Skocz do zawartości

Gotowi do zmiany opon z zimowych na letnie?


rezulteo opony

Rekomendowane odpowiedzi

Chociaż za oknem panuje jeszcze zimowa aura to trzeba się już przygotować do zmiany opon na sezon letni. Zamieszczamy kilka prostych porad, które będą przydatne w nadchodzących dniach.

 

Co zrobić z oponami zimowymi po zmianie na letnie?

 

Do rozważenia są dwie opcje: zostawić w przechowalni w zakładzie wulkanizatorskim lub przechowywać samemu. Z tym drugim rozwiązaniem jest trochę trudniej, gdyż kiedy magazynujemy opony w złych warunkach mogą one stracić swoje właściwości. Dlaczego? Ma to wpływ na mieszankę zawartą w gumie opony, a złe warunki mogą powodować pęknięcia, twardnienie gumy, mają wpływ na zużycie opony. Aby uniknąć tego wszystkiego trzeba zastosować się do kilku zasad:

 

- pomieszczenie, w którym przechowywyane są opony musi być suche, regularnie wietrzone i posiadać odpowiednią temperaturę (od 10 do 25°C).

- opony powinny być zabezpieczone przed działaniem złych warunków atmosferycznych oraz z dala od bezpośrednich źródeł światła

- opony należy przetrzymywać z dala od wszelkich substancji chemicznych jak np. rozpuszczalnik czy węglowodory

- trzeba je ułożyć odpowiednio w zależności czy posiadają felgę czy są przechowywane „same”

 

Przechowywanie z felgami Trzeba je zawiesić lub ułożyć w stos (nie trzymać w pozycji pionowej)

Przechowywanie bez felg Tutaj zasady wyglądają zupełnie inaczej. Opon nie należy wieszać i układać na boku lecz pozostawić w pozycji pionowej i obracać raz na cztery tygodnie.

 

Montaż opon letnich: przestrzegaj odpowiednich zasad

Przypomnijmy, że montaż opon na felgi należy powierzyć specjalistom w odpowiednim zakładzie wulkanizatorskim lub w serwisie samochodowym, który wykona odpowiednie czynności (rotacja opon, wyważanie, geometria). Taki zakład powinien przestrzegać odpowiednich zasad:

- przestrzegać zaleceń producenta danego samochodu: rozmiar, indeks prędkości i nośności

- objerzeć dokładnie opony czy nie mają jakiś niepokojących znaków, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy

- postępować według odpowiednich procedur montażu: demontaż opon, wyważanie, pompowanie, wymianę zaworków i oczywiście nie wolno zapomnieć o instrukcjach montażu uwzględniających kierunek rotacji czy stronę montażu

- uwzględnić specyfikę opon typu run flat,

 

Wymiana jednej opony: W tym przypadku powinna mieć ten sam profil, rozmiar z indeksem prędkości i nośności włącznie jak w przypadku starej opony. Różnica zużycia pomiędzy dwiema oponami na tej samej osi nie może wynosić więcej niż 5mm.

 

Wymiana dwóch opon: zazwyczaj nowe opony montujemy na tylną oś, a stare dajemy do przodu. Pozwala to na lepsze osiągi na mokrej nawierzchni czy zakrętach i poprawia bezpieczeństwo na drodze.

 

Inna rady: Nie zapominajcie o wymianie zaworków i poproście o dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym co pomoże łatwo odkręcić koło podczas ewentualnej szybkiej awaryjnej wymiany, choć tego nikomu nie życzymy :)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 398
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Niby tak Andrzej, ale dla przeciętnego kierowcy podobno łatwiejsza jest do opanowania podsterowność niż nadsterowność.

 

Moje pytanie- czy opony można przechowywać w workach foliowych czy wyjąć je żeby lepiej się "wietrzyły"?

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak Andrzej, ale dla przeciętnego kierowcy podobno łatwiejsza jest do opanowania podsterowność niż nadsterowność.

 

Moje pytanie- czy opony można przechowywać w workach foliowych czy wyjąć je żeby lepiej się "wietrzyły"?

 

napisze z doswiadczenia, felgi na ktorych byly opony lezakowaly w workach foliowych trzymane w cieplym garazu. Pojawil sie na nich nalot i felgi byly do malowania, jedno jest pewne nie chowac do worka foliowego zaraz po umyciu :)

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak Andrzej, ale dla przeciętnego kierowcy podobno łatwiejsza jest do opanowania podsterowność niż nadsterowność.

 

Moje pytanie- czy opony można przechowywać w workach foliowych czy wyjąć je żeby lepiej się "wietrzyły"?

i to jest dziwne , bo jak auto zaczyna wyjeźdzać przodem to trochę trudniejsze do wybrnięcia niż uciekający tył ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o to czy przod ucieka czy nie, tylko o to aby w razie W przyjac uderzenie na przod a nie w bok. A tak wogole to najlepiej miec wszystkie opony dobre a nie kombinowac :-P

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolejną kwestią jest hamowanie na mokrej nawierzchni, podczas jazdy na wprost, lepiej mieć lepsze opony z przodu.

Jak dla mnie to w BMW powinny być wszystkie opony w dobrym stanie ,tył pcha ,a przód hamuje ! :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyczytalem kiedys ze lepsze opony daje sie na tyl poniewaz maja wieksza szanse utrzymac tyl w razie poslizgu i np wypadku niz opony bardziej zuzyte. Jezeli zawinie tylkiem i walniemy w drzewo to mamy mniejsze szanse jezeli uderzymy bokiem niz przodem. A lepsze opony na tyle maja przed tym uchronic.

Pozdro :-)

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o same opony ;) Do kół mam stojak z Lidla przykrywany oddychającą tkaniną :cool2:

Daj linka z tym stojakiem. Ile dałeś ?? :)

 

Na zimę mam uniroyale, co na lato zakładacie ?

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytalem kiedys ze lepsze opony daje sie na tyl poniewaz maja wieksza szanse utrzymac tyl w razie poslizgu i np wypadku niz opony bardziej zuzyte. Jezeli zawinie tylkiem i walniemy w drzewo to mamy mniejsze szanse jezeli uderzymy bokiem niz przodem. A lepsze opony na tyle maja przed tym uchronic.

Pozdro :-)

 

Ja sobie tego nie wyobrażam szczerze mówiąc...jak zawinie mi tył to zawsze jest łatwiej wyprowadzić auto jeżeli posiada się odrobinę umijętności, a jak ten dobrze ogumiony tył pcha słabo ogumiony przód, szczególnie na mokrym, w zakręcie i z większą prędkością to kontrola jest praktycznie zerowa i tak naprawdę często nie można zrobić nic.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytałem o same opony ;) Do kół mam stojak z Lidla przykrywany oddychającą tkaniną :cool2:

Daj linka z tym stojakiem. Ile dałeś ?? :)

 

Na zimę mam uniroyale, co na lato zakładacie ?

Linka nie mam, kupowalem rok-dwa lata temu :wink: Koszt ok 40-50 zl, max 17calowe felgi.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stojaka do felg to właśnie jest w gazetce Selgrosa w cenie 45,39 zł

Po wymianie kół proponuję sprawdzić dokręcenie śrub na każdym z kół, mi po ostatniej wymianie jedno koło pan dokręcił tylko palcami :) Po przejechaniu kilku kilometrów na szczęście się kapnąłem że coś jest nie tak (bicie i hałas) i obyło się bez dodatkowych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki nie wiem dlaczego sie klucicie o to , ktore opony na przod ktore na tyl. Popytajcie sie rajdowcow. Ja wiem tylko tyle ze jak masz lyse opony na tyle i na szybkim zakrecie przychamujesz to tyl zaraz bedzie uciekac i kontrola trakcji sie wlaczy. Jezeli te same lyse beda na przodzie a dobre na tyle to przy tym przychamowaniu na tym samym zakrecie tyl bedzie mial lepsza przyczepnosc. O przod sie nie martwimy bo zawsze na nim jest wiekszy ciezar - przy hamowaniu, wiec i wieksza przyczepnosc. Nie wiem jak to dokladnie wytlumaczyc ale kontrola trakcji , takze latwiej skontruje samochod uciekajacy przodem na sliskim niz tylem z tylnim napedem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

to raczej wymiana pogladow tak swoja droga to Kubica ostanio zakladal opony na krzyz wiec nie wiem czy jest sens pytac się rajdowcow :mrgreen: jeżeli ktoś ma ochote to może sobie sam to sprawdzić wystarczy pobawić się ciśnieniem na przodzie i tyle

 

........Teraz założyliśmy opony na krzyż - w jednym rogu samochodu intermediate, w drugim slicki......... http://rajdy.autoklub.pl/news/6-0-dla-kubicy,48068

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka nie mam, kupowalem rok-dwa lata temu :wink: Koszt ok 40-50 zl, max 17calowe felgi.

 

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_36204.htm

 

Taki ?

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już musimy dokonywać wyboru, gdzie założyć słabsze (pod względem wysokości bieżnika) opony należy wziąć pod uwagę jaki styl jazdy preferujemy. Jeżdżąc agresywnie, przy maksymalnym wykorzystaniu przyczepności, lepiej mieć lepsze gumy na osi tylnej. Natomiast przy normalnej eksploatacji wyższy bieżnik zakładam na oś przednią. Mam kilka złych doświadczeń podczas wyprzedzania przy opadach deszczu. Naprawdę, na polskich drogach przy istniejących koleinach, nietrudno o aquaplaning.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.