Skocz do zawartości

[e39] wymiana komputera silnika


Majkii

Rekomendowane odpowiedzi

Mam uszkodzony komputer, kupiłem nowy, razem z ewsem i stacyjka/kluczykiem.

Komputer jest identyczny, ews ma troche inne numery. Podłączyłem nowy komputer, ews, przełożyłem kostkę immo do swojego kluczyka i próbowałem odpalić - zero reakcji. Wsadziłem nową stacyjkę - zero reakcji. Wsadziłem stary ews, i na moim kluczu kręci rozrusznik, ale dalej nie pali - jest taki sam objaw, jak był. Miałem zwarcie w instalacji i brak iskry, rozrusznik kręcił, czyli niby komputer uszkodzony, nowy komputer, rozrusznik kręci - pytanie czy potrzebna jest jakaś synchronizacja? Auto to e39 z 99, m52tub20, wiem, że w inpie jest jakaś opcja ews synchro, ale nie wiem, czy to używa się przy zmianie dme czy ews? Przy niezgraniu ews z komputerem powinien kręcić? Jak odpalić w końcu to padło? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwi mnie to właśnie, że kręci, skoro komputer jest z innego samochodu, czy może ja coś źle myślę?

Natomiast zestaw EWS + komp z innego auta zero reakcji, tylko zapłon. Z tego co teraz zauważyłem ten EWS, co kupiłem miał trochę inne numery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wygląda na to, że nie kupiłeś kompletu (każdy z elementów może być z innego auta), albo kupiłeś EWS z kompletu i DME a kluczyk (pestkę z kluczyka) jednak od innego auta.

 

EWS + właściwy kluczyk = się kręcenie rozrusznikiem

EWS + właściwy kluczyk + DME z tego samego kompletu = kręcenie i odpalenie (o ile jest właściwa synchronizacja EWS z DME)

 

 

Jeżeli na twoim EWS-ie i kluczyku kreci, a nie odpala to wszystko jest ok. Swój komp masz uszkodzony więc nie odpali, a nowy nie jest z kompletu wiec też nie odpali, bo nie zgadzają się kody miedzy EWS-em a DME. Natomiast jeżeli cały nowy komplet nawet nie kreci to znaczy ze nie jest kompletem (tzn na pewno klucz i EWS są z rożnych aut)

 

Jak coś zajmuje się przywróceniem synchronizacji kluczy, które utraciły zgodność kodu kroczącego z EWS-em, jak również programuje nowe kluczyki zwykłe i z pilotami, dezaktywuje stare zagubione klucze, lub dodaje klucze nawet jeżeli zostały utracone wszystkie kluczyki.

 

 

Jeżeli masz pewność ze EWS i DME to komplet z jednego auta (mogę odczytać VIN zapisany w EWS-ie i porównamy z VIN-em zapisanym na naklejce DME) to mogę ci zaprogramować klucz lub klucze do tego kompletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpowiedzieć, co zrobić, czy tylko odpłatnie? I jesteś aż z Wrocławia?

Próbowałem dokodować DIS'em DME na moim ewsie, ale pokazało w pewnym momenci, że DME i EWS nie pasują do siebie, nie wiem, czy wszystko dobrze robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety okolice Wrocławia. Synchronizacja DIS-em i żadnym innym oprogramowaniem z tego co wiem nie pomoże jeżeli EWS3 i sterownik są z innego auta. Oczywiście w przypadku EWS3, bo EWS2 dardy zgrać z DME przez uzgodnienie ISN.

 

Właśnie czekam na system diagnostyczny z cała paczką programów to zacznę się tym bawić, ale z tego co już na dzień dzisiejszy wiem nie ma możliwości zgrać EWS-a3 i DME z rożnych aut. W EWS3.3 od 1997 roku jest tablica kodów, która po pierwszym zgraniu z komputerem silnika zapisuje się w nim na stałe. Potem tylko możesz je synchronizować miedzy sobą, ale tablice kodów muszą być zgodne. Nie wiem co by było jakby wyczyścić EWS do stanu fabrycznego (też to mogę zrobić) i następnie wsadzić go do auta i dopisać DIS-em opcją wymiany uszkodzonej części. Możliwe że wtedy tablicę kodów pobierze sobie z DME do EWS-a ale wątpię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Mam problem z ews i chciałem odświeżyć temat.

Czy istnieje możliwość przelutowania tablicy kodów z jednego ews do drugiego? Skoro nie da się ich zsynchronizować to może fizyczna zamiana pamięci coś by dała? Jeśli nie to po co ludzie sprzedają same ews'y???

Walczyłem niedawno z audi a6 i tam spalił się komp silnika. Po kupnie nowego elektryk skopiował wszystkie dane ze starego sterownika coś przelutował i auto chodzi elegancko.

Czy ktoś kiedykolwiek sie zagłębiał co konkretnie się psuje w tych ews3? Bo rozładował mi się aku i teraz niestety rozrusznik nie kręci wcale :/ i mam powracający błąd 128 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeśli nawet naprawisz kluczyk to mnie to za bardzo nie urządza bo potrzebna będzie synchronizacja ews -dme. A mam z tym problem bo nie mogę się z ews połączyć. Na razie auta nie potrzebuję tak mocno więc przemyślę jak to rozwiązać. Przydałby się ktoś z mojej okolicy. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że potrzebna synchronizacja skoro ews nie kręci. Pierwsze co trzeba zrobić to to żeby rozpoznał kluczyk i zaczął kręcić rozrusznikiem i być moze nie trzeba synchronizować. Możliwe że EWS sie uwalił ale ma sprawną pamięc z aktualną synchronizacją. Jak mi przyślesz to będę wiedział czy to wina padnięcia kluczy czy to ews pad a pamięc jest sprawna więc mogę ją przegrać do sprawnego EWSa. Oczywiście jak chcesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież o tym piszemy że jezeli padnie EWS i nie rozpozna klucza albo sam transponder to nie będzie kręcenia rozrusznikiem. Synchronizacja EWS-DME czy DDE nie ma tutaj nic do znaczenia. Możemy wziąść nawet EWS z kluczem z innego auta i bedzie kręciło rozrusznikiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.