Skocz do zawartości

Gotowi do zmiany opon z zimowych na letnie?


rezulteo opony

Rekomendowane odpowiedzi

Używał ktoś z was Michelin Pilot Super Sport? Założyłem takie do swojej F10 jak narazie jestem zadowolony z komfortu w porównaniu do Conti RF zobaczymy jak z trwałością co do przyczepności autko jak przyklejone do drogi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 398
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Używał ktoś z was Michelin Pilot Super Sport? Założyłem takie do swojej F10 jak narazie jestem zadowolony z komfortu w porównaniu do Conti RF zobaczymy jak z trwałością co do przyczepności autko jak przyklejone do drogi :)

Ja na takich jeżdżę. Dwa sezony to maks (no może trzy jak ktoś bardzo spokojnie jeździ) - rocznie jeżdżę ok 35.000 km czyli opony na jakieś 35-50 tysięcy "letnich" kilometrów.

Z tym przyklejeniem do drogi to nie wiem, ja tam nie mam problemu, żeby je odkleić :D

Ogólnie nie narzekam, a nawet polecam.

aha rozmiar 19"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć!

 

Postanowiłem podzielić się wrażeniami po zmianie opon. Miałem od nowości fabryczne runflat 225/55/R17 Pirelli. Wg mnie opony były bardzo hałaśliwe i twarde (mimo, że są to prawie "balony"). I te cechy znacząco odbierały radość z jazdy. Po przejechaniu około 50 tys. km opony te zużyły się i przyszła pora na zmianę. Szukając opon kierowałem się tylko parametrem hałas. No i znalazłem takie: runflat Bridgestone Potenza S001. Podobno są to opony trzeciej generacji runflat - w USA były dostępne wcześniej (niż w Europie) i zyskały tam w miarę dobre opinie. Jeśli chodzi o hałas, to powinny być najcichsze spośród dostępnych na rynku opon runflat w moim rozmiarze - tylko 69dB. Opony te są jak wspomniałem jakby nowością i chyba z tego powodu nie posiadają certyfikatu BMW, czyli gwiazdki. Ale cena jest jak za opony z gwiazdką... Zaryzykowałem i nabyłem. Na etykiecie faktycznie było napisane 69dB. Pisze o tym, bo czasami producenci podają parametry hałasu dla opon zwykłych, a nie ich odpowiedników runflat Jeżdżę na nich około trzech tygodni. W moim odczuciu opony są lepsze pod dwoma względami od poprzednich (Pirelli):

- po pierwsze - ciche. Nie wkurzają swoim szumem - co za ulga!!!

- po drugie - są bardziej komfortowe. Lepiej tłumią nierówności jezdni i są jakby bardziej "głuche". Trudno to wytłumaczyć - to tak jakby w starym aucie z wytrzepanym zawieszeniem, powymieniać amortyzatory i wszystkie gumowe elementy zawieszenia na nowe. Albo jakby jechać po asfalcie wyłożonym jeszcze warstwą filcu. Byłem do tego stopnia pozytywnie zaskoczony, że aż sprawdziłem czy to są faktycznie runflat - no i są. Potem sprawdziłem, czy nie mam za mało powietrza w kołach - a tu ciśnienie OK.

 

No cóż, tylko się cieszyć. Naprawdę polecam te oponki.

 

P.S. Nie wiem jak sprawują się te opony w jeździe ekstremalnej bo tak nie jeżdżę.

 

 

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Runflaty są przewąznie twardsze niż opony zwykłe wynika to w szególności w ich konstrukcji. Przy zakupie zawsze powinniśmy spojrzeć na etykiete gdzie jest podana głośność opony ale nie wszytkie etykiety mówią nam wszytko o oponach. Przykładowo na etykiecie opony mamy tylko podaną przyczepność na mokrej nawierzchni a na suchej już nie. Więcej na ten temat można znaleźć na http://www.hurtopony.pl/artykul/etykiety-na-oponach.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Planuję zakup opon do X5 E53.

Mam różne szerokości felg - przód około ok. 24cm, a tył ok. 28cm.

Teraz założone są jednakowe z przodu i z tyłu opony zimowe w rozmiarze 255/55/R18

 

Najprościej założyć nowe letnie o takim samym rozmiarze, ale skoro felgi są fabrycznie różne, to może jednak dobrać te opony zgodnie z różnicą tych felg?

Więc jeśli tak, to zwracam się do was z pytaniem jak to zrobić, jak przeliczyć szerokość do obwodu, itp. Auto ma stały napęd na 4 koła (bez xDrive), więc różne szerokości opon mogą się też różnić w obwodzie, mogą być nieco większe,

a to będzie się przekładało na stałą różnicę w prędkości obrotowej przedniej i tylnej osi. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już o oponach... założyłem nowe ( oj, długo wybierałem :mad2: ) Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 195/55 R16
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej załóż takie jakie zalecane są przez BMW. Podaj wzór felg to sprawdzę jakie mają być opony.

Felgi są różne. Według VIN koła są opisane kodem: S312 BMW LA wheels with mixed tyres. Póki co nie wiem jaki to jest wzór. Sprawdzę to gdzieś w książce, czy raczej na felgach?

Wyszukiwarka opon np. na oponeo wskazuje, że jedynymi oponami dla tego auta był rozmiar 235/65/R17 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napewno masz 18 calowe? Bo jak tak to do e53 nie bylo wg katalogu kół mieszanych w tym rozmiarze. Byly 19 i 20 calowe mieszane, ale 18 byly tylko w jednym rozmiarze i bylo to 8,5 cala przod i tyl. Do tego 4 opony 255/55r18

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się założyć oponę R18 na inna felgę? :) To żartem pisane pytanie, ale jeszcze się może okazać, ze serio czegoś nie wiem :) Jak będę pod autem to sprawdzę felgi. Na razie brak mi czasu żeby porządnie zająć się autem. We wtorek wstawiam ją do zagazowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi są różnej szerokości, to pewne. Z wyliczeń kalkulatora doboru opon wynika, że na tył owszem idą 255/55/R18 a na przód wobec tego powinny iść 235/60/R18

Taka konfiguracja gwarantuje że koła będą miały taką samą średnicę (+/- 1mm). Jednak teraz są założone jednakowe opony 255/55/R18 i tez wygląda to nieźle. Przednie opony w stosunku do tylnych są tylko troszkę bardziej "wypukłe" na bokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy masz oryginalne felgi wg katalogu powyżej?? Może są z innego modelu skoro są mieszane przy rozmiarze 18.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że są to takie same felgi jak dla 5tki E39 z tej tabelki 8 i 9 calowe, bo różnica w ich szerokości wynosi właśnie około 2cm. Tylko że w E39 sugerowano oczywiście niższe profile opon, jak na auto osobowe przystało.

Ale w moim VIN napisane jest "Mixed tyres". Co to w ogóle oznacza? że opona jest różna? mieszana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o pomoc w krótkiej sprawie.

Które opony (i przede wszystkim rozmiar) polecacie do BMW e61, X-Drive, automat, 3.0 benza?

 

Pirelli PZ Rosso Asimm 235/45/R17

czy

ContiSportContact 2 FR * 225/50/R17

 

Jakie konsekwencje może mieć używanie rozmiaru, którego nie przewiduje tabliczka na słupku?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może np. ubezpieczyciel zrobić cię w jajko jak dojdzie co do czego

 

Wrzosu- a na tych felgach wyjechał z fabryki? Może miał mixed tires ale i fele miał inne np 19 a ktoś później zmienił na 18 z innego modelu.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może np. ubezpieczyciel zrobić cię w jajko jak dojdzie co do czego

 

Wrzosu- a na tych felgach wyjechał z fabryki? Może miał mixed tires ale i fele miał inne np 19 a ktoś później zmienił na 18 z innego modelu.

 

Możliwe, że było i tak. Chociaż możliwe też, że to jakiś wyjątek. Auto bowiem fabrycznie ma zawieszenie sportowe. S226 Sports suspension settings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W vinie nie da się zobaczyć u ciebie jaki model kół wrzucili na pierwszy montaż. Szkoda. Dali tylko ze mixed tires ale nie podali numeru felgi. U siebie np jak wrzucę Vin to mi wyświetla że wyjechał z fabryki na felgach styling 162. Czy z tego katalogu co został link podany wiesz który model felg masz??? Czy na drzwiach na naklejce masz wpisane dla felg 18 cali różne rozmiary opon przód tył czy tylko 255??? Jak nie to dalej uważam że twoje auto ma felgi z innego BMW. I że mieszane rozmiary były e 53 przy 19 i 20 calach. A 18 calowe felgi powinny być wszystkie takie same.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak więc według vinu wszystkie 4 w styling 69 do e53 powinny być 8.5x18.

Patrząc na katalog felg do BMW wychodzi że masz felgi z bmw E39 (lub z E38 ale tam były 8 i 9.5 cala) tam były stosowane stylng 69 w dwóch szerokościach czyli 8 i 9 cali, co pasuje do szerokości podanych przez ciebie.

Obstawiam, że twoje BMW wyjechało z fabryki na 19 lub 20 i wtedy by pasowało mixed tires, ale ktoś zmienił na fele z piątki( może mu było za twardo, albo za drogo w kupnie opon :D ). Nie ma innej opcji jak dla mnie. E53 nie miało różnych felg w rozmiarze 18. Obstawiam że na naklejce też będzie tylko jeden rozmiar dla felg 18 calowych.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.