Skocz do zawartości

BMW ICOM A+B+C ISIS ISTA ISID


Dlugas27

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jako że już kupowałem i doradzałem wielu osobom ,

to powiem Ci że to loteria , nie można 100% stwierdzić że od tego czy tego sprzedawcy jest sprzęt ok nawet jak zapłacisz 100$ więcej

oczywiście najtańszych nie polecam sprzedają nawet zwroty ,

jak kupisz to przetestuj na kazdym modelu dopiero daj potwierdzenie zgodności towaru z opisem jak coś to odsyłaj

testuj na modelach

linia K pin 7 (od e36 do e90 2007 rok )

podwójna linia K na pinach 7 i 8 (czesto 8-smego pinu nie ma, od 2000 roku na obd 2 E39 , e46,e53,e83 (i tu niespadzianaka po 2007 w wersjach z nowymi silnikami

są dwie linie diagnostyczne DCAN na silniku i na skrzyniach , DSC, a linia K pin 8 na pozostałych modułach

oczywiście trzeba sprawdzić ,

ICOM A (z linią K) i ICOM B most (światłowodzie ) bywają problemy z interfejsem most

DCAN sparawdź bmw po 2007/03 piny 6high speed can i 14 low speed can tu czesto bywają braki , nie ma CAN modele e60,e9x , e8x po 2007 roku )

seria F i G też mają DCAN i można wybrać takie połączenie dla testu nie trzeba tylko ethernet,

DCAN nie maja KL15 też częsta wada nie można w ista identyfikować modelu ponieważ widzi 0V na kl15 (w obd nie ma pinu na kl15 napięcie odczytuje z cas po can)

DCAN- MOST też do sprawdzenia

i oczywiście

Ethernet (często z wadą pinu 8 drugiej lini K ) nie może włączyć w ZGW lub MES/FEM portu ethernet dlatego nie można połączyćsię z serią F/G istap

w serii F nie ma złącza most icom b nie jest potrzebny ale zaczynają się schody z konfiguracja interfejsu dla modeli juz od NBT ale to juz inna bajka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że już kupowałem i doradzałem wielu osobom ,

to powiem Ci że to loteria...

 

Dzięki za wyczerpujący wpis. Tak rozbudowanej odpowiedzi i wskazówek nawet się nie spodziewałem. Na pewno przyda się wszystkim, którzy stoją przed takim wyborem.

 

Obawiam się, że w krótkim czasie po ewentualnym zakupie nie będę miał gdzie tego wszystkiego sprawdzić. W najbliższym otoczeniu mam moją poliftową e46 330d i 2 nowsze trójki kumpla e90 335d + e92 335i więc szału nie ma. Chociaż Poznań duży więc możliwości są.

 

Dzięki jeszcze raz! Chyba nie mam więcej pytań, przynajmniej odnośnie icom-a. Z innych to jedynie zastanawiam się czy warto instalować XP 32 bit zamiast 7,8,10 32/64bit? Ista tam ruszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Juz prawie zamówiłem od Nerwusa jego interfejs, ale caly czas kusi mnie icom. Dzisiaj jest dodatkowo 12% znzki więc oferta dobra.

Co powiecie na temat chinskich w wersji next?

Najwięcej zamówień ma sprzedawca z linku ponizej:

https://m.aliexpress.com/s/item/32686497884.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&productId=32686497884&productSubject=32686497884&shortkey=nyiQNFri&addresstype=600#autostay

Czy raczej szukać A2? Bo do next z wifi raczej na pewno nue chcę dopłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten z linka to nie jest ICOM NEXT tylko obudowa

ICOM NEXT jest w technologi ARM , i zobacz zdjęcie i porównaj z tym z linka

a5f54bd49602.jpg

, jeśli chodzi o jakość to można porównać z ICOM A3

działa ale niektóre mają wady , zresztą A2 też borykają się z tymi wadami , najwyższa jakość według mnie ma A1

Ale ja bym z przyjemnością zmienił obudowe swojemu A1 na tą od next , jest bardzo praktyczny, a A1 jest delikatny dodatkowo

trzeba dokupić przedłużacz obd przynajmniej do diagnostyki bywa tak że ktoś zaczepi jak wysiada z auta więc przedłużacz 150cm jest ok aby icom a1

leżał z tyłu na siedzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od icom wymagam sprawności najwaznejszy element, w zasadzie potrzebny tylko do programowania

Drugi raz też bym kupił A1 a teraz to ori ICOM NEXT ale już bez most ICOM B next , do serii E A1, A2 jest wystarczający

juz od wersii ISTAP 3.60 nic nowego nie ma dla serii E a już od czerwca 2018 roku kończy sie wspomaganie oprogramowania dla

tych wersji ICOM więc najnowsze wersje ISTA+ nie bedą obsługiwane od końca 2018 roku

ISTA P pozostanie tylko do old modeli jakim już dla BMW AG jest seria E , od wersji 3.62 programowanie serii F , G , I zostanie stopniowo wycofane

więc dla nowszych modeli nie pozostaje innego wyjścia jak kupic icom next,

Powiem Ci że jak sprawny icom clone to niczym nie różni się od ori ICOM A lub A2 , ale już next to ina bajka, pewnie chiny staną na wysokości zadania

i sklonują też next, kwestja czasu jak narazie to ceny tej podróbki spadły ale to zrozumiałe to tylko inne opakowanie .

ICOM next tylko dla serii F i G sie liczy i to tych nowszych modeli z kilkoma bramami GW (DoIP) dla E nie jest potrzebny dlatego nie ma po co kupować

ICOM B (Niestety ICOM B clone z ori ICOM NEXT nie chce współpracować poprawnie więc takiego miksu nie polecam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiony może się zdarzyć wszędzie myślę. Bardziej wolałbym mieć świadomość, że jak będzie coś nie tak to będzie się nadal odzywał. A ma kilka tych diamentów... U kogo nie poszukasz trafi się ktoś kto dostał wadliwą sztukę... Nie ma chyba pewnego sprzedawcy na Ali :/

Przekonamy się jak będzie w tym przypadku. Zamówienie złożyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może przysle Ci ICOM :D , ja przypadkowo kupiłem u niego jeszcze raz zwykły kabel Kdcan to przysłał mi K-DCAN ale do VW K-CAN commander i moge sobie

liczniki do 2007 roku edytować :D nie wiem czy zakręcony czy tyle zamówien że nie zwracają uwage co pakuja .

A2 ok ale to też przeważnie A1 w opakowaniu A2 dlatego błędy wentylatora, od niego sa z radiatorem to na plus tylko szkoda że D-CAN nie ma ale już znam wade .

Co do przypadku to nie sądze ze trafiony, jak rozkręciłem to na pcb pisze CAN i widać że ktoś rozbierał i badał jaka przyczyna braku can ,

odesłał i jak nadarzyła sie okazja to wysłał do kogos innego liczać że nie ma modelu DCAN po 2007 roku , jak dla mnie to celowe działanie

sprzedają zwroty więc lepiej przetestuj

K-line modele do 2007 od e39 do e90 do 2007 roku

K-line pin 8 częsta wada modele z obd 2 e39,e46.e53, e83

K-line z MOST (modele od e60 do e90)

Dcan - modele po 2007 roku (najlepiej sprawdzać z 2008 roku aby była pewność ) to częto brak KL15 wada Atmegi oprogramowania modele od e60 do e90

DCAN z MOST

i sprawdzić z ISTA P F serii też błędy lini DoIP czyli ethernet

niestety aby na wszystkich liniach działał to cięzko znależć jak ktoś taki ma to już nie sprzedaje

dlatego polecam A1

ma najmniej przeróbek

cały ori sklonowany mimo że były wady Kl15 na DCAN

A2 przerobili z A1 doadjąc płyte

A3 to ich inwencja twórcza to samo NEXT juz duzo zmian pewnie coś omineli :D

według wielu że z jakoścą jest coraz gorzej mimo nowszych wydań

mi sie tylko ich opakowania podobaja ale dla next nie bedę płacić 200$ aby sobie A1 przełożyć co pewnie dałbym rade mam w tym kierunku zdolniści

A3 tez ciekawie zrobili jest o wiele poręczniejszy niż A2 i duzo mniejszy znam kilka osób co im działa kupili dla siebie .

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się do tego zastosuję, e39, e46, e70, e90, e91, e92 się znajdą, e60 po 2008, mogę mieć jedynie problem z dostępem do F-ki.. Będę testował, mam nadzieję, że jednak będzie ok, jak nie to będę odsyłał albo dam kumplowi jak będzie leciał do teściów do chin żeby podesłał albo zawiózł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Póki co jest ok, e46 polift 2003 r. śmiga, e70, e91, MOST, wykrywanie zapłonu, K-Line z MOST, brakuje chyba jeszcze Fki..

Teraz jeszcze tylko zasilacz.. Jak wszystko się ułoży to jeszcze w tym miesiącu pójdzie zamówienie na DR CHARGER 130 TELWIN zgodnie z Twoim poleceniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

:cool2: pytanko... do was drodzy fani ... icom a2 super sprzet mówił sprzdawca .. i tak tez jest działa programuje :norty: ale......!!

samochody po 2007 brak napiecia kl15 wynosi 0.0V :mad2: i co tu z tym fantem zrobic ???????? naprawiac ? czy da sie i czy warto ..? czy drogi ale jak kupic i od kogo zeby takiego samego rarytasu nie nabyć....!! din 76 kiedys wspomniał cos o gosciu z portugali .. moze w UK ..albo PL ktos zna jakiegos.. znawce tematu :liar: pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

81312360883 ori. numer icom next.

81382311871 ori.numer icom A2 .

Jutro zadzwonie zapytam ile..?? chetnie sie z wami podziele cena za nóweczke ori BMW. :cool2:

rozebrałem swój i :mrgreen: :cry2: i czegos w stosunku do innych zdjec to ta miejsza płytka górna ma pewne braki wyglada inaczej :duh: chinskie to tylko resorki z targu :nana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.