Skocz do zawartości

E39 ABS/DSC Adaptacja nowego sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam ciekawy problem. Kupiłem niedawno e39 z 99 roku. Przy zakupie świecił się abs i trakcja. Sprzedawca mi powiedział że to pewnie któryś czujnik. Dałem się nabrać i kupiłem to auto. Wszystko działa z wyjątkiem abs. Wymieniłem czujnik i dalej było to samo. Kolega powiedział że to na pewno sterownik od abs, że trzeba go polutować. Wyjąłem go, rozebrałem, polutowałem 8 nieszczęsnych kabelków i nagle wszystko ustąpiło. Zrobiłem próbną jazdę i wszystko działało. Wyjąłem go żeby przykleić plastik zakrywający elektronikę który wcześniej odciąłem. Podczas tego zabiegu zauważyłem jeszcze że jeden z tych kabelków nie za bardzo się trzyma. Jak go przygrzałem to chyba coś zepsułem bo po włożeniu wtyczki od sterownika, cały czas chodzi pompa. Dzwoniłem do jednego fachowca i powiedział że sterownik jest do wyrzucenia. Ok. Kupiłem sterownik na allegro o takim samym numerze bosch: 0 265 950 001. Sprzedawca zarzekał się że sterownik jest dobry. Po zamontowaniu dowiedziałem się że należy go zaadoptować. Pojechałem do serwisu BMW, skasowali mnie 600zł i okazało się że sterownik nie widzi trzech czujników i jest bardziej zepsuty niż mój na początku. Odzyskałem pieniądze za sterownik, ale nadal świeci mi abs i nie wiem co robić. Proszę o pomoc w dwóch kwestiach:

1. Czy mogę zastosować sterownik o numerze 0 265 950 002 ponieważ słyszałem że jest to poprawiona wersja 001, ale nigdzie nie znalazłem informacji czy jest to zamiennik?

2. Mam inerfejs oraz program ncs expert i inpa które działają bez problemu. Jak mogę zaadoptować nowy sterownik który kupię, żeby nie jechać do serwisu?

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jestem nowym forumowiczem! :D dziś zanabyłem BMW E39 530d 184KM i mam ten sam problem świecą mi się kontrolki od ABS i ASC na komputerze wykazało że jest walnięty czujnik w lewym przednim kole! tylko zastanawia mnie to czy ABS jak nie działa to też nie będzie działać trakcja??

bo to jest moje pierwsze autko tylnio napędowe a dziś jak go kupiłem to na mokrym mnie troszkę poniosło :twisted: ale coś pięknego...

te rzeczy mają coś ze sobą wspólnego tak? czyli po wymianie tego czujnika w kole trakcja też będzie działać??

 

z góry dziękuję za odpowiedzi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra widzę że się nie doczekam na odpowiedź na moje pytanie więc się wziąłem za to!

na komputerze wyskoczył błąd że walnięty jest prawy tył!

wymieniłem czujnik ABS i nadal to samo...

ale dziś sprawdziłem i kabel jest dobry cały od czujnika aż do pompy :)

ale sprawdziłem też prawy przód... czujnik dobry ale za to kabel który idzie od pompy był uwalony :)

wymieniłem go i teraz jest przejście po całym kablu!

tylko teraz moje pytanie:

Muszę jechać na komputer sprawdzać błędy czy samo przejdzie??

troszkę już zrobiłem kilometrów ale to nic nie dało nadal świecą kontrolki od ABS i ASC!

a pomoże coś odłączenie akumulatora na jakiś czas????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Masz walnięty sterownik. Kupowanie nowego jest bez sensu, bo ten da się naprawić. Na allegro robią takie rzeczy od 200 zł. W Zielonej Górze jest profesjonalny fachowiec który może to zrobić. Znajdziesz go na allegro. Będziesz miał gwarancję i święty spokój z kontrolkami. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik znajduje się pod maską po lewej stronie. Podłączona jest do niego jedna duża wtyczka i jest przykręcony do pompy na 6 torksach 20.

Fachowca znajdziesz na allegro wpisując abs bmw naprawa. Sam raczej się za to nie bierz bo do tego trzeba mieć bardzo drogi sprzęt. Sam rozebrałem sterownik i jak zobaczyłem elektronikę w środku to byłem w poważnym szoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie byłem dziś na kompie kasować te błędy...

i nic! nie da się ich wykasować... chyba jednak będzie walnięty ten sterownik!

tylko najgorsze jest to że pompa nie daje żadnych oznak życia i chyba cała jest do wymiany!

mam Pompę BOSCH o numerze 265 223 001 i powiem że to droga sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem Ci jak najlepiej zrobić. Miałem ten sam problem. Ja mam sterownik który moglibyśmy włożyć na próbę. Ja jestem z woj śląskiego.

a skąd jesteś kolego??

myślisz że ten sterownik będzie pasował akurat do tego typu pompy ABS?? i to za działa?? :(

a może chcesz sprzedać taki sterownik?? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chłopy sprawa wygląda tak:

Sterownik sprawdzony jest gut wszystkie czujniki sprawdzone przejścia oporności itp jest gut

i nadal pokazuje błąd prawy przód... nie wiem o co biega i co z tym zrobić!

gość co mi z tym mówił że są piny za luźne w kostce od sterownika! i rzeczywiśći tak jest możliwe że coś przez tą wtyczkę nie łączy?

i akurat te piny w tej wtyczce są od prawego przodu!

już sił nie mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy mojej przygody...

wszystko już sprawdzone jest! Sterownik ok przejścia na kablach też!

co się okazało ktoś z przodu zastosował zły czujnik ten szarego koloru!

kupiłem inny czujnik niebieski taki jak powinien być! zmieniłem go pojechałem na komputer zgasł błąd ucieszony wycofałem z garażu gdzie był kasowany i zapalił się na nowo ABS i ASC :( co może być jeszcze nie tak?? prócz czujników sterownika?

miał ktoś jeszcze jakiś problem podobny do mojego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tak to jest z tymi czujnikami z najnizszej pułki cenowej :) Czesto mam klientów z tym problemem. leca na 50 czy 100zł oszczewdnosci a wychodzi duzo drozej jakby raz kupili konkretny czujnik.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tak to jest z tymi czujnikami z najnizszej pułki cenowej :) Czesto mam klientów z tym problemem. leca na 50 czy 100zł oszczewdnosci a wychodzi duzo drozej jakby raz kupili konkretny czujnik.

Tylko że ja zapłaciłem 198zł za czujnik więc myślałem że jest oryginalny... :)

ale tak czy inaczej się cieszę że udało się to naprawić... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie myslcie ze neguje konkurencje ale koles o nicku lizek_2007 z RUMII jest juz słynny ze swojego partactwa :) Poczytajcie komentarze na allegro. Juz kilka sztuk po nim poprawiałem i czesto sa juz nie do odratowania :( JAkto mówia "cena czyni cuda" :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Ja może tu napisze o problemie z ASC w moim BMW bo też sie zastanawiam nad kupnem czy naprawą sterownik.

Od jakiegoś czasu załącza mi sie ASC wtedy kiedy nie powinno tzn. najcześciej przy ruszaniu: 1ka, 2ka i spokojnie przyśpieszam i nagle kontrolka zamruga, silnik przymuli lub przy jakichś skrzyżowaniach zakrętach kiedy trzeba właśnie wrzucić 2ke i przyśpieszyć.

Błędów na komputerze nie pokazuje żadnych a w live data czujniki pokazują taką samą szybkość i nie wiem za co sie zabrać czy to ten sterownik czy może jeszcze coś innego.

Bialy2005... może miałeś takie przypadki w naprawianych sterownikach ? Jakieś sugestie ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Skorupek miałem to samo na zimówkach 195/65/15 czy jakoś tak. Nie raz zdarzyło się, że potrzeba było szybciej włączyć się do ruchu z podporządkowanej, a tu nagle kontrolka trakcji i zmulenie silnika :x Raz nawet zdążyłem w tym czasie wyłączyć trakcje bo tak zmulało długo to skończyło się to na zamknięciu obrotomierza na 2-gim biegu :lol: Podam Ci receptę na tą dolegliwość - opony 245/40/17 (tył) u mnie pomogło w 100% teraz cieszę się z jazdy i wreszcie czuję ten moment obrotowy, a nie jak było wcześniej albo uślizg bez trakcji, albo zmulenie z trakcją. Niestety przy silnikach diesla moment obrotowy osiąga max poziiom przy dość niskich obrotach i wąskie opony + ewentualna wilgoć na drodze = uślizg kół lub zmulenie trakcją. Jeśli nie chcesz zmieniać kół bo nie jesteś pewien, to pożycz od kogoś na chwilkę i zobaczysz różnicę.

 

EDIT: Ewentualnie sprawdź przednie amortyzatory i stabilizatory przód i tył może przy ruszaniu na łuku tylne koło unosi się nieznacznie i traci przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz dziwny objaw bo brak błedu oznacza ze w systemie wszytko powinno byc oki. Wiec tak jak kolega pisze moize to byc winajakas chwilowa róznica predkosci kół. Nie spotkałem sie z czyms takim. jaks sie kontrolka zapala to bład powinien zostac zapisany.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trandolf koła to to nie są bo w tamtym roku jeździłem na tych samych felgach i oponach(205, felgi 16) i na zimówkach zresztą miałem to samo(195, felgi15) w zimie sie zaczęło ale uwagi nie zwracałem... no bo zima. Później sie jakoś zaczęło nasilać jeszcze.

W tym tyg i tak mam przegląd zrobić to wszystko się posprawdza i może to będzie akurat coś z zawieszeniem a wydaje mi się, że coś bedzie na pewno do zrobienia.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.