Skocz do zawartości

[e60] Wymiana MULF na MULF2


duxi3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://i.imgur.com/wQaSYdF.jpg

 

9600 prędkość, jaką w takim razie wybrać?

 

Znalazłem coś takiego:

1) check with tool32 VIN in mulf >>> open tool32 , load ULF2HI.PRG then choose c_fg_lesen and check VIN. If showed VIN is different make following :

 

open ncs in expertmode , F1 > F3 > choose your chassie > choose CAS > F6 > F4 choose 2MULF > F2 choose FGNR_SCHREIBEN > F3 execute job

 

after for two times execute this operation :

 

open ncs in expertmode , F1 > F3 > choose your chassie > choose CAS > F6 > F4 choose 2MULF > F2 choose SG_RESET > F3 execute job.

 

close your car for 20 minutes.

 

now you can be able to encode your 2MULF with ncs

 

Sprawdzę i dam znać czy to działa.

Da się to łatwo zrobić ICOM'em ale po DCAN ponoć też idzie to zrobić więc z braku laku trzeba będzie popróbować.

Ludzie piszą, że MULF2 sprawny 100% i mają tak samo dopóki go nie przekodują więc ECU sprawne na pewno.

A nie da się zaznaczyć Bluetooth bo jest wyłączone w MULF'ie bo w e90 z którego wyjęty mógł być używany tylko do USB.

 

If your car doesn't have the start-stop button you cannot communicate with the 2Mulf via CAN, you need to use the OPTIC interface in order to activate the bluetooth.

 

Czyli tylko auta z START-STOP mają komunikację MULF2 przez CAN ;/

Zdaje się, że to przez KGM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem ICOM'em po OBD i MOST.

Zaaktualizowało Radio i inne takie.

Ale pomimo to wyświetla jakiś TEL/ULF - chyba stary MULF bo obok jest podpięty ULF2_HI.

Wykonane było "R Wymiana" i na MULF pojawiła się zielona "fajka"

Jednak nie można odczytać stanu Bluetooth i wyświelta problemy z komunikacją z nim.

W menu nawigacji po aktualizacji odznaczyła się opcja Bluetooth communication i teraz znowu nie da się zaznaczyć tego.

Wcześniej nie dało się odznaczyć.

Sreeny:

 

IMG_0568.jpg IMG_0569.jpg IMG_0570.jpg IMG_0574.jpg

 

IMG_0576.jpg IMG_0582.jpg IMG_0583.jpg IMG_0584.jpg

 

IMG_0598.jpg IMG_0599.jpg IMG_0600.jpg IMG_0603.jpg

 

IMG_0604.jpg IMG_0605.jpg IMG_0606.jpg IMG_0608.jpg

 

IMG_0609.jpg IMG_0610.jpg

free photo upload

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tego nie robi się ISTA P, trzeba w FA zmienić datę modernizacji aby w NCS był mulf2 dopiero zakodować dlatego miałeś ifh0009 brak komunikacji

ponieważ NCS widzi twój mulf jako 1 a nie jako MULF2

ISTA P zawsze będzie ten moduł uważać do wymiany trzeba było go zaprogramować winkfpt zmienić port w EDIABAS na 6802

wybrać soft przez enterZUSB lub jak często nie pozwala przez F3 update ZUSB i wybrać ULF2HI wpisać vin z w Enter vin

potem kodowanie do serii NCS z FA profil expermodus (ze zmienioną datą modernizacji ) widziałem w pierwszym poście date #0307 może podnieś do którejś nowszej

(daty modernizacji oprogramowania w E60)

#0907 (to 2007 rok 09 miesiąc )

#0308

#0908

#0309

#0909

#0310

nie musisz zapisywać za każdym razem w FA CAS i LMA możesz tylko zmienić date dodać do fa (ADD) OK i kodować do do serii moduł

puki nie wyłączysz ncs to masz zmienione FA i tak kodujesz opcją SG_codieren tylko ja od razu nie koduje najpierw wybieram opcje

Codierendaten_lesen aby po zczytaniu sam NCS odczytał w okienku SGET DATA jaki to numer coding index

po odczytaniu zmieniam funkcje funkcje F2 na SG_CODIEREN i dopiero F3 bywa że trzeba szukać samemu jaki to coding index i wpisywać do okienka

SGET DATA (jak msz w profilu odznaczone to okienko)

ale tam miałeś błąd komunikacji jak by sterownik uszkodzony . zewnętrzne przerwanie obwodów i sta D podpowiada coś masz żle z instalacją .

 

Nie ma takiego wpisu do FA jak +MULF2 jest tylko dla e60 ULF2 (wpisu $6NEA dla e60 też nie ma )

sa tylko takie (W i E się nie kieruj to tylko informacja dla programu NCS)

W 6FL AUDIOPLAYER_USB /USB-/AUDIO- SCHNITTSTELLE

W 620 V0307 SPRACHEINGABE CCC //ERWEITERTE SPRACHVERARBEITUNG (ZWAKO SA601,SA609)(mit SA852Jap. 03/05) (ab 03/07 mit MASK lt. PN PA623/103)

W 620 N0307 SPRACHEINGABE //ERWEITERTE SPRACHVERARBEITUNG (ZWAKO SA601,SA609)(mit SA852Jap. 03/05) (ab 03/07 mit MASK lt. PN PA623/103)

W 644 ULF RING_H //UNIVERSELLE LADE-/FREISPRECHEINRICHTUNG (MULF OHNE TELEMATIK MIT INTEGRIERTE BASIS SPRACHEINGABE 09/04) (E63 0604)(E64 0904)

E ULF2 ULF2 //Steuerung ULF2 in CCC_APP; SVS_MICRO (most oder analog)

H ULF2 ULF2 //Steuerung ULF2 in CCC_APP; SVS_MICRO (most oder analog)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem EDIABAS.INI ustawiony na Interface REMOTE

ApiTrace = 0

IfhTrace = 0

IfhnTrace zakomentowany więc nie brany pod uwagę itak

RemoteHost na ten co mam w iTool Radar

Port 6802

 

I w Tool32 mogę robic identyfikacje i w ogóle te statusy wszystko czyta bez błędów.

W NCSExpert przez REMOTE 6802 nie podłącze się do CAS więc mam tylko z listy CHAMP i MASK.

Jak zmienię na 6801 to znowu jak wejdę do 2MULF to mi nie wczyta SG_DATA bo MULF2 jest po MOST.

Podczas wyboru w WINKFP ULF2_HI i wklepaniu VIN wyskakuje:

IMG_0621.jpg

 

Później standardowo komunikat, że 1 flash czy jak to tam wyświetla, daję okej i wyświetla pasek 0%:

 

IMG_0617.jpg

 

W special function WINKFP odczytuje dane VIN (stary z e90):

 

IMG_0619.jpg

 

Może z poziomu TOOL32 idzie jakoś wysłać mu konfiguracje.

Może źle ten EDIABAS bo nigdy nie robiłem na REMOT oprócz emulatora dla DIS.

 

Ediabas:

IMG_0622.jpg

 

EDIT:

 

dobra drgnęło po pół godziny 5 % :D :duh: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To już nie dotykaj niech się programuje tylko napięcie utrzymaj powyżej 13V do winkfpt to nawet 12,8 V wystarczy nie polecam na zapalonym silniku

ponieważ to budzi magistrale i programowanie schodzi na drugi plan ,

mówiłem że NCS tylko po CAN nie po MOST jak masz 6802 to tylko kanał MOST a jak 6801 tylko CAN widziałem ustawienia na oba razem, ale nigdy nie próbowałem jak to działa

Interface =REMOTE

 

Simulation = 0

 

EcuPath = C:\EDIABAS\ECU

SimulationPath = C:\EDIABAS\SIM

TracePath = C:\EDIABAS\TRACE

TraceSize = 1024

 

ApiTrace = 0

IfhTrace = 0

; IfhnTrace = 0

 

; SystemTraceSys = 0

; SystemTraceBip = 0

; SystemTraceIfh = 0

; SystemTraceNet = 0

 

; BipDebugLevel = 0

; BipErrorLevel = 0

 

UbattHandling = 0

IgnitionHandling = 0

ClampHandling = 0

 

RetryComm = 0

SystemResults = 1

TaskPriority = 10

 

; CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab

; LoadWin32 = 0

 

NetworkProtocol = TCP

 

; --- neu ab EDIABAS 7.2.0 ---------------------------------------------------

ShowIcon = 1

LogLevel = 0

TraceBuffering = 0

TraceHistory = 0

TraceSync = 1

; TraceWriter =

 

;=============================================================================

[TCP]

;=============================================================================

RemoteHost = 169.254.92.38

Port = 6801

Port = 6802

TimeoutConnect = 2000

TimeoutReceive = 2000

TimeoutFunction = 10000

; TimeResponsePending = 5000

; DisconnectOnApiEnd = 1

; InitCmd0 = FE,04,00,03,01

; InitCmd1 = FD,05,00,03,01

 

;=============================================================================

[XEthernet]

;=============================================================================

RemoteHost = Autodetect

HeaderFormat = 0

TesterAddress = F4,F5

ControlPort = 6811

DiagnosticPort = 6801

TimeoutConnect = 20000

 

;=============================================================================

[ifhProxy]

;=============================================================================

Port = 6700

 

 

;###############################

czekaj do końca nawet 3godziny aż pokaże koniec , wpisałeś vin swój w okienko enter VIN ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało ale przeszło i zmieniło VIN MULFa na mój VIN.

W Tool32 wszystko braczej odpowiada tylko niektóre funkcje coś mówią, że w Diagnostic Mode to nie wykona.

Nie jestem pewien ale możliwe, że sam to włączyłem którąś funkcją w Tool32. Jutro jeszcze sprawdzę co i jak.

NCS z wszystkim się komunikuje a dla 2MULF wyskakuje błąd ;/ (przy porcie 6801 - DCAN(?))

W e60 przedliftowe bez przycisku START ponoć MULF szedł tylko po MOST, przynajmniej tak ludzie piszą, że przez NCS nie da zwykłym kablem K+DCAN.

Może jeszcze faktycznie spróbuję ustawić dwa porty.

 

Fotki:

 

IMG_0623.jpg

IMG_0624.jpg

IMG_0625.jpg

IMG_0626.jpg

IMG_0627.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duxi3, istnieje program easyconnect - nie słyszał o takiej ? Nie rób Mulf, nastaw icom Most i rób programowanie

Nie, ICOM mam drugi dzień więc robiłem to iTool Radar:

http://www.go2obd.net/images/TEHCNICAL-SUPPORTS/Itool%20Radar%20set%20up%20for%20BMW%20ISTA/itool-radar-set-up-1.jpg

 

Sprawdzę ten EasyConnect i dam znać.

Klikałem Reserve na ICOM'a i INPA/NCS/TOOL32/WINKFP działało więc chyba okej ale sprawdzę ten easyconnect .

 

Czyli NCSExpert I SG_CODIEREN na całe auta. ( Process Car)

 

Wyczytałem na litewskim forum, że $644 dla starego MULFA więc trzeba będzie usunąć.

Według VO List (źródło)

S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth

 

:arrow: :arrow: :arrow:

Nie bardzo chce mi przejść Process CAR SG_CODIEREN dla całego auta, ponoć w e60 wersji przed 2005 trzeba plik SSD i dopiero po MOST kodować.

Żródło

...über MOST Schnittstelle kann grundsätzlich auf den FA durch NCS nicht zugegriffen werden, dieses erfolgt nur durch eine erstellte SSD, sprich diese muss z.B. beim E60 vor 09.2005 passend für die Codierung konfiguriert werden.

 

Ich lese noch immer nix von der Steuerdatei-Nutzung (xxx.SSD)? Nur durch diese kann bei FZ Produktionsdatum vor 09.2005 die Mulf2 High angesprochen werden.

 

Czyli, że tylko dzięki plikowi SSD auta wyprodukowane przed 09.2005 mogą rozmawiać z MULF2 (z NCS).

 

Wczytałem na Rosyjskim forum jak zrobić SSD

M E60_CODIERSCHL ALL

A 001 WBANC71080XXXXXXS ZAWARTOSC PLIKU FA.TRC

Do VIN'u dodać na końcu "S" - nie wiem ale bez nie działa.

Jakiś kod modelu należy dodać zaraz po E60_: *NC71

tj. E60_*NC71

Według: http://www.bmwarchiv.de/code/nc71.html

 

Okay guys, the BT is active and I am happy.

 

The problem was, that for pre LCI cars there is no Gateway module. The Mulf2 communicates only via MOST (Optic), thus it cannot work with DCAN cable.

 

The options are 2:

1. Install the module on a LCI car and code it via DCAN cable

2. Get an optic interface (attaching it to the outlet in the glovebox) and coding the module afterwards (this is what I did). The only trick here is, that the coding must be done via SSD file in NCS Expert, because when the EDIABAS works with MOST it cannot recognize the car, thus you need a SSD file to simulate the car and afterwards to code the 2MULF module.

 

Czyli przed Lift nie ma gateway więc MULF komunikuje się tylko po MOST więc przez DCAN nic nie zrobię.

Mam wo wyboru:

1. Zamontować moduł w Liftowej e60 i zakodować przez DCAN

2. Zrobić to przez MOST ICOM B, przy użyciu pliku SSD w NCS Expert bo gdy EDIABAS działa przez MOST nie pobierze mi listy modułów z CAS / LMA.

 

Sprawdzę to i dam znać.

 

EDIT:

zrobiłem tak jak napisałem:

1. ICOM na REMOTE MOST

2. NCS Expert wczytać plik *.SSD

3. BACK -> CHOSE ECU -> 2MULF -> CODIEREN

 

I faktycznie działa, MULF2 komunikuje się po MOST wyłączenie w starych e60.

Włączyłem:

BT_EIN_AUS

aktiv

BT_OBJECT_PUSH

nicht_aktiv

BT_BEDIENHOERER_C12

nicht_aktiv

BT_UFN

wert_01

 

I już w menu communication mogę włączyć bluetooth.

Ponoć żeby zaczęło działać trzeba pozostawić auto na 15-20 minut by samochód odciął zasilanie modułów.

Co do komunikacji wyglądałoby na to, że ustawienia dwóch portów 6801 i 6802 w EDIABAS powinno pomóc na logikę ale nie wiem czy EDIABAS otworzy sobie dwa sockety na dwóch portach czy weźmie pod uwagę tylko jeden ostatni port ze względu na taką samą nazwę parametru wczytanego z pliku *.ini

 

:mad2: :mad2: :mad2:

Bluetooth sprawdzałem dzisiaj dwa razy i okazało się, że musiałem wygrzebać starego Samsunga s3 i na nim elegancko działa.

Problem może być taki, że pierw widać tylko Device Adress IC-ID XX:XX:XX:XX:XX:XX

Dopiero po sparowaniu urządzeń jest nazwa BMW XXXXX

Iphone 5s nawet tego nie może wyszukać :D

Sprawdzę jeszcze czy nie da się włączyć na stałe widoczności Bluetooth jakoś by transmitowało SSID

 

UPDATE:

W iPhone trzeba restart ustawień sieciowych:

Settings > Global > Reset > Network Settings

I później znajduje Handsfree czy jakos tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Mam bmw e60 2006 z przyciskiem engine start/stop, dotego wyposazone w mulfa 1 i kod S644A. Zaopatrzylem sie w mulf 2 high basis i usb hub. brakuje mi jeszcze chyba przewodow zeby to wszystko razem polaczyc. Zrobilem juz retrofit mask2 LCI z 8 przyciskami - ma wgrany soft z 2009 roku.

 

Czy mozecie mi podac czy bede potrzebowal cos jeszcze? Czy moze mi ktos napisac takze po co jest usb hub? czy bede mogl to zakodowac kabelm k+dcan czy musze miec icom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam bmw e60 2006 z przyciskiem engine start/stop, dotego wyposazone w mulfa 1 i kod S644A. Zaopatrzylem sie w mulf 2 high basis i usb hub. brakuje mi jeszcze chyba przewodow zeby to wszystko razem polaczyc. Zrobilem juz retrofit mask2 LCI z 8 przyciskami - ma wgrany soft z 2009 roku.

 

Czy mozecie mi podac czy bede potrzebowal cos jeszcze? Czy moze mi ktos napisac takze po co jest usb hub? czy bede mogl to zakodowac kabelm k+dcan czy musze miec icom?

 

Jeśli chodzi o kabel to biała kostka od MULF1 nie pasuje do MULF2 ale wystarczy zsunąć z kostki białą pokrywkę i można wpiąć bez problemu.

Osobiście nic nie musiałem przepinać.

Do VO trzeba dodać $6FL.

MASK można kodować po K-DCAN.

W Twoim aucie jako, że jest z 2006 masz już możliwość kodowania go przez K-DCAN z racji obecności KGM więc nie powinno być problemów z włączeniem USB i BT_EIN_AUS.

Jak posiadasz MULF2 wyciągnięty z e60 w którym miał już włączone te funkcje to w zasadzie jedyne co będzie musiał zrobić to tylko go wpiąć.

Ewentualnie zakodować MASK na opcje jakie chcesz.

 

Co do USB-HUB jest to rozdzielacz USB, jeśli chcesz mieć więcej niż jeden port USB.

W USB-HUB masz jeszcze kostkę do AUX przy e90 używane a w e60 nie wiem jak to wygląda bo nie posiadam takich kabli.

W e60 AUX wpinasz do radia. Możliwe (niepotwierdzone), że w przypadku gdy ma się więcej niż jedno złącze AUX wtedy trzeba przez rozdzielacz.

Tym z definicji zajmuje się USB HUB. Kable będzie najtrudniej dostać, chociaż te do USB to zwykle 4 żyłowe kable, które ostatecznie można podłączyć tak:

 

13935352970_dd2f0f5dec_c.jpg

 

tył USB, piny:

1 4

2 3

gdzie:

 

D+ 1

VCC 2

D- 3

GND 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super dzieki panowie, w takim razie musze kupic kabelki i zakodowac. Poprzednie auto to e60 z 2009 z dzialajacym usb wiec wystarczy tylko podlaczyc i zakodowac mask i dodac co VO.

 

Ps. czy musze zmienic date produkcji auta?

 

Czy mulf pozwoli na odczytywanie sms na idrive i czy daje on opcje sterowania glosem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jak zrobić by MULF czytał książkę telefoniczną?

W zakładce A-Z wyświetla tylko alfabet - mianowicie jego część odpowiadającą mojej książce telefonicznej.

Widać tylko, że mam w telefonie kontakty zaczynające się na wymienione litery.

Kontaktów brak :/

Próbowałem włączać UNICODE na active ale wątpię by kodowanie robiło tutaj problem.

 

Dodam jeszcze, że wrzuciłem dla testu MULF1 i na nim widać całą książkę z numerami i nazwami. :shock:

Gdy dodaje $6FL i 2MULF to już nie chce mi kontaktów pokazywać, używam tego samego telefonu w dwóch przypadkach.

Wcześniej robiłem na Samsungu i udało mi się sprawić, że jeden kontakt się pojawił wysyłając go do MULF'a przez Bluetooth albo dzwoniąc pod ten numer.

W iPhone w ustawieniach Bluetooth zarówno dla MULF1 jak i dla MULF2 mam "Share Contants" zaznaczone więc kwestia telefonu odpada.

Jest szansa, że przekodowanie ponownie WinKFP coś zmieni?

Można zmienić numer softu na wcześniejszy?

Sterownik pozwoli na downgrade softu w ogóle?

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,

 

Mam bmw e60 2006 z przyciskiem engine start/stop, dotego wyposazone w mulfa 1 i kod S644A. Zaopatrzylem sie w mulf 2 high basis i usb hub. brakuje mi jeszcze chyba przewodow zeby to wszystko razem polaczyc. Zrobilem juz retrofit mask2 LCI z 8 przyciskami - ma wgrany soft z 2009 roku.

 

Czy mozecie mi podac czy bede potrzebowal cos jeszcze? Czy moze mi ktos napisac takze po co jest usb hub? czy bede mogl to zakodowac kabelm k+dcan czy musze miec icom?

 

Jeśli chodzi o kabel to biała kostka od MULF1 nie pasuje do MULF2 ale wystarczy zsunąć z kostki białą pokrywkę i można wpiąć bez problemu.

Osobiście nic nie musiałem przepinać.

Do VO trzeba dodać $6FL.

MASK można kodować po K-DCAN.

W Twoim aucie jako, że jest z 2006 masz już możliwość kodowania go przez K-DCAN z racji obecności KGM więc nie powinno być problemów z włączeniem USB i BT_EIN_AUS.

Jak posiadasz MULF2 wyciągnięty z e60 w którym miał już włączone te funkcje to w zasadzie jedyne co będzie musiał zrobić to tylko go wpiąć.

Ewentualnie zakodować MASK na opcje jakie chcesz.

 

Co do USB-HUB jest to rozdzielacz USB, jeśli chcesz mieć więcej niż jeden port USB.

W USB-HUB masz jeszcze kostkę do AUX przy e90 używane a w e60 nie wiem jak to wygląda bo nie posiadam takich kabli.

W e60 AUX wpinasz do radia. Możliwe (niepotwierdzone), że w przypadku gdy ma się więcej niż jedno złącze AUX wtedy trzeba przez rozdzielacz.

Tym z definicji zajmuje się USB HUB. Kable będzie najtrudniej dostać, chociaż te do USB to zwykle 4 żyłowe kable, które ostatecznie można podłączyć tak:

 

13935352970_dd2f0f5dec_c.jpg

 

tył USB, piny:

1 4

2 3

gdzie:

 

D+ 1

VCC 2

D- 3

GND 4

 

Czy moze tez ktos podac gdzie mozna kupic takie piny poza aso, jaki jest ich typ lub rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to przylutować na stałe - raczej słabe rozwiązanie.

Kabel w ASO to ponad 200zł za ten długi a trzeba jeszcze inne więc raczej słaba opcja.

Można użyć jakiś małych konektorów izolowanych albo wydłubać jakieś małe wtyki z kostki i później odseparować termokurczliwymi koszulkami.

W Chinach są jakieś zamienniki 150cm takiego kabla wraz z gniazdem USB/AUX za ~12 USD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Wymieniłem mulf na mulf hifi żeby miec usb i sprawnego bluetooth.

W modułach CAS i LMA zmieniałem datę w FA na polifta dodałem $644 i $6FL ale mi się wywala podczas CODE CAR przy DSC.

Jak zmienię datę na oryginalna dodam $644 to wywala mi na mulf. Po zmianie na daty widzi mulf 2 ale przy kodowaniu problem z dsc.

Robie to ICOM z podłączonym MOST.

Może coś zmienic w ediabas.ini obecnie mam tak:

Port = 6801

Port = 6802

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.