Skocz do zawartości

Bmw Scanner 1.4 problem z instalacją


Zaku78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpaleniem kabelka na Win XP, po instalacji tak jak w instrukcji pdf w portach USB widnieje Bmw Scanner, gdy odpalę ikonkę programu to pierwszy kwadracik jest zielony a drugi żółty co odpowiada za kabel, gdy go podłącze lampka na interfejsie mrugnie na zielono, kwadracik na chwile robi sie zieloty i wyskakuje okno z błędem = hardware faulty =. czy ktoś miał problem z instalacją, czy kabel mógł przyjść uszkodzony. Edytowane przez Zaku78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Jedno pytanie czy przed podłączeniem do usb, kabel nie powinien za pierwszym razem połączyć ze z autem by zakodować interfejs, ponieważ czekam na przejściówkę z OBd na 20 pin i nie mam jak tego sprawdzić, dodam tylko, że nie umie dostać się do okna programu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Korzystam z laptopa XP z portem com z ciekawości zamówiłem sobie kabelek pa softa z chin, wygląda tak jak te wszystkie z białym logiem z przodu . Po przyjściu według instrukcji instalacji. W portach usb pokazuje mi się port "Bmw Scanner". Kabel podłączyłam do auta zapala sie żółta lampka czy dam pozycje 1,2,3 caly czas świeci i nic sie nie zmienia, potem podłączam do portu usb obojętnie którego mignie chwilkę "druga zielona" dioda i to by bylo na tyle :? prosi o załączenie zapłonu i czy jest w 1,2,3 pozycji. W identyfikacji pojazdu w programie wyskakują komunikaty DME not found, i tak po kolei wszystkie sterowniki. Sprawdzane na dwóch e39, szkoda też, że mało na forum użytkowników tych kabelków :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety włączyłem z ciekawości czy wejdzie w menu główne, i z tymi pinami też czytałem na forum angielskim, że nie które wychodziły właśnie z nie podłączonymi tylko ze to niby skutkowało z nie łączeniem sie dme i skrzyni a w setting mam takie ustawienia

Hardare status :

Zielony kwadracik: Device drivers or another FTDI drivers are insaled

Po podłączeniu drugi kwadracik Zielony : BMW scanner adapter is plugged in

 

 

Protocool seting

Delay between commands [msec} ustawione na 20

Delay beetwen bytes [x0.025 mse] ustawione 40

 

 

Czy to oznacza, że go jakoś zablokowałem na sucho :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

To jest rozwiązaniem:

Here is the solution

1. Open Regedit

Do This: Start => run => regedit => OK

2. Delete PaSoft registry

Do THis: Edit => find => search for PaSoft

Now delete PaSoft from the registry.

3. power interface with 12v or plug in to the car

4. start software B-MWScan140.exe

Czyli wywal wszystko co związane z pasoftem z rejestru widy i wszystkie pliki z pasoftowe z c a potem zainstaluj od nowa poprawnie.

Jak dalej nie będzie działać to połącz piny w fejsie 1i2 oraz 7i8.

To już na własną odpowiedzialność.

Ja tak zrobiłem i podpiąłem do auta brata...... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla użytkownika wafeltom, za szybką odpowiedz i pomoc, po zlutowaniu pinów fejs od razu rozpoznał samochód, więc ja wasza druga lampka w fejsie tylko mignie na zielono, warto rozkręcić i sprawdzić piny, pozdrawiam :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak , ja w Pa soft miałem tylko pin 8 do linii K co przy e46 obd 2 daje tylko moduły bez silnika , skrzyń, DSC , a po zlutowaniu pinu 7 i 8 od razu cały samochód czyta , oczywiście pierwsza instalacja i instalacja sterowników interfejsu zawsze po podłączeniu do gniazda obd

(uwaga na przejściówki na ODB 1 20pin okrągłe , jak nie ma w nich pinu 8 to też nie rozpozna auta ani żadnego modułu )

można też podpinać na stole piny jak w standardowym OBD2

pin 1 zapłon +12V po stacyjce KL15

pin 4 i 5 MASA GDN sygnałowa i masa samochodu KL31

pin 7 linia K

pin 8 druga linia K (tylko dla modeli obd 2 E38 ,e39 , e46.e53 , e83)

pin 16 +12V napięcie akumulatora KL30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź przejściówkę czy ma piny (multimetrem lub żarówką z baterią )

OBD2 żeńska wtyczka ---------------> obd1 20 pin ADS

pin 1 ------------------------------------> pin 16 IGN Zapłon +12V

pin 3 i 4 ---------------------------------> pin 19 GDN masa

pin 7 ------------------------------------> pin 17 i 20 linia diagnostyczna K

pin 8 -------------------------------------> pin 17 i 20 linia diagnostyczna K

pin 16 -----------------------------------> pin 14 +12V napięcie akumulatora

 

pewnie przejściówka okrągła ma pin 7 -----> pin 17 i 20 do linii diagnostycznej K

a nie ma pinu 8 -> 17 i 20 do linii diagnostycznej K jeśli tak jest u Ciebie wystarczy połączyć w interfejsie pin 7 i 8 i powinno działać,

przejściówki też nie mają pinu 1 do IGN może to też być problem ale wątpię nawet bez zapłonu powinno czytać ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. mam problem. mianowicie chcąc się połączyć z autem wyskakują mi takie okienka. co one oznaczają w praktyce. jak już je przeklikam to mogę zeskanować wszystkie moduły ale tylko DME skanuje. reszta wyskakuje jakby nie było :( co robić??

 

http://i68.tinypic.com/2zpkzk8.jpg

 

kliknę na to i pojawia się kolejny:

 

http://i66.tinypic.com/2gwryav.jpg

 

Dodam że interfejs prosto z chin z Aliexpress.

czy zostaje tylko to lutowanie pinów czy coś robię nie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.