Skocz do zawartości

E87 123d Live Data prośba o ocenę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w dniu dzisiejszym zrobiłem live data BMW 123D, prosze o ocenę

Dlaczego ciśnienie doładowania zmierzone jest takie duże? Waszym zdaniem luffmmase zmierzone nie jest za duże przy pełnym obciążeniu?

 

Co może być powodem tego błędu silnika - czujnik ciśnienia spalin do wymiany?:

 

"0x4D03 4D03 Abgasgegendrucksensor

P14A3 Abgasgegendrucksensor (Bank 1, vor Partikelfilter) / Ladedrucksensor / Umgebungsdrucksensor - Korrelationsfehler

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 161896 km

Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 89.09 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 0.00 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1020.08 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 12201.12 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 1009.44 hPa

aktueller Motorstatus 64.00 -

Abgasdruck vor Partikelfilter 1078.96 hPa

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter (1 Byte) 0.00 m^3/h

Regenerationsstatus 1048577.00 -

korrigierter Differenzdruck (1 Byte) 24.12 hPa

Offset fuer Partikelfilter-Differenzdruck (1 Byte) 38.04 hPa

Status - Betriebsbereich für die Partikelfilterdruckplausibilisierung 16.00 -

Ausgangstastverhältnis - Drosselklappensteller (1 Byte) 4.71 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 99.26 degC

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters 0.08 hPa/(m^3/h)

Spannungsrohwert - Abgasdruck vor Partikelfilter 2775.99 mV

Spannungsrohwert - Abgastemperatur vor Katalysator 2461.12 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Ölaschemasse 44.17 g

Rußmasse 2.17 g

Lambdawert - gemessen aus LSU 6.90 -

Sensordrift außerhalb Toleranz

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen"

 

Dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

INPA ma błąd w skryptach, u mnie pokazuje podobnie. Nie bierz pod uwagę ostatniej cyfry przed przecinkiem i wyjdzie Ci prawidłowe ciśnienie doładowania. Zrób logi pod obciążeniem na 4 lub 5 biegu.

 

zgodnie z Twoimi radami:

 

4 bieg od 1500 do ok. 5000

 

5 bieg od 1500 do ok. 4500

 

inne wartości pod obciążeniem 4 bieg od 1500 do ok. 4800

 

Korekcja wtrysków

exKd3Xj9j

 

Zastanawia mnie opóźnienie w doładowaniu pod obciążeniem względem tego co wymaga sterownik. Przymierzam się na wiosnę do chipa i chciałbym wszystko w aucie do tego czasu ogarnąć

 

Proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się log na sprzęcie, który pokaże obroty silnika razem z wartością zadaną i zmierzoną ciśnienia doładowania. Wtedy będzie można zobaczyć dokładnie przy jakich obrotach jest jaka zwłoka. Tak czy inaczej tragedii tu nie widzę.

jak taki log wykonać? sorki za takie pytania ale dopiero zaczynam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest ok, ale lepiej byłoby widać jakby były jeszcze widoczne obroty silnika podczas tych danych.

 

Jakbyś kiedyś przejeżdżał niedaleko mnie to chętnie wykonam logi Twojego autka. ;)

:) dzięki wielkie za propozycję. Posiadasz taki sprzęt? jaki to jest koszt?

 

poniżej dorzucam zrzuty ekranu które zrobiłem pod obciążeniem przy danych obrotach

 

4 bieg 2000 obr

http://imageshack.com/a/img538/9410/5qQb0E.jpg

 

4 bieg 3000 obr

http://imageshack.com/a/img540/1028/pGrcjf.jpg

 

4 bieg 4000 obr

http://imageshack.com/a/img540/1209/3mdpjW.jpg

Z tego co ja widzę jako laik turbo przy 4000 obr przeładowuje. To normalne zjawisko?

Swoją drogą odczułes dużą różnicę po chipie? Warto się w to bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Silniczek 2 litry zasilany w powietrze 2 turbinami i układem wtryskowym piezo .

Max ciśnienie doładowania na serii 3 bary- i takie jest uzyskiwane mnie więcej , jest ok

Max ciśnienie na szynie cr to 2000 atm i tyle jest uzyskiwane.

Przepławka mierzy adekwatnie do ciśnienia w kolektorze, jest ok.

 

W związku z twoim problemem , zrobił bym loga w w sprincie w całym zakresie obrotów dla ciśnienia przed filtrem DPF.

Sprawdź w ukrytym menu lub disem/ista temp silnika ta pokazywana przez Inpe nie koniecznie jest prawdziwa.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Silniczek 2 litry zasilany w powietrze 2 turbinami i układem wtryskowym piezo .

Max ciśnienie doładowania na serii 3 bary- i takie jest uzyskiwane mnie więcej , jest ok

Max ciśnienie na szynie cr to 2000 atm i tyle jest uzyskiwane.

Przepławka mierzy adekwatnie do ciśnienia w kolektorze, jest ok.

 

W związku z twoim problemem , zrobił bym loga w w sprincie w całym zakresie obrotów dla ciśnienia przed filtrem DPF.

Sprawdź w ukrytym menu lub disem/ista temp silnika ta pokazywana przez Inpe nie koniecznie jest prawdziwa.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

witaj,

 

dzięki za zainteresowanie. Termostaty sprawne, silnik osiąga temp 90 stopni. Co do błędu zrobiłem wypalanie disem, po czym przegoniłem auto w celu diagnozy. I jak na razie przez kilka dni spokój. Sprawdzałem ciśnienie przed DPF i mam teraz na biegu jałowym 8 mbar. Z tego co wyczytałem to chyba dobra wartość? Przed wypalaniem nie wiedziałem jeszcze jak to zrobić i nie zmierzyłem tej wartości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem ciesz się sprawnym autem.

 

wszystko jest OK.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.