Skocz do zawartości

Zasilacz MST-80 opinie lub inne propozycje


kmodel99

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje jakiegoś zasilacza do programowania m.in. BMW. Znalazłem chińskiego MST-80 (niby wyjście 80A lub 100A, jeden chiczyk napisał 80, drugi 100), za 350$. Ktoś miał doczynienia z tym cudem techniki? Chińczyk napisał, że napięcie przy maksymalnym obciążeniu nie spadnie poniżej 12.5V (a przy jakim napięciu zatrzymuje proces programowania? Poniżej 13V wyświetla komunikat w ISTA/P).

 

A może ktoś poleci coś innego? I co powiecie o jakimś prostowniku mikroprocesorowym/automatycznym czy jak zwał tak zwał? Minimum 80A.

 

PS. Tak wiem, tematów takich było pełno, ale opinii o MST-80 jeszcze nie widziałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli wytrzyma np 4godziny programowania to ok ,

http://pl.aliexpress.com/item/power-supply-for-ICOM-SSS-OPS-MB-C4-programmer-MST-70-voltage-regulator-stabilizer/1360626225.html

napewno 80A wystarczy nawet do serii F

do programowania wystarczy nawet 50A np http://allegro.pl/telwin-prostownik-do-ladowania-doctor-charge-50-i6110264808.html

gorzej z dieslami zwłaszcza w zimie przy końcowych czynnościach gdzie zaczyna się aktywacja komponentów sterownika wtedy zczynają sie skoki napięcia nawet do 60-70A nie wolno na takim zapalać sinika

Koniec programowania jest wtedy gdy napięcie tak spadnie że sterownik zostanie odłączony, co dzieje się szybko przy sterownikach multimedialnych

a tak to ISTA P informuje o spadku napięcia poniżej 13V i po dojściu do końca programowania danego sterownika przerwie sesje, ole to tylko moja opinie na szczęście nie miałem okazji zobaczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje sprzęt na przyszłość, a z tego TelWin'a nie mają chyba mocniejszych niż 50A?

 

Niby jest do programowania BMW i Mercedes'a, ale chińczyk napisał że minimalne napięcię jakie będzie to 12.5V. Szukam czegoś lepszego...

 

Ja miałem po części "szczęście doświadczyć". BMW E71, dosyć dobrze wyposażone, silnik M50D. Prostownik niby 60A, aktualizacja calego samochodu, na początku wszystko szło jak powinno, raz tylko na początku przekroczyłem 15V (aktualizacja CAS'a, odłaczyło zasilanie ze wszystkich modułów, ale to szybko zmniejszyłem moc prostownika i poszło dalej). Potem jak zaktualizowało DDE to zaczeło się... Co chwila aktywacja pomp i innych urządzeń, jak sie załączało to około 50A było i napięcie spadało nawet do 12.2V... Na szczęście jakoś przeszło, nic nie padło... Ale właśnie przez to m.in. potrzebuje dobre zasilanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kupiłem sobie 2 zasilacze DPS600PB. Na poczatku tylko wpiąłem w niego rezystor (zwiekszenie napięcia do 13.3V) i zworki (uruchomienie). Koszt mały, bo za sztukę płaciłem 60 zł, grube kable i krokodylki były droższe. Jakiś czas temu dokupiłem 3 i go podpiąłem do tamtych 2. Dodatkowo przesunąłem zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem na jakieś 15.8V i zamontowałem potencjometr oraz włacznik. Dzięki temu mogę regulować napięcie od 12 do nawet 15.5V. Zasilacze chodzą u mnie już chyba z rok i zrobiły naprawdę wiele.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany to tutaj linki do for modelarskich gdzie opisują jak to zrobić:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1581061-DPS-600PB-Builds-hints-tips-and-build-plans

 

Zabezpieczenie:

https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=33970436&postcount=23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.