Skocz do zawartości

INPA + N43


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z modyfikacją menu INPY.

W inpach z których do tej pory korzystałem w E90.ENG był tylko wpis

ENTRY=   MSD80,MSD 80.0 for N43 N53 & N54 with EWS4/CAS

 

Natomiast w folderze INPA\SGDATA jest msd80n43.ipo i w EDIABAS\Ecu jest msd80n43.prg.

Wydawało mi się, że po prostu mogę dodać (podobnie jak to niektórzy robili z N47)

ENTRY=MSD80N43,MSD 80.2 for N43

...ale niestety INPA wywala błąd:

Fehler! Aufruf über Gruppendatei: D_MOTOR.GRP

IFH-0018: INITIALIZETION ERROR.

Das Programm wird abgebrochen!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

możesz tak dodawać jak jest plik w INPA/SGDAT/ plik do diagnostyki IPO

ENTRY= tu wpisujemy plik ipo z SGDAT bez końcówki ipo tylko sama nazwa , miedzy przecinkami dowolna nazwa będzie widoczna w menu inpy ,

 

nie zapominajmy o drugim przecinku, niestety to nie koniec do poprawnej konfiguracji potrzebujemy odpowiednich plików w

ediabas/ECU/ znajdziemy je w SP-DATEN dla danego modelu tylko nie mylmy plików ipo z SP-daten/ SGDAT one do inpy sie nie nadaja ale tylko do NCS i WINKFPT to czytanie sterownika (tak samo jak w inpa ) do pliku a tak to by było jest w bajtach , (ramki danych )

twój bład to IFH - 0018 : Inicjalizacja obsługi interfejsu pliki D_MOTOR to właśnie sa pliki z EDIABAS/ECU

tylko dodawaj do menu same pliki ipo żadne inne się nie nadają ...

ale i tak z niektórymi silnikami nie dasz rady ponieważ trzeba wpisać opcje silnika do pliku IPO (często po aktualizacji sterownika ) w tamtym roku do E92 silnik R6 335i 306KM dopisywałem opcje gościowi z Brazylii aby inpa go diagnozowała ten silnik, z pozytywnym skutkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawa okazała się prostsza niż myślałem - ten plik wymaga podłączenia do auta (a wiele innych nie, i nawet bez podpinania pod auto można przejrzeć menu).

Otóż plik śmiga, ale... nie zgadza się jakaś wersja - przy łączeniu się z autem jest komunikat, że może coś nie działać.

Samo menu INPY wygląda zupełnie inaczej.

Odczyt live data taki sam jak w MSD80.ipo, odczyt błędów trochę inny. Jak będę miał więcej czasu to się temu przyjrzę.

Tak wygląda info:

http://i.imgur.com/DOhAwSZ.png

 

@525IX

To zależy od wersji softu modułu jaki chcesz kodować.

Osobiście mam 53.3 (chyba z sierpnia 2014), ale wydaje mi się, że i z 49.0 by śmigało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam Jakie Sp Daten potrzebne jest do E90 N43 LCI?

Do E90 LCI to wystarczy juz sp-daten v46 ale jak znajdziesz v49 to też ok, od v51 do e90 nic nowego nie ma , zmienia się tylko stopień integracji, a nie sam soft,

przy programowaniu, z kodowaniem tak samo.

do nowszych modeli bmw exx po 2008 polecam inpe Fxx, niestety jest tylko po niemiecku, angielska wersja tylko do 2007 max 2008 rok nie wliczając TD-53x te pliki do diagnostyki całego modelu są zarówno po niemiecku jak i po angielsku do 2013 roku wychodziły nowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.