Skocz do zawartości

[INPA] bledy: rough controller, exhaust re-circulation


pebe

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

moj samochod to: E46, 320d z 2003r z 6biegowym manualem.

 

 

Niechcac balaganic w watku INPA, zalozylem swoj temat...

 

Generalnie jakis czas temu zainstalowalem sobie INPE, dzialam na interface'ie od nerwusa (dzieki wielkie ;)).

 

Wszystko smiga ladnie, pytanie tylko jedne zwiazane z INPA: czy to normalne, ze na mojej INPIe (ta druga z watku nerwusa, ktora oznaczyl "dla nowszych samochodow") dla mojego samochodu jezeli wchodze do E46-> silnik M47N -> status praktycznie mam tylko korekty na wtryskach (mengenkorr), to porownanie co powinno byc(soll/ist) a jak jest, cos z 4 cylindrami i obrotami (samochod przy tym zaczyna sie trzasc - drehungleichf) oraz jeszcze digital 1,2 oraz analog1?

 

Sprawdzajac bledy silnika, generalnie pojawia sie casami taki i nie wiem co znaczy:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//ifotos.pl/uploaded/112004.JPG

 

Dzisiaj rowniez pojawil sie taki:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//ifotos.pl/uploaded/112002.JPG

 

O co w nim chodzi? Czy ktos potrafilby dokladniej zdiagnozowac?

 

Poza tym, to nic sie nie pojawia - wtryski generalnie miesza sie w zakresie -1,5/+1,5.

 

Przy pelnym bucie w module soll/ist pojawia sie wykrzynik dla Luftmasse (o czym to moze swiadczyc?) oraz widac, ze ladowanie na turbinie jest o 1sec opoznione (czyscilem elektrozaworki, przeczyszcze jest to cegielko na turbinie).

 

 

Poza tym, to przy pelnym obciazeniu slychac takie jakby cykanie/ chrobotanie obok klekotu diesla wydobywajace sie z kierunku silnika i dymi na bialo.

 

 

Co daje wchodzenie w INPIe w modul "Motor"->4zyllinder itp - pojawiaja sie jakies inne opcje, niz przy wyborze E46itp? Pytam sie, bo jak wchodze w Motor->4zyl->DDE 5.0 M47tu pokazuje mi, ze mam inny silnik M47A, czy cos takiego? Mam zla wersje INPY?

 

Pozdrawiam serdecznie :-)

Edytowane przez pebe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparłeś się na ten niemiecki.

 

Wszystko smiga ladnie, pytanie tylko jedne zwiazane z INPA: czy to normalne, ze na mojej INPIe (ta druga z watku nerwusa, ktora oznaczyl "dla nowszych samochodow")

 

Ta starsza wersja bez problemu obsługuje wszystkie E46.

 

Jak byś wrzucił logi w innym języku, chętnych by nie zabrakło do interpretacji. A tak to wątek wisi...

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tyle na ile potrafię postaram się pomóc.

EGR (Abgasrueckfuehr) oczekiwane sygnał lub wartości poniżej progu.

"Regulator wolnych obrotów" (Laufruheregler) odpowiedzialny pośrednio za korekcję na wtryskach

zylinderselektive Zumessung der Einspritzmenge

Dziwi mnie tylko dlaczego błąd jest przy takich prędkościach skoro

Die Laufruheregelung wird (zur Zeit) nur aktiviert, wenn der Motor mit Leerlaufdrehzahl dreht und die
Fahrgeschwindigleit kleiner als 2,5 km/h.

Co oznacza, że działa poniżej określonych wartości obrotowych lub do 2,5km/h

Dobrze by było zobaczyć ten parametr: LEERLAUFREGLERMOMENT na wolnych obrotach. Jeśli wartość wciąż jest ta sama czyli zero to trzeba ten element sprawdzić. Niestety nie bardzo wiem o jaki regulator biega :oops:.

Podejrzewam wtryski.

Może ktoś dalej rozwinie wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec wrocilem do INPY 3.0, bo tylko taka mam po ang..

 

Oto te dwa bledy w wersji po ang.

 

Pierwszy (cos chyba z EGRem):

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i44.tinypic.com/1263e43.jpg

 

oraz ten drugi:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i40.tinypic.com/312kdoy.jpg.

 

Ma ktos pojecie co one oznaczaja i co moze byc powodem ich wywolywania?

 

Mecenass (ktoremu dziekuje za podjecie sie tlumaczenia wersji niemiecki :-) ) rzucil trop wtryskow. Ponizej ich korekcje na zimnym silniku:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i40.tinypic.com/o7tzjp.jpg

 

Na cieplym jest lepiej:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i42.tinypic.com/28m06za.jpg

 

 

Dodatkowo porobilem pare print screenow podczas jazdy.

 

Ten pierwszy przy pelnym obciazeniu, obroty okolo 3,2k. Zwraca uwage ten wykrzynik przy air-mass (wynik wychodzi poza skale i jest o jakies 15% wyzszy niz poziom desired) - co to moze byc? Czy to jest blad?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i44.tinypic.com/14kdul4.jpg

 

Dodatkowo zauwazylem, ze cisnienie doladowania maleje mi wzgledem poziomu desired wraz ze wzrostem obrotow silnika.

 

Tutaj przyklad rowniez tego samego zjawiska (wykrzyniki oraz wyzszy poziom przy air-mass niz desired i odwrotna sytuacja dla charge pressure ), gaz do polowy, okolo 2,5k.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i40.tinypic.com/13z2y6d.jpg

 

I jeszcze jedno pytanie zwiazane z ciekawym zjawiskiem, ktore zaobserwowalem. Najpierw pytanie: do czego sluzy opcja "selective rotation conformity"? Gdy sie na nia przelacze, samochod zaczyna mi drgac (zadnych wykrzyknikow nie ma), po czym gdy szybko wroce do wtryskow, 2 z nich maja wartosci powyzej +/-5.

 

Bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki. Z dodatkowych objawow zaobserwowalem w swiatlach innych samochodow biala chmure, gdy wcisne w podloge, przy czym oleju nie ubywa (a jest tak od jakis 7k jak obserwuje). Jeszczy jak sie wciska glebiej pedal gazu to slychac takie terkotanie/chrobotanie rytmiczne, szybki dochodzace od strony silnika - wystepuje czesto i mam wrazenie, ze zalezy od paliwa, chociaz to mocno subiektywne uczucie, bo tankuje od zawsze na tej samej stacji vpowera.

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.