Skocz do zawartości

Nie MOGE wykasować INSPEKCJI e46 INPA DIS itd


Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym zę w moim e46 320D M47 99r nie mogę za nic w świecie wykasować inspekcji a mianowicie chodzi mi o Oil service

 

Aktualnie mam 184tys

 

Podczas przekręcenia kluczyka wyskakuje mi oil service 176tys

 

Próbowałem na 4 sposoby skasować oil serwice dodam że mam iterfejs viakena rs232

 

1 Przy użyciu INPA:

- f3>nadwozie>licznik>active i tam pierwsze 4 opcje kasują inspekcje

niestety jedynie ostatnie przejechane kilometry tylko mi się kasują, przyciski 2 3 4 tak jak by wogóle nie reagowały

 

2 Przy użyciu DIS v44

Service functions -Body -Instrument cluster -Reset service interval indicator -with tester i następnie powinien być test plan według instrukcji ja niestety nie mam już nic dalej na tym się kończy

 

3 Przy użyciu przycisków zgodnie z instrukcją która nie pasuje mi do końca nawet według nagrań youtube

a mianowicie:

 

"Wyłączyć zapłon .

Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu

Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1.

Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re

Zwolnić przycisk

Wcisnąć i przytrzymać przycisk

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać.

Zwolnić przycisk

Ponownie nacisnąć i puścić przycisk

Wyświetlony został nowy okres przeglądu.

Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu.

Wyłączyć zapłon . "

 

Udało mi się jedynie wejść w 21 testów czyli:

 

Test 1 - Vehicle Specific Data

1.0 319XX Last 5 of VIN

1.1 46463 Body Number

1.2 0 691872 BMW Part Number of cluster 6211-6918720

1.3 058712 Coding Index 05 / Diagnostic Index 87 / Bus

Index 12

1.4 0702 Manufacturing Date (Calendar Week / Year)

1.5 1 05_150 Cluster Hardware 05 Cluster Software 15

AI Level 01 (ai level is a guess)

1.6 _ _ _ 0 _ _ Don’t Know. Any Ideas?

1.7 07_ _ 10 CAN Index 07 Modification Index 10

(Just a guess based on the cluster label.

Yes I removed the cluster)

 

Test 2 – Cluster System Test

2.0 Sequential test of all gauges indicators and LED

segments. Kind of funky to watch.

 

Test 3 – Don’t know. I think it has something to do

with service intervals

3.0 _ _ 0785 This seems to increase as I drive.

_ _ 0051 ??

 

Test 4 – Momentary fuel consumption

4.0 _ _ _ 061 6.1 L/100 Km

4.1 _ _ _ _ 48 4.8 L/Hour

 

Test 5 - Distance Gone Consumption

5.0 _ _ _ 082 8.2 L / 100 Km

5.1 _ _ _ 351 351 Km to empty?

 

Test 6 – Fuel Level. These all seem to have

something to do with the fuel level as

far as I can tell.

6.0 142113 Both the third and sixth digits varied

at a stand still so I think there are two

separate readings packed in here.

Are there two fuel sensors?

Are there two tanks? 14.2 L & 11.3 L?

6.1 _ _ _ 260 Again, varies with fuel level.

26 L total?

6.1 1_ _ _ 270 In the BMW E46 the 1 indicates

both sensors are okay. 2 Indicates

1 sensor fault.

 

Test 7 – Temperature and Speed

7.0 _ _ _ 087 Coolant Temperature

7.1 _ _ _ 025 Outside Temperature

7.2 XXXX Engine RPM

7.3 _ _ _ 099 Vehicle Speed KPH

 

Test 8 – Hex Code Cluster Inputs/Outputs? 8.0 – 8.3

 

Test 9 – Battery and Charging system.

9.0 13.8 Battery Voltage

9.1 - - - - - - No idea!

9.2 - - - - - - No idea!

9.3 - - - - - - No idea!

 

Test 10 - No Idea

10.0 - - - - - -

10.1 - - - - - -

10.2 5 691872

10.3 028612

10.4 _ _ 0702

10.5 004 _ 090

10.6 - - - - - -

10.7 07 _ _ 07

 

Test 11 -

11.0 _ _ _ _ _ 7

11.1 000000

 

Test 12 – Does not exists

 

Test 13 – Gong Test

13.0 Sounds the cluster gong

 

Test 14 - ?

14.0 672000

14.1 000000

14.2 000000

14.3 000000

14.4 000000

 

Test 15 – Bit maps of some vehicle options/switches

inputs? Outputs?

 

Test 19 – Test Function Lock/Unlock

19.1 The display will change from ‘L-on’ to ‘L-off’

very second. To unlock all of the test functions

press the trip reset button as soon as you see

the ‘L-off’

 

Test 21 - Reset

21.1 Reset the cluster software

 

No i 4 opcja poprzez zwarcie w 20 pinowym łączu diagnostycznym DLC ( okrągłe) OBDII

- przekrecic kluczyk do pozycji zaplon

- zewrzec pin nr 7 i 19 na 3 sekundy

i "oil service" komunikat bedzie zresetowany.

 

Też nie działa taka możliwość porostu nic nie działa cały czas te je.bane 176 000

Gdzieś wyczytałem że za mało kilometrów mam zrobionych żeby wykasować Oil service ale za bardzo wiary w to nie daje

 

Dodam że zmieniany miałem moduł komfortu na wogóle inny nie wiadomo skąd i jakiej bajki inne kody numery itd tyle że HIGH itd (dłuższa historia)

 

Jak ktoś ma jakiś pomysł to prośba o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież serwis olejowy po skasowaniu pokazuje max 25000 km i spada do zera, więc napisz o co Tobie chodzi dokładnie albo nagraj film podczas włączania stacyjki.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory pomyliło mi się tam jest 17 600 km. Teraz dopiero spostrzegłem :duh: :duh: .

I cały czas maleje. Jak kupiłem auto a było to nie dawno to pisało przy uruchamianiu 19 100km.

A wymieniłem teraz olej mimo wszystko bo nie wierzyłem handlarzowi że naprawde go wymienił dlatego chciałem go wykasować żeby od nowa wskazywał ale tak jak opisywałem żadna próba nie daje rezultatu. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku można skasować przebieg mostkując piny w gnieździe diagnostycznym okrągłym, niestety nie pamiętam które - musisz wygooglać.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i 4 opcja poprzez zwarcie w 20 pinowym łączu diagnostycznym DLC ( okrągłe) OBDII

- przekrecic kluczyk do pozycji zaplon

- zewrzec pin nr 7 i 19 na 3 sekundy

i "oil service" komunikat bedzie zresetowany.

Tak jak pisałem próbowałem na 3 nawet 5 sekund zwierać w styki 7 i 19 i też nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

naturalnie że na włączonym

w pozycji II

w inpie zero reakcji jedynie reaguje na pierwszy przycisk czyli kasowanie przebiegu

z menu f3>nadwozie>licznik>active i tam pierwsze 4 opcje kasują inspekcje

 

jeszcze z rana jutro podłacze i sprawdzę DISEM jeszcze raz może coś źle wtedy robiłem

 

chociaż dziwne że mimo robienia zwarcia na OBDI dwóch zacisków nie przyniosło żadnych rezultatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naturalnie że na włączonym

w pozycji II

w inpie zero reakcji jedynie reaguje na pierwszy przycisk czyli kasowanie przebiegu

z menu f3>nadwozie>licznik>active i tam pierwsze 4 opcje kasują inspekcje

chodziło mi czy na uruchomionym silniku to robisz bo tak nie pójdzie

 

chociaż dziwne że mimo robienia zwarcia na OBDI dwóch zacisków nie przyniosło żadnych rezultatów

jeżeli próbowałeś jakimś kabelkiem to raczej małe szanse i zależy jeszcze jak to robiłeś.Spróbuj cienkim drutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście na odpalonym silniku w INPIE z menu f3>nadwozie>licznik>active i tam pierwsze 4 opcje kasujące inspekcje zareagowały niestety wywalił błąd kiliknąłem TAK ale i tak bez rezultatu.

W takim razie już miałem zewrzeć już drutem miedzianym styki w OBD bo rzeczywiście próbowałem wcześniej cienkim przewodem 1mm2 :mad2: . Jednakże jeszcze chwile przed odłączeniem interfejsu wrzuciłem DISa v57 i poszło bez problemowo :norty: :cool2: i odrazu wyskoczyło mi 22 000 oil :o :o :o źle wcześniej rozczytałem instrukcje kasowania inspekcji za pomocą DISa (wystarczyło nacisnąć TEST PLAN :duh: przycisk znajduje sie na dole ekranu a ja szukałem go w następnych otwierających się zakładkach :duh: . Od nie dawna w tym siedzę i wogóle ale się udało wielkie dzięki :) :norty: :norty: teraz jest SUPER :cool2: . Bo już prawie straciłem nadzieje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam wszystkich! Dzisiaj kasowałem oil service w swojej e39 z 99r. Otóż warto wspomnieć o tym, że pin 7 i masę należy zewrzeć grubym drutem. Na początku próbowałem to zrobić przewodem miedzianym 1,5 mm i bez sukcesu. Dopiero gdy wymieniłem go na przewód miedziany 2,5 mm udało sie za pierwszym razem. Masę łapie z jednej ze śrub które znajdują się miedzy gniazdem diagnostycznym a filtrem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naturalnie że na włączonym

w pozycji II

w inpie zero reakcji jedynie reaguje na pierwszy przycisk czyli kasowanie przebiegu

z menu f3>nadwozie>licznik>active i tam pierwsze 4 opcje kasują inspekcje

 

jeszcze z rana jutro podłacze i sprawdzę DISEM jeszcze raz może coś źle wtedy robiłem

 

chociaż dziwne że mimo robienia zwarcia na OBDI dwóch zacisków nie przyniosło żadnych rezultatów

 

Krótko się bawie w inpie i jej nie ogarniam , aczkolwiek udało mi się skasować inspekcje olejową pomimo tego, że miałem identycznie jak Ty .

Inpa reaguje na tylko pierwszą pozycje - czyli kasuje przebieg.

 

Ja zrobiłem tak zacząłem naciskać pozycje 2/3 (nie pamiętam która za co odpowiada) i równocześnie zacząłem naciskać przycisk na licznikach i jakiś cudem zareagowała , pomimo wielu wcześniejszych prób (wtedy nie naciskałem tego przycisku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.