Skocz do zawartości

[e46] problem ncs VIN is faulty


Ploteek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien problem z ncs, otoz nie idzie mi sie przez niego polaczyc z autkiem... e46 2003r. obd, interfejs usb. Wszystko robione wg instrukcji, czyli profile i ustawienia. Inpa dziala bez problemu, a ncs wywala blad:

VIN is faulty

COAPI-2001: EDIABAS not initializied

 

Z niecierpliwoscia czekam na jakas odpowiedz/pomoc.

 

Pozdrawiam,

Ploteek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pozwolę dodać coś od siebie :) Otóż wczoraj walczyłem z E38 NCSem i wszystko chodziło i kodowało sie normalnie, dziś mając E53 nagle wyskakiwał błąd "VIN is faulty COAPI-2020: no answer from ECU, IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT" W INPie oczywiście 2 czarne kółeczka :lol: Po długich poszukiwaniach rzeczywiście okazało się,że należy zmostkować dla pewnych pojazdów piny 7i8 w interfejsie,a dla innych piny nie mogą być zmostkowane. Po zastosowaniu pewnej metody obajaśnionej poniżej NCS ruszył E53 aż huczało :D

Na poniższym rysunku widać o jakie pojazdy chodzi:

 

http://img26.imageshack.us/img26/4107/interfacesp.jpg

 

Ja ze swoim interfejsem zrobiłem coś takiego i sprawdziło się idealnie. Przełącznikiem przełączam tylko na "piny 7/8 zwarte" (komunikacja tzw. podwójna linia K) lub "rozwarte"(komunikacja wyłącznie po pinie 7 czyli K):

 

http://www.abload.de/img/dsc00102m704.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc00101y7wo.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc0009997j1.jpg

 

Tak więc kolega Ploteek ma 100% rację! Oszczędźcie sobie kilka godzin :) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Posiadam kabel vag k+can. po zaisntalowaniu inpy na wirtualnej maszynie, ta zczytuje mi tylko podstawowe parametry silnika w zakladce analog. Nie widzi zadnego innego modulu, a co z tym idzie, nie dziala tez NCS Expert. Po rozkreceniu kabla, zauwazylem, ze pin nr 8 jest zwarty z 16, czyli jezeli dobrze mysle, na 8 jest 12V. Czy w ten sposob mam to jeszcze zewrzec z pinem 7? Czy najpierw przerwac polaczenie 8 z 16?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kabelek zrobiony. Wszystkie moduły są odczytywane. NCS działa poprawnie. Inpa nie wykrywa mi zapłonu i baterii - czy są jakieś tego konsekwencje skoro wszystko działa?

 

Nie, nie masz się o co martwić jak wszystko działa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżę temat i zapytam po co mostkowac lub nie mostkowac te piny skoro w gniezdzie i tak nie stytkają sie one z niczym bo nie sa podpiete.

A to dowod z mojego E90 z 02.2008. Tak czy siak, zmostkowane lub nie i tak nie dziala i juz nei wiem gdzie szukac powodu. Ktos tu pisal ze mial poloczenie z pinem 8 i 16 i to by moze mialo jakis sens. Czy tak ma być ???

http://imageshack.com/a/img21/5829/ep8u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po to jeżeli używasz kabelka również do starszych modeli typu E46, E39 a zresztą wyraźnie na rysunku w poście powyżej widać jakie auta i czy wymagają zmostkowanego pinu. Po co się to robi? Bez zmostkowanego nie łączy mi się z np E46 inpa ani ncs, po tym zabiegu wszystko chodzi idealnie więc coś na rzeczy jednak jest.

PS. W E90 nie potrzeba mostkować niczego dlatego u ciebie chodzi. Ja w swojej pracy co rusz muszę przechodzić z E60,E90 itp na starsze i dlatego w moim wypadku jest to niezbędne. Nie chce mi się bawić ICOM w pierdoły typu światła dzienne dlatego robię to D CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Ja jak kupiłem inerfejs to ma zmostkowane (zlutowane piny 7 i 8). INPA nie wykrywa mi zapłonu na wirtualnej maszynie i co chwile wyskakuje mi komunikat. A w Ncs expert robiłem ostatnio dzienne i było ok a dzisiaj wyskakuje mi ten bład jezeli chce wybrac ecu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pozwólcie że odgrzeje troche kotleta....

Mam problem z połączeniem się z ncsexpert. Wywala mi błąd "VIN is faulty" u mnie w E60 LCI 2008r. Rozebrałem swój kabel (taki sam ja u kolegi damascus7) i u mnie porty 7 i 8 nie są zmostkowane. Z wyżej wklejonego zdjęcia przez kolegę damascus7 wynika iż nie musze mieć zmostkowanych tych portów (czyli wszystko wydawałoby się ok) a jednak wywala błąd VIN-u.

Moje pytanie brzmi: czy powinienem zmostkować te piny? a jeśli nie to co może być nie tak?

Prosze o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalowałem wielokrotnie oprogramowanie według tego DIY -->> http://www.bmwuk.pl/viewtopic.php?p=795

Aktualizowałem SP-Daten v50.2 z tej stronki -->> chrome://mega/content/secure.html#F!h48UlKiI!VWXtthp41iwK6Z5sPjFGCA

 

i ciągle wyskakuje mi taki błąd :evil: :evil: :evil: :evil:

 

http://s2.ifotos.pl/img/Errorjpg_wwsswxe.jpg

 

Pomocy! Jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma pomysłu jak rozwiązać tą łamigłówkę?

 

Może mam zły kabel. Mój kupiłem od tego sprzedawcy:

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-k-dcan-e31-e38-e66-e60-e64-cd-i5162774570.html

 

Walczę z tym już 4 czy 5 dzień :cry2: :mad2:

 

Ps. W INPIE wywala mi błąd IFH-0009, tak że ani INPA ani NCS-EXPERT nie łączy się z żadnym z modułów.. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzeje kotlet bo mam dokładnie ten sam problem co kolega poprzedzający. E60 LCI kabel K+DCAN, który za nic nie chce sie skomunikować z autem. INPe instalowałem kilkukrotnie, różne wersje zarówno na VM z XP jak i na WIn7HP64bit.

 

Może kolega wyżej rozwiązał swój problem z tym kablem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 miesiące temu...
Odgrzeje kotlet bo mam dokładnie ten sam problem co kolega poprzedzający. E60 LCI kabel K+DCAN, który za nic nie chce sie skomunikować z autem. INPe instalowałem kilkukrotnie, różne wersje zarówno na VM z XP jak i na WIn7HP64bit.

 

Może kolega wyżej rozwiązał swój problem z tym kablem?

 

 

Kolego mam pytanie czy nie łączył ci się z żadnym modułem ja również mam kabel na białej płytce i w INPIE łączy mi się tylko z silnikiem, zmieniarką i sterowaniem tylnej klapy. O innych modułach oraz NCSie moge sobie zapomnieć podobnie sprawa w innych wygląda w innych programach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Siema,

 

U mnie podczas pierwszego uruchomienia ncsa wszsytko dziala. Jak zamkne ncs-a i wlacze jeszcze raz to juz nie moge sie polaczyc i wywala blad coapi-2001 ediabas not initialised. Dodam, ze uzywam icoma. ISTA, INPA i wszystko inne dziala bez problemu. Sprawdzalem to juz na kilku autach w roznych rocznikach i wszedzie to samo. aby uzyc NCSa musze zrestartowac kompa... ma ktos pomysl co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podstawowe pytanie czy usuwacie pliki po każdym kodowaniu z folderu WORK ,

do zmiany FA i kodowania do serii wszystkie pliki z NCSEXPER/WORK, a do kodowania modułu wklejamy tylko pusty FSW_PSW.man

Nie ma problemu ja mam icom i koduje się NCS bardzo dobrze tylko itolradar blokujemy go dla ediabas (INPA NCS WINKFPT, NFS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NCS dziala bardzo dobrze ale tylko przy pierwszym uruchomieniu. To czy plik jest pusty nie ma znaczenia dla funkcjonowania NCSa. Ten blad raczej oznacza ze nie udalo sie zainicjowac ediabas. Jest to dosc dziwny przypadek bo skoro dziala raz to powinien za kazdym razem, a tak to musimy restartowac kompa i potem dziala znowu... :mad2:

 

Wybierasz profil, wciskasz F1 potem F3 wybierasz serie, potem BACK i blad sie pojawia. Dzieje sie to bez znaczenia na wybor CAS/LM...

Czy powinno sie cos dodac do zmiennych srodowiskowych w windows path? (WIN7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pokaż zrzut błędu , mam wykładnie błędów NCS,

a to czy sa puste pliki to niestety ma znaczenie , nie raz wyrzucało mi błędy jak zapomniałem usunąć pliki trc z WORK,

zrobiłem nawet aplikacje do NCS aby szybko usuwać pliki z WORK między kodowaniami jak muszę zamknąć NCS i od nowa uruchomić

Naprawdę dużo razy instalowałem pakiet standard tools i nigdy nie ma problemów , tylko w EDIABAS 6.4.3 INPA 3 Instalator 9.0.1 i 9.0.7 tylko tam wpisuje się w zmienne środowiskowe, ale juz każdy instaltor Standard tools robi to sam i nie potrzeba wpisywać

przy instalacji pakietu standard tools wybierasz tylko

interfejs (dla zwykłego k-dcan STD:OBD)

port COM na którym jest zainstalowany jest interfejs (od COM 1 do COM9)

odznaczamy usb serial adapter ale po instalacji zmieniamy w EDIABAS\BIN\OBS.ini z INTERFACE=USB na OBD

sprawdzamy rejestr windows za pomocą pliku OBDsetup i jak jest błąd to poprawiamy w serial (regedit.exe)

tylko antywirusy blokują działanie NCS

chyba najgorszy jest pod tym względem Comodo blokuje zczytywanie plików trc z samochodu , np avast usuwa jeden plik z NCS i też taki błąd sie pojawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zrzut błędu , mam wykładnie błędów NCS,

a to czy sa puste pliki to niestety ma znaczenie , nie raz wyrzucało mi błędy jak zapomniałem usunąć pliki trc z WORK,

zrobiłem nawet aplikacje do NCS aby szybko usuwać pliki z WORK między kodowaniami jak muszę zamknąć NCS i od nowa uruchomić

Naprawdę dużo razy instalowałem pakiet standard tools i nigdy nie ma problemów , tylko w EDIABAS 6.4.3 INPA 3 Instalator 9.0.1 i 9.0.7 tylko tam wpisuje się w zmienne środowiskowe, ale juz każdy instaltor Standard tools robi to sam i nie potrzeba wpisywać

przy instalacji pakietu standard tools wybierasz tylko

interfejs (dla zwykłego k-dcan STD:OBD)

port COM na którym jest zainstalowany jest interfejs (od COM 1 do COM9)

odznaczamy usb serial adapter ale po instalacji zmieniamy w EDIABAS\BIN\OBS.ini z INTERFACE=USB na OBD

sprawdzamy rejestr windows za pomocą pliku OBDsetup i jak jest błąd to poprawiamy w serial (regedit.exe)

tylko antywirusy blokują działanie NCS

chyba najgorszy jest pod tym względem Comodo blokuje zczytywanie plików trc z samochodu , np avast usuwa jeden plik z NCS i też taki błąd sie pojawia

 

Dzieki za odpowiedz, blad ktory sie pojawia to coapi-2001 ediabas not initialised . A jakie powinny byc ustawienia kiedy sie uzywa ICOM? Czy usuwasz wszystkie pliki z folder Work? Na drugim lapku mam zwykly dcan i tam ncs dziala za kazdym razem bez usuwania plikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.