Skocz do zawartości

Jak zainstalowac inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss na WIN7


Rekomendowane odpowiedzi

instalujesz jako obd, nie masz obd.ini bo zapewne zainstalowałeś ediabas 6.4.3

 

Tak, zainstalowałem INPA 9.0.7 z EDIABAS 6.4.3 ale nawet jak zainstaluje jako OBD to nie mam pliku OBD.INI

 

Wystarczy jak tylko w EDIABAS.INI zrobię zmianę na STD:OBD czy mam zainstalować inną wersję INPA/EDIABAS aby mieć plik OBD.INI ???

 

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

osobiście zawsze instaluje ediabas 6.4.7 do ads-a i wtedy zawsze mam obd.ini, testując inne interfejsy tylko zmieniam numer portu,

nie wiem jak jest przy instalacji 6.4.3

 

Zainstalowałem INPA z EDIABAS 6.4.7 wybierając interfejs OBD (mimo, że mam ADS), gdy w OBD.INI jest COM1 to INPA nie wykrywa nic, gdy w OBD.INI zmienię na COM2 to INPA wykrywa jedynie BATTERY (ON). Gdy odłączę interfejs od komputera to BATTERY przechodzi w OFF gdy znów podłączę to jest ON czyli "jakieś przejście-komunikacja" jest. Diagnostyka jednak nie działa, co jeszcze można pokombinować aby uruchomić ADS na wirtualnej maszynie?

 

Dzięki, pozdrawiam Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego to powiem Ci że ja zrobiłem inaczej, Mam Windows 7 64bit, Mam zainstalowane Standard tools 2.12 inpe 5.06 Ediabas 7.3.0 i NCS 4.01 i naddatek Iste Rheingold

Zależy mi na tym aby to wszystko działało, ale chciałem zainstalować Dis na jednej maszynie więc zainstalowałem sobie obok

drugiego Ediabasa 6.4.7 bez inpy i ncs (standard tools 2.3.0, instalacja ze zgodnością z Windows XP SP3) tylko 27MB i zamieniam nazwy jak potrzebny Dis to dobisuje do ediabasa 7.3.0 jakąś końcówkę

informującą mnie że to jest ediabas 7.3.0,

a w ediabasie 6.4.7 mam dopisane na końcówce dis, usuwam tą końcówkę i mam ediabasa 6.4.7 ustawionego dla Dis

 

DiagHead zainstalowałem wybierając przed instalacja zgodność ze starszą wersją windows, troche system protestuje ale instalacja się powiodła

Później wszedłem do C:\Program Files (x86) \BMW Diagnostic Head Emulator\DiagHead i znowu właściwości

znowu zgodność tym razem zaznaczyłem zgodność z Windows XP SP3 i na dole zaznaczyłem uruchom jako administrator, zastosuj i OK

przy pierwszym uruchomieniu blokuje go zapora windows klikamy zezwalaj i juz nie wyłączam zapory windows

 

oczywiście na pulpit wyrzuciłem ifhsrv32 — skrót (z ediabasa 6.4.7) , też włącza się zapora, klikamy zezwalaj

w ediabasie ustawiłem

 

=============================================================================

;TCP/IP Configuration

[TCP]

;=============================================================================

 

;-----------------------------------------------------------------------------

; RemoteHost

; Description : server address/name

; Default =

RemoteHost = 192.168.68.30

 

;-----------------------------------------------------------------------------

; Port

; Description : IP communication port

; Value : 1000 < port < 30000

; Default =

Port = 6801

 

;-----------------------------------------------------------------------------

;TimeoutConnect

; Description : Timeout for establishing the connection

; Default = 5000

TimeoutConnect = 2000

 

;-----------------------------------------------------------------------------

;TimeoutReceive

; Description : Timeout for receiving a message

; Default = 5000

TimeoutReceive = 2000

 

;-----------------------------------------------------------------------------

;TimeoutFunction

; Description : Timeout for a long function

; Default = 59000

TimeoutFunction = 10000

 

;-----------------------------------------------------------------------------

;DisconnectOnApiEnd

; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd

; Value : 0 = Disconnection disabled

; 1 = Disconnection enabled

; Default = 0

;DisconnectOnApiEnd = 1

 

;-----------------------------------------------------------------------------

;InitCmd

; Description : Initialization command (normally for OPPS)

; Default =

;InitCmd0 = FE,04,00,03,01

;InitCmd1 = FD,05,00,03,01

 

ja mam interface STD:OBD

ale na ADS bezpośrednio też powinno działać

w obd ja mam COM 9 ustawione dla ISTY i już nie chciało mi się zmieniać więc pozostawiłem, na USB łączy się na COM9 ale do ADS to jak koledzy pisali albo COM1 lub COM2(interfejs na port RS232 instalowany na STD:OBD)

 

Mam Dis V57+/Cip v44 na base v52 od razu wykrywa głowice ustawiłem na 2500RAM aby przyśpieszyć działanie

i dis v44 +cip v44 base v44 (1024 RAM pamięci) miałem na dwóch maszynach wykrywał głowice nic nie zmieniałem jak uruchomiłem

z jednej maszyny (pamięć 2048 RAM) to tylko od nowa zaznaczyłem głowice, na dwóch maszynach (XP od trandolfa i INPA 3.2 ediabas 6.4.3 zwiększenie pamięci do 1024 trochę przyśpiesza działanie) zwalnia prace, jak Ediabas jest bezpośrednio na systemie Windaws 7 64bit to szybciej chodzi , a i pamięci RAM można więcej przydzielić, zarezerwowanej dla drugiej maszyny XP i INPA

(kolega Robert2500 z forum zainstalował na windows 8 64 bit , korzystałem z jego wskazówek)

 

Po zabawie z disem znowu zmieniam nazwy w ediabas 6.4.7 dopisuje dis,

a z ediabas 7.3.0 usuwam końcówkę (ja dopisuje 730)

i mogę przejść do diagnostyki w ISTA Rheingold lub kodować NCS czy diagnozować INPA :D

 

Napisałem podobno że ADS nie działa na wirtualnej maszynie, bo tylko czytałem i to nie raz, ale nie sprawdzałem, ale instalacja na OBD to jest co innego niż ads

Oczywiście aby mieć NCS 4.0.1 to tylko instalacja na OBD, opisałem tu tylko DIS

- jak się ma fizyczny port COM RS232 to podczas instalacji Standard TOOLS na STD:OBD nie wolno zaznaczać się ptaszkiem USB serial adapter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie auto rok?

 

e34 540 1993 i e38 740 1997 to właśnie do nich potrzebuję ADS. Do tej pory miałem INPA bezpośrednio na XP (system gospodarz) i DIS na wirtualnej maszynie i wszystko pięknie działało. Ostatnio doszło e87 118d 2007 (po lifcie) i tu potrzebuję K+DCAN na USB.

 

Pomyślałem, że na każdy interfejs, tj. osobno na ADS i osobno na K+DCAN zrobię wirtualną maszynę i będę miał na jednym laptopie obsługę ADS i K+DCAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o diagnostyce ads-em przez vm lub 64bit e34 z 1993, jedynie system 32bit.

Przerabiałem temat ze swoją e36 z 1992.

 

Musiałbyś zainwestować w icom wtedy wszystko będziesz miał na x64, clony teraz tanie to można się szarpnąć.

 

Lubię wszystko testować :D mam na ssd dwa systemy, xp i win7x64 z menu wyboru po uruchomieniu kompa.

Programatory i inne wymagające 32 bitowego systemu mam na xp reszta na siódemce, jedyne sensowne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio w laptopie miałem "talerzowca" a na nim XP SP3 x86, ostatnio wymieniłem na SSD z W8.1 x64 + VMware 10.0.2 aby właśnie uruchomić ADS i K+DCAN na jednym komputerze. Teraz chyba pozostanie mi zainstalować na starym "talerzowcu" wszystko do ADS a na SSD wszystko do K+DCAN i w zależności co chcę diagnozować to odpowiedni dysk do "szuflady" w laptopie. Nad ICOM się zastanawiałem jednak tych "clonów" się boję że mogą być problemy.

 

Pokombinuję jeszcze z trybami zgodności VMware gdyż np. DIS w trybie 10.0.2 czasami się zawieszał a w trybie zgodności 5.0 działa bez "zawiasu".

 

Dzięki, pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z zaprogramowaniem w disie dde, gdy już dochodzi do odpalenia silnika wyskakuje: data transmission

disturbed.... . W inpie obie kontrolki świecą na czarno ale wszystko działa poprawnie, dis również wykrywa normalnie głowicę

auto wczytuje automatycznie, API test także przechodzi. Próbowałem różnych sposobów czytając fora i nie mam już pomysłu,

to samo mam sss progmanem wszystko działa normalnie oprócz programowania dde , z napięciem 12,4V też sobie poradziłem po zainstalowaniu changes v2 by xdrive, teraz pokazuje 13,6V. Aktualnie mam inpę zainstalowaną na win7 i działa bez problemu, a disa i progmana na wirtualnej maszynie. Jeżeli ktoś miał podobny problem i sobie poradził to proszę o pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam osobiście nie programowałem DDe3 ale udostępniałem DIS v57 od trandolfa (na dwóch maszynach) znajomemu na forum i programowanie poszło za pierwszym razem, bez żadnych zmian DIS v57 +kodowanie v44 nawet, można podpiąć drugi odpalony samochód wtedy napięcie będzie ponad 14V. (nawet nie odłączał bezpiecznika od ASC) Ja sobie zainstalowałem Dis v44 + kod v44 na windows 7 64bit na jednej maszynie działa o wiele lepiej i szybciej dla starszych modeli (do E46) niezastąpiony, SSS bez dodatkowego napięcia to też raczej nie pójdzie, a oszukiwanie go że jest napięcie wyższe niż w rzeczywistości to nie jest najlepszy sposób (do DDE3 i DDE4 programowanie,

tylko raczej DIS v44)

http://chomikuj.pl/adam.ot/BMW/DIS-V44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem to również robić na oddalonym silniku od początku, miernik pokazywał 14v, na prostowniku wychodziło 12,7v ale

jest słaby amperaż. Sbróbuję jeszcze na VMware 10, a co do oszukiwania napięcia w sss progmanie to chyba nie ma różnicy

skoro na podpiętym prostowniki czy oddalonym silniku stoi sztywno 12,4v, więc nie wykrywa napiecia, ja mu tylko daję

parametr żeby mógł wystartować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może pomoże jak masz Vmware 7 to współczuje, miałem z nią same problemy, kolega z forum też zrezygnował z Vmware 7 na rzecz Vm 8 jak pisałem poszło bez problemu na Dis od trandolfa, do DDE3 to z SSS Progman raczej się nie nadaje, zresztą do DDE3 nic nowszego nie ma w porównaniu do DIS v44, nawet w Sp-DATEN 49.3 nic nowszego niema, mam te pliki w WINKFPT, znawcy tematu twierdzą że, też może zniszczyć sterownik podczas programowania, tak samo jak SSS Progman, on raczej do e60 e90 i to do starszych modeli

ale do nich to już lepszy jest Winkfpt, można aktualizować go najnowszymi plikami SP-Daten

jak masz dużo wolnej pamięci Ram to zwiększ maszynie z Xp do 1024 RAM dla Dis od Trandolfa nie da rady, ponieważ nie da się wyłączyć, po wyłączeni już nie wykrywa głowicy Diaghead w Dis ale zwiększenie do 1024 w disie też polepsza prace

Ja mam na Win 7 64 bit na jednej maszynie Vm (10) ustawione 2048 Ram dla Dis v44 i praca przyjemniejsza ,

musisz zostawić pamięci RAM dla funkcjonowania Windows i samej maszyny Vmware (dla Win 7 64bit to ponad 1GB) inaczej się zawiesi windows i będzie problem.

 

Prostowniki to są raczej też na 12V do programowania stosuje się specjalne prostowniki, nie te co służą do ładowania akumulatora (one wytwarzają tylko 6-15 W i napięcie 12V) a dla potrzymania to konieczne jest taki co ma napięcie 14V i utrzymuje stałe natężenie prądu co najmniej 30W (do nowszych modeli BMW to co najmniej 50 -70 W)

alternator w BMW 320D ma 150W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam do was pytanie bo chce zainstalować sobie inpe i wyskoczyło mi takie coś kiedyś już to instalowałem i też coś musiałem pozmieniać ale teraz pól dnia przesiedziałem przed kompem i nie mogę znaleźć ??

 

 

http://wrzucaj.net/images/2014/08/19/Bez%C2%A0tytu%C5%82ub1cDP.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam, wiem że temat mógł być już poruszany na forum ale szukam już od jakiegoś czasu rozwiązania mojego problemu i nie jestem w stanie sobie z tym poradzić. Dokładnie mówiąc chodzi o to, że po zainstalowaniu INPY wszystko wydaje się być ok bo wykrywa mi Baterie i Zapłon ale jak próbuję połączyć się z jakimkolwiek modułem to wyskakuje mi błąd "error compiling script file" dodam, że diagnozowane auto to BMW E46 320d 136km 2000r interfejs kupiłem na allegro http://allegro.pl/interfejs-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-adapter-20-pin-i4492561896.html#tabsAnchor INPA zainstalowana na win7 64bit. Prosiłbym o pomoc jeśli to możliwe. Z góry wielkie dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli brakuje Ci plików w

EDIABAS\ECU powinno być w zależności od wersji od ok 1000 do 2500 plików xx.prg i xxx_d

EC_APPS \INPA\ CFGDAT pliki z wersjami samochodów do e46 jest E46.ENG jak nie ma tego pliku to nie uruchomisz nic i pięć plików konfiguracyjnych

EC-APPS\ INPA \SGDAT pliki z końcówką xxx.IPO te są potrzebne do łączenia z modułem wybranym z menu powinno być ich w zależności od wersji inpy od 1000 do nawet 2500 plików IPO

 

o ile sobie też przypominam przy interfejsie od VIAKEN- a wymagane są inne ustawienia w pliku EDIABAS\BIN \ OBD trzeba dopisać UBATT=OFF

aby battery była zaznaczona w INPIE na czarno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam kabel D-can , którym próbowałem polączyć sie z silnikiem i niestyty nie daje rady.

Posiadam bmw e84 3.0sd co powinienem zrobić żeby móc połączyć sie z silnikiem??

SpiGi

------------------------------------------------------------------

Najniższe ceny szyb samochodowych na Podbeskidziu

zapraszam

www.autoszybyzywiec.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie nie jest ten silnik dopisany do menu INPY, lub masz za starą wersje INPY do X1 polecam najnowszą INPE_with_ FXX, (przynajmniej taka jest nazwa polików z gotowcem INPY FXX) E84 X1 nie jest umieszczona w menu,

jeśli chcesz to ściągnij sobie nowsze menu http://chomikuj.pl/Dinpl/Dokumenty/INPA+FXX-EXX+TD-530+MENU+ENG++KONFIGURACJA,4213260602.rar

jest tam E84 w menu INPY, instrukcja w środku, zrób identyfikacje całego samochodu za pomocą TD-530 zrób IDENT i jak szczyta wszystkie moduły to zrób zdjęcie lub wklej plik wynikowy będzie w pliku C:\fahrzeug.dat tam będzie zapisany w pliku T.000 otwórz w notatniku skopiuj i wklej tu na forum to wpisze ci wszystkie moduły do menu E84 X1

jak nie masz najnowszej INPY to tylko zmienisz menu i nie wiem czy pliki TD-530 (test całego samochodu) będą miały pełnie możliwości diagnozowania X1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hejka,instalowalem od trandolfa inpe pod win 7 na vmware xp+inpa.Wszystko chodzi tylko mam problem,gdy probuje sie polaczyc a autem,wybieram swoj model ,silnik i wyskakuje blad: GROUP FILE : D_0012,D_motor.SYS-0012:IDENTIFICATION ERROR. PROGRAM WILL BE STOPPED!

 

Masz braki w INPIE lub za stare pliki do twojego auta masz ? X3 E83 czy X3 F25 SYS - 0012 : Praca "identyfikacja" w pliku grupy błędów, ponieważ w plikach IPO w INPA\sgdat

nie ma błędów to pewnie chodzi o pliki w EDIABAS\ECU

Ale szukanie co jest przyczyna jaki plik to marnowaniem czasu, zainstaluj inpe bezpośrednio na system Window 7 tylko jak na 64 bit to potrzeba standard tools 2.12 link skąd można ściągnąć dałem wyżej nie ma potrzeby go powtarzać, instrukcje znajdziesz w środku plików .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MOŻESZ UŚPIĆ CAŁY SAMOCHÓD wprowadzić w tryb transportowy więc ostrożnie zwłaszcza jak skanujesz cały samochód to tylko identyfikacja F2 i błędy F4 jak nie umiesz najpierw tylko przyciski F czyli:

F4- błędy pamięci F1 czytaj F10 powrót

F4 błędy pamięci F2 usuń błędy pamięci F10 powrót do menu

jeszcze możesz w silniku F5 i wszystkie zakładki od F1 do w zależności do wersji to F8

F9- wszystko drukuj

F2 identyfikacja

F10 zawsze powrót lub wyłącz

F6- niekiedy aktywuj można uruchomić urządzenia lub części urządzenia ale tu ostrożnie zwłaszcza że można coś przestawić

i tak jest w każdym sterowniku dlatego znając ten prosty schemat to się nie zabłądzi

 

jak masz D-can to użyj TD-530 dla sprawdzenia całego samochodu

możesz bez obaw wybierać sterowniki z menu jak jakiegoś nie masz to się nic nie stanie z niczym się nie połączysz po identyfikacji wszystkich możesz sprawdzić czy ze wszystkimi się połączyłeś, jak z jakim nie możesz to napisz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak od trandolfa http://chomikuj.pl/trandolf/SSS+pod+WIN7

to chodzi bardzo dobrze można odpalić z jednej maszyny Vm (tylko SSS na VM)

instalujesz (nawet na WINDOWS 7 \ 8 \ 64 bit) Standard tools 2.3.0 wystarczy tylko sam EDIABAS 6.4.7 ja nawet mam tylko podmiankę z EDIABASEM 7.3.0

i wszystko działa edytujesz plik w EDIABAS\BIN \ ediabas (plik konfiguracyjny)

zmieniasz dwie wartości :

TCP/IP Configuration

[TCP]

;=============================================================================

 

;-----------------------------------------------------------------------------

; RemoteHost

; Description : server address/name

; Default =

RemoteHost = 192.168.68.1

 

;-----------------------------------------------------------------------------

; Port

; Description : IP communication port

; Value : 1000 < port < 30000

; Default =

Port = 6801

 

Reszta ustawień jest taka sama jak w DIS (ustawienia kart sieciowych)

W SSS mam ustawione na CUSTOM(VMnet 2) zwiększyłem ilość pamięci do 2GB i już lepiej chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, przeczytałem większość wątku i nadal nie wiem jak odpalić Inpe. Próbowałem na win 7 robiłem wszystko według instrukcji i nie wykrywa kabla podłączonego do laptopa ani jak podłącze z autem i pozycja nr 2. Odpalałem również na Vmware i także Inpa nie widzi kabla! Wszystkie sterowniki zainstalowałem i nadal mam ten problem. W laptopie mam USB 2.0 i 3.0 podłączam pod OBA i nie działa. Mój system operacyjny to Windows 7 Home premium. Kabel zakupiłem z tej strony :

http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-bmw-adapter-e36-e46-e38-e39-i4677983386.html

Jakieś pomysły ? Męczę się już z tym trzy tygodnie na różne sposoby i nie mogę tego ogarnąć w najmniejszym stopniu! Dlaczego ta cholerna INPA nie widzi w ogóle kabla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobacz czy porty obd się zgadzają

1 podłącz interfejs po usb

MENADŻER URZĄDZEŃ >PORTY (COM I LPT) > USB SERIAL PORT (COM X)

przy czym X to numer portu na jakim masz interfejs musi sie zgadzać z tym w INPIE

czyli wchodzisz w EDIABAS/BIN / obd (są to ustawienia konfiguracyjne)

i sprawdzasz czy jest na tym samym porcie Com co interfejs oto pokaz ja mam na COM9 a ty możesz mieć na dowolnym od COM1 do COM9 ale w obydwu miejscach muszą się zgadzać wyciąłem Ci kawałek obd

[OBD]

Port=Com9

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

jak będziesz miał różne porty w obd i menadzeże użądzeń to zmień w obd na taki sam i zapisz plik

 

W C:/EDIABAS/BIN / ediabas musisz mieć też interfejs na STD:OBD dla standard tools 2.12 i Ediabas 7.3.0

;=============================================================================

[Configuration]

;=============================================================================

Interface =STD:OBD

Simulation = 0

 

EcuPath =C:\EDIABAS\ECU

SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM

TracePath =C:\EDIABAS\TRACE

TraceSize = 1024

 

ApiTrace =0

IfhTrace =0

Bywa też tak że producent interfejsu dostarcza dwa pliki Ediabas(6.4.7) i obd z wersji Standard tools 2.3.0 a ktoś ściąga sobie nowszą wersje Standard tools 2.12 inpy z edaibasem 7.3.0 a ponieważ w instrukcji instalacji interfejsu ma podmienić dwa pliki to zamienia i niestety tutaj tkwi błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.