Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do obeznanych.instaluje inpe.czyli standard tools 2.12 potem wypakowuje archiwum rar bezposrednio na c. jesli w czasie instalcji standard tools odznacze usb to serial adapter to inpa nie dziala.jak pozostawie puste to wszystko smiga.o co kaman?
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zainstaluj Standard tools 2.12

wypakuj biblioteki gdzieś indziej na dysku C:\

przenieś ręcznie pliki

z EDIABAS / ECU / wytnij wszystkie pliki i wklej do C:\EDIABAS\ECU\ nadpisz te które się powtarzają

z INPA wytnij pliki z Folderu /CFGDAT/ i wklej nadpisująć do C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\ nadpisz z istniejącym

z INPA\SGDAT\ wytnij pliki i wklej do C:\EC-APPS\INPA\SGDAT\

masz już gotową inpe z swoim standard tools 2.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmienia w OBD.ini

bez odznaczenia usb serial adapter instaluje się dla interfejsu na ori porcie RS232 i w obd.ini jedyny wpis to Hardware=OBD

a z odznaczeniem jest to Hardware=USB

interfejs K-dcan USB chodzi na obydwu ustawieniach ale zalecane jest dla KDCAN USB opcja Hardware USB przynajmniej tak pisze w informacji

ale ja instaluje też na OBD i chodzi, opcja USB jest dla niektórych interfejsów które tego wymagały

ale jak mówię instalowałem na USB wiele razy i chodzi z interfejsem K-DCAN na USB

dla ediabas i OBD przeczytaj ori wpis i przetłumaczony z niemieckiego z google tłumacz

info z ediabas

Example for OBD.ini :
[OBD]
Port = Com1
;Einstellen der seriellen Schnittstelle
;erlaubte Werte: COM1, .., COM99
TRACELEVEL = 0
;nur für interne Fehlersuche
;erlaubte Werte: 0=aus, ansonsten 0x00000000 .. 0xFFFFFFFF
RETRY = OFF
;Wiederholung im Fehlerfall, wird von EDIABAS bereits gemacht, sollte deshalb aus sein.
;erlaubte Werte: OFF, ON
MODE=NORMAL
;Bei KBUS werden DS2-Telegramme in K-Bus-Telegramme umgewandelt.
;Kommunikation nur am einzelnen DS2-Steuergerät am K-Bus zulässig.
;erlaubte Werte: NORMAL, KBUS
HARDWARE=OBD
;OBD-Stecker OBD
;OBD-Stecker am USB->Seriell-Adapter USB
;alte ADS-Hardware ADS
UBATT=ON
;Bei UBATT=OFF wird der Batteriestatus nicht über die Hardware ermittelt
;sondern fest auf „Batteriespannung vorhanden“ gesetzt.
;Workaround für den Hardwarefehler des LAPTOP DELL LATITUDE D600.
;Dieser ist nicht in der Lage den Batteriestatus richtig zu erkennen.
Für den Mehrkanalbetrieb unter EDIABAS werden die einzelnen UNITs über eine
entsprechende Sektion eingestellt. Die Einträge aus der Sektion [OBD] werden als
default-Werte übernommen.
Es müssen also nur die Werte angegeben werden, die sich ändern.
EDIABAS-Auruf: apiInitExt(”STD:OBD”,”x”,””,””) wobei das eine Zeichen x die UNIT
angibt.
[UNIT_x] x = A, B, ...,Y, Z, 0, 1, .., 8, 9
Port = Com1 COM1 .. COM9
TRACELEVEL = 0x00000000 0x00000000 .. 0xFFFFFFFF
RETRY = OFF OFF, ON
MODE=NORMAL NORMAL, KBUS
HARDWARE=OBD OBD, USB, ADS

tłumaczenie google tłumacz

Przykład OBD.ini:
[OBD]
Port = Com1
; Ustaw interfejs szeregowy
; dozwolone wartości: COM1, .., COM99
TraceLevel = 0
; Tylko dla wewnętrznego debugowania
; Dopuszczalne wartości: 0 = off, w przeciwnym razie 0x00000000 0xFFFFFFFF ..
RETRY = OFF
; Powtórzyć po awarii, już Ediabas, dlatego powinny być wykonane.
; dozwolone wartości: OFF, ON
MODE = NORMALNY
; W telegramów KBUS DS2 są konwertowane na K-BUS telegramy.
; Komunikacja jest dozwolone tylko po indywidualnej jednostki DS2 kontroli na K-BUS.
; Dozwolone wartości: normal, KBUS
SPRZĘT = OBD
, Złącze OBD OBD
, Złącze OBD na USB-> USB adapter szeregowy
; Stare maszyny Ogłoszenia Artykuły
U BATT = ON
; Jeśli U BATT = off stanu akumulatora nie jest określana przez sprzęt
; Ale stałe ustawiony na "napięcie akumulatora".
; Obejście do awarii sprzętowej laptopa Dell Latitude D600.
; To nie może być postrzegane w stanie prawidłowo stan baterii.
Do pracy wielokanałowej pod Ediabas każdy sztuk być
odpowiadający zestaw sekcji. Wpisy z sekcji [OBD] są
stosowane są wartości domyślne.
Konieczne jest zatem jedynie te wartości nie są podane, że zmiana.
Ediabas Auruf: apiInitExt ( "STD: OBD", "x", "", ""), w którym postać x UNIT
wskazuje.
[UNIT_x] X = A, B, ..., Y, Z, 0, 1, .., 8, 9
Port = Com1 COM1 .. COM9
TraceLevel = 0x00000000 0x00000000 0xFFFFFFFF ..
RETRY = OFF OFF ON
MODE = normalny normalny, KBUS
SPRZĘT = OBD OBD, USB, ADS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie.

Jak zmienic jezyk na angielski w NCS EXPER ?? (obecnie mam ustawiony niemiecki i troche mi nie lezy ;)

 

Ktos w temacie pisal ze trzeba podmienic tekst w pliku NCSEXPER.TXT

Zrobilem tak jak bylo opisane i nic ...

 

Ktos pomoze ?

 

 

EDIT

 

Juz znalazlem rozwiazanie ;)

Jakby ktos szukal to tutaj kolega wyjaslnil

viewtopic.php?p=2303804#p2303804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chciałem połączyć się z n43 w e90 2009r. więc zrobiłem aktualizację z chomika mlodzik1, dołożyłem przełącznik do interfejsu z e46 i pewny sukcesu podpinam się do auta, silnik wybiera prawidłowo, więc niby łączy, ale w lewym dolnym rogu jest "stop" i jak wchodzę w błędy lub jakieś parametry to pojawiają się błędy: Error 100 : SYS-0010: INITIALIZATION ERROR oraz Error 162 : NET-0012: NO CONNECTION, zależy w co wchodzę, był też bodajże 0009, ale głowy nie dam. To definitywnie wina kabla (jest niewłaściwy do aut powyżej 2007/2008) czy może coś źle robię? Mordowałem się ponad godzinę i niestety poległem. Dla wyjaśnienia z moim e46 łącze się bez problemu na "nowej" inpie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdybym ja to potrafił rozróżnić to nie pisałbym powyższego posta :wink: mam stary zwykły kabel, do e46 itp., wyczytałem, że to jest kwestia rozwarcia piniu 7/8, więc znajomy wstawił mi przełącznik i sam w sobie działa, ale i tak nie połączyłem się z n43. Zamawiam już odpowiedni na 100% i mam nadzieję, że połączę się bez problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mam mały problem z inpa. System na komputerze windows 10, auto bmw e61. Problem polega na tym, że nie mogę się połączyć z systemem bezpieczeństwa wywala jakiś błąd. Reszta działa. Wcześniej miałem e46 i wszystko działało bez problemu. Ktoś coś wie, przerabiał temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie mogę diagnozować inpą. Program się odpala ale nie wykrywa zapłonu.Wszystko instalowane zgodnie z poradnikiem z pierwszej strony. Kabel Viaken = więc zaznaczyłem przy instalowaniu com2. Windows 10. Pomoże ktoś? Bo mnie niedługo szlag trafi.

Pacjent E60 01.2006

Jak próbuje wejść w jakiś moduł wyskakuje komunikat

ded1dcfefc6c9a7bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

już setny raz pisze

w win 10 jest problem z serial z rejestrem

dodajesz plik http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg

uruchamiasz obdsetup i sprawdzasz czy wszystko ok http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable)

jak na filmie moim

i konfiguracja interfejsu com2 i opóźnienie 1 (na filmie jest com9 u ciebie ma być com2 przy instalacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kilka dni temu zakupiłem interface do mojej beemki. Troszkę poszukałem na forum i znalazłem instrukcje instalacji na pierwszej stronie. Krok po kroku postępowałem zgodnie z filmem na trzeciej stronie. Po zakończonym procesie instalacji zresetowałem system i przystąpiłem do połączenia wszystkiego w całość. Jak Inpa włączyła się i chodziła bez problemów tak NCS pokazał komunikat zaraz po wybraniu modułu EWS. Oto on: http://www28.zippyshare.com/thumb/FFMawKFD/file.html[/img]. Dodam, że kabel którym dysponuje wykrywa aktywny zapłon, system windows 7 64 bit. Nie wiem czy ma to jakiś istotny wpływ, ale przed tą instalacją wykonywałem inną a mianowicie Inpa 5.0.2 z NCS 3.0.8. Tam działy się różne rzeczy kopiowanie, nadpisywanie, usuwanie plików itd. Instalując "poprawną wersje" obecną usuwałem programem revo i czyściłem rejestr ccleaner. Jeżeli macie jakiś pomysł jak to rozwiązać proszę o wskazówki. Meczę się z tym już 4 dzień po kilka dobrych godzin i nic :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kilka dni temu zakupiłem interface do mojej beemki. Troszkę poszukałem na forum i znalazłem instrukcje instalacji na pierwszej stronie. Krok po kroku postępowałem zgodnie z filmem na trzeciej stronie. Po zakończonym procesie instalacji zresetowałem system i przystąpiłem do połączenia wszystkiego w całość. Jak Inpa włączyła się i chodziła bez problemów tak NCS pokazał komunikat zaraz po wybraniu modułu EWS. Oto on: http://www28.zippyshare.com/thumb/FFMawKFD/file.html[/img]. Dodam, że kabel którym dysponuje wykrywa aktywny zapłon, system windows 7 64 bit. Nie wiem czy ma to jakiś istotny wpływ, ale przed tą instalacją wykonywałem inną a mianowicie Inpa 5.0.2 z NCS 3.0.8. Tam działy się różne rzeczy kopiowanie, nadpisywanie, usuwanie plików itd. Instalując "poprawną wersje" obecną usuwałem programem revo i czyściłem rejestr ccleaner. Jeżeli macie jakiś pomysł jak to rozwiązać proszę o wskazówki. Meczę się z tym już 4 dzień po kilka dobrych godzin i nic :mad2:

 

Postaraj sie o wersję bezinstalacyjną opartą na ediabase 7.3.0

Instalujesz Standard Tools 2.12. i wypakowujesz archiwum.Wszystko..

Działą na kazdym windows 32/64 bit . do tego jest Ncs Expert z gotowym profilem do kodowania.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej;

 

Próbuje zrobić live data z INPY, niestety po podlaczeniu do komputera do wejscia pod maska, nie moge odpalic silnika, Jak odlacze wtyczke silnik odpala bez problemu. Jest jakas blokada?

 

Czy, zeby zrobic live data, pierw uruchamiam silnik, a potem podłączam sie pod komputer INPĄ?

 

Dzieki za odpowiedż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej;

 

Próbuje zrobić live data z INPY, niestety po podlaczeniu do komputera do wejscia pod maska, nie moge odpalic silnika, Jak odlacze wtyczke silnik odpala bez problemu. Jest jakas blokada?

Nie, zawsze najpierw podłączasz do gniazda OBD (u ciebie okrągła 20pin ) do komputera (jak RS232 to przed uruchomieniem komputera)

coś jest nie tak z twoją przejściówka 20pin lub interfejsem robi gdzieś zwarcie lub nie prawidłowo podłączone piny

rozkręć i zobacz przejściówkę

powinieneś mieć tak

OBD2 16pin -----------------------> OBD1 20pin (okrągła wtyczka)

pin 1 IGN +12V -------------------> 16pin (zapłon) KL15

pin 4i 5 GND --------------------> 19pin (GND) masa sygnałowa i samochodu

pin 7 K-line -----------------------> pin 17 i 20 połączone razem linia diagnostyczna

pin 16 +12V -------------------------> pin14 +12V napięcie akumulatora KL30

tyle potrzeba dla interfejsu USB K-line dla E39

 

w RS232 ADS jest jeszcze

pin15 L-line ----------------------------> pin 15

(w ICOM pin 15 z L-line jest podłączony do pinu 8 i to jest cały ICOM C jeszcze na pinie 16 jest doda aby obniżyć napięcie o 0.3V na KL30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, wtyczka 20 pinowa jest troche inaczej skonfigurowana.

 

A wyglada to tak:

 

20 PIN -> OBD2

 

19 pin -> 4 i 5 GND

20 pin -> 7 K-line

17 pin -> brak, nie jest polaczony do pinu 20 w okrągłej wtyczce

15 pin -> 15 L-line

14 pin -> 16 power

 

Używam interfejsu Viaken, a tą 20 pinową dostałem przy zakupie auta. Widocznie istnieje kilka wersji tych przejściówek i trzeba będzie samemu przerobić.

Na pewno powinienem połączyc piny 17 z 20. Czy brak połącznia z pinu 16 okrągłej wtyczki może powodować blokade zapłonu podczas podpiętego komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W takim razie, wtyczka 20 pinowa jest troche inaczej skonfigurowana.

 

A wyglada to tak:

 

20 PIN -> OBD2

 

19 pin -> 4 i 5 GND

20 pin -> 7 K-line

17 pin -> brak, nie jest polaczony do pinu 20 w okrągłej wtyczce

15 pin -> 15 L-line

14 pin -> 16 power

 

Nie masz aktywnego zaplonu na pinie 16 OBD 20pin

sprawdz czy masz pin 17 od lini K jak jest u Ciebie pusty to nic nie musisz robić

ale to na 100% ja mam piny połączone 17 i 20 od linii K

a mam przejściówki i ICOM C tak samo tylko pin 15 podłączony do 8pinu w OBD2

lina L to pewnie nie jest Ci potrzebna możesz zrobić zapłon na niej tylko sprawdź czy u siebie nie masz ale ten rocznik to tylko

jedna linia K do diagnostyki

i zobacz czy się pokrywają piny z napisami w OBD 20pin tam jest więcej pin ów w tym od prędkości obrotowej silnika i to może gasić silnik

może jakieś zwarcie do tego pinu

https://www.google.pl/search?newwindow=1&espv=2&biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&q=BMW+OBD+20+pin&oq=BMW+OBD+20+pin&gs_l=img.3...35817.36709.0.37288.4.4.0.0.0.0.235.689.2-3.3.0....0...1c.1.64.img..1.0.0.CcpyLz_5eIM

ja takie przejsciówki sam robię

tylko potrzebny wtyk obd20 pin

na allegro lub gotowa przejsciówka (na ogół tylko 4 piny )

przewód od lan tylko w splocie kat 6 ok 1,5 m dł

lepszym sposobem jest przedłużacz obd 2

http://allegro.pl/przedluzka-obd2-mesko-zenska-1-5m-1-do-1-tanio-i4898371139.html

ucinasz męski wtyk i dolutowujesz okrągły i masz gotową przejściówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej walce w końcu udało mi się zainstalować inpę (niestety chyba jakąś starą wersję - pewności nie mam) sugerowaną przy zakupie kabla Viaken (zgodnie z ich pdf'em).

Ostatnio wywaliło mi błąd poduszek i napinaczy (podejrzewam matę pod siedzeniem ale nie chcę wymieniać niczego w ciemno) i tu pojawił się problem bo nie mogę wejść inpą w moduł informacji o bezpieczeństwie.

 

18f14bfb6c4fee75med.jpg

Wyrzuca mi taki błąd

 

e71d2d6fafeec331med.jpg

 

I nie wiem czy jakiś moduł się rozłączył (ostatnio grzebałem w bagażniku pod podłogą) czy mam jakąś starą inpę

W międzyczasie przy zabawie inpą wyskoczył mi też taki komunikat

 

 

7045d7a611958454med.jpg

 

 

I co koledzy na to? Dodam że silnik i inne podzespoły mogę diagnozować (mam jeszcze błąd tylnej klapy- nie otwiera mi się do końca)

Dodatkowo pytanie do kolegi Din76 - będę 6 kwietnia w Lublinie, jak nie dojdę do ładu z tą INPĄ do tego czasu to czy pomógłbyś mi zainstalować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Może ktoś mi podpowie jak mogę rozwiązać mój problem...

 

Komputer z Windows XP

INPA 5.0.2

Interfejs OBD2 na USB

 

Wszystko działa super :)

 

Ale mam też E36 gdzie potrzebny jest jak wiadomo interfejs ADS na RS232

 

Mam taki interfejs. W laptopie mam też gniazdo RS232. Jak teraz zrobić żeby to działało i żebym mógł zmieniać sobie interfejs w razie potrzeby ?

 

INPA zainstalowana pod OBD i wgrane pliki ediabas.ini i obd.ini dostarczone przez producenta interfejsu OBD/USB, no ale ja chce czasem też używać ADS/RS232

 

Proszę o pomoc jak to rozwiązać :)

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli każdorazowo zmieniając interfejs musze edytować sobie plik ?

 

Czyli zmienić: Hardware=OBD, na Hardware=ADS ???

 

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EDIABAS/BIN/Ediabas.ini

Interface =ADS

lub EDIABAS Konfigutator zmienia interfejs

tam sobie zmieniasz na STD:OBD lub ADS

dla ADS RS232 tylko windows 32bit

EDIABAS 6.4.7 (INPA 5) lub EDIABAS 6.4.3 (INPA3 16bit)

tak samo w OBD.ini (opcje Interface=OBD lub ADS )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.