Skocz do zawartości

[e39] NCS - problem "vin is faulty"


mbrs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z podłączeniem się do mojej e39 (530iA 2001r.), za każdym razem wywala mi błędy,

w przypadku inpy jest to: "IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT",

a w przypadku NCS: "VIN is faulty COAPI-2020: no answer from ECU, IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT"

http://i45.tinypic.com/30tt65v.jpg

http://i49.tinypic.com/mu8yuv.jpg

 

problem jest o tyle dziwny, że jak się podłączyłem do kolegi e46 to wszystko latało - inpa i ncs, a w mojej e39 kaplica. Próbowałem już wielu rzeczy: przeinstalowywałem aplikacje po kilka razy z różnych plików i według różnych instrukcji, wydaje mi się że robie to dobrze - pliki .ini, zmienna środowiskowa, port com itd., zresztą na pewno dobrze skoro z e46 działa. Próbowałem na 3 laptopach, na 2 XP a na trzecim win7 i XP z wirtualnej maszyny, powoli ręce mi opadają. Instalowałem z obrazów iso i fizycznie z płyty cd bo tak też ktoś mi poradził.

 

Jedyne czego nie mam możliwości sprawdzić to interfejs bo mam tylko jeden, ale czy może być zły/uszkodzony skoro działa z e46 a z e39 nie chodzi?

Wyczytałem gdzieś, że trzeba w interfejsie zmostkować piny 7 i 8 ale jak go rozebrałem to okazało się że są połączone.

Czy może powinienem zresetować ecu? przez rozłączenie aku i rozładowanie kondensatorów.

Może poszedł jakiś bezpiecznik od kompa? ale gdzie go szukać bo na standardowym panelu bezpieczników w schowku wszystkie są ok.

A może mam przeszczepiany moduł LCM i tam coś się nie zgadza z VINem? Nie znam się na tym do takiego stopnia żeby to sprawdzić

 

Zwracam się z prośbą do was bo mam nadzieje że ktoś mi pomoże i wreszcie to zacznie działać. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i udział w dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwolę dodać coś od siebie :) Otóż wczoraj walczyłem z E38 NCSem i wszystko chodziło i kodowało się normalnie, dziś mając E53 nagle wyskakiwał błąd "VIN is faulty COAPI-2020: no answer from ECU, IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT" W INPie oczywiście 2 czarne kółeczka :lol: Po długich poszukiwaniach okazało się,że należy zmostkować dla pewnych pojazdów piny 7i8 w interfejsie,a dla innych piny nie mogą być zmostkowane. Po zastosowaniu pewnej metody objaśnionej poniżej NCS ruszył E53 aż huczało :D

Na poniższym rysunku widać o jakie pojazdy chodzi:

 

http://img26.imageshack.us/img26/4107/interfacesp.jpg

 

Ja ze swoim interfejsem zrobiłem coś takiego i sprawdziło się idealnie. Przełącznikiem przełączam tylko na "piny 7/8 zwarte" (komunikacja tzw. podwójna linia K) lub "rozwarte"(komunikacja wyłącznie po pinie 7 czyli K):

 

http://www.abload.de/img/dsc00102m704.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc00101y7wo.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc0009997j1.jpg

 

Tak więc nie sądzę,aby interfejs okazał się wadliwy, bo najprawdopodobniej istnieją wersje z fabrycznie zmostkowanymi pinami,bądź też czasem dają specjalne adaptery nakładane na końcówkę OBD ze zmostkowanymi 7i8 w zależności od robionego auta... dlatego w jednym BMW hula a w innym za cholerę :cool2: Mam nadzieję,że mój sposób komuś się bardzo przyda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.