Skocz do zawartości

Różnice między interfejsem K-CAN D-CAN


e61

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie w związku z interfejsem K/D-CAN.

Według opisu D-CAN i PT-CAN (500kbit/s) a K-CAN (100kbit/s) Czy linię D-CAN posiadają samochody tylko po 2007.03? Czy starsze również?

I czy jest różnica np w programowaniu sterowników (chodzi mi o szybkość) z linią D i K?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Po 2007 tylko dcan. Roznica w predkosci kodowania jest nieznaczna choc mam porownanie dde e46 vs e90 wiec moze to byc spowodowane mniejszym dde w e46

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam kabel K+DCAN. Połączyć się mogę tylko ze sterownikiem silnika. Wszystkie inne moduły wywalają IFH-0009. Czy jest to spowodowane tym, że nie mam zmostkowanych w interfejsie PIN-ów 7 i 8? Z nowszymi wersjami serii E obsługujących D-CAN pewnie działał by bez zarzutu. Edytowane przez piot5rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

To może ktoś jeszcze wie jaka jest różnica między kablem K+DCAN działającym np. z BMW e90 do 03/2008, a takimi które działają do 2012?

 

Różnic w budowie kabla nie ma, a jednak po 03/2008 ten pierwszy kabel już nie działa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja dostalem wczoraj moj kabel K+DCAN (E61 LCI 02/2009) http://www.ebay.de/itm/300725698243?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

i wtyczka wyglada tak:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140529_080759_zps71b3w0hq.jpg

 

Mam nadzieje ze dobry :mrgreen:

 

Na ich stronie jest napisane ze jesli chcial bym obslugiwac starsze modele potrzebuje adapter K-Line

http://www.ebay.de/itm/BMW-K-Line-Adapter-E46-E39-E60-E61-E63-E64-E65-E66-E70-E81-E87-E90-E91-E83-/291036920610?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item43c326fb22

 

Na ich stronie wyczytalem tez ze jesli chcesz diagnozowac nowsze modele a posoadasz taki kabel:

http://www.ebay.de/itm/BMW-Ediabas-Inpa-DIAGNOSE-INTERFACE-E39-E46-E53-E60-E61-E70-E83-E85-E86-E90-E91-/300674477023?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item4601986bdf

 

To on nie podejdzie bo obsluguje tylko modele do 3/2007. Aby diagnozowac modele po 3/2007 potrzebujesz kabel z interfejsem DCAN

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej przelotce jest połączony 7 i 8. Ludzie zakładają sobie przełącznik. Po co -bo w niktórych nowszych autach jak jest zmostkowane 7i8 to wywala błąd ifh-18.

Z praktyki -mam kabel k+dcan ze zmostkowanymi pinami 7i8. Cała seria Exx działa i nigdy nie miałem zonka (starsze autaka potrzebują podwójnej linii k).

Czytałem że na tych kablach można serię Fxx diagnozować - mi się to nie udało (może dlatego że nie chciało mi się rozlutowywać 7i8) -wolałem sobie kupić enet i na nim działa seria Fxx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ktoś zna odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie odnoścnie K+DCAN'a? Dlaczego jedne działają z autami do 03/2008 i wyżej nie, a inne wyglądające identycznie działają już z autami do 2012?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz konkretny przypadek czy bazujesz na tym co piszą sprzedawcy?

Mam dwa kdcany te przeźroczyste i oba działają na e90 2011.

Mam też inny na innych komponentach i też działa.

A tu odpowiedź na twoje pytanie:

It depends on the application and vehicles you are using it in, some older chassis cars have two K-Lines, one on pin 7 and one on pin 8 so most cables have pins 7-8 connected/soldered to accomodate that.

 

07-09 D-CAN cars don't use pin 8 but still does use pin 7 so the cable continues to work fine, but in 09-10 BMW re-used the pin 8 position for ethernet, so if you have an interface that has pin 7-8 connected (and most of the ones you find on eBay and such do), you'll get errors trying to communicate with the car because of the ethernet connection at pin 8 interfering with the D-CAN connection on pin 7.

 

Czyli jeżeli tak jest że kabelek się nie łączy to trzeba oddzielić 8 od 7 i próbować tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazuje na swoim przykladzie i kablach, ktore mialem.

Np. mialem 2 k+dcany i jeden dzialal z autami starymi i nowszymi tylko do 03/2008, gdy mialem juz auto z kwietnia 2008 to kabel sie nie laczyc i pojawial sie blad IFH-003 zaklocone polaczenie.

2 kabel dzialal ze starymi i nowymi kablami. Z ciekawosci otworzylem je i oba nie mialy zlutowanego pinu 7 i 8, wiec dziwne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawe. Kiedyś dojdziemy do tego. Być może jest także różnica w autach które podpinamy. Ja mam gościa z e90 2011 i jego auto jest bez navi. Może lepiej wyposażone auta mają ten ethernet i w nich będzie zonk. Tak czy siak w kablu enet jest połączony pin 8 z 16 opornikiem i jeśli auto ma ethernet a piny 7i8 w fejsie są połączone wtedy wywala błąd że mu coś przeszkadza -ja tak myślałem do tej pory. A być może mimo że wyglądają tak samo to jeden z nich nie przełącza automatycznie szybkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, D-CAN nie wymaga połączonych pinów 7 i 8 te piny łączy się tylko po to aby interfejs obsługiwał podwójną linie K w E46, E38, E39, E53, E83(BMW 96-2007), w niepołączonych pinach, pin 7 diagnozuje tylko silnik i skrzynię automatyczną (CAN) , a z pinu 8 reszta sterowników, to po to łączy się te piny, ale czy w e90 jest podwójna linia K K tego jeszcze nie wiem (EDIT jest tylko pin 7 nie ma pinu 8), podstawową linią D-CAN jest pin 6 i 14 , a samochody z dwiema liniami K -K jak e46 itp , ponieważ na pinie 7 jest K-line to po to łączy się 7 z 8 aby odsługiwać drugą linie K z pinu 7 ponieważ nie maja D-Can to nie ma problemu i tak samo odwrotnie w D-CAN pin 7 jest nie istotny więc połączenie nie ma znaczenia że jest połączony, oczywiście do pewnego momentu, później, nie pamiętam w którym roku pin 8 jest wykorzystywany, i jak pojawi się na nim napięcie to wyrzuca błędy interfejsu, tak jak kolega pisał wcześniej, dla tego niektórzy robią sobie wyłączniki spiętych pinów 7 i 8 aby diagnostyka najnowszych aut była możliwa, na czystym D-CAN powinny chodzić też FXX, ale jak maja połączone piny to w nich wyrzucany jest błąd interfejsu właśnie.

W enet są połączone piny 8 i 16 rezystorem aby uruchomić port Ethernet (enet) ponieważ nie można obsługiwać dwóch interfejsów D-can i ENET to pojawiające sie napięcie na pinie 8 blokuje diagnostykę D-can , diagnostyka z ENET to piny pin 11, 12 , 13, 3 , 4,5 (4 i 5 połączone MASA)

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

jestem szczęśliwym posiadaczem e90 z marca 2008 jednak mam problem z połączeniem się przez adapter bluetooth (zarówno z torque pro oraz z bwmhat lite nie można było nawiązać połączenia): http://www.obdinnovations.com/vgate-ica ... s-scanner/ . Dowiedziałem się dzięki Wam, że może to nie działać w autach po 03.2007 więc zakupiłem kabelek K+DCAN który obsługuje protokoły:

- High-speed D-CAN and PT-CAN (500 kbit/s)

- Low-speed K-CAN (100 kbit/s)

- Standard BMW ports (BMW-OBD-interface)

 

Telefon może nawiązać połączenie tylko w bmwhat jednak po skanowaniu błędów wyświetla błąd połączenia. Natomiast w torque pro próbuję się łączyć, jednak bez skutków i nie można odczytać żadnych informacji. Próbowałem zarówno na pracującym silniku jak i na zgaszonym. Wiecie co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.