft (bez klucza sprzetowego wewnatrz). Nadaja sie do diagnozy bledow (INPA), ale nie do kodowania ze wzgledu na brak wykrywania zmian sygnalu Ignition.



Jedna uwaga - kodowanie za pomocą NCS-a nie wymaga Ignition
TaDeuSz ;)
Image
sylwekk
 
 
 
Posty: 252
Dołączenie: 12 Kwi 2007 15:27
Miejscowość: Warszawa

Postprzez e46 » 10 Wrz 2008 22:06

99% aut z okraglym 20 pinowym zlaczem wymaga intefejsu ADS (sprawdzic czy pin nr. 15 jest obecny).


Z tym sie nie zgodze, gdyz e46 spokojnie chodzi w calosci na obd

Nadaja sie do diagnozy bledow (INPA), ale nie do kodowania ze wzgledu na brak wykrywania zmian sygnalu Ignition


Nadaja sie do diagnozy i kodowania w easyDIS, wystarczy zmostkowac (zewrzec) linie 7 (k line) z pinem np 14 (batt, ign lub inne 12v)
e91 320d soft d3
KTM 525 EXC
MotoFan, Biker, NDT Testing
DVHK member
e46, e39, e53, e34, e36.
Awatar użytkownika
e46
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 17 Lut 2006 13:17
Miejscowość: Konin
Moje BMW: XDrive e83 3.0d, e91 320d, e39 530i, e53 3.0d, e46 2.0d, e46 325i

Postprzez nerwus » 11 Wrz 2008 09:22

e46 napisał(a):99% aut z okraglym 20 pinowym zlaczem wymaga intefejsu ADS (sprawdzic czy pin nr. 15 jest obecny).

Z tym sie nie zgodze, gdyz e46 spokojnie chodzi w calosci na obd



Przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Dotyczylo ono okraglego zlacza a E46 ma zlacze OBDII.

Nadaja sie do diagnozy bledow (INPA), ale nie do kodowania ze wzgledu na brak wykrywania zmian sygnalu Ignition

Nadaja sie do diagnozy i kodowania w easyDIS, wystarczy zmostkowac (zewrzec) linie 7 (k line) z pinem np 14 (batt, ign lub inne 12v)[/quote]

:jawdrop: :mad2:

sylwekk napisał(a):
nerwus napisał(a):....

Wszelkie interfejsy na Motorola MC33199, itp to podrobki BMW OBD. Wliczajac interfejs carsoft (bez klucza sprzetowego wewnatrz). Nadaja sie do diagnozy bledow (INPA), ale nie do kodowania ze wzgledu na brak wykrywania zmian sygnalu Ignition.



Jedna uwaga - kodowanie za pomocą NCS-a nie wymaga Ignition


Mowisz o ADS bez ignition czy OBD? Z jakim autem sprawdzales?
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez sylwekk » 11 Wrz 2008 14:24

Testowałem z moim e38 725 TDS z 97 roku. Okrągłe złącze ale protokół raczej OBD2 (prosty interfejs od Viakena pod Carsoft 6.1.4). Kodowałem licznik (IKE) po uszkodzeniu a potem jeszcze dodatkowo Car Memory.
TaDeuSz ;)
Image
sylwekk
 
 
 
Posty: 252
Dołączenie: 12 Kwi 2007 15:27
Miejscowość: Warszawa

Postprzez nerwus » 11 Wrz 2008 16:07

sylwekk napisał(a):Testowałem z moim e38 725 TDS z 97 roku. Okrągłe złącze ale protokół raczej OBD2 (prosty interfejs od Viakena pod Carsoft 6.1.4). Kodowałem licznik (IKE) po uszkodzeniu a potem jeszcze dodatkowo Car Memory.


Jezeli E38 z 97 to chetnie przystane ze tak dalo sie. Masz pin 15 w gniezdzie?
Nie kazdy porwie sie na kodowanie w NCS.
Ignition przydaje sie do automatycznego rozpoznawania auta w DIS.
Interfejs CS nie obsluguje BMW fast protokolu.
Wedlug wypowiedziach ludzi w tym watku i watku o INPIE to nie dla kazdego smiga ten CarSoft od Viakena.
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez e46 » 11 Wrz 2008 23:58

Przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Dotyczylo ono okraglego zlacza a E46 ma zlacze OBDII.


e46 tez mają okrągłe 20 pinowe złącze, to ze jest to rownież standart obd2 to inna sprawa. Dotyczy to aut przed 2000r
Mowisz o ADS bez ignition czy OBD? Z jakim autem sprawdzales?


Mowie o OBD, sprawdzam i testowalem na swojej e46 07.99r z okraglym 20 pinowym złaczem. Wydaje sie " :mad2: " idea mostkowania K z +ign, jednakże u mnie i u znajomych TO DZIAŁA i mozna za pomocą tak zrobioonego fejsu uzywać PROGMAN'a z easyDIS, co do reszty się nie wypowiadam. Chyba ze ja mam jakis "złoty" interfejs nie na motoroli, ale - to interfejs od carsofta z alledrogo!
e91 320d soft d3
KTM 525 EXC
MotoFan, Biker, NDT Testing
DVHK member
e46, e39, e53, e34, e36.
Awatar użytkownika
e46
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 17 Lut 2006 13:17
Miejscowość: Konin
Moje BMW: XDrive e83 3.0d, e91 320d, e39 530i, e53 3.0d, e46 2.0d, e46 325i

Postprzez Raf328 » 12 Wrz 2008 12:25

Jakby coś to wróciłem :wink:

Upload na ftp narazie nie działa bo dysk się skończył (zapełnił) ...
Muszę jakiś kupić i dorzucić, dam znać jak ruszy.
Wszyscy, którzy pytali o dostęp niech sprawdzą PW.
Raf328
 
 
 
Posty: 51
Dołączenie: 18 Lip 2005 10:02
Miejscowość: Wrocław

PoprzedniaNastępna

Powróć do inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości