Skocz do zawartości

[e39] Kodowanie NCSem a wybor sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

W moim e39 chcialbym zakodowac kierunki przy zamykaniu/otwieraniu, jezyk angielski, wylaczenie sprawdzanie swiatel przeciwmgielnych przednich, bo ciagle mi wyrzuca blad przepalonej zarowki a swiatla swieca.

 

Znalazlem wiele sposobow kodowania, ale ponizszy pasuje do mojej wersji ncsa

 

1. Skopiuj goodpfist.pfl do katalogu z profilami NCS (ncsexpert/pfs) (profil do NCS zrobiony przez Fister’a) http://rapidshare.com/files/159091037/GOODFIST.PFL 

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil fisterprofile 

4. Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 

5. Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- np. e39 

6. Wybierz ECU do komunikacji, może być pierwsze z góry 

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back 

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł LCM (Light Control Module) 

9. Następnie wybieramy F5 (Basic functions) i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC 

10. W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień: 

xxxx

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony. 

12. Teraz Wracamy do NCS (nie wyłączaliśmy go podczas wykonywania punktu 10 i 11) i wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, zarówno ksenony jak i długie i ustawią się nam.

 

Jak widac to jest sposob na zakodowanie swiatel dziennych, wg niego robie i wszystko wydaje sie byc ok, ale...

 

w punkcie 6 mam do wyboru:

ews

ike

kmb

 

w punkcie 8 mam do wyboru

abg

asc5

ews

gm3

gr2

ihka

kmb

lcm

 

Podpowiedzcie mi co mam wybierac dla kazdej z opcji, ktora chce zakodowac. Chcialbym sie tez dowiedziec co wybierac jak w przyszlosci bede cos kodowal... Puki co kodowanie swiatel dziennych i wylaczenie maty pasazera zawsze sie udawalo ale chcialbym zrozumiec ncsa a nie robic po omacku. Aha, skroty LCM, KMB i EWS rozumiem, inne nie bardzo.

Edytowane przez theded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w punkcie 6 mam do wyboru:

ews

ike

kmb

 

w punkcie 8 mam do wyboru

abg

asc5

ews

gm3

gr2

ihka

kmb

lcm

w punkcie 6 bez znaczenia

w punkcie 8 to wybierasz moduł do odczytu

Abg poduszki powietrzne

asc5 trakcja abs itp

ews immobiliser

gm3 centalny

gr2

ihka klimatyzacja

kmb licznik

lcm komfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Ja tez sprawdzilem wiele instrukcji z forum i internetu i ten ponizej pasuje najbardziej do mojego NCS i mojego auta. Dopiero zaczynam przygode :)

 

ALe do rzeczy, w punkcie 6 mam do wyboru: AKMB ,ALSZ, EWS, KMB

 

ale moge sie laczyc tylko przez ALSZ lub AKMB, na EWS i KMB wywala blad IFH0009

 

przez ALSZ koduje sobie modul swiatel ALSZ (bo u mnie nie ma LCM), a przez AKMB moge kodowac inne moduly (kodowalem GM5), ale w sumie nie sprawdzalem, czy wybierajac w punkcie 6 - ALSZ moge w punkcie 8 wybrac i kodowac GM5 lub inne moduly.

 

Mam pytania :

 

1. czy wybor w punkcie 6 (podobno bez znaczenia), ale moze ma jakies znaczenie ? bo na innych instrukcjach widzialem ze wybierany jest EWS, ale ja nie moge go wybrac bo wywala blad.

 

2. nigdzie nie znalazlem info, ze w punkcie 9, po wybraniu „coapireadsggetfswpsw" wyskakuje okno i czasem trzeba zmienic cos zeby przeszlo, u mnie np musze zmienic koncowke gornego wiersza (xxxxxxC35 na xxxxxxC36, zrobie zdjecia to wstawie, a natknalem sie na to przypadkiem ogladajac filmiki na youtube, ktos wlasnie to zmienial, i chyba chodzi tu o model modulu, tak ? to co musze np zmienic mam w info o bledzie

 

czy to przez to, ze zmienilem modul swiatel ? ale przy GM5 ( ustawialem miganie przy zamykaniu/otwieraniu auta) tez musze zmieniac ostatnia cyfre w jednym z wierszy

 

 

Znalazlem wiele sposobow kodowania, ale ponizszy pasuje do mojej wersji ncsa

 

1. Skopiuj goodpfist.pfl do katalogu z profilami NCS (ncsexpert/pfs) (profil do NCS zrobiony przez Fister’a) http://rapidshare.com/files/159091037/GOODFIST.PFL 

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil fisterprofile 

4. Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 

5. Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- np. e39 

6. Wybierz ECU do komunikacji, może być pierwsze z góry 

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back 

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł LCM (Light Control Module) 

9. Następnie wybieramy F5 (Basic functions) i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC 

10. W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień: 

xxxx

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony. 

12. Teraz Wracamy do NCS (nie wyłączaliśmy go podczas wykonywania punktu 10 i 11) i wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, zarówno ksenony jak i długie i ustawią się nam.

 

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic jaki vin jest w danym module ?

 

ja mam przed liftem auto.

 

poza tym ja pomijam punkt 9, i zamiast tego klikam F4 "Read ECU" i po tym w c/ncsexpert/work, robie kopie pliku FSW_PSW.TRC i zmieniam mu koncowke na .MAN, robie zmiany, zapisuje, wracam do ncs i klikam F2 "Job" i wybieram "sgcodieren", a potem F3 "Execute job" - i tyle. tak jak to jest na tym filmie :

 

 

do kodowania uzywam profilu revtor, ale fister tez dziala, sprawdzilem zapis tych profili i nie znalazlem w nich roznicy...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1 pytanie znalazlem odpowiedz.

 

 

1. czy wybor w punkcie 6 (podobno bez znaczenia), ale moze ma jakies znaczenie ? bo na innych instrukcjach widzialem ze wybierany jest EWS, ale ja nie moge go wybrac bo wywala blad.

 

wiec jakto jest?

 

a tu jest odpowiedz http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1800496-Dummies-Guide-to-Basic-coding-with-NCS-Expert&highlight=ncs*

The VO is written into a couple modules of the car, usually ones that start with an "A", like AKMB or ALSZ. On some cars its written elsewhere. In my 02 M3, the VO was written in ALSZ and AKMB. On my '00 328ci it was stored in EWS, KMB. Its nothing more than a string of text/numbers stored in the flash memory of these modules, nothing special. Why is it written into two places? because if one module is failed and has to be replaced, then the other will serve as a backup so you can code the new replacement module to your car. For example ALSZ is the "light switch module" in your car, for some reason it fails. When you buy a new LSZ/LCM, you can retrieve all your settings of VO from AKMB and then code your new LCM to YOUR factory settings. The chances of both modules failing is slim, but if it does... you'll have to contact BMW so they can give you the VO for your car from their records.

OK the one difference is pre-02 cars dont have a VO. Those cars have their ZCS (which acts like a VO) stored in the EWS or KMB modules. The stuff below is basically identical however for individual parameter coding. 

 

wiec wedlug tego opisu, wszystko mam ok, poprostu ja mam auto z 2002 mimo ze jeszcze przed liftem, dlatego mam w ALSZ lub AKMB.

 

2. nigdzie nie znalazlem info, ze w punkcie 9, po wybraniu „coapireadsggetfswpsw" wyskakuje okno i czasem trzeba zmienic cos zeby przeszlo, u mnie np musze zmienic koncowke gornego wiersza (xxxxxxC35 na xxxxxxC36, zrobie zdjecia to wstawie, a natknalem sie na to przypadkiem ogladajac filmiki na youtube, ktos wlasnie to zmienial, i chyba chodzi tu o model modulu, tak ?

 

czy to przez to, ze zmienilem modul swiatel ?

 

odpowiedzi na 2 pytanie jeszcze nie znalazlem. nie jest mi to do niczego potrzebne, bo nie uzywam juz tej opcji, pomijam i wciskam F4 "read ecu", edytuje plik, zapisuje, klikam najpierw F2 "job" i F3 "execute job"- i tyle.

 

ale gdyby ktos jednak wiedzial i zechcial sie podzielic wiedza, bylbym wdzieczny.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po punkcje wybraniu f6 back wciskasz f4 wybierasz starownik i jeszcze raz f4 read i tez zapisze plik kodowania do trc. po co ta kombinacja z punktem 9 to nierozumiem

 

no wlasnie tez nie rozumiem, dlatego pytam, bo moze ma jakies znaczenie.

 

ja robie tak jak napisales.

Edytowane przez rzecik

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Punkt 9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

. prawie zawsze powoduje problemy błędy jedni robią to również przez f2 czyli charge job i wybór code data lessen lub inne. ja dwa odczytałem plik trc wcześniej i zmieniłem to to mi było trzeba podmieniłem pliki man zrobiłem f3 i kodowanie się udało za drugim natomiast razem wyskoczył błąd coapi 2060 i zastanawiam się od czego to zależy. Moze ktoś doprecyzuję lub poda własną inwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dawna koduje wszystko tym sposobem :

 

Kodowanie modulow w NCSEXPER 


1. Usun wszystko co masz w folderze C:\ncsexper\work 

2. W katalogu C:\ncsexpert\work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil "Revtor`s" 

4. Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 

5. Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy - np. E46 

6. Wybierz ECU do komunikacji, może być pierwsze z góry 

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back 

8. Wbierz F4 "Program ECU", w oknie, które się pokaże wybieramy moduł, ktory chcemy kodowac 

9. Następnie wybieramy F4 "Read ECU" 

10.Nie wylaczamy NCS ! Idziemy do katalogu C:\ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, przenies go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, nastepnie otworz w notatniku i zmień funkcje ktore Cie interesuja 

11.Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN, skopiuj go spowrotem do katalogu ncsexpert/Work 

12.Teraz Wracamy do NCS (nie wyłączaliśmy go podczas wykonywania punktu 10 i 11) i klikamy F2 "Job" i wybieramy "sgcodieren", a potem F3 "Execute job" 

To tyle, zmiany zakodowane. 

Jesli pojdzie cos nie tak, zawsze mozemy przywrocic ustawienia fabryczne kodujac pustym plikiem FSW_PSW.MAN. 

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tez sprawdzilem wiele instrukcji z forum i internetu i ten ponizej pasuje najbardziej do mojego NCS i mojego auta. Dopiero zaczynam przygode :)

 

ALe do rzeczy, w punkcie 6 mam do wyboru: AKMB ,ALSZ, EWS, KMB

 

ale moge sie laczyc tylko przez ALSZ lub AKMB, na EWS i KMB wywala blad IFH0009

 

przez ALSZ koduje sobie modul swiatel ALSZ (bo u mnie nie ma LCM), a przez AKMB moge kodowac inne moduly (kodowalem GM5), ale w sumie nie sprawdzalem, czy wybierajac w punkcie 6 - ALSZ moge w punkcie 8 wybrac i kodowac GM5 lub inne moduly.

 

Mam pytania :

 

1. czy wybor w punkcie 6 (podobno bez znaczenia), ale moze ma jakies znaczenie ? bo na innych instrukcjach widzialem ze wybierany jest EWS, ale ja nie moge go wybrac bo wywala blad.

 

2. nigdzie nie znalazlem info, ze w punkcie 9, po wybraniu „coapireadsggetfswpsw" wyskakuje okno i czasem trzeba zmienic cos zeby przeszlo, u mnie np musze zmienic koncowke gornego wiersza (xxxxxxC35 na xxxxxxC36, zrobie zdjecia to wstawie, a natknalem sie na to przypadkiem ogladajac filmiki na youtube, ktos wlasnie to zmienial, i chyba chodzi tu o model modulu, tak ? to co musze np zmienic mam w info o bledzie

 

czy to przez to, ze zmienilem modul swiatel ? ale przy GM5 ( ustawialem miganie przy zamykaniu/otwieraniu auta) tez musze zmieniac ostatnia cyfre w jednym z wierszy

 

 

Ad 1 W E46 po liftingu nastąpiła zmiana modułów do komunikacji (punkt 6) do 2001/09 były to EWS i KMB i kod opisu ZCS GM SA VN(zakodowanie wyposażenie (SA) i opis samochodu) po liftingu mamy już FA tak jak w E60 e83 e87 E90 i już przez stare moduły nie można się połączyć są 2 nowe AKMB i ALSZ w nich jest już FA (opis i kod wyposażenia i opis samochodu) w E39 też się zmieniało wcześniej było IKE i EWS a póżniej KMB i EWS opis wyposażenia w ZCS w E53 tak samo tylko ZCS nie ma FA

 

po liftingu E46 połączysz się i zakodujesz przez oba AKMB i ALSZ to są moduły do komunikacji i mają zapis FA, moduł EWS po lifcie to zwykły moduł do kodowania, ale nie można przez niego łączyć (KMB już nie ma, jest AKMB) , więc wybór ma znaczenie trzeba to uwzględnić w instrukcji jak jest EWS to dotyczy instrukcja tylko wersji przedliftowej po lifcie wybieramy zamiast EWS AKMB lub ALSZ

 

A2 kolega opisał to dobrze ze zdjęciami (jest nowsza wersja programu dlatego trzeba go zmienić o jeden numer w górę lub jak był moduł wymieniany to może być już z końca numerów, a zapis samochodu z modułu komunikacji podaje jeszcze starszą wersje .

viewtopic.php?f=48&t=260787

Minusem jest to że jak chcemy przekodować cały samochód do serii (zamiast Process ECU wybieramy Process CAR >Code Car)

jak jest inny numer sterownika to kodowanie całego samochodu do serii nie powiedzie się (profil Expertmode) bez pliku man

Szukam obecnie jak zmienić w ZCS i FA aby NCS czytał właściwy numer modułu (a właściwie to numer programu) ISTA widzi nawet 3 numery sterownika

 

A3 są różne wersje kodowania NCS nawet można Vin zmieniać za pomoćą NCS tylko nie ustaliłem jaki profil potrzebny

ale uwzględniamy główne które możemy jeszcze podzielić

1 Expertmode (zmiana ZCS FA kodowanie do serii z ZSC lub FA) (bez pliku man )

2 CAR\KEY MEMORY kodowanie całego samochodu dzielimy jeszcze na kodowanie indywidualnych ustawień pod konkretny kluczyk

3 kodowanie wybranego modułu (punkt 8) przez plik FSW_PSW.man w tym ja znam 3 sposoby jak kodować plikiem man wszystkie sa skuteczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I wszystko prawie jasne :mrgreen: Dzieki Din76 :cool2: Szacun za wiedze :cool2:

 

Mam takie tylko jedno pytanie, moje oba BMW E46 coupe sa przed liftowe , 330ci z 06/2001r , a 320ci z 01/2002r i oba lacze tak samo , tylko przez AKMB i ALSZ...

 

Wiec chyba roznie w tych rocznikach wychodzily moduly... Albo ktos kiedys cos zmienial, choc 330ci jest doposazone dla klienta w kilka opcji (tv/navi/alcantara/wywalona skora/i cos tam jeszcze), wiec moze dlatego modul jest nowszy, ale nie wiem, tylko zgaduje :)

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast jestem na etapie dokładnia halogenów . Kupiłem lcm teoretycznie z 2002 r czyli polift jednak okazał 2000/32 i tu lipa nadpisałem vin przebieg. Mogę się połączyć jedynie przez akmb póżniej LSZ I przez code data lesen to od razu błąd coapi-2041 wrong ecu coding index A_ALSZ CODIERINDEX 29H czyli ze moduł lsz jest c29 jednak mój powienien mieć c34 bo tak pokazuje i taki był . Przez basic funstion fswpswsg read zmieniam na 29 końcówkę i zrobiłem odczyt. Jednak po edytacji nie wchodzą wszystkie parametry lsz tylko parametr 12 i 13 co uniemożliwia kompletną aktywacje dziennych sposobem sprzed liftu czyli z daty z której jest ten moduł. po zmianach nie ma możliwości zakodowania bo wywala błąd opisany wczesniej czy starszego modułu nie ma możliwości zakodowania ? Pasoft nie zmienia wszystkich pozycji i dzienne się nie zapalają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.