Skocz do zawartości

Instalacja INPA / NCS / NFS / WINKFP ...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

witam potrzebuję pomocy w instalacji inpy zainstalowałem wszystko mlodzik1 w opisie i mam problem

Program wykrywa zapłon mogę zrobić test diagnozy e46, ale jak wybiorę silnik i M47 DDE3.0 lub DDE5.0 M47

to najpierw wyskakuje błąd o treści:

 

Requested control unit: 'MS420DS0' not found. Control unit found: 'DDE30DS0'. Program will be stopped.

 

 

 

a gdy to zaakceptuję to wyskakuje:

 

ApiCheckJobStatus: Error #19

IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

API job error or no such result!

Continue script processing?

Błąd ten co chwilę się powtarza,sam wyskakuje.

 

nie wiem jak sobie z tym poradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba jednak coś zrobiłeś nie tak, jak diagnozę ogólną możesz zrobić a nie możesz połączyć się z silnikiem to albo interfejs nie ma połączonych pinów 7 i 8 (rozkręć i połącz tak na próbę jak diagnoza silnika będzie to zlutujesz te dwa piny i będzie ok często przy interfejsie K-Dcan. niektórzy robią sobie przełącznik aby móc diagnozować nowsze auta) ewentualnie coś przeoczyłeś przy instalacji inpy i edabasa (pamiętaj ze w EDIABASIE uzupełnia się pliki w EDIABAS\ ECU są niezbędne do diagnostyki bywa że jest ich ponad 1500 w ECU ) jak sprawdzisz i nie będzie działać to napisz dam Ci link do instalatora inpy co sam wszystko instaluje razem z NCS 4.0.1 uzupełniony w biblioteki

SP-daten 53.5.00 można zobaczyć film jakie to proste nie trzeba pobierać

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1/INPA+5.06+FXX+UPDATE+Install+Standard+tools+2.12,4256490898.avi(video)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam problem. Zainstalowałem BMW Standard Tools 2.12 i NCS 4.0.1. Hasło rexpet do edycji profilu nie działa więc pobrałem profile stąd:

http://chomikuj.pl/BMW.Retrofit/BMW

 

Poniżej dostępne profile:

http://i.imgur.com/gtOhgaz.jpg

 

Który profil odpowiada za takie kodowanie jak w starym NCS za pomocą pliku z roszerzeniem .man?

 

U mnie przy każdej próbie zwraca plik z rozszerzeniem .trc i rozmiarem 234kb, czyli kodowanie całego auta. Kodowanie robię na pewno dobrze, bo robiłem wcześniej to samo na starym NCS i było ok.

 

Przy okazji spytam w E91 2007r. w module ABG do wyłączenia gongu niezapiętych pasów trzeba przekodować:

SBR_BEIFAHRER_1

SBR_FAHRER_1

na nich aktiv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeci odpowiada za kodowanie, ale mogę Ci podesłać gotowe profile do ncs 4.0.1 i aplikacje która umożliwia w twoim ncs tworzenie profili

http://chomikuj.pl/Dinpl/Dokumenty/NCSEXPER-+UZUPE*c5*81NIENIE.part1,3887250109.rar(archive)

http://chomikuj.pl/Dinpl/Dokumenty/NCSEXPER-+UZUPE*c5*81NIENIE.part2,3887249998.rar(archive)

profile wrzuć i zamień do NCSEXPER\PFL

dla dolnych przycisków po angielsku plik NCSEXPER.txt wrzuc i zamień w NCSEXPER/CFGDAT

dla edycji profili plik NCSEXPER.exe wrzuć i zamień do NCSEXPER/BIN

 

będziesz miał też czysty Expermode jest niezbędny do tworzenia profili tych co masz instrukcje ze starszych NCS 3.0.8 lub 3.0.1

jak zamienisz to będziesz wiedział które profile co zawierają wystarczy je otworzyć ja dodałem tam te 3 ostatnie

Expertmode

Expertmode FSW PSW Manipulate do kodowania przez plik man

Expertmode with individualistion do kodowania całego samochodu

 

które wartości odpowiadają za wyłączenie gongu niezapiętych pasów, nie wiem nie kodowałem tego w e90, w e90 musisz sobie sam znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tak proszę instrukcja

viewtopic.php?f=69&t=244543&start=15#p1830337

ale ja wolę zamiast NCS Dummy, jest lepszy BMW coding tool 2.4.0 lub 2.5.0 ale też można tradycyjnie zmieniać plik fsw_PSW.TRC edytować za pomocą notatnika zmienić wartość i zapisać jako FSW_PSW.man

można i tak ale w nowszych modelach lepsza jest ta pierwsza metoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za pomoc. A w jaki sposób można kodować inaczej niż przez plik .man?

 

 

1. Odpalamy NCS Expert (zakladam, ze pakiet INPA mamy zainstalowany w language nie po niemiecku).

 

2. Wybieramy File -> Load Profil

 

3. W okienku Choose profile wybieramy Expertmode i klikamy OK.

 

4. Wybieramy File -> Edit Profil

 

5. W okienku Passwort eingaben podajemy haslo do profilu: repxet i klikamy OK.

 

6. W okienku Profile editor klikamy przycisk Individualisierung (lewy dolny rog)

 

7. W okienku Car Memory zaznaczamy opcje Individualisierung aktiv w sekcji Car/Key Memory i klikamy OK

 

8. Klikamy przycisk Profile info (prawy dolny rog) w okienku Profile editor

 

9. W okienku Profile info w polu Profile Name dopisujemy with individualisation tak aby nazwa naszego profilu brzmiala Expertmode with individualisation (tym sposobem bedziemy go mogli latwo odroznic na przyszlosc od oryginalnego profilu expertmode) i klikamy OK

 

10. W okienku Profile Editior klikamy consistence check - powinno pojawic sie okienko Info z napisem konsistence check OK

 

11. W okienku Profile Editor klikamy OK

 

12. Wybieramy File -> Save Profil As i w polu File Name zmieniamy numer profilu na kolejny czyli FZG3.PFL i klikamy OK

 

13. Wybieramy File -> Load Profil i w okienku Choose profile mamy teraz profil Expertmode with individualisation ktory wybieramy i klikamy ok

 

14. Bierzemy laptopa pod pache i idzemy do naszej Buni. Podpinamy kabelki, wkladamy kluczyk do stacyjki i przekrecamy na zaplon (nie odpalamy silnika)

 

15. wybieramy VIN/ZCS/FA (klawisz F1)

 

16. Wybieramy ZCS/FA f. ECU (Odczytanie danych ZCS/FA z ECU naszej Buni)

 

17. W okienku Choose CHASIS wybieramy E39 (moj przypadek).

 

18. W okienku Choose ECU wybieramy EWS i klikamy ok... po chwili wypelnia sie pola FG GM SA i VN

 

19. Wybieramy opcje Back F6

 

20. Wybieramy Car Memory (klawisz F5)

 

21. Pojawi nam sie nastepujace okienko:

 

 

22. W tym okienku Mode of operation okresla czy programujemy kluczyk czy samochod (Car Memory/Key Memory 1-4). Moja Bmka nie ma programowania kluczykow wiec nie korzystalem z tego, a zatem ta czesc pomine aby czegos nie namieszac. U mnie bylo tylko Car Memory. Functions to spis funkcji ktore mozemy przeprogramować. Niestety jest on po niemiecku a ponizej zamieszczam tlumaczenie na language (za wreeve z bmwecu.org):

 

E39 Car and Key memory programming using NCS Expert in the Edibas package.

 

AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG : External Low Temp Warning Gong

AUT_SITZVERSTELLUNG : Automatic Seat Adjustment (select when unlocked or when driver door opened) linked to key number

AUTO_ZV_DISABLE : disable automatic central locking

BC_KL_R : Interior lighting ON when ignition is switched off after driving with headlights on

DWA-QUITTIERUNG : Anti Theft System Acknowledgement

EINSCHALTMELDUNG_IMMER : Power-up messgage always

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 : Recognition seat allocation (don't switch this off otherwise the airbag system gets up-set)

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Passenger Door Window Down one touch

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Passenger Door Window Up one touch

FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Driver Door Window Down one touch

FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Driver Door Window Up one touch

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF : doors in rear Window Down one touch

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : doors in rear Window Up one touch

FuĂraumklappen: Floor flaps (IHKA)

HBA_DSC_5_7 :

HECKKLAPPE_ENTSICHERN : Rear Trunk opening from remote key

HEIMLEUCHTEN : Home Shine (Follow me home lights)

INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV : Interior Light On Several Times central locking

KEY_MEMORY_IHK : Key Memory IHK Module (A/C temperature memory from key number)

KEY_MEMORY_RADIO : Key Memory Radio (Radio channel / volume from key number)

KOMFORTOEFFNUNG : Comfort Opening

KOMFORTOEFFNUNG_FB : Comfort Opening remote key

KOMFORTSCHLIESSUNG : Comfort Closing

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : Comfort Closing remote key

LAUTSTAERKE_HINTEN : Volume in the Back

NOTSTROMSIRENE : Emergency Power Siren

QUIT_OPT_ENTSCH : optical Acknowledge remote un-locking (two flashes)

QUIT_OPT_SCHAERF : optical Acknowledge remote locking (one flash)

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : One touch sun-roof open

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : One touch sun-roof close

SOFT ON/OFF : Soft dim/undim of the interior lights

 

SPRACHE : Language selection

 

TAGFAHRLICHT_ECE : Daylight Headlights

TEMPERATUR_EINHEIT : Temperature Unit (C/F)

UMLUFT MEMORY : Circulating Air Flap Memory (remembers if re-circ is on after shutdown)

VERBRAUCH D1 : Consumption units

VERRIEGELN_AUT_AB_X_KMH : Automatic central locking after X KMH

VERRIEGELN_AUT_MACH_2_MIN : Automatic central locking after 2 MIN

VERRIEGELUNGSSCHWELLE : locking Device-swells (threshold) (speed of X above)

WEG_EINHEIT : Distance unit (distance, miles or km)

ZEIT_EINHEIT : Time unit (12H or 24H)

ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG : Ignition key Warning, a really anoying option which beeps if you leave the key in the ignition

ZV_SELEKTIV : central locking selectively (selective unlocking)

 

 

Each individual key can also be set to allow selective un-locking and automatic locking after X MPH.

 

 

E46

ENTSICHERN_CENTERLOCK : Release central locking

FUNK_INNENRAUMSCHUTZ : Radio interior space monitoring

FUNKTIONTUERSCHLOSS : Function Door Lock

FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_1 : Floor space flap

HHS_AUTOMATIK : HHS Mechanism

HKL_SPERREN_BEI_ZS : HKL Barriers with ZS

IB_BEI_KL.R_AUS IB at KL.R off

IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN IB on unlock lock

INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV: Interior lighst on several times

NEIGUGSGEBER : tilt sensor

STANDRUECKSCHALTUNG : Condition Resetting at standing

TAGFAHRLICHT_ECE: Daylight lights

UMLUFT_MEMORY: recirculating air flaps memory

WISCHERINTERVALL: wiper interval

 

KEY MEMORYS

 

BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_1 : Ventilation Flap opening

Fernbedienung : Remote control

FUSSRAUMKLAPPE SCHLIES : Floor air Flaps close

GEBL AUT B ZUEND EIN : blower automatic at ignition on

GEBLAESEBALKEN AUT MOD : Blower Bar Automatic Mode

GEBLAESEKORREKTUR : Blower Correction

KLAPPEN OEFFNEN : Flaps Opening

KLIMABETR BEI ZUEND EIN : airconditioning at ignition on

TAKTEN HIGH LOW ANZEIGE : Clocks High Low Announcement

 

W sekcji parameter mamy stan danego parametru czyli aktiv i nich aktiv. Literka S oznacza nam ustawienie seryjne a literka I ustawienie indywidualne.

 

23. Zanim zaczniemy zmieniac ustawienia nalezy wybraz Read czyli F1. Przyciski sie wyszarza na kilkanascie/kilkadziesiat sekund a z samochodu zostana sczytane nasze aktualne ustawienia. Kiedy przyciski znow beda czarne mozemy zaczac dlubac. I tak wybieramy funkcje w srodkowym okienku nastepnie zaznaczamy pozadana opcje w okienku prawym i wciskamy F2 take over. nazwa funkcji do zaprogramowania wraz z porzadanym stanem pojawia sie w okienku na dole. Jezeli chcemy usunac funkcje (nie zmieniac jej stanu) najezdzamy na nia w okienku dolnym i klikamy F3 Delete. Kiedy zmienimy juz co chcemy wciskamy F4 Broadcast i po chwili zobaczymy okienko potwierdzajace ustawienie parametrow. Voila! Odlaczamy kompa i testujemy czy jest tak jak chcielismy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie masz tylko nie jest wpisane w menu inpy szukaj w C:/EC-APPS/INPA/CFGDAT/ szukaj E90.ENG dla wersji angielskiej menu i E90.GER dla wersji niemieckiej menu INPY otwórz w notatniku i dopisz sobie, co Ci brakuje, ewentualnie skopiuj całość i wklej wcześniej usuwając ten element pliku, chociaż wersja angielska jest sztuczna dla INPY EA-90 ona powinna być cała po niemiecku i twoje sterowniki na pewno obsługuje

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E90 V1.32

ENTRY= EXX,Functional Jobs,

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

ENTRY= td-530na,TD-530na I-Stufe/Gesamt FS,

 

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= D50M47,DDE 5.0 for M47 TU,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 for M47 TU2,

ENTRY=,,

ENTRY= n47t,n47t for DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds for DDE7,

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY=,,

ENTRY=dde7kwp, dde7kwp,

ENTRY= dde72n57, dde72n57,

ENTRY= dde73n57, DDE73N57 for N57,

ENTRY= dde7uds, dde7uds for DDE7,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 for M57 TU,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 for M57TOP / M57TU2,

ENTRY=,,

ENTRY=ME9NG4TU,ME9.2 / MEV9 for N45 / N46,

ENTRY= MS450,MS 45.0 for M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 for N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 for N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 for N43 N53 & N54 with EWS4/CAS,

ENTRY= MEVD17kw,MEVD17.2 for N55 Engine with EWS/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= MSS60,MSS60 for S65 (M3),

 

ENTRY=,,

ENTRY=EKPM60_2,Fuel Pump EKP,

 

[ROOT_GETRIEBE]

DESCRIPTION=Transmission

ENTRY= GS19,Gearbox / Automatic GS19,

ENTRY= GS30,Gearbox / Sequential SSG,

ENTRY= VGSG90,Gearbox / DXC VGSG,

 

[ROOT_FAHRWERK]

DESCRIPTION=Chassis

;ENTRY= EHC_E65,1-Axle Air Suspension,

ENTRY= ACC2,Adaptive Cruise Control,

ENTRY= AFS_90,Active Front Steering,

ENTRY=,,

ENTRY= DSC_87,Dynamic Stability Control,

ENTRY= DXC8_P,Dynamic Stability Control DXC,

ENTRY= LDM_90,Dynamic Management / Longitudinal,

ENTRY=,,

ENTRY= EPS_90,Electronic power steering,

ENTRY=,,

ENTRY=RDC_GEN2,Tire Pressure Monitoring,

 

[ROOT_KAROSSERIE]

DESCRIPTION=Karosserie

ENTRY= MRS5,Airbag MRS5,

ENTRY= ACSM,Airbag ACSM E93,

ENTRY= IHKA87,Air Conditioning / Control Panel,

ENTRY= IHKA87,Air Conditioning / Park Heating Via,

ENTRY= DWA_E65,Alarm System E90/E91,

ENTRY= SINE_65,Alarm System / DWA Sirens And Tilt Sensor E90/E91,

ENTRY= DWA_63,Alarm System E92/E93,

ENTRY=,,

ENTRY= CAS,Car Access System,

ENTRY= CTM_93,Convertible Hard Top Module,

ENTRY= ZBE_E87,Central Control Unit ZBE,

ENTRY=,,

ENTRY= FRM_87,Footwell Module Driver FRM_87,

ENTRY= FRM_70,Footwell Module Driver II (FRM_70, from 03/07),

ENTRY= FLA_65,Full beam assistent,

ENTRY= KOMB87,Instrument Cluster,

ENTRY= JBBF87,Junction Box Passenger,

ENTRY= JBBF70,Junction Box Passenger II (DCAN),

ENTRY=,,

ENTRY= PDC_E87,Park Distance Control,

ENTRY=PGS_65_2,Passive Go System,

ENTRY=,,

ENTRY= RLS_87,Rain And Light Sensor,

ENTRY= FZD_87,Roof / Function Center

ENTRY= SHD_MDS,Roof / Sunroof For Touring,

ENTRY=,,

ENTRY= AHM_E65,Trailer Module,

 

[ROOT_KAROSSERIE_SITZ]

DESCRIPTION=Seat Modules

ENTRY= FAS_87,Seat Module Driver,

ENTRY= BFS_87,Seat Module Passenger,

ENTRY=FAS_PLX,Seat Module Driver (new),

ENTRY=BFS_PLX,Seat Module Passenger (new),

 

[ROOT_KOMMUNIKATION]

DESCRIPTION=Communication Systems

ENTRY= AMP_60,Amplifier / Hifi,

ENTRY= ASK_60,Audio System Controller CCC,

ENTRY=,,

ENTRY= CDC_E65,Changer / Audio,

ENTRY= CCCA60,Computer / CCC (Application),

ENTRY= CCC_60,Computer / Infotainment Computer,

ENTRY=,,

ENTRY= CID_60,Display / Central Information Display,

ENTRY=,,

ENTRY= CCCG60,Gateway / MOST/CAN CCC,

ENTRY= MCGW60,Gateway / MOST/CAN MASK,

ENTRY= RAD2_GW,Gateway / MOST/CAN Radio 2,

ENTRY=,,

ENTRY= NAV_60,Navigation System,

ENTRY= JNAV60,Navigation System / Japan,

ENTRY=,,

ENTRY= RAD1,Radio / 1/2,

ENTRY= MASK60,Radio / Analogue Radio MASK,

ENTRY= DAB_60,Radio / Digital Radio Terrestrial DAB,

ENTRY= IBOC60,Radio / Hybrid Radio USA IBOC,

ENTRY=,,

ENTRY= TEL_E65,Telephone,

ENTRY= ANT_60,Tuner / Aerial Tuner,

ENTRY= SAT_60,Tuner / Digital Satellite Radio USA,

ENTRY=,,

ENTRY= VID_E65,Video Module,

 

jest to menu z inpy 5.06 potocznie nazywana i nowsza od EA-90 INPA_with_Fxx w skrócie inpa Fxx niestety tak samo jak EA-90 jest też po niemiecku ale obsługuje auta z 2012 roku tylko diagnoza całego samochodu po 2007 jest po angielsku TD-530_E w sumie jak nie ma awarii żadnej to przeskanuje cały samochód i nie trzeba się bawić w

aby wszystkie moduły po kolei sprawdzać, polecam na system windows 64bit Standard tools 2.12 aby cały pakiet w win 64 bit był aktywny

każda inpa 5 będzie obsługiwała e 60 jak i e90, jak sobie cały temat przeczytasz to na tej stronie znajdziesz to co ci będzie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czemu link do instrukcji video nie działa ? (pakiet instalatora 10.0.4)

Obie części programu zassałem ale nie wiem od czego zacząć. Przydałby się tutorial albo filmik.

Jestem zielony w temacie.

Mam E60 2004 r.

 

Napisz mi adres email na PV to Ci przyśle ten film, bratanek mi go wykasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć wszystkim. Mam problem z gotowcem od Trandolfa. Może ktoś pomoże. Pobrałem wszystko z jego chomika łącznie z instrukcjami a przy końcu instalacji VMWare woła mi o klucz licencyjny. Skąd taki klucz mam wziąć? Jak to ominąć? Orientuje się ktoś? Jak popchnąc instalację dalej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć wszystkim. Mam problem z gotowcem od Trandolfa. Może ktoś pomoże. Pobrałem wszystko z jego chomika łącznie z instrukcjami a przy końcu instalacji VMWare woła mi o klucz licencyjny. Skąd taki klucz mam wziąć? Jak to ominąć? Orientuje się ktoś? Jak popchnąc instalację dalej?

było jak rozpakowałeś kaygen klikamy i pokaże się numer spisujesz i wklejasz

jak nie ma to masz tutaj

http://chomikuj.pl/fenix4347/Programy/Warsztat/Adata+3.17+PL+virtuial/WMWare+Workstation/keygen,357716276.exe(executable)

 

Ale wiesz mi, sprawdziłem na swoim komputerze lepsza jest Vmware 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy prosba o pomoc. Nie mam juz sily do INPY. Sciagnalem z chomika DinPL i wedlug tej instrukcji instalowalem. NCSEXPERT i ISTA 3.41 dziala. Natomiast w INPIE mam taki blad

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b4813b63d18b.jpg

Jedna rzecz mnie zastanawia. Po wykonaniu step 1 i 2 z instrukcji nie mam pliku OBD w c:\EDIABAS\HARDWARE\OBD\

EDIBAS 7.3.0

SPDATEN 53.3 aktualizowane przez BMW coding tool. Plik E60.ENG dla silnika wyglada tak:

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Motor

ENTRY= MS450,MS 45.0 dla M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 dla N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 dla N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 dla N43 N53 i N54 z EWS4/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_N62,ME 9 dla N62,

ENTRY=,,

ENTRY= MS_S65,MS S65 dla S85,

ENTRY= MS_S65_2,MS S65 dla S85 od 09/05,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 dla M57,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 dla M57TOP / M57TU2,

ENTRY=,,

ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 dla M67 Master,

ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 dla M67 Slave,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 dla M47 TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7 für N47,

ENTRY= n47tuds, n47tuds silnik diesel,

ENTRY=,,

ENTRY= dde7uds,dde7uds Engine,

ENTRY= dde73n57,dde73n57 Engine,

ENTRY=,,

ENTRY= VVT_14,Zawór zmienny cylindrów 1-4,

ENTRY= VVT_58,Zawór zmienny cylindrów 5-8,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_60,Pompa paliwa EKP,

ENTRY=EKPM60_2,Pompa paliwa EKP od 03/04,

ENTRY= ekp360, ekp360 elektroniczna pompa paliwa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu INPA nie gada ?

 

1. Zainstalowałem sterownik do "BMW USB OBD2 1996-2006 Inpa PL Dis E46 E90 E39 E60 E61" - kupiony na Allegro od E-Volt

2. Zainstalowałem INPA 5.02 Update wg filmiku przysłanego przez Din76 - INPA odpala się

3. Sprawdziłem zmienne środowiskowe - jest ścieżka c:\ediabas\bin

4. Uruchomiłem aplikację c:\ediabas\hardware\obd\OBDSetup.exe i zrestartowałem komputer

5. Podłączyłem do gniazda w aucie i do kompa interfejs, odpaliłem INPA i włączyłem zapłon kluczykiem

Program pokazuje Battery Off Ignition Off !!! :(

 

O co chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie jak kolega wyżej.

 

Kabel kupiłem ten http://allegro.pl/tester-interfejs-do-bmw-inpa-obd2-usb-e46-e39-e60-i4785169836.html ktoś polecał kable od tego użytkownika.

 

Nieraz zapali się Battery ON Ignition On a nieraz Off.

Instalowałem różne wersje przejrzałem całe forum i nadal nie działa do końca. Raz nawet udał mi sie zakodować kierunki przy otwierania ale za to inpa nie działała poprawnie nie mogłem wybrać swojego silnika by wyrzucał błąd .

 

Teraz głównie mam nakie błewdy i inpie "error compiling script file " sys - 0005

 

Robiłem wszystko zgodnie z instrukcją, może zły kabel ?

 

EDIT:

 

Jednak działa, pomogło wrzucenie plików do CFGDAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy prosba o pomoc. Nie mam juz sily do INPY. Sciagnalem z chomika DinPL i wedlug tej instrukcji instalowalem. NCSEXPERT i ISTA 3.41 dziala. Natomiast w INPIE mam taki blad

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b4813b63d18b.jpg

Jedna rzecz mnie zastanawia. Po wykonaniu step 1 i 2 z instrukcji nie mam pliku OBD w c:\EDIABAS\HARDWARE\OBD\

EDIBAS 7.3.0

SPDATEN 53.3 aktualizowane przez BMW coding tool. Plik E60.ENG dla silnika wyglada tak:

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Motor

ENTRY= MS450,MS 45.0 dla M54,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 dla N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 dla N52KP (NG6),

ENTRY= MSD80,MSD 80.0 dla N43 N53 i N54 z EWS4/CAS,

ENTRY=,,

ENTRY= ME9_N62,ME 9 dla N62,

ENTRY=,,

ENTRY= MS_S65,MS S65 dla S85,

ENTRY= MS_S65_2,MS S65 dla S85 od 09/05,

ENTRY=,,

ENTRY= D50M57,DDE 5.0 dla M57,

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 dla M57TOP / M57TU2,

ENTRY=,,

ENTRY= D51M67M,DDE 5.1 dla M67 Master,

ENTRY= D51M67S,DDE 5.1 dla M67 Slave,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 dla M47 TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7 für N47,

ENTRY= n47tuds, n47tuds silnik diesel,

ENTRY=,,

ENTRY= dde7uds,dde7uds Engine,

ENTRY= dde73n57,dde73n57 Engine,

ENTRY=,,

ENTRY= VVT_14,Zawór zmienny cylindrów 1-4,

ENTRY= VVT_58,Zawór zmienny cylindrów 5-8,

ENTRY=,,

ENTRY= EKP_60,Pompa paliwa EKP,

ENTRY=EKPM60_2,Pompa paliwa EKP od 03/04,

ENTRY= ekp360, ekp360 elektroniczna pompa paliwa,

 

Niestety jesteś, nie jednym któremu z niewtórymi silnikami nie działa inpa, napisz który silnik wybierałeś (skrypt w menu inpy) i wtedy pojawił sie ten błąd, nie jest to wina inpy, tylko wariant silnika nie obsługiwany przez dany skryp znam kogoś co dopisuje, ale niestety nie chce podzielić się to wiedzą, ale jak powiesz który to skryp i dzięki temu zdjęciu może uda się dopisać twój silnik do INPY

 

EDIT

Ale za pomocą skrypt

ENTRY= DDE6M57,DDE 6 For M57TOP / M57TU2,

inpa (mówię o inpie Fxx skrypt po niemiecku) powinna się łączyć z samochodem jest na liście twój silnik patrz: wersja skryptu IPO 2.04

(według zdjęcia twój sterownik to D62M57A0)

 

008F: string Motorelektronik DDE6 für M57TUE2 und M57TOP

0090: string 2.04

0091: string BMW TI-431 Majerus

0092: string D60M57D0,D62M57B0,D62M57A0,D60M57A0

0093: string D_MOTOR

0094: string DDE6M57

0095: string LAR;FLASH;UIFM;-ROMI;-ROMX;-RAMIS;-RAMIL;-RAMXX;-NVRAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze wersje sa najlepsze kto ma pelna wersje developer moze czytac wrgrywac isn w ews ,a nawet dopisywac klucze do cas ,vin itd ale tylko na pierwszych sw cas'a ,na tej inpie inspirowaly sie takie firmy jak avdi czy bmw explorer

 

Też czytałem o takiej inpie i jej możliwościach ale nigdy jej nie widziałem, nawet żadnych rzutów czy filmów, choć w INPIE 3 nadal nie wiadomo do czego służy Winledi???

 

Nie widziałeś to lukaj zrobiłem zrzut specjalnie dla ciebie :)

 

http://youtu.be/xrC1T0hduHE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, gdzie znalazłeś ?? widzę że połączyłeś z nowszą wersją skrypty inpy 3 działają, ale nie wszystkie z inpą 5, szkoda że do nowszych nie ma, chociaż nie wiem czy i tak wszystkie możliwości INPY znamy tak samo jak NCS nie wspominając o tool32, ja znalazłem ostatnio jak zmieniać numer vin za pomocą tool32 bez programowania.

Myślę też że do starszych aut można skanowanie całego samochodu w INPA 5 zrobić ze skryptu do e46 lub e53 niestety INPA 3 jest 16bit aby cała działała w 64bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.