Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Coś mnie bierze bo po raz drugi postepuje wg instrukcji na pierwszej stronie i nie bardzo działa. Juz kiedyś udało mi się zainstalować INPE i śmigało ale potem sie zes.....ło. Wstawiam print screena z otwartej INPY. Jak widać brakuje wielu elementów. Możecie mnie nakierować gdzie mogłem popełnić błąd? Dodam że mam win 10. Inpa kabelek widzi (czarne diody, jak odłączam kabel białe)

Dzieki :)

http://images75.fotosik.pl/639/1254c7d014b6ae89.jpg

 

 

 

W związku z częstymi pytaniami jak skonfigurować oprogramowanie do BMW takie jak:

INPA i NCS Expert opiszę krok po kroku jak wszystko ogarnąć, szybko i sprawnie:

 

.............

 

3) Rozpakuj plik INPA_with_Fxx.rar,

 

4) Następnie skopiuj cały rozpakowany folder (znajdziesz w nim dwa podfoldery EDIABAS i INPA), nadpisz INPA z katalogiem w c:\EC-APPS\INPA i podkatalog EDIABAS z C:\EDIABAS

Chodzi o nadpisanie go/zastąpienie, czyli skopiowanie w to samo miejsce. Po rozpakowaniu pliku w środku znajdziecie małą instrukcję, która pomoże Wam zrozumieć o czym piszę.

 

.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sciagnalem sobie ten program Coding Tool i powgrywalem pliki od E36, E38, E46, E39 ale jak chce wgrac pliki od E60, E65 i E89 to mi po chwili wywala blad "Permision denied".

Sciagalem rozne wersje sp daten i ciagle to samo.

 

Ktos ma jakis pomysl jak rozwiazac ten problem ?

 

 

I jeszcze jedna sprawa. Mialem zainstalowana kiedys wersje duzo wczesniejsza INPA i tam zdaje sie ze byla jakas kombinacja klawiszy zeby zeskanowac wszystkie modulu podlaczonego auta.

Teraz tego skrotu nie widze. W tej nowej INPA da sie zeskanowac za jednym nacisnieciem klawisza wszystkie moduly czy trzeba po kolei wybierac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Film aktualizacja NCS z SP-daten robiłem dla wszystkich modeli BMW

Aktualizacja WINKFPT jest tylko dla jednego modelu auta, aby mieć inny model należny wcześniej w WINKFPT usunąć pliki poprzednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) Następnie skopiuj cały rozpakowany folder (znajdziesz w nim dwa podfoldery EDIABAS i INPA), nadpisz INPA z katalogiem w c:\EC-APPS\INPA i podkatalog EDIABAS z C:\EDIABAS

Chodzi o nadpisanie go/zastąpienie, czyli skopiowanie w to samo miejsce. Po rozpakowaniu pliku w środku znajdziecie małą instrukcję, która pomoże Wam zrozumieć o czym piszę.

 

Wczoraj formatowałem laptopa i chcę zainstalować całość za pierwszym razem żeby nie narobić sobie problemów w związku z tym pytanie (być może głupie - zdarza mi się) do powyższego. Kopiuję i nadpisuję plik po pliku czy wklejam wszystko "na chama" do głównego folderu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale co nie ma ??? E46 w menu ??

SP-daten jest tylko do NCS

a inpa Fxx nie ma w menu E46 trzeba go wpisać zamiast innego modelu dopiero będzie, nawet w old grupie też nie ma

EC-APPS\INPA\CFGDAT\ plik INPA.ini otwórz i wpisz zamiast któregos modelu na pod F3

F3 =E46

F3_ARCHIV =SGBD_E46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

witam mam problem z krokiem "6) Skopiuj plik NCSEXPER.txt do C:\NCSEXPER\CFGDAT (nadpisz na istniejący) - plik znajduje się na chomiku w profilach ncs expert." ponieważ nigdzie nie moge znalez tego pliku może ktos podpowiedzieć gdzie on sie znajduje

 

 

Ok znalazłem znajduje sie w Standard Tools 2.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cześć Wam, kolega próbował mi aktywować audio HiFi, niestety akurat ta opcja wywala taki błąd jak na zdjęciu, wszystkie inne opcje przez ten program który miał działały i dały się aktywoawać/zmieniać, mam e92, radio profesional bez navi, rok 2011 po lifcie.

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/10a2be6179a5cf19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czesc, masz radio z wbudowanym BT, w Twoim przypadku przekodowanie możliwe jest tylko ICOMem A, możesz spróbować wywołać funkcję SG_RESET, jednak raczej nie przyniesie to spodziewanych efektów.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy ktoś mógłby mnie nakierowac których

sp-daten muszę użyć do połączenia się z x1 2011r.

Próbowałem już v49 i v54

Z moją e87 łączy się bez problemu, ale e84

już nie?!?

 

E84 i E87 używają tyych samych SP-DATEN (E89).

Napisz co dokładnie zamierzasz zrobić? Diagnozować INPĄ czy może kodować NCSEXPERTem?

 

Sprecyzuj pytanie, inaczej Ci nie pomożemy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlodzik mampytanie pobralem z homika kiedy inpa pod win 8.1

sklada sie z takich plikow jak

49.0spdate 89lite

inpa with fxx

profiles

sp-daten 49.3(mlodzik 1

bmw standart tool 2.12

itd.

byl tam tez dis ale cos nie kompletny bez glowicy czy jakos tak.

 

teraz pobralem od trandolf-a disa

http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7

i inpe pod win7 zainstalowalem na innym kompie wszystko niby dziala inpa wykrywa zaplon itd problem w tym ze tam nie ma e90 czy da rade podmienic lub dodac tam pliki aby byl moj model auta?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wirtualny XP

C:\INPA\CFGDAT\ skopiuj plik E90.GER i wklej na pulpit zmień nazwe na E90.ENG i wklej znowu do CFGDAT

otwórz w CFGDAT plik INPA.ini i wpisz do menu E90

np pod F9 jak F9 wolny nie zajęty , ale z tego co pamiętam to nie ma F9 u trandolfa

F9 = E90

F9_Text = E90 (E91, E92, E93, M3)

F9_ARCHIV = SGBD_E90

 

zapisz i już masz E90 ale to stara inpa troche doi e90 za stara a jak już masz juz po 2007 d-can to zapomnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry thx autorowi wątku za pracę inpa zainstalowana bez problemu gadała z autem. Naszło mnie wrzucenie spolszczenia i mam C:\EC-APPS\INPA\sgdat\BMS46.ipo(1) : error I300: Error opening object file zdaje się jakiś plik konfiguracyjny po spolszczeniu nie prowadzi w odpowiednie miejsce mogę prosić o podpowiedź jak to naprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W C:\EC-APPS\INPA\SGDAT nie ma skryptu IPO do diagnostyki silnika dlatego pokazuje brak, co nie ma nic wspólnego z spolszczeniem menu inpy

chyba że ktoś żle wpisał w menu INPA/CFGDAT\E46.ENG skierowanie do pliku BMS46.ipo powinno być takie

ENTRY= BMS46,BMS 46 for M43,

ważne jest tylko między = a , między przecinkami to tylko nazwa widoczna w menu inpy może tam być napisane "Ala ma kota " a i tak diagnostyka się uruchomi ,mam ten plik po polsku cały po polsku sam tłumaczyłem jak chcesz to mogę Ci podesłać

,ale raczej z błędu wynika że nie masz go w SGDAT, lub jest uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Pytanie czy inpa oprócz możliwości wydruku zapisuje gdzieś log z odczytanymi błędami ?

EC-APPS/INPA/BIN/ pliki z końcówką TMP otwierasz w notatniku i masz do pliku zapisane można kopiować i wklejać zapisane jest tam do następnego

czytania błędów (całego samochodu lub pojedynczego modułu )

błędy to plik na_fs.tmp

kasuj błędy na_fs_d.tmp

na_id.tmp identyfikacja modułu/wszystkich modułów

na_aif.tmp zbnr i vin

czytanie przez TD-530 jest zapisane w C:\fahrzeug.dat\ plik z vin i rozszerzeniem .000 też otwieramy w notatniku

 

Standard TOOLS 2.12 nie można zainstalować pod WIN 7/8.

Życzy sobie WIN NT 4.0 lub WIN XP prof.....

Jest Standard Tools pod win 7/8?

Proszę o pomoc

przed instalacją Standard tools 2.12

kliknij na instalator standard tools 2.12 prawy myszki > właściwości > zakładka zgodność >

odznacz uruchom ze zgodnością ze starszą wersją Windows

wybierz Windows XP SP3

odznacz też uruchom jako administrator

Zastosuj > OK

uruchom instalator Standard tools 2.12 nawet na Windows 10 64bit działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam mały problem z inpą. BMW e36 m52b50. Do silnika i skrzyni łączy się bezproblemowo. Ale do większości innych modułów nie mogę się połączyć (abs, asc, licznik i kilka innych). Wyskakuje taki błąd:

http://i.imgur.com/J4eZGbL.jpg

 

Może być to wina przejściówki z okrągłej na usb? Przewód pod port com mógłby rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, jak sprawny to ok , lub możesz sam zrobić , ja sobie sam zrobiłem ADS nie jest trudno i działa sprawdzałem,

nawet mogę gotowy projekt dostarczyć , sam projektowałem PCB w EAGLE

oczywiście sam schemat ideowy dostałem na forum , koszt nie jest duży, ale nie kupisz po jednym tranzystorze i rezystorze

więc musisz kupić po 20szt. płytka PCB, wytrawiacz wiertło, plus obudowa końcówki rs232 wtyka 20pin i 16pin i kosz robi się podobny do tego co w linku

tylko masz satysfakcje że sam zrobiłeś, mi wyszło trochę więcej ponieważ zamówiłem sobie aluminiową obudowę aby estetycznie wyglądało :D

( informuję znawców że to moja pierwsza płytka PCB więc proszę o wyrozumiałość )

c2d34b96abbc.jpg

wlutowane elementy w PCB

5e38d1ae0c5a.jpg

36c255782717.jpg

i gotowy interfejs w obudowie aluminiowej (kabel RS232 do komputera kupiłem gotowy bez montażu

053ae303cc26.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.