Skocz do zawartości

INPA - zbiór problemów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Prosze o wpiswanie wszystkich problemow z programem INPA. Bede probowal je rozwiazac. Prosze o podwanie nr wersji INPA i jak najwiecej szczegolow (minimum skrypt, typ auta).

Info typu:

- "w 9.0.7 dziala a w 10.0.4 juz nie" bardzo przyda sie,

- DIS to robi INPA nie (jedynie diagnoza).

 

Bede probowal supportowac wersje 9.0.7 i 10.0.4 instalatora INPA. Brak czasu zeby instalowac kazda jedna.

 

Jezeli ktos jest w stanie przylaczyc sie do supportu chetnie wprowadze w podstawy skryptow INPA, itd

 

http://img34.imageshack.us/img34/8532/zerkniju.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

więc znany już Tobie Nerwus błąd :

 

taki problem mam ja ale też błąd został potwierdzony przez użytkownika "Kilme"

 

Inpa wersja 5.0.2 instalator 10.0.4(to samo w 9.0.7) auto to bmw E34 silnik M50B25 pojedynczy vanos przy próbie diagnozy silnika pierwszym błędem jest sys : 00002 następnie inpa podaje komunikat "requested control unit dme331, dm331k20" i po tych komunikatach inpa powraca do głównego okna.

 

w inpa faq piszą

 

"Reason 1: The *.prg SGBD is not located in the path C:\Ediabas\Ecu.

Solution 1: Copy the *.prg SGBD into the ECU directory.

Reason 2: The external table T_GRTB.prg doesn’t exist in the directory C:\EDIABAS\ECU

or it is obsolete.

Solution 2: Copy the file into the ECU directory or update the external table using the ECCO

Web Client."

 

The external table T_GRTB.prg - jak to rozwiązać

 

dodam że reszta modułów(abs, ihka, ike, zke) odnośnie tego modelu śmiga jak należy

 

owy plik o którym mówi inpa czyli dm331k20.prg znajduje się w folderze C:\ediabas\ecu

 

program tool32 który wchodzi w pakiet inpa za pomocą pliku dm331k20.prg łączy się ze sterownikiem diagnozuje czyta błędy itp

 

Dis w wersji v 44 diagnozuje ten silnik silnik bez problemu

 

i wszystko było by ok w tym przypadku ponieważ w disie diagnoza działa w tool32 diagnoza działa ale doskwiera brak odczytów live data jak wiadomo inpa jest szybka natomiast dis postawiony na wolniejszym sprzęcie z odczytem live data zamula się szastnie to samo odczyt live data (status) w tool32 jest strasznie wolny

 

jeśli możesz napisz na pw lub gg coś o tych skryptach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Dołączam się do postu kolegi wyżej, u mnie to samo, oprócz silnika łączy się ze wszystkimi modułami.

Problem u mnie dotyczy dwóch samochodów:

325i 24v bez vanosa z 92r

530d z 2000 roku

 

Dodam że 325 nie łączy się z silnikiem nawet DIS, ale z tego co widziałem nie ma poprostu w spisie mojego silnika, czy jest jakaś opcja dodania lub edycji w celu dodania odpowiedniego sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, ze rowniez mialem problemy z INPA i DISem. Uzywam fejsu od nerwusa. Auto e36 325tds 96r. Moglem sie polaczyc z kazdym modulem w aucie poza silnikiem (DDE2.1). INPA wywalala blad IFH-0010, a DIS poprostu nie znajdowal modulu silnika. Okazalo sie, ze uklad MAX232 w fejsie jest trefny (lub nie taki jak powinien byc). Wymienilem na inny, wyjety z fejsu VIAKENa, nie wiem jakie dokladnie mial oznaczenia bo byly zatarte ale dzialal. Niestety tylko kilka razy i znowu nie widzial silnika. Zajrzalem do schematu na bazie ktorego zbudaowany jest fejs nerwusa, i tam jest dokladnie okreslone jaki ma byc scalak - MAX232ACWE - to 'ACWE' jest istotne. Po zamontowaniu dokladnie takiego ukladu, fejs znowu dziala bezblednie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Wymieniłem układ tak jak kolega wyżej napisał i szybciej się łączy z pozostałymi modułami i zaczął działać CARSOFT ale niestety żaden z nich nie łączy się z dieslem M57 oraz benzyną M50 bez Vanos.

Czy ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł czemu tak się dzieję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś mi komunikacja nie hula.

Fejs nerwusowy, BMW e39, silnik M54B30 (samo OBD), instalator 10.0.4, zainstalowana obsługa OBD, plik ediabias jeszcze przed modyfikacjami pod vmware (pod zmodyfikowanym w nie wykrywał mi nawet zapłonu), bez tych wszystkich zmian, które są pod DISa (i na razie bez DISa)

Po podpięciu OBD komunikacja początkowa jest - widzi np załączony zapłon.

Po wejściu w opcje silnika, informuje, że jest jakaś niezgodność wersji i dodaje, że "malfunction possible":

 

http://img43.imageshack.us/img43/182/zrzutekranu20.png

 

Potem, przy próbie odczytu błędów, wywala błąd:

 

http://img89.imageshack.us/img89/2139/zrzutekranu19.png

 

przy czym, pomimo wyskakiwania błędu, da się odczytać błędy i je skasować (kilkukrotnie klikając w wyskakujących jak powyżej okienkach "tak").

 

Po wejściu w opcje "Body" nie ma nic o niezgodności wersji, za to znacznie częściej wyskakuje ten sam błąd i nie da się nic zczytać ani skasować.

 

Co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Moderatorzy
wiecie moze gdzie w inpie sa zapisane bledy ?? tzn hmm... jak by to wytlumaczyc :/ w ktorym pliku sa zapisane bledy chce je przetlumaczyc na jezyk polski bedzie wszytskim latwiej :) glowne okna w programie znalazlem ale pliku z bledami nie :(

 

Okno glowne to juz dawno przetlumaczone i rozgryzione jest. Co do reszty to wszystko jest zapisane w skryptach "w srodku". Takze albo hakowanie ale dekompilacja skryptow, tlumaczenie, kompilacja. Kompilator to nie problem bo jest oficjalnie w pakiecie z INPA ale dekompilator trzeba bylo by napisac samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
wiecie moze gdzie w inpie sa zapisane bledy ?? tzn hmm... jak by to wytlumaczyc :/ w ktorym pliku sa zapisane bledy chce je przetlumaczyc na jezyk polski bedzie wszytskim latwiej :) glowne okna w programie znalazlem ale pliku z bledami nie :(

 

Okno glowne to juz dawno przetlumaczone i rozgryzione jest. Co do reszty to wszystko jest zapisane w skryptach "w srodku". Takze albo hakowanie ale dekompilacja skryptow, tlumaczenie, kompilacja. Kompilator to nie problem bo jest oficjalnie w pakiecie z INPA ale dekompilator trzeba bylo by napisac samemu.

 

Maly tool do dekodwania plikow prg (wersja testowa). Mozna podejrzec gdzie siedza opisy bledow. Pozniej zwykly hex edytor i kodowanie tym samym tool i moza zmieniac jezyk :norty:

 

http://rapidshare.com/files/317701268/prg_decrypt.rar

 

Maly zabawa z modyfikowanym skryptem ews + tryb symulacji dla tool32

 

http://img515.imageshack.us/img515/9569/drivertocriver.th.png

 

Wiem mozna bylo wiecej ale czasu brak. Prace trwaja nad programikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ktora wersja INPA polaczy sie z 325i bez vanos 92r.

 

raczej żadna nie ruszy silnika bo nie ma odpowiednich skryptów reszta modułów będzie śmigać bez problemu

w pakiecie z każda inpą jest tool32 i za jego pomocą można ruszyć sterowniki silnika posługując się odpowiednim plikiem *.prg

 

najlepszym softem do diagnozy jednak byłby dis no i obowiązkowo fejs ADS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

dziś otrzymałem od kuzyna interfejs ADS viaken

nie wiem za ile nie wiem jaki więc nie odpowiem.

linki do inpy od Pana "nerwusa" - fejs nie jego chociaż tego też nie wiem ale

juz poczyniłem pierwsze kroki i niedługo będę szczęśliwym posiadaczem Jego fejsa :cool2:

co do problemu jest następujący

e36 325 na vanosie rok 1994 coupe

wchodzę w "OLD MODELS" shift F5

wyszukuję z tego c wiem e36, engine bo to mnei interesuje

i pokazują sie błędy:

http://i50.tinypic.com/209onf5.jpg

http://i49.tinypic.com/2iuti14.jpg

http://i49.tinypic.com/xzxjr.jpg

 

nawet jeśli zrobię szukanie błędów to i tak nowe okienko wyskakuje i oznajmia:

http://i49.tinypic.com/rjkxgg.jpg

 

proszę o pomoc, fejs mam tylko tydzień i muszę oddać więc jeśli cokolwiek możecie pomóc bardzo proszę.

niestety na diagnostykę nie mogę wydawać bo jedno podjechanie w moim przypadku nie załatwi sprawy

a "tonący brzytwy się chwyta" - proszę pomóżcie mi ocalić moje BMW będę dozgonnie wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam

 

Czy jest mozliwe przeniesienie skryptu od silnika M67 ze starszej wersji do 10.0.4 oraz calej funkcji total diagnostic? Bo w tej 10.0.4 nie ma w E38 mojego silnika i nie moge wykonac diagnozy ktora jest mi potrzebna...

 

 

Skrypt jest zablokowany w tej wersji INPA. Przejdz do C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT otworz plik BMW_ALT.eng lub BMW_ALT.ger. Przejdz do sekcji [ROOT_E38_MOTOR] i zamien:

 

;ENTRY= DDE41R,DDE 4.1 for M67 right,

;ENTRY= DDE41L,DDE 4.1 for M67 left,

 

na

 

ENTRY= DDE41R,DDE 4.1 for M67 right,

ENTRY= DDE41L,DDE 4.1 for M67 left,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Witam , a co ja mogę poradzić na taki błąd :

Requested control unit:

D50M47B1,D50M47A/V1.04,D50M47A0/V0.03,DDE50K47/V0.75' not Found.

Control unit Found: 'DDE30D50'.

Program will be stopped!

 

 

A ktory sterownik wybierasz? Ktora wersja Inpa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.