Skocz do zawartości

[E46] błędy 141 i 171


sssivy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam podobny problem z błędami 141 i 171 (falujące obroty)

Dodam tylko, że dziś z ciekawości sprawdziłem wąż od odmy - ok.

Zaniepokoiła mnie inna rzecz. Odłączając ten wąż od odmy strasznie zaczęło szarpać silnikiem (niskie obroty)

Z węża dmuchało spalinami (chyba prawidłowo) natomiast wejście do odmy ciągnęło powietrze jak głupie - zatkałem palcem to wejście i jak ręką odjął (obroty wróciły do prawidłowej pracy i falowanie ustało)

Chcę się upewnić, czy wyżej opisana sytuacja (ciągnięcie powietrza przez odmę) jest prawidłowa, czy też jest to znak, aby ją wymienić.

 

Czekam na wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć!

Mam podobny problem, dlatego postanowiłem się podpiąć do tematu. Mianowicie: Od zakupu samochodu mam błąd czujnika wałka rozrządu (który myślę, że wreszcie zakupię z najbliższej wypłaty...), który w sumie nie powodował jakiegoś większego zaburzenia pracy silnika. Jakiś czas temu pojawił się błąd 171 Prurfung kraftstoff Versorgungssystem i jakiś czas później blad nr 141 lambda regulation control range block oraz 121 signal intake air temperature (ten ostatni może jest spowodowany odpięciem przepływomierza?). Samochód cały czas chodził dobrze, aż do zeszłego tygodnia, kiedy zaczął przerywać podczas przyspieszania. Na początku przerywał jedynie po gwałtownym dodaniu gazu, ale teraz przerywa praktycznie cały czas. Na biegu jałowym obroty nawet jak są w normie to czuć, że drga cały samochód.

 

Po odpięciu przepływki nie ma praktycznie żadnej poprawy w pracy silnika. Czy to jednoznacznie wskazuje sondę czy może to być coś innego? Gdzieś tam przeglądając forum natknąłem się na kwestię odmy ale czy ona mogłaby powodować aż takie problemy? Ewentualnie czy można w ramach sprawdzenia odpiąć sondę?

Dodam tylko, że jadąc powiedzmy na 3cim biegu wcisnę gaz w podłogę to wskazówka ekonomizera dochodzi do 11-16l jeżeli ma to jakieś znaczenie.

 

Jeżeli ktoś mógłby w jakiś sposób pomóc to byłbym wdzięczny za jakieś rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu przepływki nie ma praktycznie żadnej poprawy w pracy silnika.

sam sobie odpowiedziałeś...

jak silnik pracuje źle z przepływką i bez niej to ona sieje spustoszenie. wymień na oryginał i ciesz się mocą kolejne 100 tyś km.

aha, co kilkadziesiąt tyś km przemywaj przepływkę spirytusem lub np środkiem WURTH - spray do mycia hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew!

Szukając rozwiązania mojego problemu spotkałem się z komentarzami, gdzie ktoś pisał, że jeżeli byłaby to wina przepływomierza to po odpięciu go praca silnika powinna się poprawić. To jak to w końcu jest? Nowy oryginalny przepływomierz jest to spory wydatek i chciałbym mieć pewność, że to on jest przyczyną tych cyrków. Tak to jet jak na forach wypowiadają się ludzie nie mający pojęcia o niektórych rzeczach i później są sprzeczne informacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prosiłbym administrację o usunięcie moich postów w tym temacie, gdyż winna zamieszaniu była niedomagająca cewka i nie miało to nic wspólnego ani z przepływomierzem ani z sondą, której błędu jeszcze komputer nie wyrzucał. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

 

Podmień ze sprawnego auta i bedziesz wiedział. Podmiana przepływki trwa minutę.

Kolego rady tego typu traktuje jako najbardziej głupie, śmieszne i niepotrzebne. Jak bym miał od kogo podmienić przepływkę czy jakąkolwiek pierdołę w celu sprawdzenia czy moja działa to na pewno nie traciłbym czasu na pisanie na forum tylko bym ją podmienił. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Rozwiązał ktoś problem błędu 141 lambda regulation control range block (inpa)

Ostatnio pojawił się u mnie ten błąd i nie wiem co poradzić.

Sprawdziłem, silniczek krokowy, zawór disa wymieniony, sprawdzony czujnik położenia przepustnicy,

grzałki w sondach lambda działają. napięcie na sondach lambda sprawdzone miernikiem wynosi cały czas 0,40-0.45V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Odkopuje. U brata e46 318i ten sam bład 141.... pierwsze co sie stalo to zasysalo korek oleju jak odkurzacz i lalo olejem z korka, wymienil odme troche sie poprawilo bo juz korka nie zasysa ale nadal leje olejem po silniku a po wyjeciu bagnetu slychac bulgotanie , nie wiem czy ten blad ma cos wspolnego z jego obecnymi objawami ale moze ktos mial podobnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, po podpięciu pod INPe wyskakują mi błędy 141 oraz 171.

Po skasowaniu, przejadę średnio 200 km i znów to samo.

Nadmienię, ze jestem po wymianie głowicy.

Na początku wszystko było ok, ale teraz od czasu do czasu zapala się ten check i występuje nieregularne falowanie obrotów.


Podpinam link do zdjęcia z odczytem INPY.

https://ibb.co/kdGOq0


Ktoś ma jakieś rady ;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.