Skocz do zawartości

ICOM problem z konfiguracją?


Rekomendowane odpowiedzi

A więc kupiłem sobie kolejną zabawkę, czyli ICOM A+B. Na razie posiadam Rheingold oraz pakiet EDIABAS, po ustawieniu połączenia w Rheingold wykrywane jest urządzenie (ICOM A podpięty do samochodu) ale nie może zidentyfikować samochodu. Po odpowiedniej edycji EDIABAS.INI udało mi się połączyć go z INPĄ, wykrywa zapłon itd, natomiast przy próbie łączenia z jakimkolwiek modułem wyskakuje błąd "CONNECTION TO INTERFACE DISTURBED" i nie chce połączyć do samochodu. Dodam, że IP zgadza się z tym w iTool Radar, teoretycznie skonfigurowałem wszystko jak trzeba. Rheingold działa z DCAN po odpowiednim ustawieniu oczywiście połączenia.

 

Ktoś byłby w stanie mi z tym pomóc?

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwne, spróbuj z inną e46. ICOM musi działać z każdym z tych auta bez problemów.

 

E91 LCI, E61 pre LCI robi bez problemu, ale mojej E46 nie chce tak jak napisałem wyżej. Jak dorwę inną E46 to zobaczymy co jest grane.

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rok tej e46? I czy nie masz jakiegoś zabezpieczenie niefabrycznego?

 

Dodatkowe odcięcie zapłonu rok 2004, ale to nie zmienia faktu, że z inną E46 też nie łączy, więc gdzie indziej tkwi problem. Ale nie mam żadnego pomysłu co z tym zrobić. Teoretycznie powinien on łączyć też E36?

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Na allegro jest reklama że ktoś naprawia ICOM ) podobno to tylko jeden rezystor trzeba wymienić wada na linii produkcyjnej

nawet miałem instrukcje który i jak sprawdzić multimetrem jak znajdę to dam namiary.

jak uszkodzona tylko jedna linia K pin 8 (jak masz sterownik silnika uszkodzony to nic nie masz wtedy )

np z pinu 7 (jest w inpa tylko silnik i skrzynia w OBD2 w kabinie ) często w icom wada z powodu portu Ethernet na pinie 8

jak łączy się z E60 , e90 na linii K to te modele mają tylko pin 7 do diagnostyki do 2007roku na K-line nie mają pinu 8 więc przejściówka załatwi sprawę

można zrobić przejściówkę obd 2 i tam połączyć z pin 7 i 8

OBD2 wtyk żeński -------> wtyczka męska

pin 1 KL15 ------------------> pin1

pin 4 i 5 razem GND ------> pin 4 i 5 GND połączone zlutowane razem

pin 7 K-line ------------------> pin 7 połączone razem zlutowane z pinem 8 aby odczytać ews, kmb Mrs3 itp i resztę modułów łączymy tylko w męskiej w

żeńskiej pin 8 ma byc nie aktywny

pin 9 -------------------------> pin 9

pin 16 KL30 ----------------> pin 16 KL30 +12V napięcie akumulatora

na allegro masz wtyki

wtyk męski OBD

http://allegro.pl/wtyk-wtyczka-obd2-obdii-z-plytka-montazowa-gw-fv-i5742254034.html

wtyczka żęńska OBD patrz aby były piny

http://allegro.pl/wtyk-wtyczka-obd2-obdii-z-plytka-montazowa-zenska-i5211180208.html

przewód 8 x0,5 osiem żył może być od kabla Lan skrętka (4x2 0,5) w sklepach po pare zł 1metr lun kupić kabel lan

przejściówka półmetrowa wystarczy i nie masz się czego obawiać takie rozwiązanie jest na OBD1 20pin w E46 cała linia K jest na pinie 17

podpięte pod pin 7 a programuje się tylko pin 7 na którym jest silnik i skrzynie (w e83 jeszcze DSC)

 

i instrukcja ICOM C

można też zrobić przejściówkę na obd 2 na obd1 20pin okrągła (wtyczkę trzeba kupić jako przejściówkę niestety nie ma wszystkich pinów dlatego trzeba zrobić samemu kabel tak ok 160cm i tu radzę kupić kabel LAN STP izolowany folią i splotem z drutu miedzianego aby nie ucięła go szyba lub nie zgnieść pod maską dodatkowo aby podczas jazdy nie przycinać się w oknie i pod maską ori kabla icom który jest bardzo drogi i jak będzie icom wisiał to by się rozpił ma leżeć jest dość ciężki.

obd2 wtyk żeński ----------------------------> wtyczka OBD1 20pin okrągła

pin 1 kl15 --------------------------------------> pin 16 KL15 zapłon

pin 4 i5 GND ----------------------------------> pin 19 GND

pin 7 K-line -----------------------------------> pin 17 połączony z pinem 20

pin 8 L-line ------------------------------------> pin 15

pin 16 +12V -----------------------------------> pin 14 i tu jest dioda na tym pinie aby obnizyc napięcie w stosunku do KL15 o 0.3V ważne aby ista nie widziała

na JL15 i KL30 takiego samego napięcia poniewaz po obniżeniu chce zamykać sesje

jest jeszcze pin 9 prędkość obrotowa silnika ale nie jest istotna dla samego icom i programów

ICOM C nie mają A3

EDIT ICOM A2 wadliwy rezystor dla starszych modeli

a02e0676e34f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.