Skocz do zawartości

NCS - problem z odczytem danych z EWS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Rozmawialem o tym z Nerwusem na gg w trakcie weekendu, ale okazuje sie, ze jednak wina nie lezy chyba po stronie samochodu, lecz NCS. Sytuacja wyglada tak:

* INPA laczy sie ze wszystkimi modulami, w tym z EWS.

* INPA w EWS pokazuje poprawny nr VIN wraz z checksum, poprawne GM, SA i VN (co sprawdzilem wpisujac recznie VIN i GM, SA i VN do NCS -> wygenerowal dokladnie takie same checksumy i nie czepial sie do central coding key)

* DIS rozpoznaje prawidlowo samochod (do Nerwusa: ten blad wynikal z faktu, ze omylkowo wybralem w DIS E60 a nie E39)

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 1 odczytuje VIN z EWS i wyrzuca komunikat Central Coding Key Faulty

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 2 odczytuje EWS i wyrzuca komunikat VIN is Faulty

* W obu przypadkach bez problemu odczytuje w NCS IKE i KMB, tym razem nie pluje sie o coding key. Problem jest taki, ze w IKE/KOMBI nie ma calego numeru VIN tylko ostatnie 7 cyfr co widac w INPA. NCS pokazuje VIN postaci WBAAA00000XXXXXXX gdzie XXXXXXX to ostatnie 7 cyfr VIN.

* Problem z EWS sprawia, ze przy kodowaniu np LCM wywala sie krzyczac, ze nie moze przeprocesowac EWS... choc nie wiem po co chce to robic, ale najpierw robi ZCS, pozniej LCM a na koncu znow chce cos od EWS. W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

Czy ktos ma jakis pomysl co jest nie tak. Na moj gust to cos NCSowi nie pasuje w EWS (moze ma jakis stary sterownik/skrypt) i nie pasuje do EWS zainstalowanego w samochodzie.

 

Any ideas? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 1 odczytuje VIN z EWS i wyrzuca komunikat Central Coding Key Faulty

 

wszelkie kodowanie zmiany w ustawieniach robimy na zapłonie w pozycji 2 a nie jak to gdzieś jest napisane w pozycji 1 (w pozycji 1 nie działają wszystkie moduły ) do tego przy kodowaniu warto pamiętać o podpięciu prostownika i wyłączeniu wszelkich odbiorników prądu

Problem z EWS sprawia, ze przy kodowaniu np LCM wywala sie krzyczac, ze nie moze przeprocesowac EWS... choc nie wiem po co chce to robic, ale najpierw robi ZCS, pozniej LCM a na koncu znow chce cos od EWS. W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

kodując funkcję w lcm nie ma potrzeby kodowania całego auta

 

możemy wybrać jaki moduł chcemy zakodować wtedy ncs nie będzie przewalał wszystkich modułów, a tylko wybrany tu np. lcm

 

zakładam że kabel masz od nerwusa? teraz pytanie czy kabel jest po rs(widząc że kodujesz lcmII raczej musi być ads i to po rs) ? w jakiej pozycji jest przełącznik normal czy ds2only jeśli posiadasz kabel nerwusa

 

którego ncs używasz? z jakiego instalatora inpy ?? raczej wątpię aby skrypty były za stare jak do e39

 

W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

wątpię aby lcmII obsługiwał taką funkcję z tego co się orientuję to lcmIV na pewno, lcmIII też da się przekodować natomiast lcmII stawiam pod znakiem zapytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszelkie kodowanie zmiany w ustawieniach robimy na zapłonie w pozycji 2 a nie jak to gdzieś jest napisane w pozycji 1 (w pozycji 1 nie działają wszystkie moduły ) do tego przy kodowaniu warto pamiętać o podpięciu prostownika i wyłączeniu wszelkich odbiorników prądu

 

Tak robilem i nic. Dodam, ze poprzez Car/Key memory w NCS nie ma zadnego problemu, tylko ze tam nie ma tej opcji.

 

kodując funkcję w lcm nie ma potrzeby kodowania całego auta

 

możemy wybrać jaki moduł chcemy zakodować wtedy ncs nie będzie przewalał wszystkich modułów, a tylko wybrany tu np. lcm

 

Wybieralem Process ECU -> LCM a on i tak pod koniec procedury dlubie cos przy EWS.

 

zakładam że kabel masz od nerwusa? teraz pytanie czy kabel jest po rs(widząc że kodujesz lcmII raczej musi być ads i to po rs) ? w jakiej pozycji jest przełącznik normal czy ds2only jeśli posiadasz kabel nerwusa

 

Po RS232 (Dell D620), fejs od Nerwusa, po ADS, przelacznik w pozycji normal.

 

którego ncs używasz? z jakiego instalatora inpy ?? raczej wątpię aby skrypty były za stare jak do e39

 

NCS V3.0.8 z linkow z watku nerwusa.

 

wątpię aby lcmII obsługiwał taką funkcję z tego co się orientuję to lcmIV na pewno, lcmIII też da się przekodować natomiast lcmII stawiam pod znakiem zapytania

 

Dla LCM II trzeba przestawić parametr PROGRAMPARAMMETER_LCM z ece na us, Ustawić DRL_DIMMUNG na wert_02 i TAGFAHRLICHT_ECE na aktiv. Info z ecubb.org. Podobno dziala nawet bez przestawiania na US wtedy sa tylko dlugie przyciemnione bez pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.