Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem i myślę że wszystko nie da rady, ale może się mylę, Standard Tools 2.12 trzeba zainstalować i Vmware również (oczywiście konfiguracja kart sieciowych obowiązkowa dla każdego komputera)

a wszystko inne jest możliwe aby jednym przyciskiem typu wypakuj i zmień lub specjalna aplikacja, ale tego typu nie problem zrobić.

Uzupełnienie bibliotek w INPA NCS i WINKFPT (tutaj nie koniecznie wszystko) EDIABAS to i ja tak robię

dodatkowo DIS i XP na VM plus SSS to też nie problem, później tylko uruchomienie i gotowe, to by było możliwe, nawet mógł bym się pokusić aby to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, bo tego DISa samemu sobie zainstalowac, to masakra, a tam koles ma 1 klik i wszystko sie samo instaluje i ustawia, a pozniej tylko sie cieszyc ;)

 

Jak dasz rade i bedzie Ci sie chcialo, bede zainteresowany :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam ten kabel i programy z tej aukcji. Rzeczywiscie instalacja dziecinnie prosta. Z tym, ze czec plikow daten jest z 2006 a czesc z 2012 roku. Okazalo sie, ze modul kombi byl z 2006 roku w ncs expert, a w aucie mialem nowszy. Chcialem zakodowac bc_digital_v na aktiv i skopalem wskazniki. Teraz musze uaktualniac pliki daten i kodowac caly modul KOMBI ponownie, bo wyskakuje mi blad 9317 w inpa i wskazniki ani rusz... No i w zwiazku z tym, ze wszystko bylo zainstalowane jednym kliknieciem, to teraz musze kombinowac zeby uaktualnic pliki daten.

 

Ogolnie wszystko jest na dwoch plytach dvd, ale czesc jak widac jest nieco wiekowa. No, ale wszystko spasowane i nic nie musialem ustawiac w inpa zeby laczyla sie z samochodem. Dis oczywiscie musial byc nieco zmieniony - polaczenia sieciowe itp. A tak poza tym, to ok, ha ha.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To do NCSEXPER ściągnij sobie aplikacje co sama wrzuci, tam gdzie potrzeba pliki, nazywa się BMW CODING TOOL 2.4.0 i niezbędne do uaktualnienia SP-DATEN do danego modelu BMW (do e90 jest SP-DATEN E89) i masz NCS gotowy, na youtube masz film jak to zrobić, nie chwaląc się jam jest jego autorem :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=GEURZQVrsbs

 

 

Gotowce podzielone na osobne programy np. INPA DIS, jak jest dobrze napisana instrukcja to też nie sprawiają problemów z instalacją

Też jest tak ze nie każdy na początku potrzebuje tylu programów, zaczynają przeważnie od INPY i w miarę potrzeb wgrywają dodatkowe programy takie jak DIS ISTA.

Co nie znaczy że krytykuje takie udogodnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co tu jest nie jasnego, ja zrobilem krok po kroku i wszystko smiga jak nalezy, pozniej jeszcze zainstalowalem gotowca ktorego ktos tutaj w temacie podrzucil i tez dziala, co jedynie moze byc problem to z kablem albo trefny, albo nie odpowiednie sterowniki, ja mialem problem z kablem, po zakupie nowego dziala jak nalezy.. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisalem wczesniej - wszystko dzialalo. Do momentu kodowania kombi ze starszymi plikami daten.

Dzieki za poradnik - uporalem sie z tym wczesniej dzieki poradnikowi Rich'a (BMW..), ktory tez mozna znalezc na YT.

Zakodowalem modul kombi z nowymi plikami daten (niestety jedynie v49) z pustym plikiem MAN i wszystko wrocilo do normy, no i mam dodatkowy bajer czyli wskaznik predkosci na BC.

 

Dzieki mimo wszystko za pomoc.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
SP-DATEN v49 to są pliki z 2012 roku więc nie są takie stare, do e90 to nic dużo się nie zmieniło w nowszych, w SP-DATEN nowszych e89 to tylko dokładają nowości do E84 (X1)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Din nie o to chodzi czy są duże rożnice (to można rozważać przy update). Chodzi o to że jeśli zmienili jakąkolwiek pierdułę to ncs ze starszymi datenami nie będzie tego rozróżniać będzie miał wpisy jakich nie było. Dlatego daten muszą być takie same albo wyższe niż po flaszowaniu. Bynajmniej ja tak to rozumiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Din nie o to chodzi czy są duże rożnice (to można rozważać przy update). Chodzi o to że jeśli zmienili jakąkolwiek pierdułę to ncs ze starszymi datenami nie będzie tego rozróżniać będzie miał wpisy jakich nie było. Dlatego daten muszą być takie same albo wyższe niż po flaszowaniu. Bynajmniej ja tak to rozumiem.

 

zgadzam się z Tobą, chodziło mi tylko że SP-Daten v49.x jest w miarę świeże, jak by były v32 z SSS Progman to można mówić że są stare dla e90 , ale do e90 z początku produkcji to powinno być OK, jeżeli ma ktoś nowsze to by było jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

na wstępie napisze iż inpa instalowałem pierwszy raz i udało się.

Dzięki wielkie koledze mlodzik za wkład pracy w instrukcję.

Posiadam E91 z 2010 z silnikiem N47D20C którego nie ma w opcji Engine dla E90 (klawiszF6)

Natomiast w F30(f5) silnik ten jest do wyboru.

Jak sprawić aby w liście znalazł się mój silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1591498-Quick-Guide-customizing-INPA-Screen

 

Pod tym linkiem w drugim screenshocie jest przykład jak to wygląda.

Znajdź ten silnik w f30 a następnie tak samo dopisz do e90.

Są też opisy jak to zrobić u nas na forum w wątku "personalizacja inpa" -coś w tym stylu. Można zrobić "automatic engine selection" -wystarczy poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

na wstępie napisze iż inpa instalowałem pierwszy raz i udało się.

Dzięki wielkie koledze mlodzik za wkład pracy w instrukcję.

Posiadam E91 z 2010 z silnikiem N47D20C którego nie ma w opcji Engine dla E90 (klawiszF6)

Natomiast w F30(f5) silnik ten jest do wyboru.

Jak sprawić aby w liście znalazł się mój silnik.

 

Otwórz folder C:\EC-APPS \ INPA \ CFGDAT \ szukaj pliku F30.ENG otwórz go z pomocą notatnika skopiuj silnik jaki Ci się podoba :

ENTRY= N47tuds, DDE 7.x for N47TÜ,

ENTRY= N47t,DDE7.x N47,

i wklej do folderu C:\EC-APPS\ INPA \ CFGDAT \ szukaj pliku E90.ENG tak samo jak wcześniej otwórz w notatniku i wklej te dwie linijki lub jak nie masz drugiej to tylko pierwszą

i zapisz plik. gotowe, możesz skopiować te dwie linijki co je wkleiłem i zapisać w pliku E90.ENG (ENG jeżeli masz wersję angielską w menu INPY jak niemiecką to zapisz w pliku z końcówką np. E90.GER, możesz zapisać w obydwu nic się nie stanie, przy okazji dopisz sobie do menu jeszcze skan całego samochodu E90 dla wersji po 2007 roku

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

 

oczywiście jak masz w katalogu INPA \ SGDAT myślę że będziesz mile zaskoczony, jak do tej pory nie używałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W najnowszej INPA_with_Fxx jest kilka plików TD-530 mogę wkleić całą zawartość pliku ale to zajmie za dużo strony, co roku wychodzi aktualizacja do TD-530, wyniki są zapisywane w pliku C:\fahrzeug.dat

w tej Inpie Fxx jest ich więcej

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E90 V1.32

ENTRY= EXX,Functional Jobs,

ENTRY= TD-413, TD-413 (2013) EXX-FXX,

ENTRY= TD-413na, TD-413na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-413st, TD-413st (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-530, TD-530 (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-530_E, TD-530_E (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-531, TD-531 (2012)EXX-FXX,

ENTRY= TD-533, TD-533 (2013)EXX-FXX,

ENTRY= td-533na, td-533na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-533_E, TD-533_E (2013)EXX-FXX,

ENTRY= td-535na, td-535na (2013)EXX-FXX,

ENTRY= TD-600, TD-600 (2013)EXX-FXX,

 

część jest po angielsku (końcówka _E ) a druga część po niemiecku

Można utworzyć skróty do tych plików, nie trzeba wchodzić do menu INPY tylko z pulpitu bezpośrednio otwierać ten plik to jakby cała Inpa w jednym pliku, tylko tak pobieżnie, chyba można tam ustawiać funkcje serwisowe itp. i tworzyć specjalne pliki diagnostyczne za pomocą TOOL32 (pliki TST)

aby utworzyć skrót wystarczy wejść do C:EC-APPS \ INPA \BIN plik INPALOAD > właściwości > wyślij do > utwórz skrót na pulpicie

jak utworzy skrót na pulpicie to możemy zmienić w pierwszej kolejności nazwę na INPA TD-530 (dowolna nazwa)

klikamy na właściwości w zakładce skrót dopisujemy w rubryce element docelowy TD-530.IPO wygala to tak (C:\EC-APPS\INPA\BIN\INPALOAD.exe TD-530.ipo)

I już z pulpitu możemy uruchamiać ten plik, niestety nie mam auta na testy, więc jak masz możliwość to zrób mały filmik, dla niektórych to zamiast całej INP{Y wystarczy ten plik w SGDAT ( dla poprawnego działania wymagane są odpowiednie pliki w EDIABAS\ECU (można z SP-DATEN)

Skróty można tworzyć dla wszystkich plików IPO, zwłaszcza dla tych co skanują cały samochód takie jak EXX.IPO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć jestem tu nowy, posiadam kabel Viaken obd2 usb inpa dis gt1, oraz auto bmw E61 525D z 2005 roku. Czy mogl by ktos podać linki do INPY pod windows 8 i do spdaten (jesli dobrze kojarze do kazdego auta jest inna) Najlepiej paczka samorozpakowująca sie.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele potrzebnych rzeczy już też mam :D

Dzięki za link.

 

Pytanie tylko moje brzmi: Która inpa i która baza danych do mojego auta.

 

Na chwile obecna program działa na 50% polowa funkcji jest niedostępna, a nie o to mi chodzi.

Metodą prób i błędów mogę sobie zepsuć auto, a nie o to również mi chodzi. Jestem laikiem w tej dziedzinie ale szybko się uczę i myślę że jeśli pomożecie mi tylko w doborze danych, wersji, i plików bazy danych do mojego auta to poradzę sobie z tym, a w przyszłości to i ja będę mógł pomóc innym posiadaczom BMW.

 

Czytam te wasze posty i jest już taki bajzel w mojej głowie że nie ogarniam więc chwila waszej uwagi porad czy tez linków ułatwi mi życie.

:duh:

 

Pomocy wiec ludziska

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje ślicznie :D

 

Ps. Dwa posty wyżej pisałem że mam Win 8, ale to szczegół. Jeszcze raz wielkie dzięki, dziś postaram się zainstalować tą inpe i dam znać czy zadzaiałało wszystko tak jak powinno.

 

Pozdrawiam Forumowicze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa :( ani jedna wersja ani druga nie współpracuje z moim komputerem(tzn nawet sie nie włącza).

 

Dziś podjade do kolegi z forum, mam nadzieje że mi pomoże.

 

Dzięki za poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego KamilNL , współpracuje tylko trzeba umieć zainstalować na win 8, przed instalacją klikasz na ikonkę Standard Tools 2.12 prawym przyciskiem myszki klikasz na właściwości (na dole paska) jak uruchomisz właściwości to w górnej zakładce pisze "Zgodność" klikasz na tą zakładkę i zaznaczasz ptaszkiem (v) uruchom ze zgodnością z wcześniejszą wersją Windows

pewnie zaproponuje windows XP SP3 zaznaczasz to co zaproponuje, na dole zaznaczasz również (nie koniecznie) uruchom jako administrator klikasz OK i dopiero instalujesz Standard Tools 2.12 (inne wersje Standard tools też się tak instaluje) Jak kolega nie da rady to napisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
jak chcesz to mogę Ci zainstalować przez TeamViewer 9, trochę czuje się zobligowany do instalacji tej inpy napisz na pw Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mi wszystko śmiga pięknie na win 7 tylko ten ncs jest jakiś taki okrojony w poprzednich wersjach widziałem więcej opcji chociażby profili.

Pokopiowałem starszego ncs'a że będzie działał i pokoduje różne rzeczy ale znowu niezgodny z systemem operacyjnym;/ mam 7 64 bit. Podrzuci ktos ncs'a?? Najlepiej po pl:D ale po ang też może być.

 

Dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po angielsku dolne przyciski a górne po niemiecku. łatwizna mozna zapamiętać Datei -profil (tak samo jak w starszych wersjach)

 

 

Din76 wspominalem Ci kiedys, ze u mnie na chomiku masz plik ktory zmiania takze gorne przyciski na ENG :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.