Skocz do zawartości

Instalacja INPA / NCS / NFS / WINKFP ...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Chciałem sie dopytać czy taki interfejs jak tcs cdp (http://allegro.pl/ds-tester-bluetooth-tcs-cdp-wysylka-24h-i6755391331.html) Bedzie działał i npą? Bo dziś prawie cały dzień z tym walczyłem i nie doszedłem z tym do ładu. Cały czas mi wyświetla BATERY=OFF i IGNITATION=OFF. Więc pisze tutaj z tym zapytaniem bo juz nie wiem czy jest sens sie z tym dalej męczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z inpą to ten interfejs raczej nie będzie działać, to interfejs dedykowany do oprogramowania które masz na płycie Delphi DS150

oprogramowanie rozpoznaje go i odwrotnie, trzeba zmodyfkować ediabas aby wykrywał ten interfejs dla inpy,

jak ma funkcje i jest zgodny ze standardem PASSTHRU j2534 to moge podesłać ci uzupełniene ediabas o dll dla pracy z STD:PASSTHRUD

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1607246-Cheap-USB-J2534-cable-with-arm-chip-works-as-passthru

w ediabas.ini interfface = STD:PASSTHRUD , obd.ini interface USB i port com tens sam co zainstalowany interfejs w menadzerze urządzeń (sterowniki ori interfejsu)

Wejdz do menadzera użądzeń windows i zobacz jaki jest status interfejsu (czy jest jak usb converter czy usb port COM )

przez i po zainstalowaniu sterowników ,

(zobacz film podobno ten interfejs jset identyczny i dedykowany do różnych prgramów

)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poświęciłem troche czasu i pokombinowałem troche z inpą. Wgrałem nowe sterowniki wgrywałem inne wersje inpy zmieniałem wpis w ediabase no i niestety dalej nic. Udało mi sie wgrać inpe gdzie battery wyskoczyło mi na on a ignitation ciągle off. A po wybraniu auta wyswietla sie komunikat i niestety dalej nic z tego. Ma ktoś jakieś pomysły?? :?: :?:

https://lh3.googleusercontent.com/toXjR0zfEVNS4mFToECefYRK82l36RInWJDCVY222rg_et2-inqndi2QKnrrHO-uwbwCxTwtjefli-I=w1366-h662-rw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Battery on i ignition nie ma znaczenia do diagnostyki to domena interfejsów bmw , inne interfejsy mają tylko linie diagnostyczne

bmw do 2007 OBD2 K-line na pinie 7 i pin 8

po 2007/03 DCAN pin 6 highspeed can i pin 14 low speed can

nawet dla inpa nowsza wersja INPA 5 obie kropki sa nie istotne do diagnostyki to tylko stan terminalu

tym się nie przejmuj skup sie na samej diagnostyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zainstaluj iste d. Dis do tego auta sie nie nadaje :)

To nie prawda, do N47 E60 z 2009 roku Dis też się nadaje i ma te same funkcje co ISTA D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to juz inna kwestja :D

W dis lubię to że w live data można wybierać ze wszystkich funkcji, a w ISTA D podzielone sa na bloki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ściągnąc i zainstalowac na dysku c :

Standard Tools 2.12

Musisz ściągnąc, odblokować i wypakowac na dowolny dysk ( nie musi byc C) dowolną wersje isty np:

ista d 3.55.11

musisz ściągnąć bazy sqlitedbs , odblokowac i wypakowac do tegoż folderu w ista.(sqlitedbs)

musisz ściągnąc i zainstalowac :

net freamwork 4.5, vs90-piaredist, vcredist odpowiedni do wersji systemu (x86 lub x64)

ista d regfix odpowiedni do wersji systemu (x86 lub x64)

To tak z grubsza :) Poszukaj na gryzoniu, tam tez znajdziesz dokładną instrukcje i kolejność instalacji.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, inpy nie musi byc . Ista wymaga ediabas 7.3.0 który jest zawarty w Standard Tools 2.12. Jednak jak juz sie zainstaluje ST 2.12 to instalacja inpy to chwila więc szkoda tego nie zrobić i oba programy można miec na kompie.

Dla upartych można jeszcze na tym samym sytemie (musi byc 64 bit) zainstalować ediabas 6.4.7 (zmieniając wczesniej nazwe tego 7.3.0) i na vmware uruchomić gotowca Dis v44.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie. Mam interfejs BMW USB Viaken. Zainstalowałem interfejs i INPe OBD2 USB wersje 5.0 zgodnie z instrukcją. Przy odpalaniu jest bateria i zapłon ON. Gdy w programie wybieram auto e90 i próbuję wejść głębiej w jakieś ustawienia chociażby silnika to wywala mi błąd "Versions do not match. Malfunction possible!"

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2813afc824605f65

Może macie pomysł co jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItajcie. Mam problem z NCS'em. Dodam, że inpa śmiga bez problemu. Chciałem zakodować miganie kierunków podczas zamykania/otwierania. Po wczytaniu profilu i wybraniu swojego modelu(E46) wyskakuje taki błąd: https://zapodaj.net/d85786442bfec.png.html. Dodam, że nie mam u siebie takiego pliku w folderze bin. Czy każdy, komu działa ncs posiada taki plik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też takiego pliku nie mam , mój NCS działa , pewnie zły moduł komunikacyjny wybrałeś

po 2001 roku nie uzywasz EWS i KMB jako muduły komunukacyjne z ZCS

połącz sie przez AKMB lub ALSZ tam masz FA zapisane

1 wybiez profil Revort's ......

F1 > F3 > E46> AKMB . OK > F6 i dalej według instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie.

Bardzo proszę o pomoc bo przeczytałem już tu milion postów i nie mogę sobie poradzić. INPA nie ma w menu mojego silnika. Co dopisać w pliku:

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Silnik

ENTRY= DDE22,DDE 2.2 dla M51,

ENTRY= DDE30,DDE 3.0 dla M47,

ENTRY= DDE40,DDE 4.0 dla M57,

ENTRY= D50M47,DDE 5.0 dla M47 nowy,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 dla M57 nowy,

ENTRY=,,

ENTRY= BMS46,BMS 46 dla M43,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_4N,ME 9.2 dla N42 / N45,

ENTRY=ME9NG4TU,ME 9.2 / MEV9 dla N46,

ENTRY=,,

ENTRY= MS420,MS 42.0 dla M52 nowy,

ENTRY=,,

ENTRY= MS430,MS 43.0 dla M54,

ENTRY=,,

ENTRY= MS450,MS 45.0 dla M56,

ENTRY=,,

ENTRY= MSS54M3,MS S54 dla S54 M3,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_DS2,Pompa paliwa EKP,

Co nie kliknę to komputer myśli długo po czym błąd i powrót do menu głównego lub Program Stop.

Jak zmieniłem port to w ogule nie myśli tylko od razu błąd więc chyba port dobry.

BMW E46 316i, wyczytałem że silnik M43TU (1,9 benzyna, 105 KM, 1999).

Proszę o pomoc i jak coś namieszałem to przepraszam.

EDIT

Udało mi się połączyć poprzez ENTRY= BMS46,BMS 46 dla M43, jednak nie mogę zrobić synchronizacji - mam następujący komunikat po kilku sekundach:

Keine Startwert - Initialisierung im aktuellen Fachrzyklus durchgefuehrt.

Co robię źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Kupiłem ten kabel: Nowy FT232RQ Dla BMW INPA Ediabas K DCAN Interfejs Dla BMW Serii z Przełącznikiem INPA DIS SSS NCS Kodowania Diagnoza Łatwiejsze w Obsłudze

http://s.aliexpress.com/AVFJBZjU

(from AliExpress Android)

 

Niestety się płyta jest pęknięta i nie mam oprogramowania. Sprzedawca nie odpisuje mi na pytanie gdzie znajdę do tego oprogramowanie tylko prowadzi monolog - że jeśli jestem zadowolony to prosi o opinie.

 

Czy ma ktoś może do tego oprogramowanie?

 

TAPATALK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jaki masz system windows ?

jak windows 10 to trzeba uzupełnić rejestr serial ponieważ przy aktualizacjach systemu

dochodzi do usunięcia danych w serial (dotyczy danych interfejsu dla inpa )

poprawny fix dla serial

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg

sprawdzamy aplikacją obdsetup (mozna wcześniej sprawdzić czy wszystko OK

http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/OBDSetup,4534151183.exe(executable)

lub sprawdz w menadzerze urządzeń > porty COM i LPT > USB serial port COM X

sprawdz opóźnienie czy jest na 1 , bywa że przestawia się na 16 i dlatego problemy

można zobaczyć na moim filmie jak się ustawia interfejs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Windows 8 bo nie chciałem aktualizować z racji właśnie na programy do bmw:) ja pakietem ze zamieniałem pliki w sp daten zanim sie tondzialo a z pol roku nie korzystałem z Inpy...

EDIT:opóźnienie było na 16 zmieniłem na 1 jutro testuje aucie bo mam dzis jeszcze pare rzeczy do zrobienia. Odezwę sie jutro dziękuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.