Skocz do zawartości

Instalacja DIS na Vmware


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie potrzebuję Waszej pomocy

Męczę się z Dise-m już chwile i nie jestem w stanie go uruchomić:/ a muszę u siebie wypalić Dpf bo zatkany i wywala błąd

 

Podsyłam kilka fotek jak wygląda sytuacja...może ktoś życzliwy mnie wspomoże..będę wdzięczny za Wasze sugestie bo sam już kręcę się w miejscu.

 

Inpa mi działa ale dis się nie uruchamia.

Windows 7 64bit..ip w karcie 192.168.68.1...w ediabas.ini zmienione tez na 192.168.68.1 (ediabas V6.4.7 )

 

http://tufotki.pl/Ge74m

Ediabas 6.4.7 masz mieć IP 192.168.68.30

port= 6801

do poprawnego działania Diaghead potrzeba Microsoft .NET Framework 2 zainstaluj wersje 3.5 ona zawiera wersje 2 i 3

https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=21

dla dis lepszą opcją jest vmware workstation polecam wersje 8 jest najlepsza do dis

a ty masz player być może za stara wersja na vmware 8 napewno będzie działać

zobacz filmy instalacyjne

http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/Dis_v44+instrukcja+instalacji+Filmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie potrzebuję Waszej pomocy

Męczę się z Dise-m już chwile i nie jestem w stanie go uruchomić:/ a muszę u siebie wypalić Dpf bo zatkany i wywala błąd

 

Podsyłam kilka fotek jak wygląda sytuacja...może ktoś życzliwy mnie wspomoże..będę wdzięczny za Wasze sugestie bo sam już kręcę się w miejscu.

 

Inpa mi działa ale dis się nie uruchamia.

Windows 7 64bit..ip w karcie 192.168.68.1...w ediabas.ini zmienione tez na 192.168.68.1 (ediabas V6.4.7 )

 

http://tufotki.pl/Ge74m

Ediabas 6.4.7 masz mieć IP 192.168.68.30

port= 6801

do poprawnego działania Diaghead potrzeba Microsoft .NET Framework 2 zainstaluj wersje 3.5 ona zawiera wersje 2 i 3

https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=21

dla dis lepszą opcją jest vmware workstation polecam wersje 8 jest najlepsza do dis

a ty masz player być może za stara wersja na vmware 8 napewno będzie działać

zobacz filmy instalacyjne

http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/Dis_v44+instrukcja+instalacji+Filmy

 

 

Dzięki za naprowadzenie...zaraz będę próbował

na pw. ktoś już zaproponował pomoc...za zdrobną opłata zł..:)..:/

 

Przy instalacji mam taki komunikat..błąd instalacji..:/

Szczegóły

 

Na tym komputerze jest już zainstalowany program .NET Framework 4.6.2 lub jego nowsza wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam. Również mam problem z ustawieniem Disa. Inpa działa normalnie ale z Disem nie mogę sobie poradzić. Potrzebny mi tylko do wymuszenia wypalania dpf. Autem nie jeżdżę bo nie chcę go dalej zapychać. Pomoże ktoś poustawiać to wszystko. Może być przez program teamviewer. Jeżeli trzeba to przeleję jakieś pieniążki. Moje gg 35246244
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pewnie gdzieś to było i jest ale na tyle tematów i stron ciężko znaleźć odpowiedni wątek... Potrzebuję waszej pomocy, mam zestaw pakiet gotowca inpa disv44, ncs, sss, navcoder, itp, ale chodzi o disa wszystko zainstalowane heada(kabel) znajduje łączy się z autem z modulami,,, tylko pole kodowania jest nie aktywne... I nie bardzo wiem jak i co zeby bylo ok z góry dziękuję za pomoc..pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję Waszej pomocy

Męczę się z Dise-m już chwile i nie jestem w stanie go uruchomić:/ a muszę u siebie wypalić Dpf bo zatkany i wywala błąd

 

Podsyłam kilka fotek jak wygląda sytuacja...może ktoś życzliwy mnie wspomoże..będę wdzięczny za Wasze sugestie bo sam już kręcę się w miejscu.

 

Inpa mi działa ale dis się nie uruchamia.

Windows 7 64bit..ip w karcie 192.168.68.1...w ediabas.ini zmienione tez na 192.168.68.1 (ediabas V6.4.7 )

 

http://tufotki.pl/Ge74m

 

Masz e91 i męczysz sie disem?? Dis jest niezastąpiony przy starszych autach.Ale jak masz wybór to zainstaluj iste jakąs standalone, a raczej wypakuj i w godzine masz program kilka razy szybszy niz dis.

Bez vmware i nerwów ;)

a jak juz sie upierasz na disa to obejrzyj to tak od 2"50 minuty powinno pomóc

Edytowane przez robertoz
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z disem już sobie poradziłem ale znowu w inpie mam problem z połączeniem z silnikien. Mam 3 litry diesel po lifcie. Potrzebuję do szybkiego kasowania błedów. Podejrzewam że ta inpa jest stara i w tym problem. Instalowałem gotowce od Trandolf. Podpowie ktoś co zrobić żeby się połączyć z silnikem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz disa i starą inpę na vmware i zainstalujesz nowszą inpę i np istę bezposrednio na systemie nie ma wtedy zadnego konfliktu.Ja mam na jednym laptopie na vmware disa v44 oraz inpe do starszych aut natomiast bezposrednio na systemie Inpe w 3 wersjach i istę D opartą na ediabase 7.3.0 do całej serii E i F wszystko chodzi idealnie.
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli uzywasz obu czyli - np dis v44 i windowsa xp z inpą i Diaghead na jednej maszynie to nie ma konfliktu z inpą na głownym systemie.

Jezeli uzywasz dis np v52 na vmware a na głownym systemie masz inpe opartą na ediabase 7.3.0 i chcesz zainstalowac starszy ediabase do disa to musisz zmienic nazwe tego 7.3.0 na jakikolwiek inną.Nie moze byc 2 folderów ediabase.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Najprostsze wyjscie to uruchmomic disa na systemie 64 bitowym na maszynie wirtulanej vmware, mamy wtedy disa i starą inpe .A bezposrednio na systemie zainstalowac inpe opartą na ediabas 7.3.0 i iste d. Do obslugi kabel 2kdcan z przełącznikiem . Mamy wtedy konkretne narzedzie do diagnozy kodowania i programowania Bmw.
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeszcze jedno wyjście, zrobić nowy podstawowy dysk i zainstalować windows jako dual boot ,

wtedy na komputerze mamy dwa systemy windows ,

wybieramy sobie który chcemy przy starcie systemu , tylko nie należny instalować starszego systemu jak jest zainstalowany ,

taki sam lub nowszy (nie ma znaczenia czy wersja 32bit czy 64bit) (może być 7 , 8 , 8.1, 10)

np mamy windows 7 64bit tu mamy ista+ d/P i ediabas 7.3.0 ,

odcinamy z dysku ok 40GB (lub jak mamy drugi dysk D to instalujemy na nim)

i instalujemy z płyty windows 7 32bit i tu można mieć dla old modeli ediabas 6.4.3 INPA3 razem z dis v44 lub ediabas 6.4.7 jakimkolwiek dis

wyjście bardzo dobre jak mamy port RS232 i instalujemy inpa i EDIABAS dla interfejsu ADS, ale dla zwykłego USB też nie ma problemu

Nie da się na windows 64bit zainstalować EDIABAS 6.4.3 / INPA3 , musi być wersja systemu 32bit

ADS musi być na podstawowym systemie 32bit (nie może być wirtalna maszyna VMware),

na windows 64bit może być tylko EDIABAS 6.4.7 jak chcemy mieć dis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poradziłem sobie w ten sposób że wrzuciłem folder z ediabasem 6.4.7 na dysk C i teraz w zależności jaki program używam to zmieniam nazwę folderu czyli jak używam DIS-a to folder z ediabas 6.4.7 zapiusuje jako ediabas a folder z ediabas 7.3.0 zapisuje jako ediabas2 i na odwrót.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może jakiś dobry człowiek podpowie. Zainstalowałem gotowca dis v57 od Trandolfa. Program działa i komunikuje się z autem - próbowałem na E90. Chodzi o to że chciałem ustawić CBS intervals - między innymi olej a przede wszystkim hamulce. Próbowano zresetować przebieg do wymiany klocków bez wymiany sensora i teraz pokazuje głupoty. Kiedy próbowałem wejść w funkcję CBS zaptytało czy DIS ma prawidłową datę. Nie miał więc zmieniłem na bierzącą i tu zaczął się problem. Był konieczny restart DIS. Po restarcie brak komunikacji z głowicą. DIS widzi głowice ale nie może się z nią skomunikować. Górna linia lampek się nie pali. Przy próbie zrobienia APITEST wyrzuca błąd NAT-0009. Czy wie ktoś może co może powodować ten stan rzeczy? Czy w ogóle ważna będzie data w DIS przy ustawianiu CBS intervals? Może nie potrzebnie sobie głowę tym zawracam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może jakiś dobry człowiek podpowie. Zainstalowałem gotowca dis v57 od Trandolfa. Program działa i komunikuje się z autem - próbowałem na E90. Chodzi o to że chciałem ustawić CBS intervals - między innymi olej a przede wszystkim hamulce. Próbowano zresetować przebieg do wymiany klocków bez wymiany sensora i teraz pokazuje głupoty. Kiedy próbowałem wejść w funkcję CBS zaptytało czy DIS ma prawidłową datę. Nie miał więc zmieniłem na bierzącą i tu zaczął się problem. Był konieczny restart DIS. Po restarcie brak komunikacji z głowicą. DIS widzi głowice ale nie może się z nią skomunikować. Górna linia lampek się nie pali. Przy próbie zrobienia APITEST wyrzuca błąd NAT-0009. Czy wie ktoś może co może powodować ten stan rzeczy? Czy w ogóle ważna będzie data w DIS przy ustawianiu CBS intervals? Może nie potrzebnie sobie głowę tym zawracam.

Od wersji e60, datę i godzinę importuje z oprogramowania więc ostrożne

ale to i tak nie ma znaczenia , wymień czujnik zużycia, jak wymienisz klocki to zawsze nowy czujnik zużycia niestety

jak chcesz oszczędzać to jeździj na błędzie .

nie ma potrzeby używać komputera do wymiany czujnika hamulców wystarczy zresetować wymianę w BC komputera w ukrytym menu ,

lub przez idrive

jakoś fatalna ale instrukcja ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wersji e60, datę i godzinę importuje z oprogramowania więc ostrożne

ale to i tak nie ma znaczenia , wymień czujnik zużycia, jak wymienisz klocki to zawsze nowy czujnik zużycia niestety

jak chcesz oszczędzać to jeździj na błędzie .

nie ma potrzeby używać komputera do wymiany czujnika hamulców wystarczy zresetować wymianę w BC komputera w ukrytym menu ,

lub przez idrive

jakoś fatalna ale instrukcja ok https://www.youtube.com/watch?v=QvpNhTjfZ9

 

Nie chcę schodzić na inny temat ale te video właśnie pokazuje problem który próbuje rozwiązać z hamulcami. Wymieniono klocki ale nie sensor i użyto BC do zresetowania. Obecnie siedzi nowy sensor z ASO a DIS nadał pokazuje błąd przednich klocków który wraca zaraz po usunięciu. Dodatkowo czerwony samochód na podnośniku na BC. Reset z poziomu BC nie jest już mozliwy.


Czyli ma znaczenie jaka datę ma DIS przy próbie zresetowania CBS w e90? Nie mogę dojść co się może zmieniać podczas restartu DISa że nie komunikuje się później z głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem ci że ja nie używam DIS już dawno, ponieważ nie używam zwykłego interfejsu USB tylko mam 3szt icom

ale ista ma te same procedury dla e serii co dis ,

i zawsze importuje godzine i date podczas resetu CBS danych i też mi kiedyś zdarzyło się że komputer miał złą datę i tak się wgrała co

by oznaczało że nic nie przejechałeś względem ostatniej wymiany i już może pokazywać błąd

sprawdz wtyczki od czujnika, czy go wogóle widzi zastosuj contactS do styków może są zaśniedziałe

dis powinien zresetować bez problemów , ja do e90 nie używam komputera, tylko z poziomu BC resetuje i ok zawsze , ale czujnik musi być nowy ,

puki nie zresetujesz danych to błąd się nie wykasuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Beznadziejny przypadek.

Od samego początku DIS się zawieszał, gdy tylko klikałem na którąś z funkcji Admin albo Config,pojawia się klepsydra i koniec,w końcu zacząłem w VMware zwiększać ilość pamięci z 512 w górę,najpierw na maxa ok 8Gb potem coraz mniej,stanęło na 3 GB i nagle ruszył,wszystko działało głowica łączyła się,nawet połączyłem się z autem.

Za 2 dni odpaliłem poza autem i znowu to samo nie widzi głowicy po kliknięciu Config znowu zwiecha i klepsydra ,znowu zmieniłem wartość pamięci w VWware i po kilku próbach ruszył na 1024Mb

zobaczył głowice wszystko działa ,zatrzymałem VMware i znowu to samo.

Win 7 64

Vmware 6.03

Dis 57


Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

WItam.


Odkopuję temat sprzed 3 lat, ponieważ jedyną moją nadzieją na połączenie sie z moim E32 jest DIS właśnie. Od 3 dni przeglądam internety (google, youtube, fora itp) i próbowałem już chyba wszystkiego a nadal nie mogę połączyć się z DME auta. Zacząłem od gotowych wirtualek (trandolf), poprzez postawienie WIn7 (x64) oraz ostatecznie "żywy" Windows XP (+ VMWARE z DIS-em). Bez skutecznie. Trzymając się już maszyny z "fizycznym" systemem XP:

- INPA pokazuje BATTERY oraz INGITION (które gaśnie po wyłączeniu stacyjki) - a więc zakłądam, że tu jest OK (nie jestem się w stanie połączyć, ponieważ w menu nie ma E32, a wybierając E34 m60 dostaję błąd komunikacji ze sterownikiem - ale tak ponoć przy E32 jest, że INPA nie zadzwiała - dlatego męczę DIS-a0

- DIS wykrywa głowicę, test połączenia z głowicą ejst OK, API TEST = OK (pokazuje wszystkie opcje od 0 do 14).


Wszystkie znaki na ziemi i niebie w teorii mówią, że powinno działać a nie działa. Używam kabla na COM1. Dość krótko opisałem 3 dni walki, ale chyba wszystko co mogłem zrobić - zrobiłem/sprawdziłem. Jedyne czego nie zrobiłem to nie postawiłem DIS-a od "zera", a korzystam z VMWARE z DISem (od trandolf-a).


To co budzi moją ciekawość to zawartość okienka DIAGHEAD gdzie w sekcji COMMAND FLOW widać komunikację przy inicjowaniu połączenia pomiędzy DIS a emulatorem głowicy, ale potem już tylko lecą "keepalive'y".,,,


Pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.