Skocz do zawartości

Interfejs RS232 -> 20PIN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zgubiłem swój kabel diagnostyczny na USB który działał dobrze z INPĄ.

Do diagnozy używam starego DELLa i ma on złącze COM. Postanowiłem zrobić sam kabel diagnostyczny do mojej E36 na MS41.0.

Czy ten schemat zadziała ? Jeżeli nie to czy ktoś ma inne godne uwagi schematy na ogólnodostępnych elementach ?

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/514ca7cf15de.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Schemat masz ADS na rs232 w EDIABAS\Hardware\ADS \ADS_doku (Ediabas 6.4.7 INPA 5 ) jest troche bardziej skomplikowany niż twój na rysunku :D

lub nowszy dla nowszych modeli ze złączem OBD2 16pin też na RS322 w EDIABAS\Hardware \OBD\OBD_DOKU

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f277fd6336f5.png

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c414efb82172.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok dziękuję za schematy.

Dziś mam zamiar zrobić interfejs kolegi efendi ponieważ jest prosty i szybki w wykonaniu.

Rozumiem, że będzie on współpracował z INPĄ ? Jeżeli tak to podczas instalacji jaki typ interfejsu wybrać STD:OBD czy ADS wedle tego poradnika:

 

http://www.lubiebmw.pl/inpa_windows_xp.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie tylko na tranzystorach, to tylko na ADS, jak by był max232 to pewnie można by było na ADS i na STD:OBD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A więc tak zrobiłem interfejs z schematu kolegi efendi i działa idealnie.

Musiałem tylko przeinstalować INPĘ wybierając przy instalacji ADS bo była skonfigurowana pod interfejs który zgubiłem czyli OBD na USB.

Z tego jestem zadowolony bardziej od poprzedniego ponieważ czyta więcej modułów (praktycznie wszystkie) gdzie poprzedni tylko odczytywał silnik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

A więc tak zrobiłem interfejs z schematu kolegi efendi i działa idealnie.

Musiałem tylko przeinstalować INPĘ wybierając przy instalacji ADS bo była skonfigurowana pod interfejs który zgubiłem czyli OBD na USB.

Z tego jestem zadowolony bardziej od poprzedniego ponieważ czyta więcej modułów (praktycznie wszystkie) gdzie poprzedni tylko odczytywał silnik.

 

Pozdrawiam

 

Robiłeś na PCB płytce (sam wytrawiłeś ) zrób parę fotek jestem ciekawy ...

na rysunku Pin 9 RI (battery w INPA) w DB9 jest bezpośrednio podłączony do pinu 14 12V w OBD1 ja widziałem podobny interfejs ale do pinu 9 było podłączenie

przez rezystor 1K2

 

wygląda tak http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d76668dab05f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie chciało mi się wytrawiać i projektować specjalnie płytki dla kilku rezystorków i tranzystorków więc zrobiłem na uniwersalnej.

Zdjęcia poniżej interfejsu, czekam jeszcze na wtyczkę 20 pin bo na razie musiałem wciskać każdy przewód z osobna do gniazda w aucie.

Podpięcie przez rezystor 1K2 było pewnie ze względów bezpieczeństwa dla portu ale i tak bez sensu gdyż można na ten pin podać o ile dobrze gdzieś kiedyś widziałem do 25V.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/93594a440125.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/05891973a66d.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8b18ad0f1251.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b34134902879.jpg

 

Zastanawia mnie jeszcze czy pójdzie na tym e39 525d 2002r, bo ojciec ma i chciał zobaczyć co tam w kompie czy są jakieś błędy itd ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nawet dobrze Ci to wyszło (obudowę miałeś czy kupiłeś gdzieś ??)

ADS do max e53 będzie działać, tylko po 2001 roku jest OBD2 16pin (pin 7 i 8 tylko linia K z E39 2002 (też OBD 2 ) będzie działać

piny to OBD2

Pin 1 +12V napięcie po kluczyku IGN

pin 4-5 Masa GND

pin 7 linia K diagnostyczna silnik i skrzynie

pin 8 linia K - reszta modułów

pin 16 +12V napięcie akumulatora

Niestety do e60,e87,e90 na lini K ADS nie chodzi na tranzystorach (nawet zmieniając na STD:OBD też chociaż interfejs Nerwusa chodzi na STD:OBD i z nowszymi modelami do 2007 roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowę kupiłem w elektronicznym za 3,50zł.

Czyli rozumiem, że zdiagnozuję tym fejsem tą E39 tylko muszę dorobić przejściówkę z DB15 na wtyk OBD2 (między innymi dlatego zastosowałem gniazdo z dwóch stron) ?

A linia L na pinie 15 w wtyczce OBD2 też jest, jej nie podpinać ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obudowę kupiłem w elektronicznym za 3,50zł.

Czyli rozumiem, że zdiagnozuję tym fejsem tą E39 tylko muszę dorobić przejściówkę z DB15 na wtyk OBD2 (między innymi dlatego zastosowałem gniazdo z dwóch stron) ?

A linia L na pinie 15 w wtyczce OBD2 też jest, jej nie podpinać ?

 

Pozdrawiam

Jak jest pin 15 linia L to też podepnij (zapomniałem o niej ), np w E46 i e53 już nie ma linii L w OBD jest tylko sama K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten interfejs, w swojej 328 z MS41.0 bez problemu wszystkie moduły czyta a nie tak jak poprzednio interfejs z alledrogo za 70zł na USB tylko moduł silnika i AIRBAGa.

Tym również dzisiaj programowałem przez NCS-a komputer OBC18 w którym zmieniałem typ silnika bo mi przekłamywał spalanie i zasięg.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b9a6bcc2950e.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.